Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surf fiskeri - hvad gør jeg galt?

 Besvar Besvar
Forfatter
Bo Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
TincaTinca Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2012
Geografisk: Oslo
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TincaTinca Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Surf fiskeri - hvad gør jeg galt?
    Sendt: 29 Sep 2014 kl. 21:14
Jeg har kastet lidenskaben over surfcasting og har fixet grej og alt hvad der tilhører. Men jeg får ingen fisk!! Har efterhånden været igennem alle typer af bundforhold fra klipper til sand. Og intet har givet noget særligt resultat. Bor i oslo og fiskeri i fjorden hvor der burde være rigeligt bundfisk. Og alligevel uden held!
Baits er også forsøgt i alle afskygninger. Makrel, brisling, musling, krabbe, calamari,selv gulp alive er forsøgt.Desværre går det ikke at få børsteorm eller sandorm her oppe det ville ellers ha været mit første valg.
I danmark har jeg haft enormt med held med bundfiskeri, men her oppe er der bare ikke nogen nåde! Nogen ideer til hvad jeg gør galt???

Bo G.
Den der har mest grej når han dør har Vundet!!
Til top
Thomas Finsrud Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thomas F

Tilmeldt:: 10 Maj 2012
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas F Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2014 kl. 21:38
Det er vel ikke andet for end at spørge de lokale, evt lægge dit spørgsmål ud på et af de norske lystfisker-sites..
Sorry, det kedelige svar.. Ermm
Hvis jeg var dig ville jeg finde ud af hvor lang ud af i fjorden jeg skulle, så vidt jeg forstår er det ikke altid så meget gang i den inde i bunden, dvs tæt på byen.
Men nu ved jeg jo heller ikke hvor lang ud af du har fisket..

Hilsen Thomas

Til top
Glasnost Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Glasnost

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glasnost Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2014 kl. 21:48
Lyder underligt. Har du prøvet med flydeperler på et up & over rig, så der fiskes godt over bunden.

Jeg er enig med Thomas F. Find de lokale..de kender gamet og ved hvor fiskene er.

/G
Til top
Bo Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
TincaTinca Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2012
Geografisk: Oslo
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TincaTinca Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2014 kl. 22:45
Har min norske kollega med som har fisket fjorden i mange år. Så lokal kendskaben er iorden. Flyde rigget er også afprøvet. Det hjælper mod krabber men har ikke fanget nogen fisk på det endnu..
Jeg er en ganske erfaren fisker og gør mine forberedelser ordentligt til hver tur. Tidevand luft fotoer over pladsen, dybdekurver osv. Forstår bare ikke hvorfor det ikke giver noget resultat... Frustrende..

Den der har mest grej når han dør har Vundet!!
Til top
Thomas hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rocco

Tilmeldt:: 24 Sep 2013
Geografisk: syd
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rocco Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2014 kl. 01:15
http://www.surfcastingklub.dk/
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2014 kl. 15:13
En stor del af de norske fjorde er døde og fisketomme som følge af massiv forurening fra havdambrug.
 
Det kan desværre være årsagen - at der simpelthen ikke er fisk at fange Dead
Til top
Kristian Ørsted Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
zziplex Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2003
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zziplex Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2014 kl. 17:19
Det er jo enten nok det Jan Persson skriver, som er årsagen, eller at kvaliteten af din agn ikke er god eller at præsentationen af agnen eller en kombination af det hele. Det er klart, at giver vi fisken et valg, vælger den som regel den friskeste agn i den rette størrelse. Så kvaliteten af agnen kan aldrig blive for god. "Juicen" skal i videst mulige grad bevares i agnen. Gærede tobiser, udvandede sildefileter eller muslinger på dåse dur ikke. Der findes en del information om agn og kombinationer af agn på www.surfcastingklub.dk

/Kristian


Redigeret af zziplex - 30 Sep 2014 kl. 17:20
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2014 kl. 18:02
Jeg ville nok prøve med noget aktivt fiskeri med Jigs, så afsøger du noget mere vand, både ved bunden og oppe i vandlaget. Savagear Sandeal kunne være en mulighed. Det er så godt nok ikke traditionel Surfcasting fiskeri, men hvis det er det der skal til for at fange noget, så er det vel et godt alternativ
K&B Ivan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum