Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSF rygklapper og stolt af det

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DSF rygklapper og stolt af det
    Sendt: 04 Nov 2014 kl. 23:10
Kim det sagde stop for mig, da jeg som formand måtte læse i et referat for et ca 1 måned tidligere afholdt DSF bestyrelsesmøde kunne læse at den forening jeg repræsenterer havde gjort noget forkert. Jeg mener ikke at vi havde gjort noget forkert, og må stille mig undrende over ikke at have hørt en dyt før mødet eller efter, men selv skulle finde ud af det ved at læse referatet. Der stod endda noget i retning af at det skulle indskærpes over for os! Det var efter min mening meget lavt, og meget dårlig medlemspleje!!

Kim jeg synes egentlig at vi her har med noget meget grundlæggende inden for fiskeri at gøre. I en tid hvor DSF nok mere end nogen sinde er presset på medlemstallet, og aldersgennemsnittet er meget højt. Så er det pisse usmart at lægge sig ned over for en kriminalisering af mange drenges jagt på en gedde. Det er de drenge der fremover skal med i DSF. Drenge der rimeligt lowtec skal kunne få nogle oplevelser. Jeg vil gætte på, at mange af de frelste også selv engang har været drenge på geddejagt.
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 23:31
Citat: Peter Fischer

Kim A,
Hvor er det at DSF vil debattere på skrift? Deres eget forum er lukket for folk "udefra". Når de skriver i Fisk og Fri, vælger de omhyggeligt alle de pinlige spørgsmål fra, og kan iøvrigt sagtens presse bladet til at vælge en bestemt redaktionel linie. Den nuværende debat om levende agnfisk kan de dog ikke stoppe, for den buldrer bare derudaf. Nu skal den så lukkes med et "dialogmøde" for de få (135 mand fra hele Sjælland), og så kan man sige, at man har lyttet til kritikerne (for en gangs skyld).
Det ændrer dog ikke ved det faktum, at DSF bestyrelsen er en lille lukket gruppe, der helst kommunikerer envejs.


Tja Rødsgaard man kunne også spørge hvor det er, alle søfiskere og modstandere af DSF vil debattere på skrift.
Hvis du tæller denne tråd op vil du, på nuværende tidspunkt, finde 14 debattører der er for DSF - 8 debattører der er imod DSF og 3 debattører som jeg ikke rigtig kan finde ud af hvor jeg skal placere.
Jeg skal da love for at de mange du skriver om må tilhøre det tavse flertal    
Nu bliver der nok et debattør mindre af dem for DSF, for jeg gider faktisk ikke spilde mere tid herinde lige nu.
Hyg Jer nu alle sammen

Kim A.
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 23:35
Hej Kim

Var den ikke til den anden Peter?
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 23:40
Citat: Rødsgaard

Kim det sagde stop for mig, da jeg som formand måtte læse i et referat for et ca 1 måned tidligere afholdt DSF bestyrelsesmøde kunne læse at den forening jeg repræsenterer havde gjort noget forkert. Jeg mener ikke at vi havde gjort noget forkert, og må stille mig undrende over ikke at have hørt en dyt før mødet eller efter, men selv skulle finde ud af det ved at læse referatet. Der stod endda noget i retning af at det skulle indskærpes over for os! Det var efter min mening meget lavt, og meget dårlig medlemspleje!!

Kim jeg synes egentlig at vi her har med noget meget grundlæggende inden for fiskeri at gøre. I en tid hvor DSF nok mere end nogen sinde er presset på medlemstallet, og aldersgennemsnittet er meget højt. Så er det pisse usmart at lægge sig ned over for en kriminalisering af mange drenges jagt på en gedde. Det er de drenge der fremover skal med i DSF. Drenge der rimeligt lowtec skal kunne få nogle oplevelser. Jeg vil gætte på, at mange af de frelste også selv engang har været drenge på geddejagt.


Kan ikke lige huske at jeg har læst om din forening i et referat, men jeg kan jo heller ikke huske det hele.

Rødsgaard, jeg startede med at fange karudser i den lokale dam da jeg var ca. 5-6 år (altså 50 år siden). Siden gik jeg også over til geddefiskeri, men jeg har aldrig fisket med levende (eller død for den sags skyld), jeg har altid brugt spinner eller blink.
Alligevel blev jeg for ca. 40 år siden medlem af foreningen og dermed af DSF. Det agter jeg også at vedblive at være, fordi jeg tror på, at mange medlemmer giver en bedre indflydelse over for politikerne og andre, hvor man vil have noget gennemført.

Kim A.
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2014 kl. 23:55
Kim

Det bedste er og bliver et stærkt forbund. Til det hører også at foreningerne kan følge med i den argumentation, der foregår i bestyrelsen. Jeg tænker ofte: Hvor kom det lige fra?

Det ville være lettere at undgå debatter som den her, hvis vi som formænd kunne læse i eksempelvis referaterne, hvad der var igang, og havde mulighed for at skrive til dem inden det blev trykt. Det gør ikke noget at et tiltag skal igennem nogle bestyrelsesmøder, og opkvalificeres før det bliver sendt ud.
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2014 kl. 07:52
….

Redigeret af Peter Fischer - 05 Nov 2014 kl. 08:00
Til top
Jens Uth Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jens Uth

Tilmeldt:: 29 Dec 2004
Geografisk: Vejle amt
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens Uth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2014 kl. 07:53
Steen Vad Knudsen

Tak for dine begavede indlæg i debatten både i denne tråd og i den anden lange tråd. ClapClap
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2014 kl. 08:00
Tja Kim,

Tror du virkelig at DSF vil ændre noget i deres politik efter dette møde? Det skulle i så fald være første gang det sker.

Når man klæber sig til magten i forbundet så længe, er det næppe fordi man er indstillet på forandringer…. Sådan er Verner bare ikke.

Negativ? - eller måske bare realistisk Wink
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2014 kl. 10:28
Hej Niels Åge Skovbo

Jeg kan læse at Sportsfiskeren kommer i et oplag på 25.000, hvor kan man læse hvor mange der bliver solgt i løssalg samt hvor mange medlemmer der er i DSF.

Ole T
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2014 kl. 10:52
Hej Ole,

Jeg ved ikke noget om hvor stort et antal der bliver sendt til medlemmerne, men var det ikke noget med, at bladet ikke kan købes i løssalg mere. Eller tager jeg fejl ? Det nøjagtige antal melemmer har jeg ikke tal på. 

Men er der ikke noget med 20.000 betalende. Så er der vist også noget familiemedlemskab osv. Det er et par år siden jeg var fmd. i en forening, men den gang fik jeg tallet oplyst. Tallet kan naturligvis have ændret sig, så hæng mig ikke op på nøjagtigheden.

Prøbv at kontake DSF sekretariatet. De plejer at være flinke til at oplyse om fakta.

Med venlig hilsen

Niels Åge




Redigeret af niels åge skovbo - 05 Nov 2014 kl. 10:53
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2014 kl. 19:31
Hvis du vil vide medlemstallet, så kan du bare skrive til DSFs bestyrelse. Det skulle være så let👹
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2014 kl. 20:18
Ja folkene i administrationen må da ikke udtale sig om så følsomme emner som medlemstallet Shocked
Til top
Steen Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S. Jørgensen

Tilmeldt:: 11 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S. Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 09:47
Forbund eller ej
Som de fleste man snakker med, ved vandet, klubben og i bixen, er jeg nødvendig tilhænger af et forbund.
Dermed ikke sagt et ord om at jeg er tilhænger af den siddende ledelse, som igennem deres gøren og laden, næsten kun kan forekomme, mere end middelmådig.
Det er ddesværre den klassiske problemstilling, omkring rimelige krav til frivillig arbejdskraft, eksempelvis; hvilken forudsætninger kan socialt eller pædagogisk uddannede have omkring drift af virksomhed eller organisationer.
Nej man må længes tilbage til tider hvor det var reelle ledere, ala Kaj Jørgensen o.a., der sad for bordenden.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 10:07
Citat: Rødsgaard

Hvis du vil vide medlemstallet, så kan du bare skrive til DSFs bestyrelse. Det skulle være så let👹


man kan jo også selv lette røven. Et simpelt opslag på www.sportsfiskeren.dk

Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 10:43
Citat: Peter Fischer

Tja Kim,

Tror du virkelig at DSF vil ændre noget i deres politik efter dette møde? Det skulle i så fald være første gang det sker.

Når man klæber sig til magten i forbundet så længe, er det næppe fordi man er indstillet på forandringer…. Sådan er Verner bare ikke.

Negativ? - eller måske bare realistisk Wink

Han var på valg uden modkandidater på den seneste kongres. Hvis du ønsker en anden formand ville jeg tage kontakt til din foreningsformand næste gang formanden er på valg, for at blive opstillet til posten.

Alt foregår demokratisk, så der er absolut ingen der klæber mere end de bliver valgt til. 
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 10:55
Citat: Rødsgaard


Kim jeg synes egentlig at vi her har med noget meget grundlæggende inden for fiskeri at gøre. I en tid hvor DSF nok mere end nogen sinde er presset på medlemstallet, og aldersgennemsnittet er meget højt. Så er det pisse usmart at lægge sig ned over for en kriminalisering af mange drenges jagt på en gedde. Det er de drenge der fremover skal med i DSF. Drenge der rimeligt lowtec skal kunne få nogle oplevelser. Jeg vil gætte på, at mange af de frelste også selv engang har været drenge på geddejagt.

I vores forening har vi en lille sø med en bestand af store aborrer. Den har egenhændigt skaffet de seneste juniormedlemmer, da det er meget ukompliceret fiskeri. Specielt for denne sø er der KUN aborrer og ingen andre fiskearter (bortset fra en ål eller to), hvilket giver den sjove udfordring at de store aborrer er ekstremt selektive.

Én af de nyligt indmeldte juniorer, fangede på 1 time, 4 aborrer over 1kg, på små aborrer som agn. Han fandt ud af at det først for alvor rykkede når de var døde, for så fik de store drenge bedre fat i agnen. 

Konklusionen: Om agnen er død eller levende er ikke det vigtigste i forhold til at fange store rovfisk. 

Set på Facebook: Predator Sportfishing i Odense har lige nu 5 DØDE sild på tilbud i webshoppen. Det skulle være fantastisk til geddefiskeri!

Set på Fiskogfri.dk: I artikelkategorien "predator" er der på de første 5 sider IKKE ÈN eneste artikel der omhandler levende agn. Der er masser af artikler om storgedder og kæmpefangster, men ikke en eneste artikel fokuserer på levende agn. 

En storm i et glas vand?
Til top
Jens Bursell Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
karussendorf

Tilmeldt:: 18 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karussendorf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 11:11
Hej Arnt

Udover webnyheder er det primært ældre artikler, der ligger på www.fiskogfri.dk. Et eksempel på en levende agn artikel fra maj 2014 - hvor det beskrives, hvordan man kan fiske med levende agn - helt uden at sætte kroge i agnfisken - kan du se her:

http://www.bursell.dk/articles/fishing/freshwater/predators/show/282

I udtalelserne fra Dyretisk Råd var præmissen - at fiskeri med levende agnfisk var noget der medførte, at man satte flere kroge i agnfisken. Med nye metoder som denne stiller sagen sig i et lidt andet lys, hvis man ellers antager, at beslutningsgrundlaget omkring et forbud bør tage afsæt i moderne fisketeknik.

Mvh - Jens Bursell
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 11:19
Hej Jan Persson

Nej det fortæller ikke hvor mange medlemmer der er, hvis man går ind på jægernes hjemmeside står der 97.136 medlemmer og hvis man tager andre sider som de blå spejder eller grønne står der medlemstal og det gælder sgu også diverse fan klubber i Danmark.

Hvorfor er det så hemmeligt i DSF. Set i lyset af de mange penge der flyder i en lind strøm til DSF er det rimeligt at man kan se medlemstallet.


Ole T    
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 12:18
Citat: tranholm

Hej Jan Persson

Nej det fortæller ikke hvor mange medlemmer der er, hvis man går ind på jægernes hjemmeside står der 97.136 medlemmer og hvis man tager andre sider som de blå spejder eller grønne står der medlemstal og det gælder sgu også diverse fan klubber i Danmark.

Hvorfor er det så hemmeligt i DSF. Set i lyset af de mange penge der flyder i en lind strøm til DSF er det rimeligt at man kan se medlemstallet.


Ole T    

Det kan umuligt blive hemmelighed. DSF fremlægger jo et årsregnskab, hvor beløb og antal indbetalere, skal kunne fremvises på forlangne. Jeg formoder at alle medlemmer, kan få adgang til de info.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 12:28
Citat: tranholm

Hej Jan Persson

Nej det fortæller ikke hvor mange medlemmer der er, hvis man går ind på jægernes hjemmeside står der 97.136 medlemmer og hvis man tager andre sider som de blå spejder eller grønne står der medlemstal og det gælder sgu også diverse fan klubber i Danmark.

Hvorfor er det så hemmeligt i DSF. Set i lyset af de mange penge der flyder i en lind strøm til DSF er det rimeligt at man kan se medlemstallet.


Ole T    


Ole, der står da højt og larmende, at der er ca. 25.000 medlemmer.

Dit eksempel på 97.136 medlemmer giver ikke nogen mening, da tallet jo kan variere fra time til time, specielt i et forbund, hvor foreningsmedlemsskab er det primære. Der kan jo forsvinde en forening med 1000 medlemmer fra dag til dag - præcis som der kan komme en tilsvarende til og så giver et præcist medlemstal jo ingen mening.

Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 12:36
Citat: karussendorf

Hej Arnt

Udover webnyheder er det primært ældre artikler, der ligger på www.fiskogfri.dk. Et eksempel på en levende agn artikel fra maj 2014 - hvor det beskrives, hvordan man kan fiske med levende agn - helt uden at sætte kroge i agnfisken - kan du se her:

http://www.bursell.dk/articles/fishing/freshwater/predators/show/282

I udtalelserne fra Dyretisk Råd var præmissen - at fiskeri med levende agnfisk var noget der medførte, at man satte flere kroge i agnfisken. Med nye metoder som denne stiller sagen sig i et lidt andet lys, hvis man ellers antager, at beslutningsgrundlaget omkring et forbud bør tage afsæt i moderne fisketeknik.

Mvh - Jens Bursell

Jeg tror ikke ministerens embedsværk eller beslutningsgrundlag tager hensyn til antallet af kroge. Det gør Dyreetisk råd sådan set heller ikke. Det giver heller ikke mening i al almindelighed at skelne mellem 0, 1 eller flere kroge.  Det ville også være praktisk umuligt at lovgive ud fra, for slet ikke at tale om at håndhæve.

Jeg kan huske en artikel hvor Henrik Lutzen fortæller om fiskeriet med død agn. Også en artikel med pop-up sild i geddesøen osv. osv.

Faktum er at der er så ufatteligt mange effektive metoder der ikke indebærer en levende agnfisk, at det slet ikke giver mening at stille sig på bagbenene i den her sag. De levende agnfisk er så lille bitte mini mikro en politisk pris at betale for alt det vi ellers får smidt i nakken af gode ting.

Spørgsmålet kan i politisk velvilje koges ned til: Hvad vil lyst/sportsfiskerne helst undvære? Levende agnfisk (eller forbud mod p&t, torskefiskeri på Øresund eller C&R) på den ene side og Forbud mod erhvervsfiskeri efter gedde, sandart, aborre og miljømæssigt fokus på de unikke brakvandsområder på sydsjælland.

For sker der det, at vi stiller os totalt i bakgear og nægter at efterleve det kommende forbud, så falder stjernen for os lystfiskere nok en hel del hos de politiske organer der efterfølgende skal tage stilling til at beskytte netop de fisk og områder som vi så gerne vil have beskyttet. Og så har vi ikke bare tabt en lille sag, så har vi tabt flere års målrettet arbejde for alle lystfiskere på gulvet.

Tingene skal sættes i perspektiv!


Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 12:37
Citat: Jan Persson

Citat: tranholm

Hej Jan Persson

Nej det fortæller ikke hvor mange medlemmer der er, hvis man går ind på jægernes hjemmeside står der 97.136 medlemmer og hvis man tager andre sider som de blå spejder eller grønne står der medlemstal og det gælder sgu også diverse fan klubber i Danmark.

Hvorfor er det så hemmeligt i DSF. Set i lyset af de mange penge der flyder i en lind strøm til DSF er det rimeligt at man kan se medlemstallet.


Ole T    


Ole, der står da højt og larmende, at der er ca. 25.000 medlemmer.

Dit eksempel på 97.136 medlemmer giver ikke nogen mening, da tallet jo kan variere fra time til time, specielt i et forbund, hvor foreningsmedlemsskab er det primære. Der kan jo forsvinde en forening med 1000 medlemmer fra dag til dag - præcis som der kan komme en tilsvarende til og så giver et præcist medlemstal jo ingen mening.


Enig Jan når man skriver sådan, giver det tydeligt læseren info om størrelsen, hvis man vil vide det. Det præcise aktuelle tal kan men jo nok få på dagen man ringer. Nu skal det heller ikke blive til flue kniberi Wink
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 12:45
Så hvis jeg ringer til DSF lige nu, så kan jeg få det helt præcise tal oplyst?
Er det korrekt forstået Jesper Skjoldborg Bech?
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 12:46
Citat: Steen V Knudsen

Så hvis jeg ringer til DSF lige nu, så kan jeg få det helt præcise tal oplyst?
Er det korrekt forstået Jesper Skjoldborg Bech?

Prøv!?
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 13:21
Jamen det er så prøvet nu.
75820699 tryk 1 for administration eller 4 for kommunikation. Valgte først tryk 4 og var på hold i 3-4 minutter med munter ventemusik sekvens før jeg blev afbrudt med et klik.
Ringede igen og valgte tryk 1 vent, for alle linjer er optaget. 
Kom dog hurtigt igennem efter 20-30 sekunder.
Svaret er mellem 20.000 og 25.000 medlemmer alt efter hvordan man opgør det.
Det præcise medlemstal kan ikke oplyses, så jeg må konstatere at jeg ikke bare har ret i mine påstande, men at der er et par stykker der i hverfald ikke har helt har samme opfattelse af hvad præcise antal betyder.Confused




Redigeret af Steen V Knudsen - 06 Nov 2014 kl. 13:24
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 13:24
Jan Og Jesper

Du har ret ingen flue kniberi fra min side, de 25.000 har vist stået de sidste mange år.

Søde Jan jeg er også medlem og får Sportsfiskeren hver gang det udkommer, men har ikke været medlem de sidste 4 år og dermed ej heller betalt i 4 år.

Når jeg brugte Jægerforbundet som eksempel er det en ud af de 20-30 foreninger jeg har været inde og se på og er de ikke opdateret samme dag giver det da et fingerpeg.

Når man skriver at man repræsenterer lystfiskere i hele Danmark er det rimeligt at man også skriver hvor mange medlemmer det er og ikke hvor mange foreninger.

Men nok om det

Ole T
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 13:28
Citat: Steen V Knudsen

Ville være glad, bare man kunne få det reelle medlemstal oplyst og at der blev lavet en undersøgelse blandt samtlige ??.??? medlemmer, om de reelt set hellere ville være fri for at betale til DSF. 
Kunne let gøres på nettet med en mail invitation til en anonym afstemning.

Man må gå ud fra at alle der ikke ønsker at betale ikke er medlem... Har du ringet?
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 13:29
Citat: Steen V Knudsen

Jamen det er så prøvet nu.
75820699 tryk 1 for administration eller 4 for kommunikation. Valgte først tryk 4 og var på hold i 3-4 minutter med munter ventemusik sekvens før jeg blev afbrudt med et klik.
Ringede igen og valgte tryk 1 vent, for alle linjer er optaget. 
Kom dog hurtigt igennem efter 20-30 sekunder.
Svaret er mellem 20.000 og 25.000 medlemmer alt efter hvordan man opgør det.
Det præcise medlemstal kan ikke oplyses, så jeg må konstatere at jeg ikke bare har ret i mine påstande, men at der er et par stykker der i hverfald ikke har helt har samme opfattelse af hvad præcise antal betyder.Confused



Det er pga familiemedlemskaber. Da der ikke er lavet en opgørelse over hvor mange medlemmer der er i husstande med familiemedlemskaber, kan man ikke lave en præcis opgørelse. Det er såmænd logisk nok.
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 13:48
Nu har jeg også haft familiemedlemskab Arnt, og der er sørme et medlemskort til hver enkelt.
I mit tilfælde var det 3 personer.
Så nu er mit spørgsmål. Hvor svært kan det være?
Og nej, jeg var ikke medlem af DSF hvis jeg kunne undgå det, men ville jeg fiske i Feks. lilleåen ved Hadsten, så var der ingen anden udvej.
Kunne jeg nøjes med Allingåen og et stykke af Gudenåen ved Ulstrup, kunne jeg bare melde mig i Randers sportsfiskerklub.
Den lokale jagtforening under Danmarks jægerforbund, har både A og B medlemskaber.
Forskellen mellem de to er om man modtager medlemsblad fra Danmarks jægerforbund eller ej.
A medlemmer betaler lidt mere og selvfølgelig får de også lidt mere for pengene i form af informationer, reklamer, tilbud, kurser etc etc. men alt i alt, så er det nu alligevel beskedent.

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 14:03
Citat: tranholm

Jan Og Jesper

Du har ret ingen flue kniberi fra min side, de 25.000 har vist stået de sidste mange år.

Søde Jan jeg er også medlem og får Sportsfiskeren hver gang det udkommer, men har ikke været medlem de sidste 4 år og dermed ej heller betalt i 4 år.

Når jeg brugte Jægerforbundet som eksempel er det en ud af de 20-30 foreninger jeg har været inde og se på og er de ikke opdateret samme dag giver det da et fingerpeg.

Når man skriver at man repræsenterer lystfiskere i hele Danmark er det rimeligt at man også skriver hvor mange medlemmer det er og ikke hvor mange foreninger.

Men nok om det

Ole T


Ole T

Som jeg allerede flere andre steder har gjort rede for, så er jeg bestemt heller ikke tilhænger af modellen med at forbundet hænger sig op på foreninger i stedet for (enkelt)medlemmer. Der er helt klart plads til (demokratiske) forbedringer. Om tallet er 19.443 eller ca. 25.000 er mig egentlig fløjtende ligegyldigt i den store sammenhæng - men visse debattører synes at hænge sig i tallet som om hele logikken står og falder med det helt præcise medlemstal.
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 15:31
Jan Persson

Jeg hænger mig ikke i det nøjagtige tal men det er da sjovt at se hvor mange medlemmer der i fiskeklubberne i Danmark når mange taler om tilbagegang af medlemmer i klublivet generelt.

Hvis der er 22.000 medlemmer i DSF og de alle er medlem af en forening svarer det jo til 523 medlemmer i gennemsnit i de 42 foreninger der er under paraplyen DSF eller hvis tallet er 19.500 = 464 medlemmer i gennemsnit i klubberne.
Det er vist ik så ringe enda.

Tror du det holder i virkeligheden.

Ole T
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 15:49
Det virker meget rimeligt. Der er jo nogle enormt store jyske foreninger, f.eks. Vejle, Kolding, Skjernådalens, LF26 etc, som trækker gennemsnittet gevaldigt i vejret.
Til top
Søren Søes Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren_Søes Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren_Søes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 15:53
Citat: tranholm

Jan Persson

Jeg hænger mig ikke i det nøjagtige tal men det er da sjovt at se hvor mange medlemmer der i fiskeklubberne i Danmark når mange taler om tilbagegang af medlemmer i klublivet generelt.

Hvis der er 22.000 medlemmer i DSF og de alle er medlem af en forening svarer det jo til 523 medlemmer i gennemsnit i de 42 foreninger der er under paraplyen DSF eller hvis tallet er 19.500 = 464 medlemmer i gennemsnit i klubberne.
Det er vist ik så ringe enda.

Tror du det holder i virkeligheden.

Ole T

Hej Ole,

den liste jeg kan trække fra websiden (jeg er medlem og så kan man logge ind og trække listen) indeholder 142 foreninger/klubber.
Der er også et kort her: http://sportsfiskeren.dk/foreninger
Hvornår listen sidst er opdateret fremgår ikke. Men den forening jeg selv er medlem af meldte sig ind i DSF i 2012, så meget forældet er listen nok ikke. 
Kortet ser dog ud til at være temmelig forældet, hvis det passer det der står over kortet og at der ikke er opdateret på det siden: Publiceret den 04.07.2009. Men jeg er nu rimelig sikker på at antallet af foreninger/klubber er større end 42. 

Mvh
Søren

Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 16:12
Tag den nu med ro.

Jeg har flere gange i diskussion med forskellige forbundsfolk både i og udenfor bestyrelsen beregnet medlemstallet i 2012 til ca 18.700 og i 2013 til ca 17.500. Der er endnu ingen af de pågældende, der har sagt mig imod,  jeg tænker så, at det er endten rigtigt eller i overkanten.
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 16:29
Hej Søren

Jeg har været inde på samme side og uden at logge ind, de 42 skulle passe men når man ser på kortet med alle de grønne dråber ligner det et kort der viser alle netto butikkerne i DK.

Ole T
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 16:38
Hej Arnt

Jeg kan ikke huske om det er Varde eller Vejle der stopper for medlemmer når de når lidt over 700.Men der skal mange store klubber for at leve op til medlemstallet fra DSF.

Ole T
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 16:57



Redigeret af Taonga - 06 Nov 2014 kl. 16:58
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 17:09
Citat: Taonga



Ja der skulle ha' været et billede af en fiskehandler der reklamerede med følgende:

LEVENDE TORSK I SKIVER

Gud ved hvad Ministren vil gøre ved den.

Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2014 kl. 18:29
Arnt du tæller LF 1926 med gør du også det efter deres generalforsamling jeg tvivler
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2014 kl. 00:48
Citat: tranholm

Hej Søren

Jeg har været inde på samme side og uden at logge ind, de 42 skulle passe men når man ser på kortet med alle de grønne dråber ligner det et kort der viser alle netto butikkerne i DK.

Ole T


Hej Ole
Du skal kigge det rigtige sted, og det er i øvrigt meget svært at finde.
Når du er inde på siden klikker på i linjen på "Sportsfiskeren" - når du kommer ind på denne side er der øverst til venstre en knap der hedder "Foreningsoversigt". Hvis du klikker på den, kommer alle foreningerne frem, og der er 142 stk.
Hvornår listen er opdateret aner jeg ikke.

Hilsen
Kim A.
Til top
Jens Uth Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jens Uth

Tilmeldt:: 29 Dec 2004
Geografisk: Vejle amt
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens Uth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2014 kl. 07:58
Gad vide om en evt. journalistisk kulegravning af Dansk Sportsfisker Forbund som helhed ville give anledning til panderynker i selv samme forbund?

Redigeret af Jens Uth - 07 Nov 2014 kl. 07:59
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2014 kl. 11:02
Hej alle kritikere og andet godtfolk

Der er pt. stærke kræfter i gang med at forsøge at ødelægge Danmarks Sportsfiskerforbund. Jeg håber ikke det vil lykkes for Jer, men hvis det nu skulle lykkes for Jer, er der lige et par spørgsmål jeg meget gerne vil have svar på.
1. Hvilken organisation skal vi samle os om, for at få indflydelse i alle de råd osv. som i dag er repræsenteret ved DSF?
Jeg vil frygtelig gerne have et navn, så jeg kan begynde at studere hvad organisationen står for.
2. Hvor mange er i dag medlemmer af denne organisation?
3. Hvor ligger hovedkontoret, og hvor mange er der ansat til at servicere medlemmerne, lave miljøarbejde og den slags ting?
Jeg tror ikke denne organisation findes endnu - jeg har i hvert flad ikke hørt om den.

Jeg siger ikke, som jeg også har gjort opmærksom på før, at DSF er fejlfri, at deres beslutninger altid er de rigtige, men kære lystfiskere, det er i øjeblikket den eneste landsorganisation der varetager vores interesser.
Er det så ikke lidt dumt, at forsøge at ødelægge DSF før man har et alternativ?
Det vil vare rigtig længe før en ny landsdækkende organisation vil få samme magt som DSF, og jeg er rigtig bange for, hvis det lykkes at ødelægge/lukke DSF, at det vil gå rigtig meget ud over vores fælles hobby, hvilket jeg ikke kan forestille mig er kritikernes mål.
Jeg skal derfor opfordre til, at man enten støtter op om DSF, og så forsøger at lave de ting man er utilfredse med om indefra eller at man som alternativ får oprettet en ny organisation som kan vokse sig stor og stærk, så den får magt, før man smider mange års arbejde væk.
Jeg håber at alle danske lystfiskere kommer til fornuft og arbejder for at vi stadig kan bibeholde den magt der er ved at sidde med omkring bordet i diverse råd, i stedet for at ødelægge den eneste organisation vi har i øjeblikket.
Det er landsdækkende politik, kære venner, og ligesom i politik kan man ikke altid få sine egne ting gennemført hver gang, men må ligesom politikerne på Christiansborg, en gang i mellem gå på kompromis, også selv om det er ting man ikke kan lide.
Hvis man som frivillig bestyrelsesmedlem i DSF konstant skal høre på opslidende, og til tider usaglig kritik, bliver det rigtig svært at finde nye kompetente bestyrelsesmedlemmer, og det vil bare resultere i en dårlig bestyrelse med endnu dårligere beslutninger til følge.

Jeg vil derfor opfordre kritikerne til at komme med konstruktiv kritik, så DSF´s bestyrelse kan tage kritikken alvorlig eller få oprettet en ny landsdækkende organisation der efterhånden kan overtage DSF.

Venlig hilsen
Kim A.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2014 kl. 12:03
Citat: Kim A

Hej alle kritikere og andet godtfolk

Der er pt. stærke kræfter i gang med at forsøge at ødelægge Danmarks Sportsfiskerforbund. Jeg håber ikke det vil lykkes for Jer, men hvis det nu skulle lykkes for Jer, er der lige et par spørgsmål jeg meget gerne vil have svar på.
1. Hvilken organisation skal vi samle os om, for at få indflydelse i alle de råd osv. som i dag er repræsenteret ved DSF?
Jeg vil frygtelig gerne have et navn, så jeg kan begynde at studere hvad organisationen står for.
2. Hvor mange er i dag medlemmer af denne organisation?
3. Hvor ligger hovedkontoret, og hvor mange er der ansat til at servicere medlemmerne, lave miljøarbejde og den slags ting?
Jeg tror ikke denne organisation findes endnu - jeg har i hvert flad ikke hørt om den.

Jeg siger ikke, som jeg også har gjort opmærksom på før, at DSF er fejlfri, at deres beslutninger altid er de rigtige, men kære lystfiskere, det er i øjeblikket den eneste landsorganisation der varetager vores interesser.
Er det så ikke lidt dumt, at forsøge at ødelægge DSF før man har et alternativ?
Det vil vare rigtig længe før en ny landsdækkende organisation vil få samme magt som DSF, og jeg er rigtig bange for, hvis det lykkes at ødelægge/lukke DSF, at det vil gå rigtig meget ud over vores fælles hobby, hvilket jeg ikke kan forestille mig er kritikernes mål.
Jeg skal derfor opfordre til, at man enten støtter op om DSF, og så forsøger at lave de ting man er utilfredse med om indefra eller at man som alternativ får oprettet en ny organisation som kan vokse sig stor og stærk, så den får magt, før man smider mange års arbejde væk.
Jeg håber at alle danske lystfiskere kommer til fornuft og arbejder for at vi stadig kan bibeholde den magt der er ved at sidde med omkring bordet i diverse råd, i stedet for at ødelægge den eneste organisation vi har i øjeblikket.
Det er landsdækkende politik, kære venner, og ligesom i politik kan man ikke altid få sine egne ting gennemført hver gang, men må ligesom politikerne på Christiansborg, en gang i mellem gå på kompromis, også selv om det er ting man ikke kan lide.
Hvis man som frivillig bestyrelsesmedlem i DSF konstant skal høre på opslidende, og til tider usaglig kritik, bliver det rigtig svært at finde nye kompetente bestyrelsesmedlemmer, og det vil bare resultere i en dårlig bestyrelse med endnu dårligere beslutninger til følge.

Jeg vil derfor opfordre kritikerne til at komme med konstruktiv kritik, så DSF´s bestyrelse kan tage kritikken alvorlig eller få oprettet en ny landsdækkende organisation der efterhånden kan overtage DSF.

Venlig hilsen
Kim A.

Thumbs UpThumbs Up
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2014 kl. 12:21
Citat: Kim A

Hej alle kritikere og andet godtfolk

Der er pt. stærke kræfter i gang med at forsøge at ødelægge Danmarks Sportsfiskerforbund. Jeg håber ikke det vil lykkes for Jer, men hvis det nu skulle lykkes for Jer, er der lige et par spørgsmål jeg meget gerne vil have svar på.
1. Hvilken organisation skal vi samle os om, for at få indflydelse i alle de råd osv. som i dag er repræsenteret ved DSF?
Jeg vil frygtelig gerne have et navn, så jeg kan begynde at studere hvad organisationen står for.
2. Hvor mange er i dag medlemmer af denne organisation?
3. Hvor ligger hovedkontoret, og hvor mange er der ansat til at servicere medlemmerne, lave miljøarbejde og den slags ting?
Jeg tror ikke denne organisation findes endnu - jeg har i hvert flad ikke hørt om den.

Jeg siger ikke, som jeg også har gjort opmærksom på før, at DSF er fejlfri, at deres beslutninger altid er de rigtige, men kære lystfiskere, det er i øjeblikket den eneste landsorganisation der varetager vores interesser.
Er det så ikke lidt dumt, at forsøge at ødelægge DSF før man har et alternativ?
Det vil vare rigtig længe før en ny landsdækkende organisation vil få samme magt som DSF, og jeg er rigtig bange for, hvis det lykkes at ødelægge/lukke DSF, at det vil gå rigtig meget ud over vores fælles hobby, hvilket jeg ikke kan forestille mig er kritikernes mål.
Jeg skal derfor opfordre til, at man enten støtter op om DSF, og så forsøger at lave de ting man er utilfredse med om indefra eller at man som alternativ får oprettet en ny organisation som kan vokse sig stor og stærk, så den får magt, før man smider mange års arbejde væk.
Jeg håber at alle danske lystfiskere kommer til fornuft og arbejder for at vi stadig kan bibeholde den magt der er ved at sidde med omkring bordet i diverse råd, i stedet for at ødelægge den eneste organisation vi har i øjeblikket.
Det er landsdækkende politik, kære venner, og ligesom i politik kan man ikke altid få sine egne ting gennemført hver gang, men må ligesom politikerne på Christiansborg, en gang i mellem gå på kompromis, også selv om det er ting man ikke kan lide.
Hvis man som frivillig bestyrelsesmedlem i DSF konstant skal høre på opslidende, og til tider usaglig kritik, bliver det rigtig svært at finde nye kompetente bestyrelsesmedlemmer, og det vil bare resultere i en dårlig bestyrelse med endnu dårligere beslutninger til følge.

Jeg vil derfor opfordre kritikerne til at komme med konstruktiv kritik, så DSF´s bestyrelse kan tage kritikken alvorlig eller få oprettet en ny landsdækkende organisation der efterhånden kan overtage DSF.

Venlig hilsen
Kim A.

Så det du siger er, at den kritik der kommer af DSF fra mange utilfredse lystfiskere ikke er konstruktiv?

Hvis DSF startede med at lytte og agere efter kritik ude fra, så ville der måske blive åbnet op for medlemstilstrømning.

Men i en tid hvor der sker afmatning og medlems flugt fra lokalforeninger, så skal DSF godt nok til at komme meget længere frem i skoene og være meget ydmyge over for Danske lystfiskere, hvis de ikke bare skal fastholde men også øge medlemstilstrømningen.

Det kan ikke nytte noget at man sidder på sin trone og blot kigger på at kongeriget går i forfald.
Er man valgt til konge, så udfører man sine royale forpligtelser og sørger for at ikke kun adlen, men folket har det godt. (adlen-læs dem der har fiskevand med havørred og laks)

Den arrogance man mødes med fra nikkedukkerne der bare står og råber at man skal melde sig ind for at have indflydelse, er jo lige netop det der skal til for at den menige mand siger f**k det, så hellere bruge mine penge på et par biografbilletter med popcorn og cola. Så føler man da at man har fået noget ud af sine penge.

DSF kunne let og elegant stoppe de nikkedukker ved professionelt og hurtigt at komme med et statement på de største websites, eller alternativt linke til egen side for at fremføre sine svar.
Hvad pokker har man ellers en pressemedarbejder til.

Men når alt stort set kun drejer sig om laksefiskenes ve og vel og kun meget begrænset om det brede folkelige fiskeri, så hopper kæden af.

Kigger man på antallet af putsøer i Danmark, så er det nok efterhånden her den største samling ferskvands fiskere befinder sig. Den største gruppe samlet set, er vel uden tvivl kystfiskere, men selv disse søger til putsøen når der er blevet lidt for langt mellem snapsene i det salte. 

DSF burde i langt højere grad være synlige i forbindelse med det folkelige fiskeri efter fladfisk, sild, makrel, hornfisk og satse mindre på havørreder, for selv om der pumpes ørreder ud i rå mængder, så er det altså stadigvæk ikke bare lige noget man tager ud og fanger iført gummistøvler og med et fladfiskeforfang eller bobleflåd og sildestrimler.

Når man bevæger sig ude ved kyst,å,sø eller på havet og er miljøskadet som jeg, så lægger man mærke til rigtig mange ting blandt sine medfiskere.

Et rigtig godt vink med en vognstang er valget af grej. Wink
hvad mon der sælges mest af i Danmark?
Hvilket prissegment bevæger vi os i?
Er man automatisk DSF aspirant, blot fordi man fisker med flue på kysten?
Hvad skulle dog friste en ganske almindelig fisker 4 gange om året familiefar til at smide 355 kr + eventuelt klubkontigent i en lille forening uden eget fiskevand?
Hvad får man egentlig for de 355 kr? Altså ud over nogle rabataftaler som man måske alligevel ikke kan bruge fordi man ikke har tænkt sig at bruge penge på zoologisk have eller legoland.
Hvorfor ofre en masse penge på et blad som lige så godt kunne udgives elektronisk.
Der er massere at tage fat i for DSF, men måske er det på tide at formåls paragrafferne omskrives og man satser på det folkelige frem for de ofte lukkede foreninger.

Jeg forsøgte at få oplyst det præcise medlemstal ved DSF.
Det kan ikke lade sig gøre, så jeg besluttede at undersøge det selv, ved at tage 142 foreninger fra en ende af, for at danne mig et billede.
Jeg har indtil nu været forbi 42 hjemmesider og mangler således 100.
Resultatet er som følger.
Aller å. Max 100 lukket for tilgang/venteliste
Bjerringbro sportfisker. max 600. Man kan søge optagelse
Dalum lystfisker. 350
Hadsten. Ca 500 og optager, så der kan man snart holde i hånden langs hele lilleåen.
Langå. Max 600 lukket for tilgang/venteliste
LF26 ca 400
Vejle højst 750. Der står at der er ca 800 medlemmer.
Varde ca 500
Og resten af de foreninger jeg indtil videre har kigget på, oplyser ikke medlemstal, så reelt set ved man ikke om man skal stå i kø for at få lov til at fiske i foreningernes vande.
Der er en del af de sider jeg har kigget på som blot er små lokale foreninger uden eget fiskevand. Hvor mange de tæller? Ja det er jo ikke til at vide, men tror der er rigtig langt mellem +50 foreninger af dem uden eget vand.

Rigtig mange af foreningerne har sjovt nok en næsten utiltalende paragraf i deres vedtægter. Som medlem kan optages enhver uberygtet Dansk statsborger. 

Gad vide hvad man ikke må have gjort hvis man er berygtet?

Nå nok om det.
Hellere uden forbund end et forbund som det er nu.


Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2014 kl. 13:48
Rolig nu - forbundet har en del ting, som kan tåle forbedringer. Det er korrekt. En af dem er sikkert organisationsformen med en tilpasning til den verden, vi har i dag, og den verden der kommer om kort tid. Mon ikke det kommer snart. Det er ganske enkelt nødvendigt for at en organisation som forbundet skal kunne overleve i den samfundslivsform vi har i dag...

Foreløbig har reaktionerne fået forbundet til at stille op til et møde på Sjælland. Det er da en fin imødekommenhed, og mon ikke at der er flere ting, som kommer til behandling.

Det både tror og håber jeg på.

Lad os nu få det møde klaret, så kan vi drøfte videre på den basis. I sidste ende bliver det i første omgang forbundets bestyrelse og forbundets foreninger, som må løse fremtiden. Gode idéer er selvfølgelig velkommen.
mvh
Kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2014 kl. 14:06
Citat: Steen V Knudsen

Citat: Kim A

Hej alle kritikere og andet godtfolk

Der er pt. stærke kræfter i gang med at forsøge at ødelægge Danmarks Sportsfiskerforbund. Jeg håber ikke det vil lykkes for Jer, men hvis det nu skulle lykkes for Jer, er der lige et par spørgsmål jeg meget gerne vil have svar på.
1. Hvilken organisation skal vi samle os om, for at få indflydelse i alle de råd osv. som i dag er repræsenteret ved DSF?
Jeg vil frygtelig gerne have et navn, så jeg kan begynde at studere hvad organisationen står for.
2. Hvor mange er i dag medlemmer af denne organisation?
3. Hvor ligger hovedkontoret, og hvor mange er der ansat til at servicere medlemmerne, lave miljøarbejde og den slags ting?
Jeg tror ikke denne organisation findes endnu - jeg har i hvert flad ikke hørt om den.

Jeg siger ikke, som jeg også har gjort opmærksom på før, at DSF er fejlfri, at deres beslutninger altid er de rigtige, men kære lystfiskere, det er i øjeblikket den eneste landsorganisation der varetager vores interesser.
Er det så ikke lidt dumt, at forsøge at ødelægge DSF før man har et alternativ?
Det vil vare rigtig længe før en ny landsdækkende organisation vil få samme magt som DSF, og jeg er rigtig bange for, hvis det lykkes at ødelægge/lukke DSF, at det vil gå rigtig meget ud over vores fælles hobby, hvilket jeg ikke kan forestille mig er kritikernes mål.
Jeg skal derfor opfordre til, at man enten støtter op om DSF, og så forsøger at lave de ting man er utilfredse med om indefra eller at man som alternativ får oprettet en ny organisation som kan vokse sig stor og stærk, så den får magt, før man smider mange års arbejde væk.
Jeg håber at alle danske lystfiskere kommer til fornuft og arbejder for at vi stadig kan bibeholde den magt der er ved at sidde med omkring bordet i diverse råd, i stedet for at ødelægge den eneste organisation vi har i øjeblikket.
Det er landsdækkende politik, kære venner, og ligesom i politik kan man ikke altid få sine egne ting gennemført hver gang, men må ligesom politikerne på Christiansborg, en gang i mellem gå på kompromis, også selv om det er ting man ikke kan lide.
Hvis man som frivillig bestyrelsesmedlem i DSF konstant skal høre på opslidende, og til tider usaglig kritik, bliver det rigtig svært at finde nye kompetente bestyrelsesmedlemmer, og det vil bare resultere i en dårlig bestyrelse med endnu dårligere beslutninger til følge.

Jeg vil derfor opfordre kritikerne til at komme med konstruktiv kritik, så DSF´s bestyrelse kan tage kritikken alvorlig eller få oprettet en ny landsdækkende organisation der efterhånden kan overtage DSF.

Venlig hilsen
Kim A.

Så det du siger er, at den kritik der kommer af DSF fra mange utilfredse lystfiskere ikke er konstruktiv?

Hvis DSF startede med at lytte og agere efter kritik ude fra, så ville der måske blive åbnet op for medlemstilstrømning.

Men i en tid hvor der sker afmatning og medlems flugt fra lokalforeninger, så skal DSF godt nok til at komme meget længere frem i skoene og være meget ydmyge over for Danske lystfiskere, hvis de ikke bare skal fastholde men også øge medlemstilstrømningen.

Det kan ikke nytte noget at man sidder på sin trone og blot kigger på at kongeriget går i forfald.
Er man valgt til konge, så udfører man sine royale forpligtelser og sørger for at ikke kun adlen, men folket har det godt. (adlen-læs dem der har fiskevand med havørred og laks)

Den arrogance man mødes med fra nikkedukkerne der bare står og råber at man skal melde sig ind for at have indflydelse, er jo lige netop det der skal til for at den menige mand siger f**k det, så hellere bruge mine penge på et par biografbilletter med popcorn og cola. Så føler man da at man har fået noget ud af sine penge.

DSF kunne let og elegant stoppe de nikkedukker ved professionelt og hurtigt at komme med et statement på de største websites, eller alternativt linke til egen side for at fremføre sine svar.
Hvad pokker har man ellers en pressemedarbejder til.

Men når alt stort set kun drejer sig om laksefiskenes ve og vel og kun meget begrænset om det brede folkelige fiskeri, så hopper kæden af.

Kigger man på antallet af putsøer i Danmark, så er det nok efterhånden her den største samling ferskvands fiskere befinder sig. Den største gruppe samlet set, er vel uden tvivl kystfiskere, men selv disse søger til putsøen når der er blevet lidt for langt mellem snapsene i det salte. 

DSF burde i langt højere grad være synlige i forbindelse med det folkelige fiskeri efter fladfisk, sild, makrel, hornfisk og satse mindre på havørreder, for selv om der pumpes ørreder ud i rå mængder, så er det altså stadigvæk ikke bare lige noget man tager ud og fanger iført gummistøvler og med et fladfiskeforfang eller bobleflåd og sildestrimler.

Når man bevæger sig ude ved kyst,å,sø eller på havet og er miljøskadet som jeg, så lægger man mærke til rigtig mange ting blandt sine medfiskere.

Et rigtig godt vink med en vognstang er valget af grej. Wink
hvad mon der sælges mest af i Danmark?
Hvilket prissegment bevæger vi os i?
Er man automatisk DSF aspirant, blot fordi man fisker med flue på kysten?
Hvad skulle dog friste en ganske almindelig fisker 4 gange om året familiefar til at smide 355 kr + eventuelt klubkontigent i en lille forening uden eget fiskevand?
Hvad får man egentlig for de 355 kr? Altså ud over nogle rabataftaler som man måske alligevel ikke kan bruge fordi man ikke har tænkt sig at bruge penge på zoologisk have eller legoland.
Hvorfor ofre en masse penge på et blad som lige så godt kunne udgives elektronisk.
Der er massere at tage fat i for DSF, men måske er det på tide at formåls paragrafferne omskrives og man satser på det folkelige frem for de ofte lukkede foreninger.

Jeg forsøgte at få oplyst det præcise medlemstal ved DSF.
Det kan ikke lade sig gøre, så jeg besluttede at undersøge det selv, ved at tage 142 foreninger fra en ende af, for at danne mig et billede.
Jeg har indtil nu været forbi 42 hjemmesider og mangler således 100.
Resultatet er som følger.
Aller å. Max 100 lukket for tilgang/venteliste
Bjerringbro sportfisker. max 600. Man kan søge optagelse
Dalum lystfisker. 350
Hadsten. Ca 500 og optager, så der kan man snart holde i hånden langs hele lilleåen.
Langå. Max 600 lukket for tilgang/venteliste
LF26 ca 400
Vejle højst 750. Der står at der er ca 800 medlemmer.
Varde ca 500
Og resten af de foreninger jeg indtil videre har kigget på, oplyser ikke medlemstal, så reelt set ved man ikke om man skal stå i kø for at få lov til at fiske i foreningernes vande.
Der er en del af de sider jeg har kigget på som blot er små lokale foreninger uden eget fiskevand. Hvor mange de tæller? Ja det er jo ikke til at vide, men tror der er rigtig langt mellem +50 foreninger af dem uden eget vand.

Rigtig mange af foreningerne har sjovt nok en næsten utiltalende paragraf i deres vedtægter. Som medlem kan optages enhver uberygtet Dansk statsborger. 

Gad vide hvad man ikke må have gjort hvis man er berygtet?

Nå nok om det.
Hellere uden forbund end et forbund som det er nu.



Nu er forbundet jo først og fremmest et forbund af foreninger. Så mange af de kritiske røster burde jo rettes mod foreningerne og ikke forbundet.

"DSF burde i langt højere grad være synlige i forbindelse med det folkelige fiskeri efter fladfisk, sild, makrel, hornfisk og satse mindre på havørreder, for selv om der pumpes ørreder ud i rå mængder, så er det altså stadigvæk ikke bare lige noget man tager ud og fanger iført gummistøvler og med et fladfiskeforfang eller bobleflåd og sildestrimler."

Har du læst Sportsfiskeren for nyligt, eller deltaget på Lystfiskeriets dag inden for de senere år? Folkeligheden fejler ikke noget. Det er igen nok snarere foreningerne der fokuserer for smalt.

Vi (Fynske Lystfiskere) har over de seneste par år lagt lidt om, så vi i højere grad fokuserer vores klubaftener, ture og særarrangementer med en grad af undervisning og "kom godt i gang"-attitude. Vores seneste erhvervelser, og fremtidige, af fiskevand afspejler også dette. Fiskeri er for alle og skal være let at gå til. Det synes jeg faktisk forbundet og som forlængelse, redaktionen på Sportsfiskeren, er blevet ekstremt dygtige til inden for de seneste 2-3 år.

"Men i en tid hvor der sker afmatning og medlems flugt fra lokalforeninger, så skal DSF godt nok til at komme meget længere frem i skoene og være meget ydmyge over for Danske lystfiskere, hvis de ikke bare skal fastholde men også øge medlemstilstrømningen."

Det er vel, for at være lidt selvkritisk (som foreningsformand) ikke forbundets problem, men i langt højere grad foreningernes problem. Vi har over én kam været for dårlige til at omstille os fra de tider hvor ALLE var medlem af en forening, til i dag, hvor individualismen i højere grad skal nusses og plejes for at fastholde og udvide medlemstallet.

En sidste ting:

Den, stadig sjældnere, brugte pasus " Som medlem kan optages enhver uberygtet Dansk statsborger." er en beskyttelse af foreningen som sådan. Ordlyden er lidt gammeldags, men giver foreningen lov til at afvise en indmeldelse. Hvem ønsker f.eks. den berygtede fiskegrejssvindler, kendt under mange navne, som medlem? 
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2014 kl. 14:57
Hej Arnt.

Nej, jeg ser det ikke som de lokale foreningers opgave som sådan at opfinde den dybe tallerken igen.
Hr. og Fru Danmark, der ikke interesserer sig for at betale mange penge for at fiske i en eller anden tilfældig å, kan de foreninger der har fiskevand jo ikke nå.
Ofte er foreningerne nogle sammenspiste lidt lukkede foreninger, selv om de gerne vil virke som åbne.
De foreninger der ikke har noget fiskevand at tilbyde, hvad tilbyder de som man ikke kan finde alle mulige andre steder.
123nu her er jo et glimrende eksempel på et sted hvor man kan få hjælp og hygge sig, indtil den dag man lige kommer til at lave en lille fejl, for så ryger man i gabestokken og den faste brugerskare af selvfede rygklappere, kan rigtig revse den der lige kom til at !!!!!!!!!!!!!!!!! 
Men bort set fra de tågehorn, så er der da rigtig mange flinke og hjælpsomme personer her på siden. HVORFOR ER DE IKKE PÅ DSF FORUM??????? Ja det er da fordi DSF er lukket land.
355 kr for et medlemskab. Hmmmm, jamen som jeg skrev før. 2 biografbiletter med popcorn og cola. Skal man vælge og 355 kr + fisketegn + xxx antal kroner til en lokal forening, og man faktisk kun fisker 4-6 gange om året, så er valget pludselig ikke så svært igen.
Der er jo også det behagelige faktum at DSF og de lokale foreninger render sålerne ud af gummistøvlerne for at pleje åerne så der kommer en masse dejlige havørreder ud på kysten vi kan fiske efter. Hvorfor skulle man dog mosle rundt i foreningen hvor det alligevel kun er 5-10% af medlemmerne der deltager i foreningsarbejdet/livet når man kan få det helt gratis.
Der er ganske enkelt brug for nytænkning og det skal til at være snart, for lågene lukker stille og roligt over de gamle lystfiskere og selv om der kommer nye til, så må man bare se i øjnene at et nyt begreb vist er født. lad os bare kalde det lystegofisker.
Jeg har udkastet til en ide hvordan man måske kan vende bøtten, men den bliver med garanti ikke modtaget med kyshånd, så jeg holder den lige for mig selv lidt endnu til konceptet er færdigtegnet.


Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2014 kl. 14:58
eller en samling brokkere, der kunne sætte brand i gaden....

Jeg syntes at vi alle skal afvente det udspil der er kommet fra DSF her på Sjælland og se hvad det indebærer....
God week end til alle...det bliver fiske vejr.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Nov 2014 kl. 17:36
Citat: Steen V Knudsen

Hej Arnt.

Nej, jeg ser det ikke som de lokale foreningers opgave som sådan at opfinde den dybe tallerken igen.
Hr. og Fru Danmark, der ikke interesserer sig for at betale mange penge for at fiske i en eller anden tilfældig å, kan de foreninger der har fiskevand jo ikke nå.
Ofte er foreningerne nogle sammenspiste lidt lukkede foreninger, selv om de gerne vil virke som åbne.
De foreninger der ikke har noget fiskevand at tilbyde, hvad tilbyder de som man ikke kan finde alle mulige andre steder.
123nu her er jo et glimrende eksempel på et sted hvor man kan få hjælp og hygge sig, indtil den dag man lige kommer til at lave en lille fejl, for så ryger man i gabestokken og den faste brugerskare af selvfede rygklappere, kan rigtig revse den der lige kom til at !!!!!!!!!!!!!!!!! 
Men bort set fra de tågehorn, så er der da rigtig mange flinke og hjælpsomme personer her på siden. HVORFOR ER DE IKKE PÅ DSF FORUM??????? Ja det er da fordi DSF er lukket land.
355 kr for et medlemskab. Hmmmm, jamen som jeg skrev før. 2 biografbiletter med popcorn og cola. Skal man vælge og 355 kr + fisketegn + xxx antal kroner til en lokal forening, og man faktisk kun fisker 4-6 gange om året, så er valget pludselig ikke så svært igen.
Der er jo også det behagelige faktum at DSF og de lokale foreninger render sålerne ud af gummistøvlerne for at pleje åerne så der kommer en masse dejlige havørreder ud på kysten vi kan fiske efter. Hvorfor skulle man dog mosle rundt i foreningen hvor det alligevel kun er 5-10% af medlemmerne der deltager i foreningsarbejdet/livet når man kan få det helt gratis.
Der er ganske enkelt brug for nytænkning og det skal til at være snart, for lågene lukker stille og roligt over de gamle lystfiskere og selv om der kommer nye til, så må man bare se i øjnene at et nyt begreb vist er født. lad os bare kalde det lystegofisker.
Jeg har udkastet til en ide hvordan man måske kan vende bøtten, men den bliver med garanti ikke modtaget med kyshånd, så jeg holder den lige for mig selv lidt endnu til konceptet er færdigtegnet.



Hvis foreningerne ikke skal opfinde den dybe tallerken igen, hvorfor filan skal forbundet så? Det giver ingen mening.

Det er simpelthen bare for billigt, evigt og altid at rette skytset mod forbundet. Hvad med alle de andre sammenslutninger og foreninger der himler op for tiden? De har siddet på deres små flade hænder og gjort nul ok niks for lystfiskerne i al almindelighed imens forbundet har kæmpet for fjordbekendtgørelser, nedlægning af tangeværket, vandplaneners implementation, vand- og fiskemiljø generelt, udbredelse af lystfiskeriets dag, omsætningsforbud på sportsfisk, fredning af brakvandsområder og jeg kunne blive ved. Er det OK? NEJ, siger jeg, man skal fandme feje for egen dør først!
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2014 kl. 00:21
Steen V Knudsen

Så det du siger, er, at den kritik der kommer af DSF fra mange utilfredse lystfiskere ikke er konstruktiv?

Tja jeg ved ikke om du synes nedenstående sætninger er konstruktive?
•     Tror du virkelig at DSF vil ændre noget i deres politik efter dette møde? Det skulle i så fald være første gang det sker.
•     Når de skriver i Fisk og Fri, vælger de omhyggeligt alle de pinlige spørgsmål fra, og kan iøvrigt sagtens presse bladet til at vælge en bestemt redaktionel linie.
•     SLETTET: injurierende / æreskrænkende indlæg Straffeloven § 267

Redigeret af laah123nu - 05 Nov 2014 kl. 22:16
•     Der findes også foreninger i Jylland, der er røvrendt af DSF. Kan I ikke klare kritik på jysk?
•     Det er sgu sjovt at se, hvorledes de nu skruer charmen på, efter at have jokket i spinaten for gud ved hvilken gang.
•     Kan iøvrigt se at "dialogmødet" er mest for pensionister: kl 17 - 19. Gad vide hvor meget spørgetid der bliver, når Verner først har fabuleret over hans verdenssyn? Det bliver spændende at se, om der kommer en stor åbenbaring ud af det. Men PR kampagnen kører hårdt på sjælland, så Verner kommer vel med et tilbud om store ørred udsætninger i enhver afvandingskanal på Sjælland…. til gengæld for at have smadret søfiskeriet.

Når man klæber sig til magten i forbundet så længe, er det næppe fordi man er indstillet på forandringer…. Sådan er Verner bare ikke.

Man klæber vel ikke længere til magten end man kan få stemmer til. Hvis der var nogen der stillede op imod Verner på kongressen var der da en chance for at de blev valgt.

Hvis DSF startede med at lytte og agere efter kritik ude fra, så ville der måske blive åbnet op for medlemstilstrømning.

Du har helt ret i, at et landsforbund skal lytte og agere efter kritik ude fra, men man kan jo ikke agere efter kritik fra alle mulige enkeltpersoner. Som landsforbund er man nødsaget til at have en politik som man arbejder ud fra. Denne politik bliver besluttet på kongressen og hvis kongressen ikke er enige med de punkter bestyrelsen lægger frem, bliver den ikke godkendt. Så simpel er demokrati. Nu ved jeg ikke hvor mange foreninger fra Sjælland der har valgt at melde sig ud af forbundet, men jeg mener at have læst et sted, at søfiskerne på Sjælland skulle være omkring 20.000 medlemmer (tvivler godt nok på tallet). 20.000 medlemmer ville give rigtig mange stemmer på kongressen (200 stk.) og det villa da være stemmer nok til at få indflydelse på politikken, skulle jeg mene.

Men i en tid hvor der sker afmatning og medlems flugt fra lokalforeninger, så skal DSF godt nok til at komme meget længere frem i skoene og være meget ydmyge over for Danske lystfiskere, hvis de ikke bare skal fastholde men også øge medlemstilstrømningen.

Du har helt ret i at DSF skal være længere fremme i skoene, og de skal også være ydmyge over for lystfiskere i Danmark. De skal være ydmyge over for den søfisker der synes det er forfærdeligt at nogen kunne finde på at fiske med levende agn, ligesom de skal være ydmyge over for de lystfiskere der mener det er helt i orden at gøre det. De skal være ydmyge over for den fluefisker der hader at der kommer en spinnefisker og fisker i ”hans vand”, ligesom de skal være ydmyge den anden vej også. Det er altså ikke nemt at være ydmyg over for alle på én gang.

Det kan ikke nytte noget at man sidder på sin trone og blot kigger på at kongeriget går i forfald.
Er man valgt til konge, så udfører man sine royale forpligtelser og sørger for at ikke kun adlen, men folket har det godt. (adlen-læs dem der har fiskevand med havørred og laks)

Det mener jeg faktisk også at de gør. Ingen tvivl, havørred og laks fylder mest, men det skyldes nok, at bestyrelsen selv er havørred og laksfiskere. Men som nævnt ovenfor 200 stemmer til kongressen ville vel nok kunne sørge for, at der blev valgt nogle bestyrelsesmedlemmer ind, som ikke fiskede havørred og laks, hvis de ellers gad stille op til en 4 årig bestyrelsesperiode.

Den arrogance man mødes med fra nikkedukkerne der bare står og råber at man skal melde sig ind for at have indflydelse, er jo lige netop det der skal til for at den menige mand siger f**k det, så hellere bruge mine penge på et par biografbilletter med popcorn og cola. Så føler man da at man har fået noget ud af sine penge.

Det er jo ikke arrogance at sige at man har mest indflydelse på en organisation ved at være medlem af den. Det er jo sådan demokrati virker. Til kongressen får man, som forening, en stemme pr. påbegyndt 100 medlemmer. Hvis en forening har 302 medlemmer giver det altså 3 stemmer, og med alle de søfiskere der efter sigende skal findes, er det jo ikke svært at forstå, at man får mest indflydelse hvis man er medlem. Jeg har jo ingen indflydelse på Danmarks Jægerforbund overhovedet, for jeg er ikke medlem. I bund og grund skal jeg vel heller ikke have indflydelse der eller i DGI, DDS-spejderne, Dansk Blindesamfund eller i nogen som helst af de organisationer jeg ikke er medlem af.

DSF kunne let og elegant stoppe de nikkedukker ved professionelt og hurtigt at komme med et statement på de største websites, eller alternativt linke til egen side for at fremføre sine svar.
Hvad pokker har man ellers en pressemedarbejder til.

Apropos ”nikkedukker” er det hvad du vil kalde konstruktivt?
Jeg forstår godt at forbundsbestyrelsen ikke går på diverse websites og kommenterer alle de ting der kommer der. Forestil dig, at der var en enkelt dag de ikke var på – så ville der nok komme en storm mod dem, med at de ikke ville eller kunne svare – det kunne jo også være, at de var optaget af at lave bestyrelsesarbejde eller måske endda til fødselsdag hos moster Tut og derfor ikke havde tid til at svare. Bestyrelsen i DSF er trods alt frivillige ulønnede personer der bruger en masse tid for at gøre det så godt som muligt for alle lystfiskere i Danmark.

Men når alt stort set kun drejer sig om laksefiskenes ve og vel og kun meget begrænset om det brede folkelige fiskeri, så hopper kæden af.

Jeg synes mere kæden hopper af, når man hører at grunden til at DSF er gået ind i arbejdet med at få erhvervsfiskeri i søerne forbudt, kun er en charmeoffensiv for at kapre medlemmer og at det er 75 år for sent, så det er ikke noget værd. Hvorfor ikke vælge at kigge konstruktivt på det og gå ind i samarbejdet med at få det gennemført?

Kigger man på antallet af putsøer i Danmark, så er det nok efterhånden her den største samling ferskvands fiskere befinder sig. Den største gruppe samlet set, er vel uden tvivl kystfiskere, men selv disse søger til putsøen når der er blevet lidt for langt mellem snapsene i det salte.

Putsøer vil jeg ikke kommentere på, jeg kommer der kun, hvis vi har en juniortur til en sådan sø.

DSF burde i langt højere grad være synlige i forbindelse med det folkelige fiskeri efter fladfisk, sild, makrel, hornfisk og satse mindre på havørreder, for selv om der pumpes ørreder ud i rå mængder, så er det altså stadigvæk ikke bare lige noget man tager ud og fanger iført gummistøvler og med et fladfiskeforfang eller bobleflåd og sildestrimler.

Enig, det ville ikke gøre noget, hvis DSF spredte sig mere ud, men hvis jeg læser Sportsfiskeren synes jeg de er godt på vej. Det kunne sikkert være bedre, men er efter min mening blevet bedre.

Når man bevæger sig ude ved kyst,å,sø eller på havet og er miljøskadet som jeg, så lægger man mærke til rigtig mange ting blandt sine medfiskere.

Et rigtig godt vink med en vognstang er valget af grej.
hvad mon der sælges mest af i Danmark?

Aner det ikke, jeg er 80 % fluefisker.

Hvilket prissegment bevæger vi os i?

Kommer vel an på hvor seriøst man fisker, og hvor gammel man er. Mit grej er noget dyrere i dag end det var for 20 år siden.

Er man automatisk DSF aspirant, blot fordi man fisker med flue på kysten?

Jeg tror man er ”aspirant” for DSF hvis man fisker seriøst, dvs. at man er ude et antal gange om året. Hvis man er interesseret i miljø, vandpleje osv. mener jeg man kan få glæde af at være medlem.

Hvad skulle dog friste en ganske almindelig fisker 4 gange om året familiefar til at smide 355 kr + eventuelt klubkontigent i en lille forening uden eget fiskevand?

Intet – det er vel heller ikke den slags lystfiskere man tror man får som medlem.

Hvad får man egentlig for de 355 kr? Altså ud over nogle rabataftaler som man måske alligevel ikke kan bruge fordi man ikke har tænkt sig at bruge penge på zoologisk have eller legoland.

Man får en landsorganisation der sidder med i en masse råd og kommissioner på et plan, hvor man ikke ville have noget at skulle have sagt hvis man ikke var en landsorganisation.
Man får en organisation som kan hjælpe med forskellige ting, f.eks. har vi, i foreningen, lige haft forbundets biolog koblet ind over en vandplejeopgave.
Man får nogle rabataftaler som man kan bruge, hvis man har brug for det.
Der er masser af andre fordele ved at være med i DSF, men jeg orker ikke skrive dem alle sammen ned.

Hvorfor ofre en masse penge på et blad som lige så godt kunne udgives elektronisk.

Fordi DSF også består af en masse ældre medlemmer, som aldrig ville få bladet læst på nettet. Disse medlemmer ville man nok miste en del af, hvis bladet kun var elektronisk.
Hvorfor udkommer Fisk og Fri og Fiskeavisen ikke kun elektronisk? Simpelt hen fordi tiden endnu ikke er til at man kun læser den slags blade på nettet, men gerne vil have bladet i hånden fysisk.

Der er masser at tage fat i for DSF, men måske er det på tide at formåls paragrafferne omskrives og man satser på det folkelige frem for de ofte lukkede foreninger.

Det er nok muligt at du har ret, men den slags ting bliver vedtaget på en kongres. En kongres hvor foreninger, der er medlemmer af DSF har stemmeret. Vil man ændre noget i formålsparagrafferne er man altså nødsaget til at være medlem og stille forslag om det på kongressen.
Det er vel ikke et hak anderledes end hos Dansk Jægerforbund. Jeg har da utrolig svært ved at forestille mig, at jeg kan stille forslag til ændring af deres formålsparagraf, specielt da jeg ikke er medlem.

Jeg forsøgte at få oplyst det præcise medlemstal ved DSF.
Det kan ikke lade sig gøre, så jeg besluttede at undersøge det selv, ved at tage 142 foreninger fra en ende af, for at danne mig et billede.
Jeg har indtil nu været forbi 42 hjemmesider og mangler således 100.
Resultatet er som følger.
Aller å. Max 100 lukket for tilgang/venteliste
Bjerringbro sportfisker. max 600. Man kan søge optagelse
Dalum lystfisker. 350
Hadsten. Ca 500 og optager, så der kan man snart holde i hånden langs hele lilleåen.
Langå. Max 600 lukket for tilgang/venteliste
LF26 ca 400
Vejle højst 750. Der står at der er ca 800 medlemmer.
Varde ca 500
Og resten af de foreninger jeg indtil videre har kigget på, oplyser ikke medlemstal, så reelt set ved man ikke om man skal stå i kø for at få lov til at fiske i foreningernes vande.
Der er en del af de sider jeg har kigget på som blot er små lokale foreninger uden eget fiskevand. Hvor mange de tæller? Ja det er jo ikke til at vide, men tror der er rigtig langt mellem +50 foreninger af dem uden eget vand.

Jeg har rigtig svært ved at se, at det nøjagtige medlemstal har noget at skulle have sagt. Jeg vil tro, uden at kende medlemstallet, at DSF har mellem 17 og 20.000 medlemmer efter at en del foreninger desværre har valgt at melde sig ud. For lidt? Absolut, men man er jo ikke tvunget medlem fordi man fisker.
Det er ikke som i visse andre organisationer. Hvis en idrætsforening ikke er medlem af deres hovedorganisation har deres fodboldhold ingen at spille imod.
Om man kan lide det eller ej, er DSF en magtfaktor. Det er i hvert fald det mange af kritikkerne skriver om, at DSF bl.a. bruger deres magt i § 7 udvalget forkert. Prøv at forestille dig/Jer hvor stor magt DSF ville have, hvis man var 15-20.000 medlemmer mere.
For at du ikke skal spille din tid, kan jeg fortælle dig, at Sportsfiskerforeningen Aabenraa pt. er 116 medlemmer. Vi har 7,5 km åvand der er vores eget og er medlemmer af Gelsåsammenslutningen, hvor der er ca. 45 km fiskevand.
De fleste af vores medlemmer er kystfiskere og vi afholder ca. 100 arrangementer om året for vores medlemmer, fordelt på senior, familie- og juniorarrangementer. Vores kontingent er (inkl. DSF) 695,- kr. for seniorer og 360 kr. for juniorer. Vi har et lækkert klubhus med udsigt ud over Aabenraa Fjord, hvor et snit på 15 seniormedlemmer møder op hver mandag for at hygge. Juniorerne mødes hver 14. dag næsten hele året rundt, selvfølgelig også weekendture og lign.

Rigtig mange af foreningerne har sjovt nok en næsten utiltalende paragraf i deres vedtægter. Som medlem kan optages enhver uberygtet Dansk statsborger.

Det er jeg aldrig stødt på, så ingen kommentarer.
I vores forening er alle velkomne. Skulle der melde sig én ind i foreningen som vi ikke mener passer ind (læs det som en tyvfisker el. lign) har bestyrelsen mulighed for at ekskludere vedkommende. Beslutningen skal efterfølgende behandles på generalforsamlingen. Jeg mener aldrig det er sket i foreningens godt 60 årige historie.

Gad vide hvad man ikke må have gjort hvis man er berygtet?

Nå nok om det.
Hellere uden forbund end et forbund som det er nu.

Jeg håber ikke der er ret mange der har denne holdning. Hvis vi ikke havde DSF ville lystfiskeriet i Danmark nok se helt anderledes ud, uanset om du, og mange andre er uenige i den måde DSF agerer på. Så længe der ikke findes andre landsdækkende organisationer med den samme indflydelse på politikerne, er DSF en nødvendighed.
Der findes tre muligheder:
1. Bliv medlem af DSF og arbejde på at lave det om til de holdninger du mener, er de rigtige
2. Lav et nyt landsdækkende forbund og forsøg at få den samme indflydelse som DSF har i dag.
3. Tag ud og fisk og lad være med at koncentrere om politik. Hvis du kun vil vrøvle, men ikke gøre en aktiv indsats, er du i mine øjne ikke værd at samle på.
Nu vil jeg sige godnat, for jeg skal ud og elfiske i morgen tidlig – jeg har nemlig valgt at gøre en indsats.
Venlig hilsen
Kim A.

Redigeret af Kim A - 08 Nov 2014 kl. 00:23
Til top
 Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum