Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

linetykkelse til ambassadeur record 51

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: linetykkelse til ambassadeur record 51
    Sendt: 26 Okt 2014 kl. 15:30
Jeg vil til at fiske med mit multihjul igen og er lidt i tvivl om hvad linetykkelse som er ok til en ovennævnte model. Tænker selv 0.30 da det gerne må overleve et bundbid og der skal kunne være ca 100 m på spolen. Så kom frisk med erfaringer og for og imod.
mvh Lars
Til top
Jørgen Riddersholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
riddersholm

Tilmeldt:: 14 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér riddersholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2014 kl. 16:58
Hej Lars.
0,30 mm er OK.  Men intet (bortset fra promiller) er tabt ved at gå op i 0,33 eller 0,35 i forhold til kastelængde.  Gevinsten er, at disse lidt tykkere liner ikke kan komme i klemme mellem stativ og spole.

mvh jr
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2014 kl. 17:31
Hej Jørgen, . 
ja blev egentlig også enig med mig selv om at sætte en 0,35 mm på. I tidernes morgen skiftede jeg til fletline fordi jeg simpelthen mistede for mange blink ved bundbid. Det fik jeg nu aldrig til at virke og det hele gik lidt i glemmebogen igen og flue fiskeriet tog mere af min tid. Men så i sommers hvor fluefiskeri i bjerkreim en dag var udelukket grundet for høj vandstand. Lånte jeg et multihjul og så blev jeg sgu lidt tændt på at fiske multi igen
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2014 kl. 17:40
Så har købt denne her http://tackle.dk/product_info.php?products_id=498
så må vi se om det dur
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres