Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Var det dig, ved Kongsdal i dag??

 Besvar Besvar
Forfatter
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Var det dig, ved Kongsdal i dag??
    Sendt: 19 Okt 2014 kl. 11:16
I dag mellem 08:30 og 09:00, kom du og en anden spinnefisker, ned i bugten øst for Kongsdal havn. I gik meget målbevist forbi den lille stensætning, hvor i gjorde et kort ophold, for lige at tage nogle få kast, inden i fortsatte øst ud, til lige før sømærket, hvor i rigtigt fiskede løs!
Da i tilsyneladende intet aner om fredningsbælter, vi jeg anbefalejer at kigge ind på nedenstående link, og i kassen kortindhold vinkle af i "fiskeri fredningsbælter", så i kan se hvor i må fiske! Angry

Til top
Ben Jamin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hooke

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hooke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2014 kl. 12:46
Hej Henning Smile kunne du ikke bare ha fanget dem ved vandet ?

Knæk & bræk.
Til top
PETER RASMUSSEN Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
NOCATCH

Tilmeldt:: 29 Jan 2010
Geografisk: MELLEM RANDERS OG HOBRO
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NOCATCH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2014 kl. 13:32
Hej Henning

jeg ankom til Kongsdal ca kl 900 og gik direkte op og gjorde dem opmærksom på at de var i et fredningsbælte, men fik bare den besked at jeg skulle gå hjem og få mig et liv for de havde fisket der siden klørkonge var dreng. De var af den overbevisning at der var 430 m til sømærket og de var i behørig afstand. Men de var vist uden for pædagogisk rækkevidde for de fiskede bare videre og fangede desværre også fisk
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2014 kl. 13:45
Var det Amalie fra paradise? Det hedder "Da ruder konge var knægt":)
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2014 kl. 14:11
Citat: Hooke

Hej Henning Smile kunne du ikke bare ha fanget dem ved vandet ?

Knæk & bræk.

Næ du, det ville have givet mig en tur på ca 1,5 km tur/retur, for at få et svar som det der længere nede referere's til, det er jeg sgu blevet for gammel til, men man kan da håbe, at sådan et par tumber, en dag løber ind i fiskerikontrollen.
, så kan de nok få det lært!

Mvh
Henning   
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2014 kl. 14:18
Citat: NOCATCH

Hej Henning

jeg ankom til Kongsdal ca kl 900 og gik direkte op og gjorde dem opmærksom på at de var i et fredningsbælte, men fik bare den besked at jeg skulle gå hjem og få mig et liv for de havde fisket der siden klørkonge var dreng. De var af den overbevisning at der var 430 m til sømærket og de var i behørig afstand. Men de var vist uden for pædagogisk rækkevidde for de fiskede bare videre og fangede desværre også fisk

Hej Peter.

Jeg så godt der var en ude ved dem, ærgerligt de ikke ville tage mod din tilrettevisning. Kan kun håbe, at fiskerikontrollen kommer forbi, en dag de igen står i fredningsbæltet! 

Mvh
Henning
Til top
Hans-Jørn Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker

Tilmeldt:: 02 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 506
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2014 kl. 17:52
Trist at høre om en sådan opførsel adfærd. Men desværre bliver det aldrig bedre før end at vi har så meget kontrol at vi dårligt kan bevæge os en meter med en fiskestang, før end de er der for at lave kontrol.   
Til top
Nikolaj jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
spunk Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2006
Geografisk: sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér spunk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2014 kl. 18:35
Nej i dag var det ikke mig... Det var til gengæld mig der gik syd for Munkeholmbroen sidste søndag og fiskede ned til Koholm. Snakkede med en lokal om udløb og kiggede flere gange på google maps undervejs for at kontrollere at jeg ikke var i nærheden af nogle, og så ingen problemer heri, men opdager i dag at jeg har været på gale veje da jeg bliver opmærksom på siden " havørred.com" og særfredningen gældene fra 16/9....
Beklager men det er altså svært uden f.eks. opmærkning på kysten, men havørred.com ser ud til at være en god hjælp hvis det er til at bruge på tlf. bare ærgeligt at skulle gå og glo på tlf. når man er ude for at få en naturoplevelse, men regler og fredninger skal overholdes ingen tvivl om det...

Ps: Er meget modtagelig for en positiv og konstruktiv henvendelse  i sådan en situation men fornemmer også at der er nogle der kunne have den forudtaget tro at man er på gale veje med vilje og derfor starter en negativ dialog hvilket vi ikke kommer langt med...
Til top
michael pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mich1024 Avatar

Tilmeldt:: 15 Aug 2008
Geografisk: Limfjorden omkring Aalborg og Lindenborg å
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mich1024 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2014 kl. 19:36
Jeg kontaktede på et tidspunkt de relevante myndigheder angående skiltning på de steder som tit er besøgt af lystfiskere, steder som også indeholder fredningszoner. Myndigheden siger at det skal lystfiskere selv finde ud af via kort på internettet, hvilket de fleste godt ved ikke sker i virkeligheden. Det hjælper ikke at blive mavesur over at det ikke sker, for jeg har også mødt lystfiskere, hvor jeg pænt fortalte dem, at de fiskede i en fredningszone. De vidste det ganske enkelt ikke, og var kede af at sket var sket. Det kunne være undgået, hvis der stod et skilt f.eks. Ved Vive havn hvor dette skete. Myndigheden vil sikkert sige at det er for dyrt at sætte skilte op, men hvis vi nu er mange, som kan få dem overbevist om at det ville være en god ide, kan det være at de vil lytte. Som supplement kunne der vel også laves en app, som viste både fredningszoner, og samtidig ens position i forhold til zonerne. Det kan vel ikke koste det store. 

Michael
Til top
Per Andreasen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
persa

Tilmeldt:: 23 Aug 2014
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér persa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2014 kl. 22:05
der er en app der heder lystfisker der kan vise fredningsbælter og din position MVH Per
psa
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2014 kl. 22:37
Det burde ikke være nødvendig med en fysisk afmærkning af en fredningszone. Enhver lystfisker render snart rundt med en smartphone og kan hente oplysningerne ind på stedet hvis man er i tvivl. Fysisk afmærkning eller skiltning skal vedligeholde, af hvem ??. Dem der forsøgsvis har været sat op rundt om i landet. De bliver ødelagt efter kort tid. Er det fiskerikontrollen, eller kommunerne der skal påtage sig den opgave. Så vil jeg hellere de årsværk og penge bliver brugt til fysisk kontrol.
Til top
michael pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mich1024 Avatar

Tilmeldt:: 15 Aug 2008
Geografisk: Limfjorden omkring Aalborg og Lindenborg å
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mich1024 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2014 kl. 22:50
Hej Per
Det er jo fantastisk og tak for info. Er den lavet til alle platforme?
Til top
michael pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mich1024 Avatar

Tilmeldt:: 15 Aug 2008
Geografisk: Limfjorden omkring Aalborg og Lindenborg å
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mich1024 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2014 kl. 23:05
Hej Tommy
Helt enig-det burde ikke være nødvendig med en infotavle, men jeg tror som skrevet at det er nødvendigt. Det er ikke alle lystfiskere som sætter sig ind i regler omkring fiskeriet, og de kunne jo passende blive informeret via tavlerne. Jeg ved ikke noget om den forsøgsordning du omtaler, men jeg har aldrig set en infotavle på de steder jeg fisker. De er måske blevet fjernet af tyvfiskere 😊 Jeg synes ikke det burde være et enten eller, det skal være et både og, og man kunne jo håbe at kontrollen fik mindre at lave, hvis flere lystfiskere blev klogere på reglerne. 

Michael
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2014 kl. 08:54
Vi kan alle begå en fejl, ved fremmede vande.
Har selv præsteret at gå 500 meter til venstre for Tryggen, og derefter gå ude for at vadefiske.. Et par timer efter gik jeg ind igen - og stod dermed DIREKTE i mundingen af Vedskølle Å.
Har også (for et par år siden), lusket ned langs Mørrums bred for at spinnefiske lidt - og bagefter opdaget at det var fly-only pool jeg stod i..

Almindelig uvidenhed som blev rettet..

DERIMOD er det trist, når man bevidst og gentagne gange, skider på de fornuftige regler og love som findes !!
Et sted man kan se det dagligt, er ved det største "FISKERI FORBUDT" jeg nogensinde har set, ned ved Ishøj.... Det er nærmest en magnet, at man ikke må fiske åbenbart :-(
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2014 kl. 09:26
uvidenhed/dumhed er ingen undskyldning siges der😉
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2014 kl. 12:04
man kan dårlig undgå at se de skilte ved Munkholmbroen, de står på hver sin side af broen, i en afstand så selv om man parkerer på P-pladsen ved Sonny's is kan man se skiltet..

Og den fredning har eksisteret i mindst 10 år...
Til top
Kasper Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kathoms Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kathoms Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2014 kl. 12:21
SERIØSE kystfiskere forbereder sig efter min mening altid grundigt hjemmefra, så man ikke er en klaphat ved vandet. Det er mega dårlig stil at fiske i fredningsbælterne - og de fleste ved jo godt, hånden på hjertet, hvor de fisker, ik'? Årstiden taget i betragtning, burde alle lige tjekke op på fredningsbælterne, før man tager afsted, så man undgår at køre dårlig stil derude.

Jeg er fra Fyn, så da jeg besluttede mig for at deltage i Mariager Fjord Fly Cup undersøgte jeg fjordens pladser grundigt, fordi fjorden var helt nyt vand for mig. Jeg kunne i den forbindelse - UDEN PROBLEMER - identificere samtlige fredningsbælter. Og jeg kunne også se, at Bombay-drengene havde placeret konkurrencens tidspunkt lige på den rigtige kant af de mange særfredninger - måske for at undgå problematikken omkring hvor man må fiske osv.

Men det ændrer ikke på, at vi kystfiskere selv må gøre et ordentligt forarbejde, før vi begiver os ud. Vi tjekker jo alligevel op på strømretning, vindforhold, vandstand og alt muligt andet, ik'?

Just sayin'...

Tight lines,

Kasper T.
www.kystflue.com            
Til top
Søren Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
racedue Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2005
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 181
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér racedue Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2014 kl. 12:28
Har aldig hørt om nogen der har fået bøde for at fiske i fredningsbælter!
Fiskerikontrollen holder mere øje med fritidsfiskerne med garn,men tror også der er mere gevinst der.
Men selvfølgelig må man ikke...
Til F.eks. Odense Å preimieren hvert år står folk og fisker lige på kanten af bæltet og udløbet, et kast 1 meter forkert er det ulovligt-og det er de samme der står der hvert år.Dog er fiskerikontrollen altid tilstede denne dag, og knalder altid nogle på at de ikke har det statslige fiskekort.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2014 kl. 12:49
Lige i Odense å er der tydelig skiltning ved udløbet.
Michael Nielsen
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2014 kl. 14:56
Sportsfiskerforeningen Aabenraa satte for nogle år siden pæle op ved alle å udløb, hvor der er en fredning + en på hver side af åen 500 meter ude.
Vi havde et rigtig godt samarbejde med fritidsfiskerne i området, som hjalp os med at få alle åer afmærket.
Projektet tog 3 år at få igennem hos myndighederne, men til sidst lykkedes det, og pælene står stadig, så lyst- og fritidsfiskere kan se dem.
Der er en der skriver, at han aldrig har hørt om folk der har fået bøder for at fiske i fredningszonerne - det er der altså flere der har fået i Aabenraa Havn

Knæk og Bræk derude
Kim Andersen
Sportsfiskerforeningen Aabenraa

Til top
michael pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mich1024 Avatar

Tilmeldt:: 15 Aug 2008
Geografisk: Limfjorden omkring Aalborg og Lindenborg å
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mich1024 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2014 kl. 15:20
Hej Kim

Dejligt med en god historie, selv om 3 år lyder af lang tid. Jeg er stadig overbevist om, at den eneste rigtige løsning er afmærkning og infotavler. Det er dejligt med en historie der viser at det kan lykkes. Jeres gode eksempel, må således være en opfordring til alle foreninger om samarbejde med andre interesse parter. 

Michael
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2014 kl. 21:24
Citat: Kathoms

SERIØSE kystfiskere forbereder sig efter min mening altid grundigt hjemmefra, så man ikke er en klaphat ved vandet. Det er mega dårlig stil at fiske i fredningsbælterne - og de fleste ved jo godt, hånden på hjertet, hvor de fisker, ik'? Årstiden taget i betragtning, burde alle lige tjekke op på fredningsbælterne, før man tager afsted, så man undgår at køre dårlig stil derude.

Jeg er fra Fyn, så da jeg besluttede mig for at deltage i Mariager Fjord Fly Cup undersøgte jeg fjordens pladser grundigt, fordi fjorden var helt nyt vand for mig. Jeg kunne i den forbindelse - UDEN PROBLEMER - identificere samtlige fredningsbælter. Og jeg kunne også se, at Bombay-drengene havde placeret konkurrencens tidspunkt lige på den rigtige kant af de mange særfredninger - måske for at undgå problematikken omkring hvor man må fiske osv.

Men det ændrer ikke på, at vi kystfiskere selv må gøre et ordentligt forarbejde, før vi begiver os ud. Vi tjekker jo alligevel op på strømretning, vindforhold, vandstand og alt muligt andet, ik'?

Just sayin'...

Tight lines,

Kasper T.
www.kystflue.com            


Så det du siger at du forberede en 10 pladser hjemmefra, og du kan lige nøjagtig se når du kommer ud til vandet at der er 500 m hen til den udmunding? Har du aldrig prøvet at være ude og affiske dine kendte pladser, hvor man intet fanger, og tænker så, jeg har hørt ude i byen der fiskes godt på en plads jeg aldrig har været før. Tager så hen til den uudforsket plads og hovsa der ligger sku et frednings bælte... come on, det kan sku ske for enhver


Redigeret af Lo2n3ss - 20 Okt 2014 kl. 21:26
Til top
Uffe Laust Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
uffe-laust Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Geografisk: Østfyn
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér uffe-laust Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2014 kl. 10:26

Mon ikke langt størstedelen af os gør hvad vi kan for at holde os på den rigtige side af fredningsbælterne. Fejl sker for os alle og er heller ikke noget stort problem, hvis vi vel at mærke ikke laver samme fejl to gange. Det der kan undre, er at man ikke lytter til, og reagerer på en venlig henstilling. Det er dårlig stil, bestemt.

At fiskerikontrollen ikke render os i hælene hele tiden og udskriver bøder til højre og venstre, må skyldes, at der udøves andre og mere graverende forulempelser af lovgivningen i andre sammenhænge. Jeg ville personligt også synes det var lidt ærgerligt (og en smule ude af propertioner) at få en bøde. den dag det er mig der for første gang i umindelige tider, befinder mig på en ukendt plads og har taget fejl af geografien. Så hellere en venlig henstilling fra en medfisker.
 
Mvh. Uffe 
Til top
Søren Slot Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Slotti Avatar

Tilmeldt:: 22 Aug 2014
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Slotti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2014 kl. 13:30
Citat: Lo2n3ss

Citat: Kathoms

SERIØSE kystfiskere forbereder sig efter min mening altid grundigt hjemmefra, så man ikke er en klaphat ved vandet. Det er mega dårlig stil at fiske i fredningsbælterne - og de fleste ved jo godt, hånden på hjertet, hvor de fisker, ik'? Årstiden taget i betragtning, burde alle lige tjekke op på fredningsbælterne, før man tager afsted, så man undgår at køre dårlig stil derude.

Jeg er fra Fyn, så da jeg besluttede mig for at deltage i Mariager Fjord Fly Cup undersøgte jeg fjordens pladser grundigt, fordi fjorden var helt nyt vand for mig. Jeg kunne i den forbindelse - UDEN PROBLEMER - identificere samtlige fredningsbælter. Og jeg kunne også se, at Bombay-drengene havde placeret konkurrencens tidspunkt lige på den rigtige kant af de mange særfredninger - måske for at undgå problematikken omkring hvor man må fiske osv.

Men det ændrer ikke på, at vi kystfiskere selv må gøre et ordentligt forarbejde, før vi begiver os ud. Vi tjekker jo alligevel op på strømretning, vindforhold, vandstand og alt muligt andet, ik'?

Just sayin'...

Tight lines,

Kasper T.
www.kystflue.com            


Så det du siger at du forberede en 10 pladser hjemmefra, og du kan lige nøjagtig se når du kommer ud til vandet at der er 500 m hen til den udmunding? Har du aldrig prøvet at være ude og affiske dine kendte pladser, hvor man intet fanger, og tænker så, jeg har hørt ude i byen der fiskes godt på en plads jeg aldrig har været før. Tager så hen til den uudforsket plads og hovsa der ligger sku et frednings bælte... come on, det kan sku ske for enhver


Det vil jo ikke ske hvis du som kasper skriver gør dit forarbejde godt nok Smile (i sær ved en ny plads) når det så er sagt vil jeg give dig ret i at det kan være svært lige se om der er 500 m til udløb - er du i tvivl så gå 25-30 meter længere væk Wink

Nu er det jo nok de færreste der prøver 10 pladser på en dag, og hvis der er så er der godt nok meget spildtid i bil. 3-4 pladser burde være nemt at finde fredningsbælter på  Wink

God dag til alle

Søren
Til top
Lars Madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lpm8700

Tilmeldt:: 31 Aug 2011
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lpm8700 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2014 kl. 22:59
Har ikke kunnet finde app'en lystfisker til hverken iphone eller android. Nogen gode råd?
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2014 kl. 23:18
Citat: lpm8700

Har ikke kunnet finde app'en lystfisker til hverken iphone eller android. Nogen gode råd?

Det er måske denne http://m.fisketegn.dk/fredning.aspx?ID=45358 der tænkes på, - den dur bare ikke ved Kongsdal, når man er ved stensætningen nær fredningsbæltet, viser kortet at man står oppe på landevejen! Confused
Måske andre har bedre erfaringer med den.

Mvh
Henning
Til top
Per Andreasen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
persa

Tilmeldt:: 23 Aug 2014
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér persa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2014 kl. 23:20
Jeg er ikke den klogeste fætter til app, da jeg bruger tiden på at fiske. Men jeg har en dims der hedder lystfisker på min ævle tlf der hedder lystfisker hvordan den er kommet der er stadig en gåde men det virker MVH Per
psa
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2014 kl. 07:47
Hvis man går over til at folk kun kan finde oplysninger via nettet, så mister man alle dem som ikke går lige så meget op i fiskeriet som "os" der f.eks også bruger tiden på fora osv.

Man skal ikke glemme at der er mange lyst/sports/mad-fiskere som ikke sætter sig ind i noget som helst hjemmefra, og der er skiltning nok det eneste middel.

Jeg er godt klar over at det er folks eget ansvar, bare så i ikke vælter ned over mig på det punkt

Som Simon allerede har nævnt så er det ikke alle der er inden for rækkevidde lige meget hvad, eller også er det bare gået ned af bakke med læsekundskaberne, med eksemplet fra Ishøj, der er flere store skilte inden for få kvadratmeter og alligevel ser man jævnligt at der står nogle og fisker fra slusen 1-2 meter fra skiltet!!!
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2014 kl. 09:33
Hvordan vil i forholde jer hvis udløbet flytter sig over tid?? Skiltene må jo ikke flyttes..

Hvorfor skal foreningerne betale for at kystfiskerne ikke fisker i et fredningsbælte??
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Strit Gudmandsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
strits Avatar

Tilmeldt:: 12 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér strits Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2014 kl. 10:26
http://www.windowsphone.com/da-dk/store/app/lystfiskeren/8f744b65-6354-47e1-81d2-fc875b747182

Denne Apps kan hentes for kr.20

Den vil nok dække jeres behov og mere til.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2014 kl. 11:42
Citat: strits

http://www.windowsphone.com/da-dk/store/app/lystfiskeren/8f744b65-6354-47e1-81d2-fc875b747182

Denne Apps kan hentes for kr.20

Den vil nok dække jeres behov og mere til.

Den er til Windowsphone, - er der nogen der bruger det? Confused
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2014 kl. 19:56
Fatter ikke hvorfor der ikke må afmærkes med f.eks en malet sten. Der kunne også afmærkes hvor vandløbet normalt er. Frivillige kunne påtage sig det.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hr Rygaard

Tilmeldt:: 15 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hr Rygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2014 kl. 11:11
Lav et bogmærke til havørred.com på jeres telefon, så kan I altid se om I er på afveje. Blot husk at sige ja til at den må bruge jeres position.
Til top
PETER RASMUSSEN Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
NOCATCH

Tilmeldt:: 29 Jan 2010
Geografisk: MELLEM RANDERS OG HOBRO
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NOCATCH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2014 kl. 16:59
kom forbi Kongsdal i går morges og så tilfældig at de 2 der fiskede i frdningen holdt der igen og var ved at gøre klar, så jeg holdt lige ind og viste dem zonen på mobilen. De havde dog været hjemme og tjekke op på sagen og kunne godt se at de havde været lidt på afveje, dejligt at det alligevel hjælper at lukke munden op en gang imellem.

ps. det er super, Bjarke havørred.com det virker
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2014 kl. 17:41
Citat: NOCATCH

kom forbi Kongsdal i går morges og så tilfældig at de 2 der fiskede i frdningen holdt der igen og var ved at gøre klar, så jeg holdt lige ind og viste dem zonen på mobilen. De havde dog været hjemme og tjekke op på sagen og kunne godt se at de havde været lidt på afveje, dejligt at det alligevel hjælper at lukke munden op en gang imellem.

ps. det er super, Bjarke havørred.com det virker

Hej Peter.

Godt at høre din tilrettevisning har hjulpet! Smile

Var du nede ved vandkanten med telefonen og "havørred.com" ? Jeg har prøvet det netop ved Kongsdal, men der kunne det/den ikke finde ud af min placering.
Mvh
Henning
Til top
PETER RASMUSSEN Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
NOCATCH

Tilmeldt:: 29 Jan 2010
Geografisk: MELLEM RANDERS OG HOBRO
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NOCATCH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2014 kl. 20:23
Hej Henning Har ikke prøvet ved Kongsdal men arbejdede ved havnen i Hobro i dag og der virkede det Mvh Peter
Citat: Henning


Citat: NOCATCH

kom forbi Kongsdal i går morges og så tilfældig at de 2 der fiskede i frdningen holdt der igen og var ved at gøre klar, så jeg holdt lige ind og viste dem zonen på mobilen. De havde dog været hjemme og tjekke op på sagen og kunne godt se at de havde været lidt på afveje, dejligt at det alligevel hjælper at lukke munden op en gang imellem.

ps. det er super, Bjarke havørred.com det virker

Hej Peter.
Godt at høre din tilrettevisning har hjulpet! Smile
Var du nede ved vandkanten med telefonen og "havørred.com" ? Jeg har prøvet det netop ved Kongsdal, men der kunne det/den ikke finde ud af min placering.
Til top
michael pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mich1024 Avatar

Tilmeldt:: 15 Aug 2008
Geografisk: Limfjorden omkring Aalborg og Lindenborg å
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mich1024 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2014 kl. 20:30
Hej Lars
 
Jeg fandt den altså nemt i Appstore når der søges på "lystfisker". Den ser rigtig fin ud, og du kan lave en fangstrapport så nemt som ingenting også :-)
 
Den er lidt grafiktung, så der skal være ok forbindelse ved vandet. Eller måske det skyldes at jeg har TDC :-)
 
Michael
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2014 kl. 14:52
Citat: Henning

 
Var du nede ved vandkanten med telefonen og "havørred.com" ? Jeg har prøvet det netop ved Kongsdal, men der kunne det/den ikke finde ud af min placering.

Hej Henning - Mon ikke det højest sandsynligt skyldes GPS-signalet den pågældende dag på din smartphone? Det er sikkert bare fordi, den ikke har kunnet få et pålideligt godt GPS-signal og derfor vist nærmeste lokation (måske mobilmast etc.). Tænd/sluk evt. GPS'en i tlf'en og se om ik den kan finde en mere præcis lokation efter lidt tid igen.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2014 kl. 18:12
Citat: Swebbe

Citat: Henning

 
Var du nede ved vandkanten med telefonen og "havørred.com" ? Jeg har prøvet det netop ved Kongsdal, men der kunne det/den ikke finde ud af min placering.

Hej Henning - Mon ikke det højest sandsynligt skyldes GPS-signalet den pågældende dag på din smartphone? Det er sikkert bare fordi, den ikke har kunnet få et pålideligt godt GPS-signal og derfor vist nærmeste lokation (måske mobilmast etc.). Tænd/sluk evt. GPS'en i tlf'en og se om ik den kan finde en mere præcis lokation efter lidt tid igen.

Hej Jeppe.

Jeg synes næsten alt er prøvet, uden det af den grund er lykkedes mig, at få en korrekt position. 
For eksempel over ved Kilstrup odde, hvor jeg et forår var på tur til, der prøvede jeg med mobilversionen af den fra Fisketegn http://m.fisketegn.dk/fredning.aspx?ID=45358, om jeg kunne se, hvor jeg var i forhold til fredningsbæltet, men selv om jeg stod på odden, blev min position vist, som om jeg stod på havnen i Mariager! Confused

Men jeg vil da blive ved at forsøge, det er jo en kanon løsning, hvis det bare virker, - måske der er halvdårlig mobildækning i det område, er der mon nogen der har haft noget til at virker omkring fjorden?
Mvh
Henning
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2014 kl. 09:56
Hvad bruger fiskerikontrollen af gadget ude på stedet, hvis de skal måle ud?
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2014 kl. 14:56
Citat: sage

Hvad bruger fiskerikontrollen af gadget ude på stedet, hvis de skal måle ud?

Mon ikke de bruger en GPS, det ville være det mest nærliggende, især hvis de kommer fra søsiden. 
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2014 kl. 15:41
Jo men ligegyldigt hvad du bruger af kort og apps til at vise din position bliver den jo ikke bedre end den nøjagtighed tlf'en har opnået på den ene eller anden vis. For at det kan blive præcist skal man slf. have en tlf. med en anstændig indbygget GPS-enhed/antenne og få et "lock"/godt signal inden man kan bestemme, hvor man befinder sig. Om der specifikt er nogle problemer med de kort/apps du har forsøgt dig med skal jeg ikke kunne afgøre, men du kan jo altid lige tjekke hvad placering du har iflg. tlf'en med at åbne google maps eller andet op og se hvor den placerer dig :)

Har lige testet www.havørred.com og den ser ud til at fungere 100% på min mobil lige nu.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2014 kl. 16:30
Citat: Swebbe

Jo men ligegyldigt hvad du bruger af kort og apps til at vise din position bliver den jo ikke bedre end den nøjagtighed tlf'en har opnået på den ene eller anden vis. For at det kan blive præcist skal man slf. have en tlf. med en anstændig indbygget GPS-enhed/antenne og få et "lock"/godt signal inden man kan bestemme, hvor man befinder sig. Om der specifikt er nogle problemer med de kort/apps du har forsøgt dig med skal jeg ikke kunne afgøre, men du kan jo altid lige tjekke hvad placering du har iflg. tlf'en med at åbne google maps eller andet op og se hvor den placerer dig :)

Har lige testet www.havørred.com og den ser ud til at fungere 100% på min mobil lige nu.

Helt enig, men jeg har en teori om, at netop i området Mariager/Hadsund, er der dårlig telefon eller gps dækning, hælder dog mest til det første, som gør at det ikke (for mig) har fungeret endnu.

Her hvor jeg sidder lige nu, virker http://www.havørred.com, og http://m.fisketegn.dk/fredning.aspx?ID=45358 helt præcist, men det er desværre ingen hjælp i ovennævnte område.

Jeg skylder måske at sige, at min telefon ellers i al almindelighed, fungerer perfekt som GPS, enten med Google Maps (som kræver adgang til data), eller med Sygic som klare sig uden dataopkobling. 

 


Redigeret af Henning - 30 Okt 2014 kl. 16:59
Mvh
Henning
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2014 kl. 17:20
GPS-enheden skulle jo meget gerne virke helt uden data/mobilforbindelse. Det kan slf. resultere i forkert viste/manglende kort hvis man ikke har loadet kortet inden man mister data forbindelsen. Resten burde ikke kunne påvirke lokationssignalet, hvis ellers tingene fungerer som de skal :)
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2014 kl. 18:27
Ja okay, jeg er ikke i stand til at forklare, hvad der forårsager fejlvisningen, men fakta er at det ikke virker ved vandkanten i Mariager og omegn!

Jeg er derfor spændt på at høre, om der er nogen (der ved vandkanten!), har kunnet se hvor, i forhold til fredningsbælterne, de selv har været placeret, - ingen af dem jeg har været på lokaliteten med, har haft bedre resultater end jeg selv. 
Fejlkilden må være noget andet end telefonerne, som jeg ser det. 
Mvh
Henning
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2014 kl. 21:02
Derfor spurgte jeg lidt ind til hvad fiskerikontrollen bruger. Jeg har engang set dem bruge en lille håndholdt fætter. Det handler vel om hvor god en gps antenne ( eller hvad det hedder) den har, altså hvor mange satelitter den kan pejle nøjagtigheden på.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2014 kl. 21:15
Man kunne jo få en mistanke om, at en smartphone med mange funktioner ikke er verdens bedste gps. Ved meget varieret terræn m.m, kan det nok også drille lidt. Mariager fjord er ikke en flad mark. Her er lidt læsning. http://geowiki.wegge.dk/wiki/GPS
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres