Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Knas med Pfluger Supreme

 Besvar Besvar
Forfatter
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Knas med Pfluger Supreme
    Sendt: 30 Sep 2014 kl. 23:26
Hey folkens,

Jeg købte sidste år et Pfluger Supreme XT, og har vel brugt det omkring 15 gange.
Pfluger lover "Corrosion resistant bearing is in key locations", men allerede nu "knaser" lejerne under spolehuset og det er jeg jo selvsagt ikke så glad for... Så jeg er ved at skille det ad; med største forsigtighed forstår sig.. 

Er der nogen i panelet der ved hvor man kan skaffe nye lejer, hvis det viser jeg at jeg ikke kan smøre mig ud af problemet?

Og side-pladen: når skruerne og håndtag er taget af skulle jeg vel kunne tage side-pladen af, ikke? Jeg kan kun trække den 2-3 mm ud og så er det lige som om at akslen ikke vil med... Der er umiddelbart ikke noget at se når jeg kikker ind af sprækken.. Er det bare at hive til?? Eller er der noget jeg overser...??
Mvh Finn
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2014 kl. 23:36
Du skal lige have rotoren af inden du kan fjerne sidepladen. 
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2014 kl. 09:12
Hej Finn

De må kunne skaffe lejer hvor du købte hjulet.

Ellers http://www.vxb.com/ eller http://www.bocabearings.com/ - husk at der kommer moms og gebyr oven i hvis prisen (minus fragt) kommer over 80 dkr.

Mvh. Peter
Til top
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2014 kl. 10:14
Hej Steen og Peter,

Steen: Ja det med side-pladen; jeg har faktisk taget rotoren af men pladen med aksel og leje hænger stadig...??

Peter; tak for dit link.. Jeg købte hjulet i USA sidste år så jeg kan ikke sådan lige cykle hen I butikken.. Er det lejerne kan jeg sikkert få det igennem den danske Pfluger grossist..  
Mvh Finn
Til top
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2014 kl. 17:54
Så fik jeg side-plades af og må konstatere at Pflugers opfattelse af hvad "Corrosion resistant bearing is in key locations" ikke er det samme som jeg forstår..


Mvh Finn
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Okt 2014 kl. 19:02
Olie olie og olie. Eller sagt på en anden måde. Hvis du ikke smører, så holder din rustfri lejer altså op med at være rustfri. Du har uden tvivl haft hjulet dyppet, ellers kan det næsten umuligt komme til at se sådan ud.Problemet med de fleste fiskehjul nu om stunder er, at de ikke er vandtætte. Til almindeligt fiskeri, er det ingen katastrofe, men til Danske lystfiskere der elsker at stå i vand til navlem 5 meter fra stranden i bølgeskvulp, er det altafgørende.

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
finn kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finn_kjær

Tilmeldt:: 17 Apr 2013
Geografisk: sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 118
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finn_kjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Okt 2014 kl. 17:31
Steen du har ret; hjulet har været dyppet et par gange og selvom jeg syntes jeg har været flittig med af skylle det af er der alligevel steder hvor salt har gemt sig og olie ikke har fundet vej... Nå, nu er der bestilt 4 nye keramiske!! lejer hos http://www.iccom.dk/ (udvalget er ret stort) og med lidt held er jeg "kørende" igen lørdag over middag... 
Mvh Finn
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Okt 2014 kl. 22:07
Må jeg anbefale IKKE at skylle sit hjul. Tør det af med en fugtig klud, eventuelt opvredet med lidt opvaskemiddel så man får fjernet den fedtede hinde fra alger og salt. Skyller man sit hjul, så er der god sandsynlighed for at saltet skylles ind i hjulet.
Keramiske/hybrid lejer lyder som en god plan. Håber det lykkes.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres