Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSF rygklapper og stolt af det

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DSF rygklapper og stolt af det
    Sendt: 03 Nov 2014 kl. 21:12
I dag: Medlem-Bestyrelse-kongres

Pers model: Medlem-repræsentantskab-"Stormøde"

Nix Rødsgård, din manipulation med mit skrevne ord går ikke!

Det hedder Medlemmer i regionsdelen,

der vælger deres regionsrepræsentanter,

som danner et repræsentantskab

der igen vælger bestyrelsen,

der konstituerer sig med formand etc.

Hvert andet år er der nyvalg i regionerne, der har man så muligheden for at luge ud eller gøde iblandt dem man ønsker skal repræsentere sig i repræsentantskabet og derved evt. i bestyrelsen.

Ikke et ord om kongresser eller stormøder...for de koster kassen.

Fes den ind eller skal jeg copypaste det hele éngang til.

Og så lige til den her:

Sagde i også i den organisation, hvor i havde den model, ( Vi har den stadigvæk med succes) at folk var fulde varm luft, når i ikke fik ret???

Der vil altid være modsat rettede meninger i et demokrati, og i et ordentlig demokrati stemmer man f.eks. om de ting man er uenige i, og så er det simpelt flertal der har retten.

Men du komme med absolut INGENTING, andet end særdeles sure opstød, brok og et diktatorisk angreb på DSF.´









Redigeret af Taonga - 03 Nov 2014 kl. 21:14
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2014 kl. 21:17
Medlemmer-regionsrepræsentanter-repræsentantskab-bestyrelse

Nu er det pludseligt endnu længere væk fra det enkelte medlem. Det er da en rigtig dårlig model!!
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2014 kl. 21:46
SLETTET: injurierende / æreskrænkende indlæg Straffeloven § 267

Redigeret af laah123nu - 05 Nov 2014 kl. 22:16
Til top
Thomas Bjerre Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mr. Pikefly

Tilmeldt:: 17 Dec 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mr. Pikefly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2014 kl. 22:41
Hej Per Fischer

Tjek dine fakta - læs rapporten. Jeg tog del i rapportarbejdet, Fisker selv meget brakvand i det sydsjællandske og snakkede både med lokale og en lang række brakvandsfiskere fra hele Sjælland om deres erfaringer forslag og syn på den faktiske situation og ønsker for fremtiden også dem der ikke var medlemmer af DSF - det har blandt andet givet grundlag til flere af DSF anbefalinger og visioner for fiskeriet efter gedder og aborre.

Til top
Lars. B.Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
wikinglars Avatar

Tilmeldt:: 11 Jul 2004
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wikinglars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2014 kl. 23:26
Hej Alle

Mange indlæg siden sidst. Jeg har fået fejet og flere blade er kommet til, smil. Jeg vil starte med at sige at mit indlæg er et velment input til at få folk til at tænke lidt over rationalet i deres kritik af DSF.  I min verden bør man selvfølgelig være kritisk og altid bestræber sig på at blive bedre og rette de fejl, der nu engang opstår, når vi har med menneske at gøre. Jeg ved at jeg i mit eget arbejde og min egen arbejdsplads kan finde fejl og ting som kunne gøres bedre og det vil jeg påstå at vi kan finde alle steder. Jeg vil ikke gøre mig klog på måden DSF er sat sammen og den demokratiske process, for det har jeg ikke nok viden til. Derimod har jeg rigeligt med viden om det miljø og fiskeri politiske, til at turde udtale mig. Hvor er folk henne hver gang at DSF har vundet en god sag, eller en miljø klage, eller når de får politikere eller kommune folk til at ændre på en formodet indsats. Jeg følger jævnligt med på 123nu, til at vide at der ikke er særlig mange der kommer med positive indlæg eller roser DSF for deres enorme og vigtige arbejde på det miljø fiskeri politiske felt. DSF har været enormt dårlige til at formidle deres succeser og store arbejde på dette område, (det er de blevet meget bedre til)Det er et faktum at kaare og lars knokler deres røv i laser, og dækker umenneskeligt meget fordi lystfiskerne er så dårlige til at bakke deres forbund op. De kunne nemt bruge 3-4 nye medarbejdere bare på deres områder, men nej folk er så skide forarmet i det her land at de ikke har råd til det eller hvad deres grunde nu er. Enig med kjeld willerslev- vi har et forbund og de skal kraft peter ........ bakkes op, ellers skyder vi os selv i foden. 8 mand kan jo ikke når alt det der skal laves. Har i nogen ide om hvad landbruget bruger af penge på lobbyisme , hvor mange ansatte de har bare  til det, eller erhversfiskeriet, for at nævne et par stykker, som vi kæmper om resourcer og politisk opmærksomhed omkring. Jeg ved der er mange der er undskyldt af uvidenhed, det var jeg selv i starten, jeg kiggede på hvad foreningen kunne tilbyde mig og anede intet om DSF, og var i de spæde år af mig lystfisker karriere, medlem af en udemærket kbh lystfisker klub, som selvfølgelig ikke var medlem af DSF. Som jeg fik mere indsigt i lystfiskeriets mange facetter og begyndte at sætte mig ind i hvordan tingene egenligt hænger sammen, meldte jeg mig selvfølgelig ind i DSF for at støtte vores allesammens forbund, så vi på den nationale kampplads kan få så meget indflydelse som muligt. Jeg fandt hurtigt ud af at konflikten jylland- sjælland er en betændt historie, der går rigtig mange år tilbage. Nu må det sgu snart stoppe. Det kan godt være at DSF at fejlet på nogen områder gennem tiderne og deres demokratiske model kunne være anderledes. Men for helvede, det jeg ved noget om er at de gør umenneskelige ting på det miljø og fiskeri politiske område og er ked af at de skal beskyldes for det ene og det andet, når det i sidste ende er alle jer lystfiskere, der ikke støtter DSF s skyld, at de ikke kan ansætte 5 lobbyister, og 5 miljø arbejdere mere, fordi de ikke har medlemmerne og derfor ikke har pengene til det. Mangen til hykleri har jeg ikke hørt om på andre områder end lystfiskeriet. Satans noget møg. Det der pisser mig endnu mere af, det er når folk beskylde dem for usande ting, som enegang i Paragraf 7 udvalget feks. Nikolai kolding du fortjener sku en krammer og en tur til fyn. Verner sætter slet ikke i det udvalg, Jeg har været med et par gange, og kan godt fortælle jer at man ikke bare kan dikterer noget som helst. Erhversfiskerne sidder der, de 2 fritidsfisker foreninger sidder der ect. Og det er satme hårdt arbejde at skulle få vores interesser igennem, når de andre også vil have det og det i sidste ende er et stort fordelings politisk kabale der skal gå op, DTU sidder der og må kun rådgive ud fra et biologisk synpunkt, plus DTU er underlagt,  af et wilhems udvalg, der har dikteret de væsenligste ting, som f eks at vi ikke må sætte ørreder ud på kysten mere, og i sidste ende har vi så et ministrium, der skal lovgive, men de tør ikke lovgive medmindre alle er enige, for så har deres minister en dårlig sag ect ect. Er i forvirret eller lyder det kompliceret ?i så fald kan jeg fortælle jer det er det også. Jeg ved ikke hvor mange gange i løbet af de 4 år det tog at få gennemført Odense fjord moddellen, at vi var ved at rive vores hår ud af hovedet af bare frustration, og så over en så indlysende sag, som 2 menneske, der uden den store økonomisle vinding, kunne ødelægge det for tusinder og så meget frivilligt arbejde osv osv. 4 lange år venner tog det for så indlysende en sag, dette sætte DSF med hver dag over hele landet, på så mange områder , at i ville blive træt i hovedet bare at høre om halvdelen af det de må dække, fordi i tåber ja undskyld mig ikke kan få jeres røv meldt ind. Jeg bliver sku så ked af det. Tror i virkelig på at verner har ringet til dan og sagt vi er sku ligeglade med agnfiskerne, tror i virkelig at de er glade for at skulle forringe noget fiskeri på nogen områder, tror i ikke de vidste hvor mange uforskyldte pryl de ville få. I burde skamme jer. Den eneste jeg har respekt for er steen kehler, som har taget skeen i egen hånd og gør noget ved det. I andre meld jer så ind. Tror i virkelig Dan havde turdet at lave denne lov hvis vi var 150000 medlemmer i DSF, så det er ........... jeres skyld, så luk ..........
Nu fik jeg min galde ud og det var velfortjent, Vi knokler røven ud af bukserne for vores natur og fisk, sammen med DSF, der giver os al den opbakning de overhovedet kan. Og hold kæft hvor de fortjener et par hænder mere derover, hvis i altså gad at melde jer ind. Så var der nok også mere tid til søerne. Men de kan altså ikke være over det hele med så få hænder. Jeg er da også ked af at i agnfiskere mister jeres fiskeri, det tror jeg de fleste lystfiskere er, vi står sammen når vi mister noget, men hvor fanden er sammenholdet, når der skal laves noget eller når der skal arbejdets, eller når der er succes med noget. Vi er så sindsyg dårlige til det, at når jeg fortæller en ikke lystfisker om vores problematikker og hvor mange lystfiskere vi er. Så er kommentaren. I kunne jo nærmest styrer dette land, i godt nok ikke for kloge, nej det er vi ikke, over hvad 300 kr eller noget de gjorde eller ikke gjorde i 90erne, hvor herrer bevares. Jeg mener det virkelig når jeg siger at vi har muligheden for at rykke nu, medierne, politikerne og stemningen og økonomien er på vores side i øjeblikket, vindene blæser vores vej. Inklusion, vandkants danmark, turisme udenfor sæsonen, og det kan gøres på alle mulige områder af fiskeriet. Det er bare med at komme igang. Og dsf står klar til at støtte og hjælpe alt det de kan, med de er altså ikke særlig mange ansatte, så meld jer nu ind.

Undskyld til dem jeg ikke har svaret direkte, og til dem der blev stødt personligt over mit sure opstød, og til min kone fordi der lægger blade på vores teresse igen, igen. Pjat til side. Jeg tror faktisk på at hvis vi sad i samme rum og kunne kigge hinanden i øjnene og rigtigt snakke sammen så ville det være meget lettere end at sidde bag et tastatur og blive sure på hinanden
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 08:39
Medlemmer-regionsrepræsentanter-repræsentantskab-bestyrelse.....er mit forslag, Per Hansen

Nu er det pludseligt endnu længere væk fra det enkelte medlem. Det er da en rigtig dårlig model!

Peter Rødsgård det med modellen, hvor ved du det fra eller bevis det.

Jeg syntes faktisk det er på tide DU fremlægger dit forslag og ikke bare gylper et eller andet op



Redigeret af Taonga - 04 Nov 2014 kl. 08:41
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 10:29
Hej Per

Jeg kan da let bevise det. Jeg tog bare dine led og satte dem i rækkefølge!!!

Jeg skal da aldeles ikke fremlægge et forslag. Jeg har aldrig sagt, at jeg ville lave det nuværende om. Det er dig der har bragt et forslag på banen, og jeg mener det er det samme eller mere bøvlet end det der er i dag. Men det kan du vist ikke tåle!! Så hvis noget skal bevises, så er det dig der skal på banen, og bevise at din model er bedre og mere enkel, at det menige medlem er tættere på bestyrelsen end i den gamle.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 11:23
Peter Rødsgård skriver: Jeg skal da aldeles ikke fremlægge et forslag
Nej for du har sgu ingen.

Men tak for alle dine konstruktive indlæg, der har virkelig været kød på dem.

Jeg gider dig ikke mere, da det som at slå i en dyne....
Over and out!

Jeg håber at DSF vågner op efter denne debat, hvis ikke er det som bagvandet i en Å, det kommer igen steder men kører bare rundt i cirkler og cirkler.

Redigeret af Taonga - 04 Nov 2014 kl. 15:24
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 12:13
SLETTET: injurierende / æreskrænkende indlæg Straffeloven § 267

Redigeret af laah123nu - 05 Nov 2014 kl. 22:17
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 14:14
Hej Lars B Henriksen,

Jeg er ikke i tvivl om at du har haft en positiv oplevelse af DSF, men du stoler for meget på de mennesker. Du ved ikke hvor længe, og i hvor høj grad de har svigtet søfiskerne f.eks.. Sagen omkring levende agnfisk er jo bare dråben, der får bægeret til at flyde over.

DSF har haft 75 år til at gøre noget positivt for "de andre", altså dem der ikke modtager store summer til ørred- og lakse udsætninger. Men de har intet gjort. Her i Jylland hvor jeg bor, har vi set flere og flere garn i vore søer, lodsejere der ikke vil samarbejde, og DTU Aqua som fremsætter meget tvivlsomme teorier på området. Dette er ikke på trods af DSF, det er på grund af DSF og deres absolutte passivitet på området. Man prioriterer sine knappe ressourcer, ja bevares, men det kan man da ikke gøre så ensidigt i 75 år, og så stadig påberåbe sig retten til at repræsentere alle lystfiskere i Danmark.

Du har tilsyneladende ikke fattet hvorfor DSF er upopulær, men du kan selvfølgelig også kun se tingene fra din synsvinkel. Vi andre skriver jo ikke for sjov eller for at chikanere nogen. Vi skriver for at fortælle sandheden. Den sandhed, som DSF har så frygtelig svært ved at håndtere.

Tro mig, vi ville såmænd gerne melde os ind i DSF hvis der bare var en lille chance for at Verner og hans folk ville skifte kurs. Men han har siddet der i over 10 år nu, og han har ikke vist antydninger af at ville ændre noget. Der er kun varm luft fra hans side. Ingen realiteter.


Redigeret af Peter Fischer - 04 Nov 2014 kl. 14:22
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 15:47
Citat: Nikolaj Kolding!

Citat: wikinglars

Per så ikke dit sidste indlæg. Var igang med at skrive. Fedt indlæg. Kan du så melde dig ind gamle jas, vi rykker nu. Der sker så mange spændende ting lige nu. Og har brug for folk som dig og alle lystfiskere selvfølgelig. Og er i den grad uenig med Nikolai Kolding, at det kun er de få, de arbejder for. Medefiskerne, håndbog i søpleje, garnforbud, trolling fiskerne får da de samme goder som os kystfiskere. Og alle fiskere uanset hvad har gavn af den omtale og indflydelse DSF er med til at skabe med alle de dygtige ildsjæle, der er mange af rundt omkring i det ganske land. Men Nikolai, du har selvfølgelig ret til din mening, du lyder bare for fornuftig til at være en af dem, der ikke er medlem og brokker sig uden at gøre noget selv. Dem, har jeg som sagt tidligere kun medlidenhed med og en invitation til Fyn. Hvis man er uenig så gør noget. 1. Gør noget ved det lokalt man er utilfreds med. 2. Meld sig ind i DSF og ændre noget indefra. 3 skab et alternativt til DSF. 
Er blevet beordret til at stoppe nu af min kone( Per elsker dit profil billede), da jeg skal feje blade op, som falder hele tiden. Det er politisk give n take. Smil.
Lars



Jeg kan jo lige netop ikke melde mig ind og give min stemme, for jeg har ingen stemme ret! Udover det, så lyder det meget godt hvad du skriver, men sandheden er bare at forbundet fra den spæde start i 90´erne forsøgte at nedkæmpe trolling fiskeriet som de ikke anså være rigtigt fiskeri/ligeværdigt. Deres eneste arrangement indtil videre at været indførsel af ristaktioner. Karpefiskerne har aldrig fået hjælp og karpe udsætninger er alle dage blevet modarbejdet, altså hele eksistens grundlaget for deres fiskeri. Lige nu garnfiskers og dræbes fisk i Sjællandske søer af DTU, her er ingen hjælp at hente, forbundet er samarbejds partner og jeg kunne blive ved... Men medlems tallet siger det hele. Udover at det er ærgerligt at Danmark ikke har et fælles forbund for alle, så er mit eneste opråb at det må stoppe at Verner kan side som alle lystfiskeres fælles repræsentant i paragraf 7.

Vh Nikolaj 

Så meld dig ind i en forening, eller stift din egen! Det er også billigere end at være direkte medlem!
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 16:43
Ville være glad, bare man kunne få det reelle medlemstal oplyst og at der blev lavet en undersøgelse blandt samtlige ??.??? medlemmer, om de reelt set hellere ville være fri for at betale til DSF. 
Kunne let gøres på nettet med en mail invitation til en anonym afstemning.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 17:09
Dialogmøde

Så er det bare med at møde op - eller er det for besværligt?

Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 17:25
Jeg mener ikke et mundtligt møde er meget værd!!!
Hvis bestyrelsen havde det mindste mod, så tog de den her og i andre fora, hvor folk har tid, og ikke skal møde på et bestemt tidspunkt. Jeg synes det er et dårligt og ligegyldigt initiativ!!!
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 17:39
Hej Peter Rødsgaard,

Nu er du altså lidt for sjov synes jeg Smile

Du vil ikke snakke direkte med dem du er ueninge med, men kun her på nettet Wink

Har du slet ikke forståelse for hvad dialog betyder ? at der er nogle som række hånden frem og invitere til at få snakket tingene igennem, eller PRØV lige at fortælle mig hvad fordelen er ved at du ævler løs her på en tråd ude i cyberspace ?

På en eller anden måde, kunne man få den opfattelse, at du slet ikke har lyst til at have en dialog, men mere er interesseret i at lave ballade på sidelinien, men jeg håber da jeg tager fejl Smile

Forsat god aften

Niels Åge Skovbo
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 17:41
Efter min mening er det et rigtigt dårligt møde. Så kan man ikke i ro og mag reflektere over deres argumenter. Bagefter så kan de sige at man havde chancen. Det er intet værd, hvis de ikke beder folk sende spørgsmål, og svarer på dem en uge inden, og så kan man runde af på mødet.

Jeg kommunikerer på skrift, så kan de ikke rende fra det bagefter!!

Redigeret af Rødsgaard - 04 Nov 2014 kl. 17:42
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 17:44
Citat: Rødsgaard

Hej Per

Jeg skal da aldeles ikke fremlægge et forslag. Jeg har aldrig sagt, at jeg ville lave det nuværende om. Det er dig der har bragt et forslag på banen, og jeg mener det er det samme eller mere bøvlet end det der er i dag. Men det kan du vist ikke tåle!! Så hvis noget skal bevises, så er det dig der skal på banen, og bevise at din model er bedre og mere enkel, at det menige medlem er tættere på bestyrelsen end i den gamle.
Jeg tror helt og fast på at Per´s model dur. 
Beviset mod forbunsstrukturen ikke dur er vel, at jeg, som individuel medlem ikke har for 5øre indflydelse på noget som helst. Jeg har lov til at betale mit medlemskab, men ikke stemmeret til noget som helst. 

Derfor forlader jeg forbundet med udgangen af dette år, efter rigtig mange års medlemsskab. DSF er alt for udemokratisk i min verden. 
Så kom banen røde, med en demokratisk forbundsstruktur hvor alle har indflydelse.

SmileN


Redigeret af Nicolai Berthelsen - 04 Nov 2014 kl. 17:46
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 17:49
Medlemmet kan heller ikke tale med bestyrelsen uden mindst at skulle gennem et led i Per's model!! Altså det samme som i DSF.
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 17:52
Citat: Jan Persson

Dialogmøde

Så er det bare med at møde op - eller er det for besværligt?


Hmmm.Fedt nok
Er hverken i forening eller fra sjælland.
Confused
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 18:20
Citat: Steen V Knudsen


Citat: Jan Persson

Dialogmøde

Så er det bare med at møde op - eller er det for besværligt?


Hmmm.Fedt nok
Er hverken i forening eller fra sjælland.
Confused


Endnu et bevis på at det hjælper at være med i stedet for at stå udenfor og kritisere enkeltvis
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 18:21
Må vi andre ikke også være med i den dialog? Jeg synes også det er lidt småligt kun at invitere en mand fra hver af de sjællandske foreninger, når vi er 500.000, der bliver repræsenteret af DSF uden at have bedt om det.

Redigeret af Peter Fischer - 04 Nov 2014 kl. 18:25
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 18:27
Jan Persson,

Der findes også foreninger i Jylland, der er røvrendt af DSF. Kan I ikke klare kritik på jysk?
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 18:43
Citat: Peter Fischer

Jan Persson,
Der findes også foreninger i Jylland, der er røvrendt af DSF. Kan I ikke klare kritik på jysk?


Hvad mener du med "I" - jeg har ikke noget med DSF at gøre

I øvrigt er det 2 mand pr. forening eller sammenslutning, så hvis du kan samle 2 mand og kalde det en sammenslutning, så er du velkommen til at deltage.



Redigeret af Jan Persson - 04 Nov 2014 kl. 18:45
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 18:53
Hej Peter Fischer Mikkelsen,

Nej, du må IKKE være med Smile

Af den simple grund, at du ikke er i bestyrelsen i en af ALLE de foreninger der er inviteret. 
Det ville naturligvis ikke være muligt, at invitere samtlige 500.000 lystfiskere her i landet... Tror godt du kan forstå det også Smile 

(Vi kan jo heller ikke alle 5,7 milioner danskere stå inde i folketingssalen og vil have taletid...Wink)

Men hvis du er medlem af en forening, har du naturligvis din demokratiske ret til at forsøge, at tale netop din sag for de repræsentanter som foreningen sender for at tale med DSF.

Men nu er bolden givet op og jeg håber at alle foreningerne kommer og giver deres besyv med til at få snakket tingene igennem. 

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 18:59
Citat: Jan Persson

Citat: Steen V Knudsen


Citat: Jan Persson

Dialogmøde

Så er det bare med at møde op - eller er det for besværligt?


Hmmm.Fedt nok
Er hverken i forening eller fra sjælland.
Confused


Endnu et bevis på at det hjælper at være med i stedet for at stå udenfor og kritisere enkeltvis
Endnu er bevis på hvorfor det er så satans svært at organisere lystfiskere, når man skal høre på en gang mundlort som det du lukker ud Jan Persson

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 19:24
Citat: Steen V Knudsen


Citat: Jan Persson

Citat: Steen V Knudsen


Citat: Jan Persson

Dialogmøde

Så er det bare med at møde op - eller er det for besværligt?


Hmmm.Fedt nok
Er hverken i forening eller fra sjælland.
Confused


Endnu et bevis på at det hjælper at være med i stedet for at stå udenfor og kritisere enkeltvis

Endnu er bevis på hvorfor det er så satans svært at organisere lystfiskere, når man skal høre på en gang mundlort som det du lukker ud Jan Persson


Er det alt du kan bidrage med? Ikke særlig seriøst vel?

Du mener altså, at du kan stå uden for såvel foreninger som forbund og alligevel diktere hvad forbundet skal mene og gøre politisk? Du vil ikke betale til fællesskabet men alligevel have glæde af resultaterne. Det findes et ord for den slags.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 19:57
De mange foreninger er jo som sådan ikke politiske og har for de flestes vedkommende aldrig været meningen at de skal fungere som sådan, det handler om: fiskevand, faciliteter, fællesskab og ture. Så alt det pladder med at det absolut skal foregå igennem en foreningen, hvis man vil have en stemme, er bare dybt oldnordisk og endnu en af de udemokratiske processer. 

I år 2014 skal det ganske enkelt være muligt at demokrati fungere, uden at man skal betale for det og endda betale en organistion som arbejder imod ens holdninger. Det holder bare ikke. 

Men det er da fint at DSF har følt sig så tilpas pressede at de nu kalder til åben debat, så er det bare ærgerligt at alle danskere ikke er inviteret og det ligesom igen ender som en ting i mellem landsdele, for der sidder uden tvivl også masser af utilfredse lystfiskere alle andre steder. 


Redigeret af Nikolaj Kolding! - 04 Nov 2014 kl. 19:58
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 20:02
Citat: Nikolaj Kolding!


I år 2014 skal det ganske enkelt være muligt at demokrati fungere, uden at man skal betale for det og endda betale en </span>organistion som arbejder imod ens holdninger.


Jamen demokratiet fungerer da også uden DSF. Du kan til enhver tid kontakte de folkevalgte, deres e-mail adresse ligger åbent fremme på folketingets hjemmeside - så bare kom i gang. Det kræver dog nok mere end almindelig vedholdenhed og gode argumenter for at trænge igennem som enkelt person. Man står nok alligevel stærkere sammen som en interesseorganisation
Til top
Lars. B.Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
wikinglars Avatar

Tilmeldt:: 11 Jul 2004
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wikinglars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 20:05
Hej Peter

Du har ret, der er meget jeg ikke har fattet. Jeg har dog fattet, at du er stor modstander af DSF og tilsyneladende har været det de sidste 75 år, altså fra før du blev født, går jeg ud fra.Wink Det er hvad jeg kalder en dedikeret modstander, du fortjener squ en krammer. Der er dog noget, der undre mig, at du siger at DSF ikke gør nok, og samtidig giver du dem nærmest ubegrænset magt på det danske fiskeri politiske område, ved at postulerer, at det er dem der bestemmer hvordan fisketegns midlerne fordeles. Jeg kan høre på dit indlæg at du ikke har den fjerneste ide om hvordan fisketegnsmidlerne bliver fordelt og af hvem. Du beskylde dem jo også nærmest at have bestemt at agn fiskerri skal forbydes. Så DSF bestemmer altså både over ministeren og dyreetisk råd. Det er godt nok meget magt du tillægger dem. Peter, du har desuden ret i at jeg ser tingene ud fra mit eget perspektiv, det gør vi vel alle. Men at beskylde mig for ikke at have evnen til at se tingene fra andre synsvinkler end min egen , er noget besynderligt, set i lyset af at jeg er familiebehandler og ville være helt på herrens mark uden den egenskab. Peter, jeg tror skam ikke at du skriver for sjovt eller at du er ude på at chikanere nogen. Du sætter bare fast i dine følelser af årtigers afmagt og uretfærdighed, Da disse følelser , som du selv beskriver det, går mange år tilbage og er blevet "din" Absolutte sandhed, så er det svært at være objektiv og rationel i sin tilgang til en sag. Så kære Peter en stor krammer fra en stor DSF tilhænger(sammen er vi stærkere, Kan ikke Diskuteres) til en stor mangeårige DSF modstander som dig. jeg vil ønske for dig at du kunne sætter dig ud over dine stærke følelser og sætter dig lidt grundigere ind i hvad der egenligt foregår og hvordan tingene er skruet sammen, så ville du også kunne se at der rent faktisk allerede er masser af succeser, og så blev du nød til at melde dig ind og være med til at gøre tingene endnu bedre. Ment helt oprigtigt

lars


Redigeret af wikinglars - 04 Nov 2014 kl. 20:35
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 20:12
Citat: Jan Persson

Citat: Nikolaj Kolding!


I år 2014 skal det ganske enkelt være muligt at demokrati fungere, uden at man skal betale for det og endda betale en </span>organistion som arbejder imod ens holdninger.


Jamen demokratiet fungerer da også uden DSF. Du kan til enhver tid kontakte de folkevalgte, deres e-mail adresse ligger åbent fremme på folketingets hjemmeside - så bare kom i gang. Det kræver dog nok mere end almindelig vedholdenhed og gode argumenter for at trænge igennem som enkelt person. Man står nok alligevel stærkere sammen som en interesseorganisation

Der må vi jo så lige vende tilbage til paragraf 7 udvalget, hvor DSF sidder total enerådigt og snakker ALLES sag, om man vil det eller ej.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 20:22
Du vil ikke snakke direkte med dem du er ueninge med, men kun her på nettet Citat slut

Jamen det er ganske simpelt HAN er en tøsedreng der ikke tør møde nogen face to face...

Sorry men jeg kunne ikke hold bøtte
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 20:22
Hej Nikolaj,

Jeg har tre meget simple spørgsmål til dig, dem vil jeg gerne du svarer på  Smile

Hvem synes du skal have den stol i §7 udvalget som der står "lystfisker" på ?

Hvordan skal alle danske 500.000 lystfiskere vælge denne repræsentant ?

Hvordan vil du sikre dig, at denne rep. tilgodeser ALLE 500.000 lystfiskere ?



Med venlig hilsen

Niels Åge Skovbo

Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 20:26
Stop nu dig selv Jan Persson.

Der er desværre ingen fornuft i det du siger.
Jeg har folkevalgte politikkere til at sørge for demokratiske processer i samfundet. Det koster mig ikke en krone ekstra, med mindre jeg ønsker at være aktiv i et politisk parti. Og selv om jeg ikke er aktiv, har jeg til enhver tid indflydelse, når jeg letter bagdelen og tumler ned til valgurnerne.
At DSF samslutningen har fået fedtet sig ind i blandt andet §7, er så absolut ikke mit valg, men det accepterer jeg.
Men hvad DSF ellers render rundt og laver, har jeg ingen indflydelse på, for jeg har ikke en direkte stemme med mindre jeg vil betale for det.  Og det vil jeg ikke så længe DSF ikke agerer bredt og åbent. 
Man kan jo ikke engang få oplyst hvor mange medlemmer der rent faktisk er i DSF. Er det demokrati? eller har man også ord for den slags? 

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 20:35
Igen, du vælger at stå udenfor sammenholdet - men vil alligevel bestemme hvad forbundet skal mene og gøre.

Det hænger simpelthen ikke sammen. Se i øvrigt Niels Åges spørgsmål omkring § 7 udvalget.

Har DU et bedre bud på hvem der skal repræsentere lystfiskeren i udvalget?
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 20:42
Kære Niels Åge
Med stor fare for at blande mig i din dialog med Hr. Kolding, vil jeg tillade mi at svare på dine spørgsmål efter mine bedste evner, som lyst/sportsfisker.

Vi taler om demokrati, og det er netop i dine spørgsmål det er aktuelt.



Hvem synes du skal have den stol i §7 udvalget som der står "lystfisker" på ?

Det skal den leder der er valgt som formand i bestyrelsen af et samlet repræsentantskab. Det er den M/K der tegner DSF.

Hvordan skal alle danske 500.000 lystfiskere vælge denne repræsentant ?
Det skal de igennem lokalvalg af repræsentanter i lokalområderne.

Hvordan vil du sikre dig, at denne rep. tilgodeser ALLE 500.000 lystfiskere ?
Man kan ikke sikre sig det, sådan er politik. Men man kan sikre sig igennem sin stemme i lokalområderne, at være medvirkende til at "vælte" pågældende eller sikkert også "kose" vedkommende.
De ca. 5.mill vælgere i DK får jo heller ikke tilgodeset alle deres ønske uanset om man er rød eller blå.

Undskyld jeg brød ind., men kunne ik... lade være.
Per
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 20:45
Undskyld, kom jeg til at skrive på kinesisk?

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 20:47
Citat: niels åge skovbo

Hej Nikolaj,

Jeg har tre meget simple spørgsmål til dig, dem vil jeg gerne du svarer på  Smile

Hvem synes du skal have den stol i §7 udvalget som der står "lystfisker" på ?

Hvordan skal alle danske 500.000 lystfiskere vælge denne repræsentant ?

Hvordan vil du sikre dig, at denne rep. tilgodeser ALLE 500.000 lystfiskere ?



Med venlig hilsen

Niels Åge Skovbo


Det er meget simpelt, den skal ikke hedde "Den skol" men "stole", man kunne evt vælge formændene fra 3-4 store foreninger, foruden DSF. Men det ville selvfølgeligt være en langt bedre løs hvis bare DSF var deres ansvar bevidst og talte alles sag. 

Tror slet ikke på at der findes 500,000 som er engageret ud i lystfiskeri, så tilpas meget at det overhoved betyder noget for dem, men alle dem som ønsker at give deres "stemme" skal have lov at præge beslutningerne i paragraf 7 efter en demokratisk proces. 


Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 20:53
Kære Per,

Dejligt med en mand med konkrete bud på hvordan tingene kan se ud Smile

Har så meget respekt for folk som faktuelt forholder sig til den kritik de ytrer, med netop at byde ind med løsningsforslag. Så kan man altid diskutere frem og tilbage om hvad der er fornuftig og godt på langt sigt. 

Sådan fungere demokratiet oftest bedst, og i reglen ender det med at der er både "give & take" når mange skal blive enige Smile

Alt for mange har slet ikke tænkt hvad de gerne vil, endsige hvordan de opnår dette Smile

Alt det bedste fra

Niels Åge
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 20:55


Redigeret af Nikolaj Kolding! - 04 Nov 2014 kl. 20:57
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 21:04
Hej igen Nikolaj,

Du skriver; "-men alle dem som ønsker at give deres "stemme" skal have lov at præge beslutningerne i paragraf 7 efter en demokratisk proces. "

Kan du fortælle hvordan denne demokratiske proces skal fungere ?

1. Skal man mødes een gang om året og aftale hvad man vil i § 7 udvalget ?
2. Hvad skal man gøre når der kommer et uventet problem der skal løses ?

Du skriver;

" - Man kunne evt vælge formændene fra 3-4 store foreninger, foruden DSF".

3. Hvilken mand skulle så vælges til at side i §7 ?
4. Hvad gør man hvis der er uenighed om hvilken mand ?
5. Hvad gør man hvis der i disse foreninger er uenighed om holdninger ?
6. Hvad gør man ved de evt. vrede medlemmer af små foreninger der ikke er med ?

Håber du giver dig tid til at svare på disse seks simple spørgsmål. Som du kan se, er de af vital betydning, hvis den repræsentant der vælges, skulle kunne agere i §7 udvalget.

Glæder mig til at læse dine svar. På forhånd mange tak.

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo


Redigeret af niels åge skovbo - 04 Nov 2014 kl. 21:05
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 22:04
Citat: niels åge skovbo


Hej Peter Rødsgaard,
Nu er du altså lidt for sjov synes jeg Smile
Du vil ikke snakke direkte med dem du er ueninge med, men kun her på nettet Wink
Har du slet ikke forståelse for hvad dialog betyder ? at der er nogle som række hånden frem og invitere til at få snakket tingene igennem, eller PRØV lige at fortælle mig hvad fordelen er ved at du ævler løs her på en tråd ude i cyberspace ?
På en eller anden måde, kunne man få den opfattelse, at du slet ikke har lyst til at have en dialog, men mere er interesseret i at lave ballade på sidelinien, men jeg håber da jeg tager fejl Smile
Forsat god aften
Niels Åge Skovbo



Hej Niels Åge
Nu skal du ikke være for meget efter Rødsgaard. Det er jo ikke alle der tør/kan tage en diskussion face to face, jeg kender i hvert fald flere. Det kan de jo ikke gøre for - det er ikke alle der er lige som os, der godt tør stå på en scene og også tage dialogen direkte
Jeg har derfor også tilbudt Rødsgaard, at jeg gerne vil hjælpe ham med det verbale, dog kun på de punkter hvor vi er enige.

Hilsen
Kim A.
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 22:11
Hvis det er at være en tøsedreng, at ville have tingene frem offentligt, og på skrift!! Så fint med mig!!
Til top
Simon Lundorff Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lunneren

Tilmeldt:: 03 Jun 2004
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lunneren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 22:28
Citat: Rødsgaard

Jeg mener ikke et mundtligt møde er meget værd!!!
Hvis bestyrelsen havde det mindste mod, så tog de den her og i andre fora, hvor folk har tid, og ikke skal møde på et bestemt tidspunkt. Jeg synes det er et dårligt og ligegyldigt initiativ!!!


Ej Rødsgaard, det er eddersparksme det dummeste jeg har hørt længe! Har man kritik, og bliver inviteret til bords, så er det NETOP mundtlige møder der batter!  Det kan være at du/vi bruger tid på 123nu, men rigtig, rigtig mange af de lystfiskere jeg kender kunne aldig finde på at bruge tid på sider som denne. Hvis du ruller trådene igennem der vedrører DSF, så er det de samme 5-10 "mavesure" (Wink) mænd, der kommenterer på alle indlæg. Skulle dét være repræsentativt for lystfiskere i DK?

Nu må du komme videre i livet. Drop nu dit personlige vendetta mod forbundsbestyrelsen og kom med en konstruktiv løsning på problemerne i stedet for ALTID at være på tværs. Det tjener ikke noget formål.
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 22:30
Citat: Rødsgaard

Hvis det er at være en tøsedreng, at ville have tingene frem offentligt, og på skrift!! Så fint med mig!!


Hej Rødsgaard
Jeg har vist aldrig kaldt dig en tøsedreng, og tror faktisk heller ikke at du er en.
Men det er da en ærlig sag, at man ikke kan debattere fra en scene, som det sker på kongressen, eller hvis man bliver indbudt til et møde på forbundet.
Det er selvfølgelig også derfor at mit tilbud, med at hjælpe dig, står ved magt, og også derfor jeg har sendt et af dine spørgsmål (det med halvårsregnskabet) ind til Landsdelsmødet. Da du skrev det, undersøgte jeg selvfølgelig sagen (og så at du havde ret) og det vil jeg da også gerne have et svar på.
Så en tøsedreng vil jeg ikke kalde dig, jeg synes bare det er synd, at du bruger alt dit krudt på et forum, hvor du ved at DSF ikke vil svare.
For at være helt ærlig har du ret i en del af det du skriver, du fremfører det desværre bare et forkert sted.

Hilsen
Kim A.
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 22:34
Simon nu er det jo kun foreninger og sammenslutninger på Sjælland der er inviteret: http://sportsfiskeren.dk/inviterer-til-dialogmoede-om-agnfiskeforbud#comment-65243

Så det er en ommer;-)
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 22:37
Kim jeg ved jo godt at du er en god formand, der også har ordet i din magt på møderne. Men når DSF bruger tallet 600.000 eller deromkring som dem de taler for, så skal de efter min mening også have lov til at deltage i en debat der vedrører dem.
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 22:58
Niels Åge,

Hvis der er 10.000 medlemmer af DSF og 15.000 medlemmer af de sjællandske sø foreninger, så er det vel ikke særlig svært at se hvem der hovedsageligt skal repræsentere lystfiskerne i §7 udvalget? Selvfølgelig kan man ikke blive enige om alting, men de 15-20.000 søfiskere kan sikkert sagtens blive enige om, at lægge en helt anden kurs end den DSF har fulgt de sidste 75 år.

Kan iøvrigt se at "dialogmødet" er mest for pensionister: kl 17 - 19. Gad vide hvor meget spørgetid der bliver, når Verner først har fabuleret over hans verdenssyn? Det bliver spændende at se, om der kommer en stor åbenbaring ud af det. Men PR kampagnen kører hårdt på sjælland, så Verner kommer vel med et tilbud om store ørred udsætninger i enhver afvandingskanal på Sjælland…. til gengæld for at have smadret søfiskeriet.

Sælger de også aktier i ørred avl ved mødet?

Det er sgu sjovt at se, hvorledes de nu skruer charmen på, efter at have jokket i spinaten for gud ved hvilken gang.
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 23:02
Citat: Rødsgaard

Kim jeg ved jo godt at du er en god formand, der også har ordet i din magt på møderne. Men når DSF bruger tallet 600.000 eller deromkring som dem de taler for, så skal de efter min mening også have lov til at deltage i en debat der vedrører dem.


Jeg synes også det er sygt at bruge tallet 600.000.
Hvis vi kigger på dem der køber det lovpligtige fisketegn og trækker udlændinge + dem der kun køber fisketegn til 1 dag eller en uge fra, er der kun omkring 130.000 (hvis jeg husker rigtigt). Det er dem jeg vil kalde lystfiskere - jeg er godt klar over, at dem der er under 18 og over 65 ikke skal købe tegnet, men det er vel næppe 470.000 stk.
Jeg er selvfølgelig ikke uenig med dig i, at alle dem der ikke er medlemmer af DSF også skal have mulighed for at deltage i debatten.
Men igen må jeg sige til dig, at du får ikke noget ud af at bruge dine kræfter herinde, men ville få meget mere igennem, hvis du deltog i de møder der indkaldes til.

Hilsen
Kim A.
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 23:07
Kim A,

Hvor er det at DSF vil debattere på skrift? Deres eget forum er lukket for folk "udefra". Når de skriver i Fisk og Fri, vælger de omhyggeligt alle de pinlige spørgsmål fra, og kan iøvrigt sagtens presse bladet til at vælge en bestemt redaktionel linie. Den nuværende debat om levende agnfisk kan de dog ikke stoppe, for den buldrer bare derudaf. Nu skal den så lukkes med et "dialogmøde" for de få (135 mand fra hele Sjælland), og så kan man sige, at man har lyttet til kritikerne (for en gangs skyld).

Det ændrer dog ikke ved det faktum, at DSF bestyrelsen er en lille lukket gruppe, der helst kommunikerer envejs.

Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 23:09
Citat: Peter Fischer

Niels Åge,
Hvis der er 10.000 medlemmer af DSF og 15.000 medlemmer af de sjællandske sø foreninger, så er det vel ikke særlig svært at se hvem der hovedsageligt skal repræsentere lystfiskerne i §7 udvalget? Selvfølgelig kan man ikke blive enige om alting, men de 15-20.000 søfiskere kan sikkert sagtens blive enige om, at lægge en helt anden kurs end den DSF har fulgt de sidste 75 år.
Kan iøvrigt se at "dialogmødet" er mest for pensionister: kl 17 - 19. Gad vide hvor meget spørgetid der bliver, når Verner først har fabuleret over hans verdenssyn? Det bliver spændende at se, om der kommer en stor åbenbaring ud af det. Men PR kampagnen kører hårdt på sjælland, så Verner kommer vel med et tilbud om store ørred udsætninger i enhver afvandingskanal på Sjælland…. til gengæld for at have smadret søfiskeriet.
Sælger de også aktier i ørred avl ved mødet?
Det er sgu sjovt at se, hvorledes de nu skruer charmen på, efter at have jokket i spinaten for gud ved hvilken gang.


Tja Peter, med den holdning kan det da kun blive et godt møde.
Først brokker man sig over, at man ikke bliver hørt. Når DSF så tager tyren ved hornene, og kommer til Sjælland, ja så skal mødet da jordes totalt - hvad fanden bilder DSF sig ind når de begynder at lytte til sjællænderne, så er der jo ikke mere at brokke sig over. Det kan de simpelt hen ikke være bekendt


Håber sku der findes mere positive mennesker på Sjælland end dig

Hilsen
Kim A
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres