Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lystfiskeriforeningens replik til Danmarks Sp...

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lystfiskeriforeningens replik til Danmarks Sp...
    Sendt: 01 Nov 2014 kl. 10:10
Citat: Steen V Knudsen

Nej det er jeg også bange for du ikke gør. Jeg er også bange for at du har misforstået dyre etisk råds rolle. 


Det kan jeg da ikke afvise. Men mon ikke dyreetisk råd er tiltænkt en ikke ubetydelig rolle når man har gjort den ulejlighed at skrive dem ind i dansk lovgivning? Der er ikke ret mange råd og nævn, der har så høj status at de direkte er nævnt som en faktor i lovgivningen - en lovgivning vi vel er enige om at skulle følge.

Dit eksempel på, at fiskeri med levende agn er det samme som at fange en fisk med krog er ikke et svar værdigt. Husk på at Plum drengen blev dømt for at slå en hest ihjel med en hammer selv om heste hver dag bliver slagtet lovligt. Blot lige for at sætte din sammenligning i perspektiv.

Jeg er i øvrigt meget enig med Jesper Niels Åges betragtninger om at stå udenfor og råbe ind samt mangel på rettidig omhu fra modstanderne af forbuddet   
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 10:39
Jeg er uddannet slagter og har jagttegn og ved derfor hvordan man afliver et dyr korrekt. Plum drengen som du kalder ham, er dømt for ikke at slagte hesten korrekt, ikke for at slagte hesten, for det må han sådan set godt, bare han gør det på den rigtige måde.
NÅS betragtninger er interessante, men desværre noget virkelighedsfjerne. Du har selv nævnt 650.000 som antal af lystfiskere i Danmark. Jeg har hørt ca 600.000 så det er nok i det nabolag. Hvor mange er organiserede under DSF?  15.000 måske, eller er det 20.000 ? Jeg kan ikke finde nogen officielle tal så det må blive et gæt. Ifølge dine og mine tal er der så mellem 580.000 og 630.000 der ikke har læs den artikel i DSF medlemsblad sportsfiskeren og derfor ikke har haft mulighed for at gøre oprør. Men det burde jo heller ikke være nødvendigt, for DSF har ansvar for at varetage alle lystfiskeres interesse og ikke bare pløje solo og skide højt og flot på hvad flertallet mener. Hvis DSF vil i mål med 150.000 medlemmer, så er det da vist på tide at de får set lidt på hvad det er den brede skare vil og ikke kun pleje egne interesser. DSF bør være et nonpolitisk forbund der som hovedformål har at beskytte alle lystfiskeres interesser, i stedet for at være dyden,etikken og moralens vogtere. Der er altså forskel på mennesker, men ikke på fiskeri. 
Nu kan du jo så bruge resten af dagen på at overveje, om du overhovedet er værdig til af deltage i en debat hvor du er forudindtaget og ikke samarbejdsvillig. Husk på at du forsvarer et mindretals repræsentation af et stort flertal. Når man gør det under henvisning til at den der tier samtykker, så er man en del af et tyrrani, ikke et demokrati.


Redigeret af Steen V Knudsen - 01 Nov 2014 kl. 11:37
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 10:42
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 10:53
SLETTET: injurierende / æreskrænkende indlæg (Straffeloven § 267)

Redigeret af laah123nu - 05 Nov 2014 kl. 22:02
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 13:01
Citat: Steen V Knudsen


Jeg er uddannet slagter og har jagttegn og ved derfor hvordan man afliver et dyr korrekt. Plum drengen som du kalder ham, er dømt for ikke at slagte hesten korrekt, ikke for at slagte hesten, for det må han sådan set godt, bare han gør det på den rigtige måde


Jamen præcis, man må også godt fange en fisk med krog - bare man gør det korrekt. At lade en fisk svømme rundt i forholdsvis lang tid med flere kroge i kroppen uden andet formål end at fange en anden fisk, er efter min bedste overbevisning omfattet af § 1 i dyreværnsloven og derfor ikke lovligt. Det bliver der nu rettet op på.

Igen, du taler som om DSF er de eneste, der kan tale lystfiskernes sag. Hvor var alle jer søfiskere og de 600.000 andre lystfiskere, som ikke er medlem af DSF da udkastet fra dyreetisk råd kom for mere end et år siden? Fuldstændig tavshed og passivitet og nu, hvor det er for sent, så kommer I alle på banen og skælder DSF ud. Det er patetisk.

Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 13:16
Det eneste jeg mener er patetisk her er når folk forsvarer at en organisation, der organiserer ca 2% af en interessegruppe. En organisation der bruger de sidste 98% når de har brug for dem, og skider på dem når de vil opnå noget for sig selv!!!
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 13:19
Niels Åge Skovbo,
jeg har været så meget optimist, at idéen til det oprindelig Havørred Sjælland faktisk udsprang fra mit tastatur. Jeg har bestemt ikke opgivet det projekt, der kører i dag, men hjemmesiden er blevet fiskeri, turisme og meget lidt synlig vandløbspleje og fiskepleje. Det ændrer vi nu på ved at opbygge det nødvendige site-univers på Fishing Zealand hjemmesiden, så de 6 oplandsgrupper kan synliggøre det vigtige arbejde med vandløbspleje og fiskepleje.

Det er så længe siden, at vi har haft møde i FZ regi, at jeg måtte i arkiverne for at finde datoen. 2. oktober 2012 med et kick-off møde i Vetterslev Høm Forsamlingshus. Det må mig bekendt være det seneste fælles møde. Det er i mit verdensbillede ikke raketfart. Så noget optimisme har jeg dog bevaret, selvom der er gået snart 5 år, siden vi startede projektet op.

Vi kunne være nået meget længere med bare lidt speed endda selv i Sjællandsk luntetrav.
mvh
Kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 13:29
Hej Peter,

Du har helt ret i, at DSF arbejder for DSF og de foreninger og medlemmer, som har valgt at være med i en fælles organisation. 

Der er demokratiske processer i DSF, som i alle andre frivillige organisationer, og det er netop demokratiet ånd, at man er enige i noget, men også uenige i noget andet.

MEN, er man utilfreds, er det ukonstruktiv at stå på sidelien og skælde ud. Så må man i arbejdstøjet og forsøge at påvirke den demokratiske proces.

De foreninger som har valgt at stå udenfor DSF, er naturligvis i deres gode ret til, at forsøge at gøre noget på egen hånd.

Desværre oplever man jo så i denne sag, at disse foreninger IKKE har foretaget sig noget selv. Det synes jeg er meget ærgeligt, hvis man er valgt til at varetage en række lystfiskeres interesser.

Det er ikke rimeligt at skælde ud på en organisation, man selvvalgt har valgt at stå udenfor, især når man ikke gøre noget selv.

Jeg tænker på en god ven, som altid skældte ud på DR´s tv-udsendelse. Da jeg gik ham på klingen, fandt jeg ud af at han ikke betalte licens...... Smile

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo


Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 13:32
Hej Keld,
Dejligt at du stadig bevarer optimismen Clap

Tænker lidt på FZ og hvor lang tid de har været igang. Er det rigtigt, at det kun er godt et år siden, at den første kommune meldte sig ind ?

I givet fald, synes jeg faktisk at det går nogenlunde ok, også selv om jeg personlit ikke lider af alt for megen tålmodighed Smile

Forsat god dag Wink

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 13:39
Niels Åge Skovbo,

Din økonomiske interesse i at bevare DSF som den er, kender jeg godt.

Din logik er desværre også præget af din økonomi. Jeg melder mig da ikke ind i Dansk Fokeparti for at få dem til at opføre sig som gode medlemmer af Enhedslisten.

Lad nu være med at bruge denne fantasifulde logik gang på gang.
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 14:00
Niels Åge,
Vordingborg Kommune og Odsherred Kommune var mig bekendt på allerede i 2012.

Men med noget god vilje kunne vi længe før have kortlagt, hvilke brugbare vandløb, der ikke var arbejdsgrupper på, sætte dem i udbud, hente midler fra fisketegnspengene, skaffe finansiering af flere udsætninger (til turisterne osv. ) etc.

Min egen kommune er så flinke, at de selv betaler materialer, leverer maskiner og børnearbejdere.

Vi kunne også have etableret grusbander rundt omkring på Sjælland m.m. Som med al anden projektstyring, så må det komme oppefra.
mvh
Kjeld

Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 15:00
Lige et øjeblik Jan Persson.
Nu er det altså DSF der stiller sig op som talsmand, OGSÅ for os der IKKE er organiseret under DSF. Så når DSF vil lege talerør, så skal de edderbrandbrølemig også være sikre på at det de siger er det rigtige, for ellers så opstår sådanne balladesituationer. Det er sgu da ikke 600.000 Danske lystfiskeres skyld at der sidder et forbund som hedder DSF der bliver spurgt af fødevareministeren. Det er jo DSF der hele tiden inviterer til dialog og derved rager al opmærksomheden til sig. At DSF ikke kan finde ud af at varetage andet end deres egne interesser, ser man jo med sørgeligt tydelighed gang på gang. Men det må jo være fordi DSF er snævertsynede og uforandringsvillige at de ikke kan samle flere medlemmer op. Så længe man kører den her struktur hvor DSF vedholdende stiller sig op som talerør og vedholdende vil styre hvordan ikke organiserede (og organiserede) lystfiskere skal opføre sig, lige så længe ved de vedblive at få fortjent utak og være en microsammenslutning der kun hytter deres eget skind.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 15:07
SLETTET: injurierende / æreskrænkende indlæg Straffeloven § 267

Redigeret af laah123nu - 05 Nov 2014 kl. 22:07
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 16:52
Citat: Rødsgaard

Det eneste jeg mener er patetisk her er når folk forsvarer at en organisation, der organiserer ca 2% af en interessegruppe. En organisation der bruger de sidste 98% når de har brug for dem, og skider på dem når de vil opnå noget for sig selv!!!

Peter det er sku da trist, at de 98% ikke kan se fordelen i, at have et fælles talerør. Ingen gider sku da tale med 630000 lystfiskere på een gang. Ingen af de 630000 har evnet, at gøre det bedre, så hvad skal vi med det? Skal vi nedlægge DSF så der bliver 650000 uorganiserede? Jeg undrer mig over, at der ikke skyder et stærkt alternativ op til DSF ud af alle de mange tusinde.

Ganske enkelt tror jeg, at der er 2-3000 meget utilfredse modstandere af DSF og 15-20000 tilhængere og 600000, som egentlig er ligeglade. Ren gætværk, men siden der ikke er sket en skid andet end brok i årevis, tror jeg ikke på andet. Hvem og hvad der så skal tale på vores vegne, kan nok kun være DSF. Hvem skal ellers, når der ikke er andet?
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 16:55
Peter Fischer
Der er rigtigt meget fornuftigt i det du skriver i dit indlæg, faldt lige over dette.Wink

Han er som nævnt biolog, og indenfor dette fag er det selvfølgelig almindeligt kendt, at hvis der i et vandløb er en stigende laksebestand, så vil laksene fortrænge havørrederne. Laksene vokser meget hurtigere, og bliver meget større end havørrederne, og de vil således jage ørrederne væk fra standpladserne. Kan Søren Berg derimod bevise, at der fanges betydelige mængder havørreder ude i fjorden, så har han en anden forklaring på ørredens tilbagegang i Skjern Å. Embarrassed

Problemet er jo det samme i Storåen og Varde Å. Nu har vi ikke laks i Karup Å udover enkelte strejfere. Vi udsætter heller ikke laks og kommer forhåbentligt heller ikke til det.Wink
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 17:05
Citat: Steen V Knudsen

Lige et øjeblik Jan Persson.
Nu er det altså DSF der stiller sig op som talsmand, OGSÅ for os der IKKE er organiseret under DSF.


Ja, som de eneste af de 650.000 lystfiskere, forsøger de 15-20.000 medlemmer af DSF at påvirke de politiske beslutninger, som berører vores fælles hobby.

Resten står bare og råber mere eller mindre konstruktiv på sidelinjen. De råber sågar efter de få, der rent faktisk forsøger at gøre noget, i stedet for at råbe efter politikerne eller efter de, der bare apatisk ser på mens tingene foregår hen over hovedet på dem.
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 17:17
Kære Jesper Skjoldborg,

Hvis vi nu følger det du og dine meningsfæller i årevis har foreslået, så vil vi i mange år kun være kontingent kvæg og stemmekvæg for en organisation, der absolut ikke er interesseret i at beskytte vore interesser. Synes du ikke selv det lyder som en virkelig rådden kamel at sluge? Den anden vej rundt har bestyrelsen i DSF ikke tænkt sig at ændre sin politik en meter for at få flertallet af danske lystfiskere til at melde sig ind. Hvad synes du selv det viser om lysten til at imødekomme dem, der ikke trækker i retningen af forbundets økonomiske interesser?

Tag nu og begrav den tese om, at der skal være 500.000 lystfiskere i DSF, så vi alle kan blive hørt. Det kommer aldrig til at ske, - og det er i hvert fald ikke de 485.000 lystfiskere, som er udenfor DSF nu, der har skylden.


Redigeret af Peter Fischer - 01 Nov 2014 kl. 17:20
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 17:23
Nej, det gør de ikke Jan Persson. De står tavse,mundlamme og forskrækkede over DSF tromlen,som buldrer afsted, men desværre kun som tomme tønder. DSF har aldrig formået at tiltrække hr og fru Danmark, fordi alle de højrøvede rygklappere DSF har, skræmmer dem væk, som ikke lige qua et lokalforening medlemskab er tvunget ind under DSF. Gad nok se hvor mange medlemmer DSF ville have hvis det stod enhver frit at vælge. Når DSF engang erkender at det er strukturen den er gal med og man for alvor ændrer kurs, så har Danske lystfiskere, stor som lille,ung som gammel, garvet som amatør glæde og gavn af et samlet DSF. Det er bredden og det folkelige der skal satses på hvis man vil være et stort og stærkt forbund. Idag spørges jo kun fordi man næsten ik kan være andet bekendt. Men der er da ingen der sådan for alvor tager DSF alvorligt, for var der det, så var det slet ikke nødvendigt at lave knæfald for hverken dronningen eller Dan Jørgensen eller for den sags skyld Dansk landbrug. 
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 17:30
SLETTET: injurierende / æreskrænkende indlæg Straffeloven § 267

Redigeret af laah123nu - 05 Nov 2014 kl. 22:08
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 17:45
Citat: Peter Fischer

Niels Åge Skovbo,

Din økonomiske interesse i at bevare DSF som den er, kender jeg godt.

Din logik er desværre også præget af din økonomi. Jeg melder mig da ikke ind i Dansk Fokeparti for at få dem til at opføre sig som gode medlemmer af Enhedslisten.

Lad nu være med at bruge denne fantasifulde logik gang på gang.


Kære Peter Fischer Mikkelsen,
Jeg er meget overrasket over at du tillægger mit engagement i vores miljø, fiskeri og DSF,  noget så simpelt et motiv som penge .....!

Vil du ikke være rar at redegør for hvori du har denne opfattelse og jeg går naturligvis ud fra at du kan dokumentere dit postulat.

På forhånd mange tak Wink

Med venlig hilsen

Niels Åge Skovbo





Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 17:55
SLETTET: injurierende / æreskrænkende indlæg Straffeloven § 267

Redigeret af laah123nu - 05 Nov 2014 kl. 22:10
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 17:56
Citat: lasse hagebro

Peter Fischer
Der er rigtigt meget fornuftigt i det du skriver i dit indlæg, faldt lige over dette.Wink

Han er som nævnt biolog, og indenfor dette fag er det selvfølgelig almindeligt kendt, at hvis der i et vandløb er en stigende laksebestand, så vil laksene fortrænge havørrederne. Laksene vokser meget hurtigere, og bliver meget større end havørrederne, og de vil således jage ørrederne væk fra standpladserne. Kan Søren Berg derimod bevise, at der fanges betydelige mængder havørreder ude i fjorden, så har han en anden forklaring på ørredens tilbagegang i Skjern Å. Embarrassed

Problemet er jo det samme i Storåen og Varde Å. Nu har vi ikke laks i Karup Å udover enkelte strejfere. Vi udsætter heller ikke laks og kommer forhåbentligt heller ikke til det.Wink
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro



Hej Lasse,

Jeg tror altså "Forskningscenter Hagebro" er helt galt på den her gamle ven Smile

Vil du ikke lige fortælle mig  hvilken biologiske håndbog, tidsskrift eller undersøgelse som fortæller at laksen udkonkurrerer ørreden ?

Jeg har læst meget om netop denne "skrøne" og hidtil har konklusionen fra undersøgelserne været at ørreden er stærkere end laksen. Men da du skriver at det er "almindeligt kendt" må der jo nødvendigvis være en række undersøgelser som du konkret kan henvise til, og altså ikke bare at du har snakket med en eller anden som vist nok kunne fortælle..... Smile

Hej fra
Niels Åge

Ps. Vi har alerede haft de første gydende havørreder i den lokale bæk. Bliver spænden at følge de næste par måneder.

Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 18:04
Hejsa Niels Åge,

Nu var det altså mig der skrev det. Kan du dokumentere, at laksen ikke udkonkurrerer ørreden? Har du nogle undersøgelser, som ikke er udarbejdet af DSF og deres samarbejdspartnere?

Kan du forsikre mig om, at udsætningen af 10.000 laksesmolt ikke har nogen negativ indvirkning på en lille havørred bestand?

Tutelut
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 18:05
Citat: Peter Fischer

Det er virkeligt ødelæggende for denne debat, at argumenter som "alle dem der vil høres, skal melde sig ind i DSF" skal gentages i det uendelige.


Omvendt kunne man jo også argumentere, at denne debat ødelægges af at nogle hellere vil slå på DSF end forholde sig til emnet, nemlig et muligt forbud mod levende agn (husk på, intet er vedtaget endnu - og jeg går da ud fra at I alle kommer med velbegrundede høringssvar )

Mangler stadig svar på, hvorfor de 625.000 modstandere af DSF, ikke har lavet et alternativt forbund. I må jo have en enorm gennemslagskraft med alle de mulige medlemmer.
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 18:08
- Eller var det 100.000 laks? Under alle omstændigheder er det et helt sygt antal man har udsat i forhold til det faktum, at det kun er for at gendanne en sund bestand.

Jeg kalder det lakse put'n take, men DSF og DTU kan nok finde et andet navn. Lakse put'n take er det i hvert fald i Gudenåen, men det er der heller ikke nogen biologer der protesterer imod…..
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 18:10
Jan Persson,

Hvorfor spørger du hele tiden til et emne, der ikke har noget med debatten at gøre?
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 18:13
Hej Peter Fischer Mikkelsen,

Nej, det var bestemt ikke min hensigt at afspore debatten. Hidtil har jeg kun skrevet om loveforslaget om ikke at fiske med levende agng og så beskyldninger om at det var DSF skyld.

Det var såmænd dig der tillage mig motiver for at debatere som ikke passede, og det tog jeg naturligvis til genmælde over for.

For nu at afslutte denne sag Peter Fisher Mikkelsen, så er jeg fotograf. Selvstænding. Jeg er ikke biolog eller arbejder professionelt med vandmiljø, restaureringer eller andet indenfor DSF,  kommune ell..

MEN jeg har i den grad arbejdet på FRIVILIGT og ulønnet niveau med at udlægge grus, sten. Været med til at sende indsigelse ind mod vandplaner. Jeg har sidet i et såkaldt "Vandråd" hvor jeg har rep. DSF i sagen om at kunne få gode og fiskerige vandløb, søer og kyster. Desuden har jeg holdt oplæg om vandmiljø, restaureringer, spulepumper og meget andet. Alt sammen 100 % frivillig og for egen regning.

Derfor bliver jeg også ked af det, når du tillæger mig økonomiske motiver for at gøre noget godt for vores natur og miljø.

Det kan du ikke være bekendt !

Med venlig hilsen

Niels Åge Skovbo


Redigeret af niels åge skovbo - 01 Nov 2014 kl. 18:26
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 18:17
Peter Fisher Mikkelsen,

Kan ganske kort fortælle dig, at Claus Eriksen, Thomas Søbirk mfl. ALLE er blevet opfordret til at stille op til forbundsbestyrelsen. Og jeg kan fortælle dig, at de skulle overtalles mere end een gang. De er som alle andre der stiller op, blevet valgt på 100 % demokratisk vis. De tjener ikke penge ved deres store frivilige arbejdsindsats, og jeg er sikker på, at deres familie nok hellere så dem mere hjemme end på frivilligt arbejde for DSF.

Dine konspirations teroier er altså ikke rimelige Peter Fischer Mikkelsen og jeg synes altså de virker en kende paranoide.

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo

 
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 18:21
Hej Peter,

Jeg skrev at jeg ikke har kunnet finde beviser for dine postulater med hensyn at laksen udkonkurrerer ørreden, men da det er dig som fremfører disse postulater, må det i sagens natur være dig som skal finde dokumentationen for udtalelserne Smile

Disse undersøgelser vil jeg naturligvis meget gerne have oplyst Smile

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 18:23
Så så Niels, så slemt var det nu heller ikke ment.

Det er da en fair sag, at du arbejder for at der skal puttes mange penge i de åer, du har lov til at fiske i. Helt gratis oveni købet. Det er da meget beundringsværdigt.

Gid jeg havde mulighed for det samme. Men de søer jeg fisker i, er spækket med garn, og DTU Aqua siger, at det er godt for vandmiljøet. Derfor har jeg ikke noget ud af at arbejde for gedde- og sandart udsætninger der. Sjovt nok som Søren Berg fra DTU kan skifte mening. Først får den fuld gas med at udsætte gedder for at få vandet rent. Så skal der pludselig udstedes fribiletter til garnfiskerne, så de kan fange rovfiskene. Det ser sjovt nok ud til, at det er økonomiske motiver, der styrer disse teorier.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 18:34
Citat: Peter Fischer

Så så Niels, så slemt var det nu heller ikke ment


Når man beskylder nogen for korruption og så bliver modbevist, så er man godt nok et ynkeligt eksemplar når man ikke engang er i stand til at præstere en anstændig undskyldning.

Sølle !!
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 18:37
Helt ok Peter Wink

No hard feelings. Der skal naturligvis være plads til at vi går til stålet i en debat Smile

Jeg tænker du har ret i, at det sgu er op ad bakke med de der søer. 

 Sandarter, gedder og aborrer. Godt nok trist at de stadig helt lovligt kan opfiskes af garnfiskerne i søerne. Reelt set er der INGEN regler for hvor mange garn der må sættes i ferskvand.

Men det kan du jo evt. Spørge Lasse Rugekasse (Lars Mikaelsen) om. Han er vist nok medlem af Ferkvandsfiskeriforeningen. Gode venner med deres formand, og sågar på forsiden af deres seneste blad. Wink

Denne forening kæmper med NÆB OG KLØR for at bibeholde retten til at fiske med garn i ferskvand, uden restriktioner.

Men og nu lidt godt til dig også Peter, for faktisk er det netop en af DSFs vigtigste milepæle netop nu, at få lavet en omsætningsforbud af gedder, sandart, aborrer, laks og ørreder. Derudover HELT at få forbudt fiskeri i ferskvand med fastsående nedgarn.

Og netop ovenstående ved jeg at netop Thomas Søbirk har arbejder stenhårdt for i den korte tid han har siddet i bestyrelsen. 

Forsat god aften fra

Niels Åge Skovbo
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 18:39
SLETTET: injurierende / æreskrænkende indlæg Straffeloven § 267

Redigeret af laah123nu - 05 Nov 2014 kl. 22:12
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 18:46
Apropos hædersmænd og DSF: Den med et omsætningsforbud for rovfisk fra ferskvand tror jeg heller ikke på. Verner siger så meget. Men man skal ikke tro på noget før man ser det udmøntet i virkeligheden, så meget har jeg lært gennem årene. Især ikke når det gælder udtalelser fra DSF. Det er gratis spin. Man kan altid komme og sige bagefter, at det kunne ikke lade sig gøre med den sammensætning der var i det besluttende organ. Den har vi hørt før.
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 19:15
Hej igen Peter,
Det er dit valg, at du tillægger de bemeldte medlemmer af DSF´s bestyrelsen nogle økonomiske motiver. Det må du selv stå på "mål" for, jeg kan blot ikke genkende disse folk i det lyst du sætter dem i. 

Jeg kender dem alle personligt og har kun godt at sige om dem og jeg har under ingen omstændigheder oplevet dem som andre en lystfiskere, som gerne vil vores natur, vandmiljø og fiskene det bedste. Du påstår så det modsatte.

Med hensyn til din pessimisme omkring forbudet mod at omsætte omtale fiskearter, så er der jo ingen som kan love dig at dette sker, men jeg håber dog at det bliver en realitet.

Ligeledes var der også mange som var skeptiske overfor muligheden af at der blev garnforbud i visse dele af Odense Fjord, det skete dog og det med hjælp fra DSF. 

Netop sker der pt også en masse på vandfronten. Vandplanerne er ved at blive vedtaget, og jeg kan garantere dig for, at det vil kunne hjælpe på vandmiljøet. Det har DSF arbejdet på i flere år, og nu er der lys for enden af tunelen.

Og så glæder det mig sgu også Peter, at når man læser 123.nu, eller Sportsfiskeren ell. så er vandpleje og miljø noget som mange lystfiskere beskæftiger sig meget med. Det gjorde de ikke for blot 10-20 år siden, så jo jeg synes at de danske lystfiskere rykker på mange fronter.

Med venlig hilsen

Niels Åge Skovbo
Til top
Niklas Albrechtsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Niklas_bike Avatar

Tilmeldt:: 02 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niklas_bike Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 19:17
@ Jeg takker  jens Bursell for hjælp til at renskrive mit indlæg på hjemmesiden og jeg beklager naturligvis at jeg fik dit navn stavet forkert..
Håber at jeg stadig må deltage i debatten, selvom at jeg godt kan garantere at der kommer flere stavefejl i processen.
Jeg skal nok komme med svar på nogle af de spørgsmål, som du stiller på her på siden.
De indlæg som er kommet på SaltflyFyn skal nok blive godkendt , så længe der bliver holdt en god tone.

Nu er det anden gang på 2 dage, at jeg bliver konfronteret med, at være ansat under Claus Eriksen som værende med i bestyrelsen i DSF.
Hvad har det med sagen at gøre...?
Må man ikke udtale sig i debatten længere ,hvis man arbejder sammen med nogle fra DSF .
Jeg har min egen holdning til dette og mine svar og argumenter er helt og alene mine...

ps. Der komme nok først et svar på diverse spørgsmål søndag eller mandag aften..


Redigeret af Niklas_bike - 01 Nov 2014 kl. 19:44
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 19:53
Skovbo
Nu blandede du Lasse ind i det ( Han er vist medlem af ferskvandsfiskeriforeningen) Hvad har det med sagen at gøre Han er i rigtig bad standing så bad  at oraklerne i forbundet forsøgte at tvinge 1926 på laksens dag til at sparke logen til havørredens vel ud fra laksens dag ellers blev oraklerne væk Oraklerne kan vel i bund og grund takke 1926 for deres eksistens Hans ruge kasser er jo ikke i alles øjne brugelige elle er det fordi den forkerte mand fandt en super løsning: Hvad har de så med sagen at gøre jo DTU Hader ham cristianitten Gertzen forbander ham og hvis man vil hav penge så retter man ind til højre. Så proklamerer Gertzen at jorden er flad så er jorden flad ( hvis man altså vil have penge
Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 20:09
Når nu vi har fået et forbud mod brug af levende agn.

håber jeg at de fortsætter den gode stil for dyrevelfærd og sætter en stopper for C&R fiskeri.
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 20:22
Peter Fischer, tak fordi du nåede at rette det med at massive lakse udsætninger presser havørrederne. Ellers skulle jeg til at have forklaret det. For mig er det sund fornuft ikke videnskab.
Hej Niels Aage
Der er pres på trykkogeren.
Jeg er medlem af Ferskvandsfiskeriforeningen. Min troværdige og ærlige ven Barslund er formand.Wink Han er samtidig i bestyrelsen for lodsejer foreningen ved Karup Å. Det var ham, der lagde traktor til ved grus udlægning hos mig, samt andre bredejere.Big smile          I Ferskvandsfiskeriforeningen er flere lystfiskerforeninger blandt andet Langå og Nordjydske med flere. Jeg er ikke tilhænger af garnfiskeri i ferskvand og jeg tror det er en ud døende race. Havde vi ikke haft bredejernes frivillige fredning af Karup Å dalen i tresserne, havde der ligget landets største dambrug ved Hagebro og Danmarks stærkeste havørred bestand havde været borte.Wink
Ferskvandsfiskeriforeningen har støttet mig i mine projekter. I begyndelsen med en neutral holdning. Man vidste ikke rigtigt, hvad det gik ud på. I dag har jeg stor hjælp.
Der var andre organisationer,der prøvede at feje det ind under gulvtæppet. Der måtte simpelthen ikke komme oplysninger ud om det.Embarrassed
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro




Redigeret af lasse hagebro - 01 Nov 2014 kl. 21:19
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 23:59
Citat: Jan Persson

Citat: Peter Fischer

Det er virkeligt ødelæggende for denne debat, at argumenter som "alle dem der vil høres, skal melde sig ind i DSF" skal gentages i det uendelige.


Omvendt kunne man jo også argumentere, at denne debat ødelægges af at nogle hellere vil slå på DSF end forholde sig til emnet, nemlig et muligt forbud mod levende agn (husk på, intet er vedtaget endnu - og jeg går da ud fra at I alle kommer med velbegrundede høringssvar )

Mangler stadig svar på, hvorfor de 625.000 modstandere af DSF, ikke har lavet et alternativt forbund. I må jo have en enorm gennemslagskraft med alle de mulige medlemmer.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2014 kl. 00:15
Ja det er mærkeligt, at der er en berøringsangst til emnet, hvorfor alle de mange mange lystfiskere, som er pisse trætte af DSF ikke blot skaber det der kæmpe forbund. Som en skriver, at der bliver for mange kameler at sluge i DSF, så det kommer ikke på tale med indmeldelse. Konklusionen er herfra, at de ikke evner at løfte opgaven selv. Derfor er der ikke sket noget på den front og det gør der nok aldrig. Ingen respekt herfra med den evige kritik krydret, med den initiativfattige attitude. Jeg er for DSF da der ikke er noget alternativ. Så jeg ved ikke om det kan gøres bedre. 

Hvad ville I sige til, hvis nogen kom med kritik, til jer hele tiden og I ikke var enige? Jeg kan godt svare for jer....SÅ GØR DET SELV BEDRE! En helt naturlig reaktion for langt de fleste. Wink


Redigeret af sage - 02 Nov 2014 kl. 00:28
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2014 kl. 12:15
[QUOTE=Rødsgaard] Jammen Kim dog!!

Jeg tror ikke helt du forstod rammen omkring mit møde med Claus, selvom du fulgte med på sidelinjen!!!

Der kunne jo ikke blive et møde!!! Claus turde jo ikke da det kom til stykket!! Så lad være med at skyde mig noget i skoene!!!

I øvrigt så klæder det dig ikke, at tale grimt til mig!!! Det ændrer ikke på det faktum, at jeg har ret!!!

Jeg deltager ikke på kongressen og på landsdelsmøderne, for jeg tør godt debatere i offentligt rum!! Det tør bestyrelsen ikke lader det jo til!!!

Nu hvor du er så interesseret i, at jeg skal møde op på disse møder, så giv mig lige en god grund til at det nytter noget!!
En god grund kunne være at du lige skrev, hvad de fem væsentligste emner er, som vi har læst om i referaterne fra bestyrelsesmøderne i DSF i år!!! Så kan folk jo selv dømme om der lader til, at foregå noget særligt i DSF's bestyrelse ud over at næstformanden har for vane ikke at deltage!!!

Du har sikkert selv været på kongres, og stemt for at der skal leveres et halvårsregnskab til foreningerne!!! Det er nu fire måneder over tiden!! Sidste år tog det "kun" to en halv måned om at nå frem!!!!

Så tager bestyrelsen foreningerne alvorligt????

Hej Rødsgaard

Du har helt ret i, at jeg ikke forstod rammen omkring dit møde med Claus, jeg forstod det dog sådan, at du skulle have lov til at komme med dine kritikpunkter.
At Claus ikke skulle turde holde et møde med dig er, tror jeg nok alle, der kender Claus er enige med mig i, drømmetænkning fra din side, du når ham ikke til sokkeholderne.

Jeg synes ikke jeg taler grimt til dig, jeg er bare ærlig omkring det der sker, og at du skulle have ret, tror jeg ikke lige vi kan blive helt enige om.

Rødsgaard jeg er ikke et sekund i tvivl om, at du tør debattere i det offentlige rum. Forbundsbestyrelsen har jo meldt ud, at de ikke ønsker at deltage i debatten på f.eks. 123nu (det skete på et de møder du ikke mener er nødvendige at komme til). Ikke fordi de ikke tør, men fordi der skal bruges masser af tid dagligt for at følge med i hvad der evt. skal svares på. Misser de et enkelt svar, vil det blive pustet op, bl.a. af folk som dig, som at forbundsbestyrelsen ikke tør svare, så det har jeg fuld forståelse for, at de ikke ønsker.
Som sagt, jeg er ikke i tvivl om, at du tør debattere i det offentlige rum, jeg er væsentligt mere i tvivl om du tør debattere hvis du skal se folk i øjnene samtidig - skal jeg være ærlig, så tror jeg det ikke.

Helt ærlig, Rødsgaard, du ved sku da godt, at de referater der bliver sendt ud til foreningerne, er tilrettede referater. Der er da ingen bestyrelser der sender hele referater ud til medlemmerne. Ting bliver da først offentliggjort når beslutningen er taget. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at det skulle være anderledes i den forening du er formand for. Det med næstformandens fravær, giver jeg dig så helt ret i. Var du for resten til kongressen og undlod at stemme på ham? Det var jeg!

Med hensyn til halvårsregnskabet havde/har du mulighed for at stille spørgsmålet til Landsdelsmøderne. Du behøver ikke at gøre det - jeg har gjort det for dig. Jeg kommer også til Landsdelsmødet for at høre FBs svar, så jeg også har mulighed for at kommentere på det, ligesom de andre 5 spørgsmål jeg har sendt ind.

Jeg har lidt svært ved at forstå, at du bliver genvalgt som formand for din forening. Du har som formand mulighed for at få indflydelse på den organisation i alle er medlem af, men undlader at komme alle de steder, hvor du kunne gøre din indflydelse gældende, til glæde for din forening. Vær glad for at jeg ikke er medlem af din forening, så havde du haft en konkurrent til generalforsamlingen.

Om FB tager foreningerne alvorligt? Det tror jeg nok at de gør, i mine øjne bare ikke nok. Jeg vælger dog at komme til de møder mm DSF indkalder til, bl.a. for at fortælle bestyrelsen, at jeg godt mener de kunne gøre noget mere ved det. Jeg vælger at komme og se FB i øjnene (jeg tør nemlig godt), tage diskussionen med dem på møderne frem for at skrive om det på 123nu, hvor jeg ved at de ikke svarer.

Venlig hilsen
Kim A.
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2014 kl. 13:43
Hej Kim

Nej du forstod ikke rammen om mødet med Claus kan jeg læse af dit svar. Men nu skal jeg forklare dig hvordan det med ham der trak sig, da der skulle fakta på bordet!

Han ville gerne mødes med mig, og jeg ville gerne mødes med ham.
Da jeg sagde at jeg ville mødes med ham som den foreningsformand jeg er, og gerne ville mødes med ham som repræsentant for DSF (vi diskuterede jo noget som kun DSF ved), så ville han mødes med mig som privatperson. Det takkede jeg selvfølgelig nej til, for en privatperson kan jo ikke udtale sig om intern DSF viden. Det kunne jeg jo ikke bruge til noget.
Konglomeratet af det må være, at når Claus ikke tør/kan/vil svare ja eller nej til om han ved, hvor mange medlemmer DSF har, så er der noget galt!!

Hvis skulle nå Claus til sokkeholderne, så ville det kræve to ting, som jeg ikke gør for den nuværende bestyrelse af DSF. Jeg skulle bukke mig dybt ned og samtidig blotte bagdelen.

Selv du synes ikke de tager foreningerne alvorligt nok, og så vidt jeg husker så har det vist været sådan meget længe, det er sørgeligt.

At de ikke vil debatere i offentligt rum hænger nok sammen med at de ikke forstår klar tale. Jeg har været kaldt til møde på sekretariatet på grund af det. Verner og Frank ville gerne bede mig uddybe. Det afslog jeg med noget i retning af at, hvis de ikke forstod hvad jeg skrev, så lavede de nok det forkerte. Så hørte jeg ikke mere!!!

De var nok sure over at jeg gjorde opmærksom på, at jeg ikke synes det er hensigtsmæssigt at reklamere for fiskevand, der ikke hører under DSF. Foreningerne skal jo ikke betale for, at DSF skal bruge resourcer på at lokke folk væk foreningernes fiskevand og evt medlemsskab.

Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2014 kl. 15:12
Rødsgård, skift lige skjorte.....

Og så Rødsgård, det der med sokkeholderne....glem det, Klaus går ikke med sådanne, for hans sko klemmer ikke. Og DU når ham aldrig, ikke engang dertil hvor skosålerne begynder.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2014 kl. 15:15
Hvad er der galt med min skjorte??

Må man ikke vise at man går ind for DSF?
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2014 kl. 17:25
Går ind for...jeg ved ikke rigtig om du lyver eller det var dit alvor, for så taler du med 2 tunger
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2014 kl. 17:40
Lyver!!!

Hvorfor skulle jeg dog det?

Jeg benytter mig bare af retten til at være uenig!

Jeg er uenig når de ikke forsvarer stangfiskerne eller reklamerer for ikke medlemsvand/foreninger og i deres måde at holde foreningerne orienterede om hvad bestyrelsen laver.

Så mener jeg at man skulle kunne spare 100kr på sit kontingent, hvis man vælger at modtage bladet digitalt.

Jeg skriver på offentlige sider, da jeg ikke synes jeg har erfaring for, at bestyrelsen vil lytte til nogen som helst når offentligheden ikke er med!!!

Redigeret af Rødsgaard - 02 Nov 2014 kl. 17:43
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2014 kl. 17:45
Ja der er jo et gammelt ordsprog der siger, "den man tugter elsker man" mons tro
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2014 kl. 23:07
Citat: Rødsgaard

Lyver!!!

Hvorfor skulle jeg dog det?

Jeg benytter mig bare af retten til at være uenig!

Jeg er uenig når de ikke forsvarer stangfiskerne eller reklamerer for ikke medlemsvand/foreninger og i deres måde at holde foreningerne orienterede om hvad bestyrelsen laver.

Så mener jeg at man skulle kunne spare 100kr på sit kontingent, hvis man vælger at modtage bladet digitalt.

Jeg skriver på offentlige sider, da jeg ikke synes jeg har erfaring for, at bestyrelsen vil lytte til nogen som helst når offentligheden ikke er med!!!


Igen Rødsgaard - jeg mener det var på forrige kongres at der var stillet et forslag om at bladet kun skulle udgives digitalt, men jeg husker ikke du var på talerstolen for at tale for forslaget. Enden blev i alle tilfælde, at forslaget faldt. Dette er jeg rigtig glad for, da jeg har mange medlemmer der aldrig ville gå på nettet for at læse bladet.
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2014 kl. 23:19
Jeg var ikke på den kongres, så det var nok derfor du ikke så mig.

Jeg troede faktisk at man af egen drift kunne finde ud af, at lave en kombination. Det kunne let gøres sådan, at dem der ville nøjes med den digitale udgave kunne få et 100kr billigere kontingent. Det svarer til udgifterne på porto og trykning. Så kunne dine medlemmer ikke lide den mindste tort.
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres