Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til switch 11 fod # 7/8 uden skrift

 Besvar Besvar
Forfatter
flemming jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fsj Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2009
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fsj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til switch 11 fod # 7/8 uden skrift
    Sendt: 28 Aug 2014 kl. 22:39
Har for nyligt prøvekastet en for mig ukendt såkaldt switch stang, som jeg er interesseret i.

Det drejer sig om at Korsholm for ca 7-10 år siden havde nogle blanke klinger, som blev solgt som blanks eller montere fra deres stangbygger.
Fra samme er det blevet oplyst at det så vidt han husker er en fra "highlander" men dette er meget usikkert.

Prøvekastede er en ca. 11 fods # 7/8 mørk grøn uden skrift.

Nogen der kender denne eller evt. har en stående bag i skabet hører jeg gerne,

Al info om denne kan også hjælpe i min søgningShy

Mvh
Jensen


Redigeret af fsj - 29 Aug 2014 kl. 11:51
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2014 kl. 14:41
Har en til at stå i skabet bygget som spinnestang.

Jesper Rasmussen
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2014 kl. 19:37
Jeg ved ikke om det kan være en R.B.Meiser klinge. han laver i hvert fald en der heder Highlander, Jeg har selv en 11fod 7-8 switch.
den flexer helt ned under kast men har masser af rygrad.
Du kan se dem her http://www.meiserflyrods.com/switch-rods-p7.php
Michael Nielsen
Til top
flemming jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fsj Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2009
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fsj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2014 kl. 12:31
Hej Jesper 
Har sendt en PM
Mvh Flemming
Til top
flemming jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fsj Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2009
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fsj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2014 kl. 12:32
Michael er din 3 delte og hvor gammel er den?
Er det ikke skrift på klingen
Mvh Flemming
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2014 kl. 13:04
Min er 2år og jo der er skrift på men det er fordi den er bygget til mig af meiser, den er 4 delt.
Michael Nielsen
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2014 kl. 16:07
Hej Flemming

Det kan for så vidt være rigtigt nok, at stangen hedder noget med Highlander. Det har dog intet at gøre med de forrygende stænger af samme navn, som Robert Meiser sælger er jeg ret sikker på.

Hvis jeg ikke husker galt var det en serie stænger/klinger Korsholm førte, og som vist nok stammede fra Sverige (altså mærket ikke klingen).

Jeg tror muligvis at det ligger lidt længere tilbage i tiden. 

Hvis jeg ikke husker helt galt lavede Korsholm dengang et katalog over de ting de solgte. Mon der er nogle grejsamler folk som kunne tænkes at ligge inde med et katalog hvoraf det fremgår hvor og hvad med stangen du efterlyser?

Knæk & bræk

Lars
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2014 kl. 18:28
Hvad med at spørge ham der var ansat hos Korsholm og som udgav en bog om sit laksefiskeri både her og der. Jeg mener han hedder Bech Hansen

Redigeret af Taonga - 30 Aug 2014 kl. 18:29
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2014 kl. 19:32
Citat: fsj

Har for nyligt prøvekastet en for mig ukendt såkaldt switch stang, som jeg er interesseret i.

Det drejer sig om at Korsholm for ca 7-10 år siden havde nogle blanke klinger, som blev solgt som blanks eller montere fra deres stangbygger.
Fra samme er det blevet oplyst at det så vidt han husker er en fra "highlander" men dette er meget usikkert.

Prøvekastede er en ca. 11 fods # 7/8 mørk grøn uden skrift.

Nogen der kender denne eller evt. har en stående bag i skabet hører jeg gerne,

Al info om denne kan også hjælpe i min søgningShy

Mvh
Jensen

Bruce & Walker 





Redigeret af finnjensen - 30 Aug 2014 kl. 19:40
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
flemming jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fsj Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2009
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fsj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2014 kl. 13:45
Hej alle 
Har lige fået bekræftet at det er en highlander bygget som en kort to håndsstang 3 delt, før 2007, så det er ved at være en ældre model. Korsholm solgte dem som blanks, men monterede dem også både som flue og spin.
Er der en der har en sådan stående?

Mvh
Jensen 
Til top
Jes Olsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
janet

Tilmeldt:: 18 Mar 2006
Geografisk: københavn
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janet Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2014 kl. 13:59
Ja jeg har en sådan stående. Perfekt stand. 
Til top
flemming jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fsj Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2009
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fsj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2014 kl. 16:44
Hej Jesper
Har sendt en PM
Mvh Jensen
Til top
flemming jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fsj Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2009
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fsj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2014 kl. 16:45
Ikke Jesper men Jes. Tongue
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres