Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ABU Reflex

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Søndergaard Tobiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Husky Jerk

Tilmeldt:: 23 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Husky Jerk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: ABU Reflex
    Sendt: 29 Okt 2014 kl. 07:23
Hejsa.
Ja min klare favorit til åen er ovennævnte klassiker i 18 gram. Jeg bruger den både i rød og hvid, og fanger på begge dele. Er der andre end mig, der med held bruger den hvide eller fisker alle efterhånden kun med FC spinner eller Mepps ? Om sommeren med lav vandstand bruger jeg den også, men det sker den er for tung. Desværre synes jeg at 12 grams udgaven er for lille - men det er måske mig der er forkert på den ?
Knæk og bræk
Til top
Ole Søndergaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Vormstrupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 11 Dec 2008
Geografisk: Karup Å
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vormstrupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2014 kl. 08:35
Prøv den her
 
 
Insist on Salmo
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2014 kl. 15:19
Hej Per

Jeg bruger dem også og kender mange andre som også gør det, ved stor åen, og den gir laks hver år, med hensyn til 12 g. hvis du synes den er for let kan du sætte et par splithagl på linen, det har ingen indflydelse på spinnerens gang, men du kan også bygge den om sæt ny wire i og monter så en lille messing kugle mere, ligeså kan du jo også gøre med 18 g. hvis du vil ha den lidt tungere, det med ombygning er jo noget godt vinterarbejde i det halve år vi skal vente, hvis du skal bruge dele så har bla. Korsholm en del til spinnebyg.
Prøv at se på www.steenvinkel-fiskesite.dk der er god tip til gør det selv spinner.
held og lykke og glæd dig bare til næste sæson.

Hilsen Peder
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2014 kl. 15:39
Der er også den mulighed at du får fat i nogle 16 ABU salmo seeker i 16 og 22 gr. Så har du noget lidt tungere og midt i mellem.

http://www.abugarcia.dk/catalogue/agn-kunstagn,885/spinner,906/abu-garcia-salmo,6812.html






Redigeret af Steen V Knudsen - 29 Okt 2014 kl. 15:41
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Per Søndergaard Tobiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Husky Jerk

Tilmeldt:: 23 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Husky Jerk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2014 kl. 09:37
Tak for Jeres input. Peder det jeg mener med at den er for lille, det er ikke vægten jeg tænker på, men derimod hvor lidt den fylder i vandet. Med hensyn med salmo seeker så er ikke hoppet på den vogn med gummispinnere, men det er måske også en fejl. Nu er sæsonen ved at være slut, og så har jeg jo vinteren  til at arbejde videre med hvad jeg vil. Peder ved du om de også bruger 12 gram Reflexen i Stor Å ?
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2014 kl. 23:25
Hej Per

Ja der bruges også 12 g i storåen, især om sommeren hvor vandstanden kan være lav, og dermed ikke så kraftig strøm, jeg stod en dag sammen med en makker og fiskede, vi brugte begge reflex, pludselig fik han bid en flot havørred, men han brugte kun 12 g og jeg brugte 18 g, men han mente frem for mig at der skulle mere vand i åen inden han brugte 18 grams, jeg vil sige at de fleste af dem jeg fisker sammen med bruger reflex elle mepps 4 eller 5, der er næsten ingen der bruger kondomspinner af dem jeg møder, så forsæt du bare med reflex, der er en spinner som vi er mange der er rigtig glade for. Og husk så det er ikke altid størrelsen der gør det.

ps,. fordi jeg svare så sent er fordi at jeg har været i Bilka og købe røde reflex med kobberblad for 15,00 kr. gælder hele ugen.

held og lykke med fiskeriet.

Hilsen Peder
Til top
Klaus Hvam Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
KlausHvam Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KlausHvam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 14:10
Jaa så er der da én mindre spinner der skal tankes op af inden næste års sæson starter :) Det var godt nok billigt.
Til top
Per Søndergaard Tobiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Husky Jerk

Tilmeldt:: 23 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Husky Jerk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2014 kl. 15:16
Mon ikke turen skal gå til Bilka. Evt invitere konen med Wink
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Nov 2014 kl. 18:29
Citat: Husky Jerk

Tak for Jeres input. Peder det jeg mener med at den er for lille, det er ikke vægten jeg tænker på, men derimod hvor lidt den fylder i vandet. Med hensyn med salmo seeker så er ikke hoppet på den vogn med gummispinnere, men det er måske også en fejl. Nu er sæsonen ved at være slut, og så har jeg jo vinteren  til at arbejde videre med hvad jeg vil. Peder ved du om de også bruger 12 gram Reflexen i Stor Å ?


Hvis du synes at den fylder for lidt i vandet, og hvis du skifter krogene på disse spinnere, kan du måske prøve at binde lidt længere fjer/hacklespidser og et kraftigt hackle på de nye kroge, så indtrykket af hele spinneren bliver længere og noget fyldigere.

Mvh Henrik




Redigeret af Henrik L. - 02 Nov 2014 kl. 18:30
Til top
Steen Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S. Jørgensen

Tilmeldt:: 11 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S. Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 19:16
Hej Per - om vi går og gør noget "forkert", kan godt være, efter andres mening.
M.h.t. spinner i å efter havørred, snakker jeg om opstrømsfiskeri (primært). (1) Her afstemmer jeg vægten på spinneren efter dybden den skal ned i og (2) ske størrelse og form efter den medstrøm den skal arbejde / rotere i.
Jeg skifter ofte spinner, alt efter ændringer i de to føromtalte parametre og det vil igen sige samme spinner krop med to eller tre forskellige skeer og omvendt.
Det vigtigste er for mig at se, at vi tilpasser grejet efter de forhold vi gerne fiske under og ikke omvendt. Eks. kun at fiske de steder hvor en atten grams refleks spinner fungerer optimalt.
knæk & bræk med det
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres