Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Orvis slingpack vs. Simms slingpack

 Besvar Besvar
Forfatter
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Orvis slingpack vs. Simms slingpack
    Sendt: 08 Okt 2014 kl. 02:05
Jeg har længe gået og overvejet om der skulle investeres i en slingpack, synes systemet virker genialt.
Jeg står nu og skal bruge lidt hjælp, for ved ikke hvilken model som jeg skal vælge. Jeg fisker 90% kyst og helst med flue. 
Jeg ved ikke om jeg skal vælge orvis el. Simms. Og vælger jeg simms, skal det så være large modellen el den alm.  Jeg plejer at have en te kande på 1 liter med, et par fluebukser.

Jeg håber der er nogle som kan komme med lidt råd.


Mvh 
Caspar
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2014 kl. 07:11
Hej 
Er også med på en "lytter". Jeg har denne her med i tankerne også...

P.s Patagonia har også andre størrelser.


Redigeret af sage - 08 Okt 2014 kl. 07:12
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2014 kl. 07:23
Er lige med på sidelinjen. Er der nogen der kan fortælle mig hvilke slingbag modeller hvor man selv kan bestemme hvilken skulder den skal sidde på, eller om man decideret skal købe til en bestemt skulder? Måske et tosset spørgsmål men det er vigtig for mig!
VH
Henrik
Til top
Thomas Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nelliemus

Tilmeldt:: 11 Feb 2011
Geografisk: Odense NV
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nelliemus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2014 kl. 08:19
Kan kun snakke godt om orvis og er super tilfreds med den!
Simms har jeg ikke prøvet
Til top
Klaus Neubert Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
klausneubert

Tilmeldt:: 11 Jan 2013
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klausneubert Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2014 kl. 09:04
Hej Caspar
Jeg hae haft Simms med på kysten i et års tid nu, og kan varmt anbefale den. Hvis du skal have din te med så skal du have str. L.... der kan ikke proppes en termokande i den lidt mindre udgave, derfor valgte jeg den store udgave ( havde termokanden med for at prøve inden jeg besluttede mig Smile
Til top
Topper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Toppen

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Toppen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2014 kl. 09:05
Hej Henrik
der findes både højre og venstre hånds bags, jeg har aldrig mødt en hvor det er muligt at åbne lynlåsene fra "begge sider". der er altid en af siderne hvor de vender ned af. 
Hvis du falder over en hvor man kan bære den over højreside og stadig åbne lynlåsene uden at "forfodre" med grej, madpakke og andet, vil jeg meget gerne høre om det. 
har kun fundet dem på div udenlandske sider

MVH
topper
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2014 kl. 10:15
Har brugt en Orvis sling i et par år nu., for mig er det den rigtige løsning på en " rygsæk " dejlig nemt og hurtigt når man skal bruge den., trækker den blot rundt og værsgo` så er der serveret!

Skulle jeg købe en i dag., vil jeg nok kigge nærmere på Patagoniaen, den har et par fine lommer på frontremmen.

Bruger min ved kyst - elv og å   

Leif P
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Søren Slot Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Slotti Avatar

Tilmeldt:: 22 Aug 2014
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Slotti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2014 kl. 12:34
Jeg har også selv en Orvis Slingpack, og den fungere perfekt for mig. Men prøv dem du har kig på, det er jo smag og behag Smile
Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2014 kl. 12:51
Hej 
Jeg søger en Patagonia, men kan ikke finde den i DK.
Jeg synes den ser rigtig god ud.
PATAGONIA STEALTH ATOM SLING 7L
Carsten Lai
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2014 kl. 12:53
Hvordan er pladsen til en tekande i en orvis? problemet ligger i jeg ikke bor i nærheden af nogle forhandler som har orvis eller simms... ik så vidt jeg ved hvertfald

Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2014 kl. 15:02
Citat: Lai

Hej 
Jeg søger en Patagonia, men kan ikke finde den i DK.
Jeg synes den ser rigtig god ud.
<span style="font-family: 'Avenir Next LT Medium', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 18px; letter-spacing: 0.72px; line-height: 24px; text-trans: uppercase;">PATAGONIA STEALTH ATOM SLING 7L</span>


Jeg har set den hos Brasholt i Hjørring

Om de har flere ved jeg dog ikke, du er nød til at kontakte dem pr telefon da de ikke har en webshop
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Kasper Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kathoms Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kathoms Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2014 kl. 15:25
Hej Caspar,

Jeg har også en orvis slingpack, og den er jeg super glad for. Du kan have to flueæsker og en 0,5 liters termokande i tasken + en flueæske eller madpakke i frontlommen.

Mvh. Kasper T.
Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2014 kl. 17:54
Hej
Tak Rene, jeg har haft kontaktet Brasholt og de har den .

Vh. Carsten
Carsten Lai
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Okt 2014 kl. 19:44
Ang slingpack har jeg selv købt patagonia i model stormfront 1299kr hos korsholm, den er på 20 L og hvis man tror det er stort så er det altså ingen problem, tværtimod, syntes ikke den er stor!
Den har et stort rum, og jeg kan have flueæske, jakke (skal) ja den rummer en del uden at fylde, mit valg falde på Patagonia stormfront fordi den er vandtæt, og det er de andre ikke! 
Og nogle mener nok at den ikke er vandtæt, jeg har så gjort som andre anbefalede, jeg fyldte den med vand og vupti intet løb ud, man kan heller ikke presse luft ud af den når den er lynet, så vandtæt JA.
Jeg har nu haft den med ved åen og kysten, og kan allerede nu sige jeg aldrig kommertilbage til rygsæk NEVER, den er så fed, og oser langt væk af kvalitet
den får 10 ud af 10 fisk herfra!!!
Tjek
www.bombayfly.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres