Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kutling - hvornår og hvordan?

 Besvar Besvar
Forfatter
Bo Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
TincaTinca Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2012
Geografisk: Oslo
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TincaTinca Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kutling - hvornår og hvordan?
    Sendt: 09 Okt 2014 kl. 23:43
Den der har mest grej når han dør har Vundet!!
Til top
Bo Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
TincaTinca Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2012
Geografisk: Oslo
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TincaTinca Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2014 kl. 23:46
Det prøver vi lige igen.min Ipad fik lidt hurtigt afsluttet den tråd.

Det jeg ville vide noget om var kutlinge imitiationer efter havørreder på kysten.
Hvornår er det bedst at anvende dem og hvordan skal de fiskes? 
Nogen erfaringer?

Bo G.
Den der har mest grej når han dør har Vundet!!
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2014 kl. 23:50
Denne er voldsomt effektiv

Cultning
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2014 kl. 23:51
Jeg har en kutlinge imitation i boksen året rundt. Tager den ind i små ryk med lange pauser. 

Knæk og bræk.

Rasmus
Til top
Bo Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
TincaTinca Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2012
Geografisk: Oslo
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TincaTinca Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Okt 2014 kl. 23:53
Fluerne er allerede bundet i forskellige størrelser. Men ville mest høre om der var en specielt tidspunkt på året hvor de er mere effektive end andre ( som børsteorm om foråret f.eks.) og hvor hurtigt de skal hjemtages. 
Den der har mest grej når han dør har Vundet!!
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2014 kl. 02:44
Fra sensommeren og hele efteråret, gerne dage med solstrejf, og henover det lave vand, langs bælterne. 
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2014 kl. 15:31
Citat: TincaTinca

Fluerne er allerede bundet i forskellige størrelser. Men ville mest høre om der var en specielt tidspunkt på året hvor de er mere effektive end andre ( som børsteorm om foråret f.eks.) og hvor hurtigt de skal hjemtages. 

Hele året!

Kutlingefluer og andre småkravlfluer, har den store force at havørreden der spiser rejer, ser en reje, havørreden der spiser kutlinger ser en kutling etc.

Magnus, Grå frede, Brenda og hendes mor er alle allroundfluer som går både for det ene, det andet eller noget tredje. 

Fisk dem hele året, variér din indtagning og knæk koden fra dag til dag.

Et godt tip er at anvende en fiskefinderflue, f.eks. pattegrisen, juletræet, Flash #9, Børsteormefluer eller andet stort/Spraglet i kombination med dine mere eller mindre perfekte efterligninger. Det giver havørreden et valg, og på de sjoveste tidspunkter skifter de fra at hugge på endefluen/ophængeren.

Fisker du meget i fjorden, så bare sæt en kutling bagerst og en kobberbasse/fyggi/småkravl forrest, så skal du se løjer når andre går tomhændet hjem.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2014 kl. 17:29
Hej Bo.

Kutlinger er ret mange forskellige ting, prøv at søg på kutlinge familien, og se teorien, det er en en interessant type fisk!

Jeg har de sidste 50 år fisket meget med kutling, både som krogflue, men også som rørflue, og jeg synes, at de mest simple mønstre, er de bedst fangende.

Prøv at kigge forbi de link her, det er meget velfangne fluer, der er repræsenteret her:

https://www.google.dk/search?q=lekvabbe-+og+kutlinge-imitationer+PT+%C3%85lekvabbe+og+Kutlinge-imitation&oq=lekvabbe-+og+kutlinge-imitationer++PT+%C3%85lekvabbe+og+Kutlinge-imitation&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8#q=%C3%A5lekvabbe-+og+kutlinge-imitationer+PT+%C3%85lekvabbe+og+Kutlinge-imitation&spell=1

TILFØJELSE:

Jeg kom lige til at tænke på min gode ven Kent Billes bud på en fin Kutlinge ImitationWink:


http://www.fiskevand.dk/showthread.php?tid=3479


Mvh
P.K.




Redigeret af PK - 11 Okt 2014 kl. 10:41
Til top
Bo Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
TincaTinca Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2012
Geografisk: Oslo
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TincaTinca Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Okt 2014 kl. 21:57
Ja jeg har fanget kutlinger i mange forskellige former. Senest på mallorca hvor størrelsen er noget større end man ser her i norden. Så mulighederne for at lege ved fluestikket er mange. Har arbejdet lidt med fish skulls og fandt den skulpin version. Det er der kommet noget spændende mønstre ud af!
Men tak for de gode svar. Skal ud og dyppe min kutling næste uge ( det lyder næsten kinky) så ser vi hvad der sker. Hvis det bliver succes så kommer mønsteret med under fluerne her.

Tight lines!

Bo G.
Den der har mest grej når han dør har Vundet!!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres