Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sage fluestænger til salg?

 Besvar Besvar
Forfatter
Nikolaj jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
spunk Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér spunk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sage fluestænger til salg?
    Sendt: 28 Aug 2014 kl. 12:08
Hej.

Går med muligheden og tanken om at investere i en high end fluestang "once in a live time" og har kigget/læst meget i retning af SAGE, især METHOD og sekundært ONE og en HELIOS skal nok også prøves, men hvorfor er der forholdsvis mange af lige disse 2 SAGE stænger til salg løbende på denne og andre sider?

(Har set nogle af dem er gengangere, men alligevel syntes jeg at der ryger mange til salg).

Er de for svære og krævende at kaste med?
Får man for lidt ud af de forholdsvis mange penge?
Eller er det bare alm. udskiftning eller andet? Mange af den har knapt været brugt og folk sætter jo en del penge til ved det korte ejerskab...

Kan f.eks. ikke mindes at have set en HELIOS til salg, eller for den sags skyld andre high end stænger, i de mængder...

PS: Kigger efter #7 til kysten hvis det skulle blive til noget Smile



Til top
Ole Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
High Speed Avatar

Tilmeldt:: 15 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér High Speed Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2014 kl. 12:19
Sandsynligvis er der en korrelationseffekt mellem mængden af de modeller der udbydes til salg på brugtmarkedet og den mængdemæssige omsætning der er af disse modeller i detailhandlen.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2014 kl. 12:27
Jeg har været gennem de fleste topstænger, hvor jeg har været uheldig (eller er de bare sådan?) med finishen på de Sage stænger jeg har haft. Stængerne kaster godt, så det er ikke af den grund, Sage er blevet droppet hos mig. 
Min favoritstang er pt en Helios II, så kan du komme til at prøve en sådan, tror jeg på du vil blive begejstreret, det er sammenlignet med hvad jeg hidtil har prøvet, en helt igennem fantastisk stang, som jeg kun kan anbefale. Thumbs Up 
Mvh
Henning
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2014 kl. 14:09
Hej Nikolaj,

Både SAGE og ORVIS laver rigtig fine stænger, men de er naturligvis forskellige efter  model. Nogle er hurtige andre er knap så hurtige. Der er stænger til forskellige kastestil og fiskemetoder. 

Jeg har både Sage og Orvis stænger og kan kun sige godt om disse firmaer. De er i den absolutte gode ende af producenter og er begge fremragende fiskestænger med flot design og gode fittings. Min #6 og # 8 er Orvis Helios (kyst og gedder) og mine tørfluestænger er fra både Sagde og Orvis.

Men du skal prøve dem og finde den stang og model der netop passer dit fiskeri og dit temperament. GOFI sælger begge mærker, så der har du mulighed for at prøve dig frem. Husk at teste med den samme line, ellers er det ikke helt sammenligneligt Smile

God fornøjelse.

Niels Åge Skovbo
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2014 kl. 14:42
Jeg vil da helt klart rekommanderer Sage One fremfor Method eller Helios, alle tre stænger er fremragende, dog så synes jeg One er en bedre fiskestang end de to andre.... Men ok jeg synes også at Z-axis'en er fremragende, den synes mange er en slatten pind..... Ud og prøv de forskelige muligheder, det eneste jeg kan sige er Sage garanti er fremragende de gange jeg har brugt dem, blandt andet som 3 ejer på en stang. ingen problem.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2014 kl. 16:27
Jeg kan kun sige, min Helios 6 ligger som reserve, efter jeg fik min 9,6 One 6. Begge er super på hver sin måde, men jeg syntes den der One, den gør det bare så let og ubesværet. Selv om man får gummiarm og der går kludder i teknikken. Hvorfor der er mange til salg, der kommer "årets nyhed for 2014" på markedet. Man står og mangler lidt på månedens budget og konen mener, en kulpind fra eller til gør ingen forskel, så du sælger en IKKE SANDT SKAT...
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2014 kl. 16:33
Citat: spunk

Hej.
men hvorfor er der forholdsvis mange af lige disse 2 SAGE stænger til salg løbende på denne og andre sider?
(Har set nogle af dem er gengangere, men alligevel syntes jeg at der ryger mange til salg).
Er de for svære og krævende at kaste med?
Får man for lidt ud af de forholdsvis mange penge?
Eller er det bare alm. udskiftning eller andet? Mange af den har knapt været brugt og folk sætter jo en del penge til ved det korte ejerskab.


Dette kunne jeg også godt tænke mig at vide noget om, for jeg har samme opfattelse
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2014 kl. 18:39
Jeg skyder på at de er blevet lovet noget produktet ikke levede op til. Salgs gas om high linespeed og alt det ævl at det er det eneste rigtige og bla bla bla.
Var engang i en butik, skal nok lade være med at nævne hvilken, da jeg overhørte en sælger der solgte en meget dyr stang til en kunde. Jeg kan ikke gentage ordret hvad han sagde, men det var noget i retning af, at det handler også om at når folk ser dig med denne stang, så vil de tro at du har styr på det.
Hilsen Kim.
Til top
Martin lank Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Martin L. Andersen

Tilmeldt:: 08 Maj 2014
Geografisk: Nordvest Jyllan
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin L. Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2014 kl. 19:17
Men sælgeren har jo ret? ;)
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2014 kl. 19:19
He he, Kim den køber jeg sgu ikke, det vil en sælger med lidt omløb aldrig sige, det vil  da i den grad, være at sætte sig selv og kunden i et dårligt lys. Tror, ingen køber på den sætning, eller det kunne være sagt mellem venner med et glimt i øjet, altså ikke topøjet. :-)
Sage, er uden tvivl det mest handlet topmærke i DK, og kan godt høre på dem der ikke har fisket med Sage, har deres fordomme, som en spinnefisker har om en fluefisker, ect. ect  Ja, Sage er bare dygtige til at fremtrylle hurtige saltvands stænger, de har en lang historie, et godt brand, og super service. Dem, jeg har mødt har hver og en været glade for deres Sage, mig selv incl. Dog, har jeg været
hårdt ramt af brækket stænger, især Xi2 og TCXerne. Men er stadig en glad ejer af den grønne, men som så mange andre vil man udforske hvad der findes, og næste gang prøver jeg en Helios2, og ender nok ved Sage igen. Selvom der findes billige stænger, der kan det samme, uden historik og "mærket" :-)




 

Redigeret af limfjord - 28 Aug 2014 kl. 19:22
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2014 kl. 21:41
Men kunne sagtens finde på at købe en kinapind, hvis der er en god garanti, eller en ekstra top med. 
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2014 kl. 21:54
Kim, der er nogle ting der koster for topmærkerne, udvikling (mange andre kopiere), bliver lavet i vest (sage, orvis, winston, etc) jeg ved ikke om du har kastet med top of the pop klasse 8 fra orvis 1980 og en top stang i dag, hvis du har det så må du da sige at det har sket en udvikling. Det er jo denne udvikling som top mærkerne føre frem, de andre kopierer. Så hvorfor fisker jeg med en dyrstang, fisker den bedre nej, kaster jeg længre nej, kaster jeg lettere, ja måske... Måske fisker jeg med den bare fordi jeg kan og jeg kan lide den.... Hvad du fisker med må du selv bestemme bare du kan lide din stang. Carsten jeg tror arbejderne hos orvis eller sage har bedre forgold end kina manden, det har da også en værdi....
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2014 kl. 22:16
Jo, men køber jeg i Kina, har manden trods alt et arbejde, og kan komme brød på bordet til sin familie. Han har det sikkert ikke værre end din bedste eller oldefar havde det i Danmark, da industrialiseringen begyndte i dk, alt starter et sted, i Indien og Kina går det bare hurtigere, de lære af os og omvendt.
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2014 kl. 22:29
Ja, det var vel også det forsvar slave ejeren brugte, de får da mad....

Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2014 kl. 22:40
Slaver hmm, tror de fleste selv har valgt det i Kina, og tror du virkelig at hvis vi stoppede al handel med Kina, så ville befolkningen takke dig. Man, kan ikke ændre en kultur på et split sekundt, når vi selv tog mere end en generation om at komme hertil. Jeg er sikker på der er flere Kina ting i dit hjem end du aner. 
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2014 kl. 06:02
Hej Kim nej, jeg udemærket klar over det meste kommer fra Kina, det hindrer ikke mig og dig fra at være dobbelt moralske og hyklere da vi køber detcafcet land som behandler folk vi ikke vill behandle vores landsmænd. Så jeg sidder ikke på en pedistal,jeg er da også en hykler., så jeg er lige så langt nede i det ikke bedre ikke værre end alle andre.
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2014 kl. 06:49
Hej Børge, så er vi næsten enig. :-)
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2014 kl. 08:40
Min første Sage var en Rpl 796-2....en fantastisk stang. På det tidspunkt vil jeg påstå, at de billige stænger var alt for dårlige. Det billigere alternativ Loop, vakte lidt senere også min interesse. Derefter eksploderede markedet, med fornuftige alternativer og konkurrencen er blevet hård. Den første gode oplevelse med Sage gjorde, at jeg har holdt ved. Dog har jeg også andre mærker i stalden. Smile. Een anke jeg har er, at US stængerne, ind i mellem kan være meget forskellige med samme stang. Masseproducerede Koreastænger bør alt andet lige give en større ensartethed. Kina ved jeg ikke.....mange udtaler at kineserne kræver meget mere kvalitetsopmærksomhed.  
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Nikolaj jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
spunk Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér spunk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2014 kl. 09:46
okay!

Kan ikke fornemme at det er fordi folk i stor stil har været utilfredse med dem og de derfor ryger til salg igen. Så er der lige det om man får for 6-7000kr. bedre, lettere og længere kast og kvalitet, det kan jeg så ikke rigtigt gennemskue, men må ud og prøve dem (igen). Har prøvet ONE og METHOD i sommerferien ved korsholm, men det blæste en del den dag mellem bygningerne hvor deres kastebane ligger, så det var svært at kontrollere og mærke dem rigtigt, men før jeg prøvede dem hældte jeg meget til METHOD som det også viste sig var meget stiv og svær at få til at arbejde med kort line uden for topøjet hvilket ONE godt kunne, og som sagt var det svært at kontrollere meget line på dagen, så det må prøves en anden dag evt. sammen med en HELIOS.
Når jeg fisker på kysten trækker jeg gerne linen helt ind så der måske kun er en fire fem meter tilbage, så tænker det måske vil være træls at skulle "kæmpe" dem ud igen indtil METHODÈN begynder at arbejde, men så har den måske lidt mere kraft på distancen, men det må jeg tænke lidt mere over...

Mange tak for indput og kommentare Smile
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2014 kl. 10:09
Hej Nikolaj.

Nu skriver du godt nok, at du ønsker en #7; men hvis du kunne klare dig med en sekser(og det er jeg overbevist om du kan), så er der en Helios II billigt til salg her http://www.dba.dk/fluestang-orvis-helios-2/id-1009281331/ 
Jeg har ikke noget med sælgeren at gøre, men hvis ikke det var fordi, jeg i forvejen har en sekser Helios, så havde jeg selv købt den! Tongue
Til top
Kasper Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kathoms Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kathoms Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2014 kl. 11:52
Hej Nikolaj,

Jeg kan egentligt godt følge dig mht. Methods stivhed - og den kan i øvrigt også godt føles lidt toptung. Jeg har selv stangen i #6, som jeg er blevet meget glad for, men det krævede også et par ture, før vi havde fundet hinanden. Nu ved jeg jo ikke, hvilket line-setup du prøvede Method med, men jeg vil råde dig til at prøve igen med korte klumper på 8-9 meter - så får du meget mere ud af stangen. Hvis du gerne vil lade stangen hurtigt, så kan du jo gå en klasse op i klumpvægt - og så burde du kunne lægge linen hurtigt ud igen uden kamp - men det koster nok lidt på distancen (med mindre du benytter de korte klumper). Jeg kaster vel omkring de 30 meter, med 2-3 blindkast, og jeg tager måske ca. halvdelen af skydehovedet med ind, før jeg kaster igen - min klump er sammensat sådan her: 8,3 meter/ 16 gram.

Held og lykke med at finde din nye topstang! :-)

Mvh. Kasper T.
www.kystflue.com
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres