Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mörrum i august

 Besvar Besvar
Forfatter
Bo Hjeresen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hjeresen

Tilmeldt:: 07 Okt 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hjeresen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mörrum i august
    Sendt: 12 Aug 2014 kl. 09:42
Hej.
På torsdag d. 14/8-2014 har jeg den fornøjelse at skulle til Mörrum for første gang Tonguejeg skal fiske på strækket nord for Åkeholm også kaldet Knaggalid området og jeg er i tvivl om hvordan stykket fiskes.

Jeg kommer til at gå med min 2 hånds 12,6" #10 med flydeline

Er det optimalt at wade eller gå på brinken, jeg regner med en forholdsvis lav vandstand.
Jeg vil naturligvis være taknemmelig for yderligere tips Wink

Hilsen
Bo

Til top
michael ditlev hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hansenvr6 Avatar

Tilmeldt:: 25 Dec 2011
Geografisk: 8410 rønde
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hansenvr6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2014 kl. 10:27
hej bo. ikke fordi jeg har den store erfaring med mørrum jeg skriver, men du kan følge vandstanden og vandtemperaturen på forsiden af morrum.com. i laksens hus i mørrum kan du købe en lille folder til jakkelommen med pool 1-32 godt beskrevet med standpladser og hvilke pools der er gode ved lavt vand og hvilke i højt og sådan.. jeg ville ha kørt der over fredag efter arbejde..... men der er ikke rigtig blevet taget noget i længere tid, hverken havørrede eller laks, og det er endda til trods for at vandet er stingende og nu løber med knap 14, men det er 21 grader varmt og det er nok lige i overkanten, så jeg tror jeg bliver hjemme til fiskene begynder at gå op igen
Til top
Peter Falkenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
laksen15

Tilmeldt:: 20 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laksen15 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2014 kl. 13:59
Hej Bo
Først og fremmest go tur! Knaggalid er både vade og lidt fiskeri fra brinken, jeg ville så vidt muligt fortrække at fiske fra brinken/ i hver fald holde mig så tæt på som muligt, både fordi nogle af stederne kan være lidt vanskelige at vade når man ikke kender dem, da der ligger en del runde sten. Men på den anden side skrammer du ikke nær så mange fisk, specielt i de høje vandtemp. Opstrøms hængebroen er der en fin plads som helt sikkert holder fisk. Og længst op mod grænsen af stykket er der et roligt men rigtig fint stræk. Nedstrøms det lange stillestående stykke hvor åen deler sige er der også rigtig godt.
Din stang og line er fin, et polyleader i int og alm. synk ville også være fint, men det kan du få i laksens hus hos Lars og han har også nogle gode tips til dig og den rigtige uldsok.
Husk lige at læse folden igennem som du får sammen med fiskekortet, regler m.m.
Knæk og bræk!

Mvh
Peter
Til top
Henrik Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
master

Tilmeldt:: 06 Mar 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér master Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Aug 2014 kl. 21:10
Hej Bo

Måske vi mødes. Jeg tager til Môrrum i morgen og regner med at fiske torsdag og måske fredag. Det er også min første tur til Mörrum, så det bliver spændende. Jeg har lejet et sommerhus igennem Fiskeshoppen, som skulle ligge tæt på pool 17, så jeg håber jeg kan fiske der omkring. Men jeg vil nok lige høre, hvad de siger i shoppen om linevalg og fiskepladser.

Mvh. Henrik
Til top
Bo Hjeresen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hjeresen

Tilmeldt:: 07 Okt 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hjeresen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2014 kl. 12:29
Hej igen
Tusind tak for jeres tilbagemeldinger, jeg glæder mig til at komme i gang igen efter 5-6 års fiskepause :)
Jeg er med på at det ikke er det bedste tidspunkt på året til dag fiskeri, men det er fint for mig, så kan jeg primært holde focus på kastenikken ;)
God tur også til dig Henrik, vi kommer jo nok til at gå i hver sin ende at strækket, så vi kan jo sammenligne resultatet når vi kommer tilbage :)
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2014 kl. 14:04
Vi har en blogger fra purefishing , der lige netop nu er ved elven og fiske.
Det er lige lykkedes hende at hive en laks op på over en meter, du kan se et billede af fisker og fangst på denne side.

Knæk og bræk ved elven.
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum