Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Igen en tråd ødelaget af - et anonymt fjols

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Igen en tråd ødelaget af - et anonymt fjols
    Sendt: 13 Sep 2014 kl. 21:34
Er 100% enig med Ulrik Plate. Naturligvis vedr. Dan Jørgensen, men DESVÆRRE også vedr. DSF.

Når DSF melder ud på den måde de har gjort det med titusindevis af medlemmer under paraplyen (mig inklusive), så er loven jo blåstemplet af lystfiskere generelt (repræsenteret af DSF) og ingen politiker vil gide stille sig kritisk over for det.

Jeg er sgu skuffet.
Til top
Per Andreasen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
persa

Tilmeldt:: 23 Aug 2014
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér persa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Sep 2014 kl. 22:51
Ulrik. der ramte du plet. Stemmefiskeri af værste skuffe.
psa
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2014 kl. 09:30
DSF. Danmarks sportsfisker forbund. Er et forbund der arbejder for medlemmernes interesser.Er man medlem og utilfreds med den måde DSF agerer, så er det da bare et spørgsmål om at tage arbejdshandskerne på og få luget ud i de elementer i DSF som man er utilfreds med, i stedet for blot at beklage sig over fedtfinne folkets styring af DSF. 
DSF burde holde mund, indtil den generelle holdning blandt medlemmer og i særdeleshed ikke medlemmer var ytret og et klart billede dannet af "folkets" ønsker, inden en generel udtalelse blev lagt frem. På denne måde kan DSF fremadrettet vise at de er Danske lyst og sportsfiskere værdige og måske tilliden ville være bedre. DSF. Venligst tag hovedet ud af røven og lugt til roserne. Att.Dan Jørgensen. Venligst selv bort fra DSF udtalelser i denne sag. De repræsenterer ikke Danske lyst og sportsfiskeres generelle holdning. Er du i tvivl, så kig på medlemstallet kontra det estimerede antal af lyst og sportsfiskere i DK. Min egen holdning til et forbud mod brug af levende agn, lader jeg afspejle af simpel fornuft. Jeg har ikke nogen problemer med det. Naturen er grusom, uanset om vi mennesker forbyder det eller du. Vi er ude i et gråzone område. At indføre et forbud der ikke kan håndhæves, er politisk blændværk og varm luft. Jeg kunne komme med lange udredelser for dig om naturen og hvor barsk den er, men det vil nok ikke hjælpe ret meget. I stedet vil jeg være saglig og sige dette. Forbyd bare brugen af levende agn, for metoden uddør alligevel stille og roligt i takt med at lystfiskere udvikler sig og der bliver talt åbent om tingene.

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2014 kl. 10:17
Det har jo i rigtig mange år været nogle af DFS's kæpheste, at forbundet har ønsket et forbud mod brug af levede agnfisk og bulefiskeri efter torsk i Øresund, samt en kraftig regulering af put&take fiskeriet.

Men DSF har jo udmærket været klar over, at det kunne give dem en hel masse uro i egne rækker, hvis de alt for åbentlyst havde ført an i kampen mod disse metoder, og derfor har det passet fint ind i DSF's kram, at de kunne få Dyreetisk Råd til at stille forslagene.

Fødevareministeren valgte så at forbyde brugen af levende agnfisk, da det er en billig manifestation, og fordi en regulering af bulefiskeriet og put&take søerne ville skade en hel masse erhvervsinteresser.

Og det er i øvrigt helt analogt med, at Dyreetisk Råd har været meget kritisk overfor en lang række metoder indenfor pelsavl og dansk landbrugs produktion af svin og fjerkræ, men her er Fødevareministeren godt klar over, at der er nogle store og stærke erhversorganisationer, som vil gi' ham kamp til stregen, hvis han bare tænker på, at lave reguleringer.
Til top
Ole Pihl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Pihl

Tilmeldt:: 09 Feb 2014
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Pihl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2014 kl. 10:56
Jeg vil bruge !Levende Agnfisk" lige så længe som det er lovligt at "Halal" slagte dyr / kastrere han grise / spise levende østers / smide levende hummere i kogende vand og gasse mink .
Man skulle hellere kæmpe for at udrydde skarven og sælerne .
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2014 kl. 11:06
Jeg tror, at det ville give et bedre billede af virkeligheden, hvis "ANONYMOUS" skrev ; - Jeg tror - , foran enhver sætning :-)
Lad dog være med at lade tro fremstå som sandhed.

Din eneste agenda er at skabe negativ debat, og du burde smides ud af dette forum - for titusinde gang -, og på røv&albuer.
Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2014 kl. 12:27
Citat: simon agerholm2

Din eneste agenda er at skabe negativ debat, og du burde smides ud af dette forum - for titusinde gang -, og på røv&albuer.


Synes du ikke at det ville være mest passende, at du helt afholder dig fra at deltage i denne debat, især når man tænker på, at du driver en forretning, som er baseret på, at nogle dambrugere hen over 2-4 år opdrætter fisk i små damme, hvor pladsen er så trang, at fiskenes haler og finner bliver slidt af, når de står og presser sig op af dammenes jord og/eller betonvægge.

Og efter at fiskene er vokset op under kummerlige forhold, så hælder du dem ud i en nedlagt grusgrav, som er et helt unaturligt miljø for en regnbueørred, og kun med det formål, at du kan tjene på, at der er nogle meget resultatorienterede lystfisker som betaler dig for, at de får lov til at dyrke en slags pseudo-lystfiskeri efter dine haleløse dambrugsfisk.

Og så har har vi slet ikke taget stilling til alle negative konsekvenser for vandløbene og miljøet, som opdræt af fisk i et dambrug medfører.

Men skal vi ikke stoppe her og konstatere, at sandheden er ilde hørt.


Redigeret af anonymous - 14 Sep 2014 kl. 12:36
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2014 kl. 13:56
TIL ALLE ANONYME:

I alle de riger og lande,
hvorhen jeg i verden fo'r,
jeg fægted med åben pande
for, hvad jeg for alvor tror.

En ørn var mit hjelmemærke,
på brynjen stod korsets tegn,
på skjold bar jeg løverne stærke
i hjerternes milde hegn.

Når mænd jeg kasted min handske,
opslog jeg min ridderhjelm,
de så, jeg var Holger Danske
og ingen formummet skælm.

Vil dansken i verden fægte,
men dølger åsyn og navn,
jeg ved, hans ånd er ej ægte,
jeg tager ham ej i favn.

Tekst: B. S. Ingemann, 1837




Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2014 kl. 14:31
Citat: anonymous

Citat: simon agerholm2

Din eneste agenda er at skabe negativ debat, og du burde smides ud af dette forum - for titusinde gang -, og på røv&albuer.


Synes du ikke at det ville være mest passende, at du helt afholder dig fra at deltage i denne debat, især når man tænker på, at du driver en forretning, som er baseret på, at nogle dambrugere hen over 2-4 år opdrætter fisk i små damme, hvor pladsen er så trang, at fiskenes haler og finner bliver slidt af, når de står og presser sig op af dammenes jord og/eller betonvægge.

Men skal vi ikke stoppe her og konstatere, at sandheden er ilde hørt.

Respekt for en mand der tør står frem med navn, en mand man måske ikke altid deler synspunkter med, men han står dog ved sit navn og profession, modsat dig som et anonymt fjols, helt uden for pædagogisk rækkevidde uden personlige holdninger anden end at være Forum trold. Hvor formålet med dine indlæg kun er at provokere folk og fremkalde en hidsig diskussion, intet andet. 

NRE, skal vi ikke stoppe her og konstatere, at sandheden er ilde hørt.



Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2014 kl. 16:00
Et ganske forudsigeligt svar, som jeg stort set kunne have skrevet på forhåndSmile
ENDNU en afsporing af en debat, som havde en risiko for at blive interesssant.
TÆNK at have så lidt at give sig til, så man sidder og konstruerer indlæg, med det ene formål at provokere og sabotere - gad vide om det er for at hive lidt i banditten samtidig ??

Nu HAR jeg jo søreme taget den diskussion, i direkte tv, med formanden for Dyreetisk Råd - da jeg hverken skammer mig over mit fag, eller er bange for at stå frem (også hvis det kan give øretæver)
Men lad endelig ikke den slags fakta, forstyrre en troll, som tilsyneladende mangler mere end en brik, og et indhold i livet.
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2014 kl. 16:09
Jeg synes lige vi skal tilbage til DSFs udmelding angående det foreslåede forbud!
De skriver: "– Vi deler ikke Det Dyretiske Råds vurdering af, at fisk kan føle smerte. Men det er vores holdning, at vi lystfiskere bør dyrke vores hobby på en måde, der ikke belaster fiskene unødigt. Selv om fiskeri med levende agnfisk har fundet sted lige så længe, der er blevet fisket med krog og snøre, så er det ikke en gyldig grund til at bevare fiskeformen. Det er vores vurdering, at alternativerne i dag er så gode, at fiskeri med levende agnfisk ikke længere kan forsvares, siger formand for Danmarks Sportsfiskerforbund Verner W. Hansen."

Og: "– Vi har over for ministeriet argumenteret for, at andre forbud end det forslåede stop for brug af levende agnfisk ikke er vejen frem, men at der i stedet skal fokuseres på øget oplysning. Vi har også tilkendegivet, at vi tilbyder at være en del af en proces, der dels skal højne lystfiskernes viden om fisk og dels fremme udviklingen af nye og mere skånsomme fiskemetoder. Det er derfor en god nyhed, at ministeren også vælger at gå den vej, siger Verner W. Hansen."

I bund og grund kan det vel være ok, med et forbud mod noget, der kunne tolkes som dyrplageri. Men når det er sagt, så forstår jeg ikke at forbundet holder hånden over bulefiskeriet og eksempelvis leg med truede kvotesatte fiskearter som laksen i det vestjyske(når kvoten er brugt, tjah så leger vi bare med dem!!!)
Til top
Jakob Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jakobh

Tilmeldt:: 05 Mar 2003
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jakobh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2014 kl. 17:58
øhh et stort net !!
Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2014 kl. 19:29
Citat: Rødsgaard

Jeg synes lige vi skal tilbage til DSFs udmelding angående det foreslåede forbud!
De skriver: "– Vi deler ikke Det Dyretiske Råds vurdering af, at fisk kan føle smerte. Men det er vores holdning, at vi lystfiskere bør dyrke vores hobby på en måde, der ikke belaster fiskene unødigt. Selv om fiskeri med levende agnfisk har fundet sted lige så længe, der er blevet fisket med krog og snøre, så er det ikke en gyldig grund til at bevare fiskeformen. Det er vores vurdering, at alternativerne i dag er så gode, at fiskeri med levende agnfisk ikke længere kan forsvares, siger formand for Danmarks Sportsfiskerforbund Verner W. Hansen."

Og: "– Vi har over for ministeriet argumenteret for, at andre forbud end det forslåede stop for brug af levende agnfisk ikke er vejen frem, men at der i stedet skal fokuseres på øget oplysning. Vi har også tilkendegivet, at vi tilbyder at være en del af en proces, der dels skal højne lystfiskernes viden om fisk og dels fremme udviklingen af nye og mere skånsomme fiskemetoder. Det er derfor en god nyhed, at ministeren også vælger at gå den vej, siger Verner W. Hansen."

I bund og grund kan det vel være ok, med et forbud mod noget, der kunne tolkes som dyrplageri. Men når det er sagt, så forstår jeg ikke at forbundet holder hånden over bulefiskeriet og eksempelvis leg med truede kvotesatte fiskearter som laksen i det vestjyske(når kvoten er brugt, tjah så leger vi bare med dem!!!)


Vi må jo ikke glemme, at det ikke er Dyreetisk Råd, som af egen drift har fået ideen til, at de skulle synes en hel masse om lystfiskeri, og hvilke fangstmetoder de skulle ha' nogle meninger om.

Det er rent faktisk DSF som har været med til, at definere de former for lystfiskeri og de metoder, som DSF mente, at der kunne være problematiske, og som det var relevant at få vurderet af Dyreetisk Råd. Og her var det netop de gamle kæpheste med brugen af levende agnfisk, bulefiskeri, put&take, o.s.v. som kom en tur på banen.

DSF undlod meget behændigt at spørge Dyreetisk Råd om deres holdning til, at det blandt forbundets medlemmer er en udbredt praksis, at lystfiske efter havørreder og laks som er trukket op i vandløbene for at gyde.

Og i DSF's regnebog er der tilsyneladende forskel på, at genudsætte kvotebelagte fisk, og konsekvent brug af cats and release.



Redigeret af anonymous - 14 Sep 2014 kl. 19:32
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2014 kl. 19:37
Jeg synes det er tragisk, at man lefler for ministeren en hel dag, og knap er håndtrykkene blevet kolde og tøjet har rettet sig efter skulderklappene. Så kommer der forslag om et forbud/begrænsning for stangfiskeren!!!

Redigeret af Rødsgaard - 14 Sep 2014 kl. 19:45
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2014 kl. 19:48
Kære alle,
Personligt har jeg ikke problemmer med at der fiskes med levnede agn. Men på den anden side tænker jeg også, at os Lystfiskere er sluppet "billigt" med at skulle have et forbud med brug af levende agn, når man ser på det der ellers var på tapetet set ud fra de tiltag som Dyreetisk Råd ellers havde barlset med. Bl.a skulle det ikke være muligt med C&R, P&T, samt en række andre tiltag som virkelig ville gøre tilværelsen besværligt for os lystfiskere....!
På den anden side, så forventede alle vel også at efter alle de anstrengelser som Dyreetisk Råd, havde lagt i projektet, at de politisk ville få noget med sig "hjem". 

Politisk set, altså når man kigger på almindelige mennesker som ikke fisker, kan det være svært at argumentere for at man skulle have lov at fiske med levende fisk, altså bare for sjov...! 

Og jo, det er helt rigtigt at vi sagtens kan blive enige om, at kyllinger, grisene og alt det andet som landbruget producere heller ikke er ok dyreetisk og i høj grad udtryk for dobbelt moral osv, men faktuel må vi blot kigge på det der ligger foran os nu med forbud mod brug af levende agn, og her er det at jeg tænker at jeg havde frygtet tiltag der var langt værer. 

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo



Redigeret af niels åge skovbo - 14 Sep 2014 kl. 19:54
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rene J. Avatar

Tilmeldt:: 25 Nov 2009
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rene J. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2014 kl. 19:54
Så kunne DSF have foreslået at man stoppede med at fiske på gydende fisk, som laks og havørred på gydevandring, og torsk i buler. Det er mindst lige så etisk forkasteligt, som at fiske med levende agnfisk, mener jeg!
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2014 kl. 20:16
Niels-Åge når du stiller op som afløser for Verner W. Hansen, så tror jeg godt du kan regne med DSF's bestyrelsens og fødevareministerens opbakning.
Det skal dog være snart, da det medlemstal der fremgår af det oplæg, der blev holdt for etisk råd nok er blevet ca 40% mindre siden det blev fremlagt sidst i 2012.
Til top
anonymous Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
anonymous Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anonymous Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2014 kl. 22:50
Citat: Rødsgaard

Niels-Åge når du stiller op som afløser for Verner W. Hansen, så tror jeg godt du kan regne med DSF's bestyrelsens og fødevareministerens opbakning.
Det skal dog være snart, da det medlemstal der fremgår af det oplæg, der blev holdt for etisk råd nok er blevet ca 40% mindre siden det blev fremlagt sidst i 2012.


He-he… Niels Åge Skovbo er virkelig en modig og optimistisk mand, hvis han har lyst til, at overtage Werner W, Hansens fallitbo, som kun overlever i kraft af den årlige check fra tipsmidlerne.

Iflg. en pålidelig kilde, så skulle DSF's medlemstal være helt nede på et sted lige omkring 17.000 medlemmer, hvis man fratrækker de dobbelte og tredobbelte medlemskaber, som bliver medregnet i den officielle opgørelse.

Og iflg. Politiken så er der omkring 650.000 danskere, som svinger fiskestangen med jævne mellem. - http://politiken.dk/indland/ECE2392931/lystfiskere-faar-forbud-mod-at-fange-gedder-med-smaa-levende-fisk/

Det giver en organisationsprocent i DSF på hele 2,6%, hvilket vel må siges, at være det tætteste man kan komme på, at være helt uden betydning. Og medlemstallet i DSF skal jo ikke ret meget længere ned, før end organisationsprocenten skal opgøres i promiller.

Til sammenligning, så er der p.t. ca. 176.500 som har et gyldigt jagttegn, og af dem er ca. 94.000 medlemmer af Dansk Jægerforbund, det giver en organisationsprocent på ikke mindre end 53%.

Hvis DSF havde en lige stor en organisationsprocent som DJ, så ville DSF være Danmarks suverænt største og mest magtfulde interesseorganisation med 346.500 medlemmer.


Redigeret af anonymous - 14 Sep 2014 kl. 22:51
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2014 kl. 23:23
Ja, så blev denne tråd også ødelagt af et anonymt fjols, der under forskellige alias har hærget dette forum i flere år.....  Dead

Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2014 kl. 23:32
Eller også er der nogle, som ikke kan lide at blive sagt imod?

Det er da ikke i orden at omdøbe tråden, man skulle tro nogen havde dikteret det!!

Redigeret af Rødsgaard - 14 Sep 2014 kl. 23:37
Til top
Ole Bjørn Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oleh72 Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oleh72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2014 kl. 00:21
Citat: ulrikp

Dan Jørgensen bekymrer sig jo ikke det fjerneste for nogle skallers velbefindende. Det er ganske simpel signalpolitik af værste skuffe. Folk der ikke kan se det er simpelthen blinde. Han har dyreetisk råd på nakken, men da han ikke tør eller vil lægge sig ud med svineindustrien eller lakseproducenterne, som smider mia. i skattekroner, som regeringen har brug for til velfærd, så smider han dem i stedet et kødben i form af et forbud mod at bruge levende agn.

Det er så vidt jeg ved endnu ikke bevist at skaller kan føle smerte og selv hvis de kunne så har vi vist nogle lidt mere presserende punkter at tage fat i DK. 

Og interessant at se hvordan "lystfiskerne bøjer sig" ifølge Politiken.

Hvordan formanden for Danmarks Sportsfiskerforbund - en dedikeret fedtfinneforening der aldrig har gjort noget som helst for geddefiskere eller medefiskere - er villig til at ofre de levende agnfisk, kommer vist ikke bag på nogen. De skulle måske have spurgt nogle geddefiskere i stedet. Han er ihvertfald ikke min formand, og jeg har ved gud ikke "bøjet mig".

Citat: Stoltze

Ulrik, jeg kunne ikke være mere enig!

Ditto!


Redigeret af oleh72 - 15 Sep 2014 kl. 17:44
Venligst,
Ole
__________________
In theory theory eguals practice - in practice it doesn't
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2014 kl. 00:24
Kære alle,

Mit indlæg var et optimistik forsøg på at give min holdning til debatten om regler om, at man ikke længere må benytte levende fisk som agn. Forsøgte at gøre det sagligt og ordentligt.

Ikke noget om, at DSF burde være større, hvem der er dumme, hvor store jærgerforbundet er eller lign. Om undertegnede vil være formand (som jeg på ingen måde har hverken interesse eller ambitioner om).

MEN, der er altid nogen her på forum som vil gøre enhver debat til et spørgsmål om DSF er dumme eller ikke dumme. 

Hvor er det ærgeligt at en ellers sober debat sådan kan blive afsporet.

Til "Anonymus".

Alle og enhver ved jo at du er den navnkundige Niels Riss Ebbesen (NRE) Du hed før Lars Jeppesen inden du bliv smidt ud for at "mudre" stort set alle tråde til med fnider og kævl. 

Hvor ville det klæde dig, at du viste dig som et mandfolk og debatererde med dit eget navn. Alt dette her gemme sig under anonymitet og blot sætte "lus i skindepelsen" på de øvrige debatører er bare ikke klædeligt.

Forsat god aften

Niels Åge Skovbo


Redigeret af niels åge skovbo - 15 Sep 2014 kl. 10:09
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2014 kl. 09:18
Hvor har du ret Niels Åge......

Længe leve sandormen.......
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2014 kl. 11:17
Fuldstændig enig med Ulrik! Kunne ikke have formuleret det bedre selv. 
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2014 kl. 11:19
[QUOTE=Jørgen S]

Ja, så blev denne tråd også ødelagt af et anonymt fjols, der under forskellige alias har hærget dette forum i flere år.....  Dead


Jørgen

Som tidligere pointeret af flere er der lidt naivt Münchhausen-agtigt over fjolset - barnlig selvpromovering og et sygeligt behov for at se sig selv på tryk.

Han har i årevis hærget forskellige fora, og den eneste og bedste måde er jo at ignorere den slags naive sjæle, som beviseligt er helt uden for pædagogisk rækkevidde. De er simpelthen ikke rigtigt værd at spilde tid og kræfter på.

Så overse konsekvent hans indlæg og spring dem over - sygdom kan ikke bekæmpes med skældsord eller vrede !

Med positiv sensommerhilsen
Heinz


Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum