Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSF rygklapper og stolt af det

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DSF rygklapper og stolt af det
    Sendt: 08 Nov 2014 kl. 10:44
Citat: Steen V Knudsen

[QUOTE=Kim A]Hej alle kritikere og andet godtfolk
Steen:
Den arrogance man mødes med fra nikkedukkerne der bare står og råber at man skal melde sig ind for at have indflydelse, er jo lige netop det der skal til for at den menige mand siger f**k det, så hellere bruge mine penge på et par biografbilletter med popcorn og cola. Så føler man da at man har fået noget ud af sine penge.

WinkVi ser skam frem til, at alle jer der hellere vil i biografen smider pengene i en fælleskasse og starter det nye alternativ op. Nylig der kan jeg tage dig seriøst Steen.

Steen:
Kigger man på antallet af putsøer i Danmark, så er det nok efterhånden her den største samling ferskvands fiskere befinder sig. Den største gruppe samlet set, er vel uden tvivl kystfiskere, men selv disse søger til putsøen når der er blevet lidt for langt mellem snapsene i det salte. 

WinkDet ville så klæde put-fiskerne, at melde sig ind i noget fælles, hvis de vil lege med. Derudover er det et must, at støtte naturarbejdet i form af et Statstegn (vi skal jo ikke glemme målet). Hermed en opfordring til put ejerne, at slå et slag for det. Det er jo i øvrigt ikke sikkert, at put-fiskerne har den store interesse for de her diskussioner. Det vil tiden jo vise.....hermed en opfordring.

WinkOg en sidste ting. Stop nu med hele tiden, at sætte folk med fluestang i en bestemt bås. Det er simpelthen for dumt. Jeg må så skuffe med en lille fangstrapport for 2 uger siden. 1 stk skrubbe taget med surfcastingstang - 1 stk havørred taget med sømmet 16 gram gul/grøn. Fluestangen var slet ikke med.

Tilhænger af DSF (med plads til forbedring) og Formand for en fluesfiskerforening.




Redigeret af sage - 08 Nov 2014 kl. 10:46
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2014 kl. 11:05
Hørt
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2014 kl. 11:29
Kim Arnt og Jesper.

Jeg kan kun ryste stille og roligt på hovedet og konstatere at I godt nok kæmper indædt for at beholde status quo. 
Det er jo nøjagtig det desperate forsvar af kritikpunkterne der er bremsen for udvikling.
Beklager, men så længe man ikke er villig til at lytte,er man heller ikke i stand til at lære.
Så kunne man sige at jeg også skal lytte og jeg også skal lære, men kan vi være enige om at det ikke er mig der står med faldende medlemstal og bliver kritiseret.
Det er ikke mig der skal forandre mig, for jeg kan sagtens leve uden DSF, men DSF kan ikke overleve uden mig og alle andre som ikke er organiseret.
Jeres modvilje og "angreb" på den arme stakkel der vover at rejse kritik, er lige præcis det der skræmmer nye medlemmer væk. 
Så med denne lille sidste hilsen, vil jeg lette på hatten og ønske jer god vind med det selvdestruktive arbejde.
DSF. R.I.P


Redigeret af Steen V Knudsen - 08 Nov 2014 kl. 11:31
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2014 kl. 11:35
Steen Vad
Hvis du gik tilbage i tråden og læste hvad jeg har foreslået, håber jeg du kommer på bedre tanker.
Men I er en 3-4 stykker der helt og holdent er RASMUS MODSAT uanset hvad der kommer på bordet af smørrebrød....hvis du forstår.
Jeg tror ikke at hverken Jesper og undertegnede er imod ændringer men de skal fremføres ad demokratisk vej og ikke som jer der står og galper på sidelinjen.

Redigeret af Taonga - 08 Nov 2014 kl. 11:37
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2014 kl. 12:07
Jeg håber ikke der er ret mange der har denne holdning. Hvis vi ikke havde DSF ville lystfiskeriet i Danmark nok se helt anderledes ud, uanset om du, og mange andre er uenige i den måde DSF agerer på. Så længe der ikke findes andre landsdækkende organisationer med den samme indflydelse på politikerne, er DSF en nødvendighed.
Der findes tre muligheder:
1. Bliv medlem af DSF og arbejde på at lave det om til de holdninger du mener, er de rigtige
2. Lav et nyt landsdækkende forbund og forsøg at få den samme indflydelse som DSF har i dag.
3. Tag ud og fisk og lad være med at koncentrere om politik. Hvis du kun vil vrøvle, men ikke gøre en aktiv indsats, er du i mine øjne ikke værd at samle på.
Nu vil jeg sige godnat, for jeg skal ud og elfiske i morgen tidlig – jeg har nemlig valgt at gøre en indsats.
Venlig hilsen
Kim A.

Hej Kim

Er du ikke lidt barsk nu, hvad er der galt i at have en hobby og kun har et ønske at komme ud og fiske og slappe af på for mange en hård arbejdsuge, eller en uge hvor det hele har været på børnenes præmisser.

Fiskeriet må da være i højsædet og ikke al den vrøvl om politik og indflydelse, vi har ikke hørt på andet de sidste 40 år fra DSF og det er helt tilbage fra kampen for stats-fisketegnet.

Det er ikke medlemmer der er flygtet fra DSF men en mængde klubber/foreninger og så må i sgu stille jer selv det spørgsmål om årsag.

Hvis jeg havde brugt annonce penge på Sportsfiskeren i den tro at mit budskab kom ud til 23.000/25.000 lystfiskere men det viste sig at det kun var 17.000/18.000 ville jeg nok rive hovedet af på en i deres annonce afdeling.
Dette er et gæt da jeg som de fleste andre ikke aner hvor mange medlemmer der er og ikke kan oplyses fra DSF.

Når i taler om DSF så handler en meget stor del af snakken om indflydelse, politik og en mængde udvalg.
Jeg tror de fleste der melder sig ind i en klub/forening gør det i håb om at få glæde og møde andre lystfiskere at dele sin hobby med, tage på ture,binde fluer og meget mere af samme skuffe.

På Sjælland er der en forening som Fiskeringen med ca. 20 klubber samt samarbejdsklubber på Fyn og Jylland samt Sverige den funker vist godt uden al den snak om politik og indflydelse.
Så har de også en masse godt fiskevand samt en mængde både på kyst og ved søer.

Jeg siger ikke at vi ikke skal have et landsforbund men jeg ønsker ikke et landsforbund som DSF, jeg mener også fisketegns-midlerne skal fordeles mellem de 3 landsdele i forhold til betalende lystfiskere og dermed også 3 små forbund med ansvar over for et landsforbund det tror jeg kunne blive mere demokratisk og nej vi mister ikke indflydelse da jeg er i den tro at det ville skabe flere medlemmer/foreninger i 3 små forbund.

God weekend

Ole T      
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2014 kl. 12:14
Citat: Taonga

Steen Vad
Hvis du gik tilbage i tråden og læste hvad jeg har foreslået, håber jeg du kommer på bedre tanker.
Men I er en 3-4 stykker der helt og holdent er RASMUS MODSAT uanset hvad der kommer på bordet af smørrebrød....hvis du forstår.
Jeg tror ikke at hverken Jesper og undertegnede er imod ændringer men de skal fremføres ad demokratisk vej og ikke som jer der står og galper på sidelinjen.

Per. Alene dit ordvalg GALPER er nok til at langt størstedelen af Danmarks befolkning, vil hoppe fra. 
Tror du selv på at du får den mindste smule respekt for dine holdniger når du omtaler os som en flok køtere der står og gør uden egektlig at vide hvad vi gør for.
Gå tilbage til mit punkt hvor jeg foreslår at DSF får en PR mand på.
Og få så lukket munden på de medlemmer som lige nu skræmmer ethvert fornuftigt mennesker væk fra både lokal forening og DSF generelt. 
Hvad skal man dog i en forening hvor man bliver kaldt en hund hvis man af demokratisk vej vil ændre noget inde fra.

Vov vov vov vov vruf grrrr.vov vov vov.
God weekend.


Redigeret af Steen V Knudsen - 08 Nov 2014 kl. 12:23
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2014 kl. 12:35
Citat: Steen V Knudsen

Kim Arnt og Jesper.

Jeg kan kun ryste stille og roligt på hovedet og konstatere at I godt nok kæmper indædt for at beholde status quo. 
Det er jo nøjagtig det desperate forsvar af kritikpunkterne der er bremsen for udvikling.
Beklager, men så længe man ikke er villig til at lytte,er man heller ikke i stand til at lære.
Så kunne man sige at jeg også skal lytte og jeg også skal lære, men kan vi være enige om at det ikke er mig der står med faldende medlemstal og bliver kritiseret.
Det er ikke mig der skal forandre mig, for jeg kan sagtens leve uden DSF, men DSF kan ikke overleve uden mig og alle andre som ikke er organiseret.
Jeres modvilje og "angreb" på den arme stakkel der vover at rejse kritik, er lige præcis det der skræmmer nye medlemmer væk. 
Så med denne lille sidste hilsen, vil jeg lette på hatten og ønske jer god vind med det selvdestruktive arbejde.
DSF. R.I.P

Jeg har ikke angrebet nogen. Jeg efterspørger bare nogle konkrete forslag til forandring, som med rette bør effektueres i forbundet og ikke i foreningerne.

Jeg står heller ikke med et faldende medlemstal. Faktisk har vi over de seneste 4 år gået 20% frem i min forening. Det skyldes hårdt arbejde, fokus på brede udfoldelsesmuligheder i foreningen, kanon dygtige medlemmer i bestyrelser og udvalg, samt gå-på-mod hos os der hele tiden prøver at indpasse en forening i år 2014.

De primære årsager til fald i medlemstal i forbundet, er jo netop at nogle foreninger  decideret melder sig ud. Hvis man ser bort fra udmeldte foreninger i de seneste 5 år, er medlemstallet ganske stabilt. Det tyder på loyale medlemmer i foreningerne, men også et behov for at gøre det bedre derude.

Ja, vi kan blive enige om at ikke alt hvad forbundet foretager sig, nødvendigvis er skide godt. Men der er fandme 100 gange flere ting der er.

Lad os tage et eksempel: Tangeværket! Dette er også en varm kartoffel. Som formand for en fynsk forening, kunne jeg meget egoistisk mene at det var spild af MIT forbunds kræfter at bruge så mange resurser på at få den betonklods sprængt væk. Samtidig kunne en østjysk forening måske mene at det var hul i hovedet at kæmpe for begrænsningen af erhvervsfiskeri på de sjællandske søer.
Hvis alle foreninger tænkte så egoistisk om deres fælles forbunds arbejde, så kunne vi aldrig blive enige om noget, og aldrig stå sammen.

Man bliver nødt til at tænke ud over sin egen navle, fokusere på at bruge det man kan bruge, hjælpe hvor man kan hjælpe, og så stole på at naboforeningen gør det samme. Når vi så har brug for at stå sammen, eller har brug for nogle professionelle eksperter, så ringer vi efter vores allesammens forbund, som stiller op, hver gang, uden at kny.

Hvis der er nogen der ønsker at det skal foregå anderledes, så afholdes der kongres hvert 2. år, hvor man kan bidrage med sine tanker, kritik, ros eller søge indflydelse gennem tillidsposter.

Kritikerne burde tage arbejdshandskerne på og vise med deres egne hænder hvordan det så skal gøres, istedet for at sidde på dem og kun skræppe op når vi andre der knokler, laver noget de ikke synes om.
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2014 kl. 17:20
Steen V Knudsen
Det var da et forbavsende kort svar på en masse spørgsmål jeg fik stillet.

Et svar, der efter min mening viser at du slet ikke ved hvad du skal svare. Det forstår jeg også ganske udmærket, for jeg har jo i mit indlæg vist dig, at den konstruktive kritik nok ikke er så konstruktiv alligevel, ja et indlæg er direkte blevet slettet da det var injurie/æreskrænkende, men det valgte du jo nemt og elegant at springe over.

Jeg kan kun ryste stille og roligt på hovedet og konstatere at I godt nok kæmper indædt for at beholde status quo.

Jeg ved såmænd ikke om jeg kæmper indædt for at beholde status quo. Men jeg kæmper for at beholde DSF så længe der ikke findes et andet og bedre landsforbund. Jeg mener nemlig ikke at vi kan undvære et landsforbund.

Det er jo nøjagtig det desperate forsvar af kritikpunkterne der er bremsen for udvikling.

Hvad er det for desperate forsvar af kritikpunkterne du mener jeg har givet? Jeg mener da at jeg har givet kritikerne opskriften på at få forbundet lavet om så det bedre passer til kritikerne.

Beklager, men så længe man ikke er villig til at lytte, er man heller ikke i stand til at lære.

Hvis jeg ikke var villig til at lytte gad jeg nok ikke bruge så meget tid på at sidde og skrive her. Som jeg skrev i et andet indlæg bad jeg kritikerne i 2012 i forbindelse med kongressen, om at komme med deres holdninger til hvad der skulle lave om. Jeg mener at huske at der kom et enkelt forslag eller var det slet ingen?

Så kunne man sige at jeg også skal lytte og jeg også skal lære, men kan vi være enige om at det ikke er mig der står med faldende medlemstal og bliver kritiseret.

Du har ret i at det ikke er dig der står med et faldende medlemstal, men det er da dig der ved hvordan det hele skal være, uden at gide gøre en indsats – det synes jeg da er slemt nok i sig selv

Det er ikke mig der skal forandre mig, for jeg kan sagtens leve uden DSF, men DSF kan ikke overleve uden mig og alle andre som ikke er organiseret.

Det ville nok ikke gøre noget med en smule forandring for dig også. Selvfølgelig skal DSF også forandre sig, men hvem mener du skal bestemme hvordan DSF skal forandre sig? Dem der har valgt at være medlem af organisationen eller dem der har valgt at stå udenfor?

Jeres modvilje og "angreb" på den arme stakkel der vover at rejse kritik, er lige præcis det der skræmmer nye medlemmer væk.

Jeg mener ikke, i mit svar at jeg har vist modvilje mod dig, jeg mener heller ikke at jeg har angrebet dig. Jeg synes jeg har svaret dig på en sober og ordentlig måde. Jeg har så også stillet en masse spørgsmål, som du elegant har valgt at lade være med at svare på. Det forstår jeg selvfølgelig godt, for hvis du skulle svare på dem, var du jo nødsaget til at give mig ret, og så ville din kritik falde helt til jorden.

Så med denne lille sidste hilsen, vil jeg lette på hatten og ønske jer god vind med det selvdestruktive arbejde.

Jamen tak og i lige måde. Hvis det lykkes dig og de andre kritikere at ødelægge DSF før der er et stærkt alternativ vil du nok opdage at det var en "rigtig god ide".
Hilsen
Kim A.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2014 kl. 17:24
Godt indlæg Kim A
God aften
Per
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2014 kl. 18:20
Jeg synes der melder sig et spørgsmål igen og igen i disse debatter.

Hvorfor bliver DSF ved og ved med at melde ting ud, lade være med at svare eller undlade at oplyse fakta, der giver anledning til at de bagefter får så mange smæk i diverse medier inklusive deres eget?

Er det en bevidst strategi fra bestyrelsen om at køre det hele i sænk, eller er de bare ikke klogere?

Jeg bliver rigtigt træt, hver gang der kommer nyheder om fiskeri, der kan lokke medlemmer ud af medlemsforeningerne. Hver gang de melder et pressestunt ud, og ikke kan svare på simple spørgsmål til det.
Når de som i 75 års jubilæumsnummeret sidste år lyver om deres medlemstal i den graf de viser på side 61.
Når halvårsregnskabet er over 4 måneder forsinket.
Når referaterne fra bestyrelsesmøderne er så mangelfulde på indhold, at man sidder med en fornemmelse af, at det var frokosten, der varede længst.

Hvorfor i alverden skal mit forbund så tit gøre sig selv til grin, tænker jeg alt for tit!!

Er der nogen der har svaret???
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2014 kl. 21:02
Kim Andersen.

Jeg kan svare endnu kortere.
Det er ikke mig der er under anklage for at være et dårligt forbund der ikke formår at samle Danske lystfiskere.
Måske du lige skulle tænke over dette svar et par dage inden du beder mig redegøre for æreskrænkende slettede indslag i debatten og så hele tiden tænke på at min modvilje IKKE er på et forbund, men forbundet som det er idag. 
Jeg syntes faktisk det er urimelig flabet at påstå jeg ikke gider gøre en indsats. Jeg sidder faktisk og forærer dig/DSF en hel liste over mulige punkter hvor DSF kan forandre sig og det gør andre kritikkere også. Er det ikke godt nok? 


Redigeret af Steen V Knudsen - 08 Nov 2014 kl. 21:07
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2014 kl. 23:39
Hej Ole
Lige lidt svar på dit svar/indlæg til mig:

Er du ikke lidt barsk nu, hvad er der galt i at have en hobby og kun har et ønske at komme ud og fiske og slappe af på for mange en hård arbejdsuge, eller en uge hvor det hele har været på børnenes præmisser.

Hvis jeg har givet indtryk af, at der var noget galt i kun at komme ud og fiske, har jeg desværre udtrykt mig meget forkert. Selvfølgelig er det OK at tage ud og fiske og slappe af, det gør jeg jo også selv.

Fiskeriet må da være i højsædet og ikke al den vrøvl om politik og indflydelse, vi har ikke hørt på andet de sidste 40 år fra DSF og det er helt tilbage fra kampen for stats-fisketegnet.

Du har helt ret i at fiskeriet må være i højsædet. Om det er vrøvl at snakke politik og indflydelse er jeg ikke sikker på at jeg vil give dig ret i. Det vil kritikerne af DSF jo heller ikke. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg bl.a. har læst om at DSF kun skaffer penge til de jyske lakseåer i § 7 udvalget, men ingen penge til Sjælland.
Det er helt sikkert at DSF har et ben inden for i det politiske liv, og bliver spurgt når der er noget politikerne ønsker lavet eller lavet om. Havde vi ikke DSF var der ingen at spørge, og det er jeg meget sikker på, ikke vil være en fordel for lystfiskerne i Danmark.

Det er ikke medlemmer der er flygtet fra DSF men en mængde klubber/foreninger og så må i sgu stille jer selv det spørgsmål om årsag.

Du kan da være helt sikker på, at jeg tit tænker på hvad der kan gøres for at stoppe denne udvikling, jeg mener nemlig at jo flere medlemmer der er i DSF, jo stærkere ville vi stå.
Du har jo helt ret i at det ikke er medlemmerne, men foreningerne der har meldt sig ud. Jeg er ganske sikker på, at rigtig mange af medlemmerne ikke har været enige med de bestyrelser der har valgt at foreningen skulle meldes ud af DSF, men demokrati betyder bl.a., at flertallet af medlemmerne bestemmer. Det er det kritikerne også skal prøve at forstå – man har altså ingen indflydelse i en forening man ikke er medlem af.

Hvis jeg havde brugt annonce penge på Sportsfiskeren i den tro at mit budskab kom ud til 23.000/25.000 lystfiskere men det viste sig at det kun var 17.000/18.000 ville jeg nok rive hovedet af på en i deres annonce afdeling.
Dette er et gæt da jeg som de fleste andre ikke aner hvor mange medlemmer der er og ikke kan oplyses fra DSF.

Det vil jeg da give dig helt ret i. Oplaget er 26.000 – de fleste blade bliver sendt til medlemmerne og resten kommer ud i løssalg, hvor jeg meget stærkt vil gå ud fra, at de fleste af dem der køber i butikkerne også er lystfiskere. Så jeg mener stadig at annoncørerne får noget for deres penge.

Når i taler om DSF så handler en meget stor del af snakken om indflydelse, politik og en mængde udvalg.
Jeg tror de fleste der melder sig ind i en klub/forening gør det i håb om at få glæde og møde andre lystfiskere at dele sin hobby med, tage på ture, binde fluer og meget mere af samme skuffe.

Jeg er helt enig med dig her. Selvfølgelig melder man sig ikke ind i en lystfiskerforening for at få indflydelse på politik. Det er da heller ikke det det drejer sig om i den forening jeg er med i, men det er da det de fleste kritikere opponerer imod ved DSF.
Nu har DSF udtalt sig negativt om at bruge levende agn – DSF bruger mange penge på at arbejde for at den der betonklods i Gudenåen skal væk – DSF sørger kun for fisketegnsmidler til Jylland osv. osv.
Det er da politik der er på dagsordenen ved kritikerne hele tiden. Det er da også politik, altså DSF´s politik på forskellige områder, kritikerne vil have lavet om. Det sjoveste er, at det er folk der ikke er medlemmer af DSF, der vil bestemme hvilken politik DSF skal have. Gad nok vide hvad Fiskeringen ville sige til, at jeg kom med forslag til hvad deres politik skulle være? Jeg tror jeg fik at vide, at hvis jeg ville have nogen som helst indflydelse, ville en indmeldelse være rigtig god at starte med – nogen der er uenige?

På Sjælland er der en forening som Fiskeringen med ca. 20 klubber samt samarbejdsklubber på Fyn og Jylland samt Sverige den funker vist godt uden al den snak om politik og indflydelse.
Så har de også en masse godt fiskevand samt en mængde både på kyst og ved søer.

Jamen er det da ikke lækkert at det kan lade sig gøre? Jeg synes det er fantastisk, og havde jeg boet på Sjælland, havde jeg ganske givet været medlem af Fiskeringen også.
Den forening jeg er medlem af, er også medlemmer af en sammenslutning som gør, at vi har små 50 km å vand vi kan fiske i – et vand vi aldrig ville kunne komme i nærheden af uden en sammenslutning.
Super lækkert at lystfiskere en gang i mellem kan blive enige.

Jeg siger ikke at vi ikke skal have et landsforbund men jeg ønsker ikke et landsforbund som DSF, jeg mener også fisketegns-midlerne skal fordeles mellem de 3 landsdele i forhold til betalende lystfiskere og dermed også 3 små forbund med ansvar over for et landsforbund det tror jeg kunne blive mere demokratisk og nej vi mister ikke indflydelse da jeg er i den tro at det ville skabe flere medlemmer/foreninger i 3 små forbund.

Godt at høre, at du trods alt ikke er imod et landsforbund. Når du nu ikke ønsker et landsforbund som DSF, hvad havde du så tænkt dig at gøre for at få det lavet om?
De 3 små forbund med ansvar over for et landsforbund er måske ikke en dårlig ide, det minder lidt om regionerne som var før i DSF, og som man valgte fra, da man ikke mente det var demokratisk nok.
Vil du ikke godt prøve at forklare ideen lidt mere specifikt? Hvor meget skal der betales i kontingent til de små forbund? Skal de små forbund have hver deres sekretariat? Hvor meget skal der så betales til landsforbundet? Hvilket forbund skal have en miljømand ansat? Skal det være i hvert af de små forbund eller skal vedkommende være ansat i landsforbundet.
Du kan godt høre at spørgsmålene er mange, og det skal planlægges rigtig godt inden det laves om.
Men spørgsmålet lyder igen – hvordan vi du sikre dig at det bliver lavet om?
Med hensyn til fordelingen af fisketegnsmidlerne, må du have fat i din lokale folketingspolitiker – det er landspolitik det drejer sig om her, og lovene bliver stadig lavet på Christiansborg og ikke i Vingsted
Hilsen
Kim A.
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2014 kl. 23:55
"Det er ikke medlemmer der er flygtet fra DSF men en mængde klubber/foreninger og så må i sgu stille jer selv det spørgsmål om årsag.

Du kan da være helt sikker på, at jeg tit tænker på hvad der kan gøres for at stoppe denne udvikling, jeg mener nemlig at jo flere medlemmer der er i DSF, jo stærkere ville vi stå.
Du har jo helt ret i at det ikke er medlemmerne, men foreningerne der har meldt sig ud. Jeg er ganske sikker på, at rigtig mange af medlemmerne ikke har været enige med de bestyrelser der har valgt at foreningen skulle meldes ud af DSF, men demokrati betyder bl.a., at flertallet af medlemmerne bestemmer. Det er det kritikerne også skal prøve at forstå – man har altså ingen indflydelse i en forening man ikke er medlem af. "

Jeg mener at der for 6-8 år siden var ca 6000 direkte medlemmer i dag er der vist under 1000, så det er vel også medlemmerne der er skredet. Hvis det er sandt så er det jo over firs procent af de direkte. Hvad ville der mon ske, hvis det blev frivilligt for medlemmerne i foreningerne???
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 00:38
Citat: Steen V Knudsen


Kim Andersen.
Jeg kan svare endnu kortere.
Det er ikke mig der er under anklage for at være et dårligt forbund der ikke formår at samle Danske lystfiskere.
Måske du lige skulle tænke over dette svar et par dage inden du beder mig redegøre for æreskrænkende slettede indslag i debatten og så hele tiden tænke på at min modvilje IKKE er på et forbund, men forbundet som det er idag. 
Jeg syntes faktisk det er urimelig flabet at påstå jeg ikke gider gøre en indsats. Jeg sidder faktisk og forærer dig/DSF en hel liste over mulige punkter hvor DSF kan forandre sig og det gør andre kritikkere også. Er det ikke godt nok? 



Steen Vad Knudsen
Jeg kan godt se, at mit svar til dig var næsten uoverskueligt, så jeg har lige prøvet at opsummere spørgsmålene en gang til. Nogle af dem er, for at forkorte dem, omformuleret en smule. Langt de fleste spørgsmål kan ganske simpelt besvares med JA eller NEJ.

1)Synes du nedenstående sætninger er konstruktive?
•     Tror du virkelig at DSF vil ændre noget i deres politik efter dette møde? Det skulle i så fald være første gang det sker.
•     Når de skriver i Fisk og Fri, vælger de omhyggeligt alle de pinlige spørgsmål fra, og kan iøvrigt sagtens presse bladet til at vælge en bestemt redaktionel linie.
•     SLETTET: injurierende / æreskrænkende indlæg Straffeloven § 267

Redigeret af laah123nu - 05 Nov 2014 kl. 22:16
•     Der findes også foreninger i Jylland, der er røvrendt af DSF. Kan I ikke klare kritik på jysk?
•     Det er sgu sjovt at se, hvorledes de nu skruer charmen på, efter at have jokket i spinaten for gud ved hvilken gang.
•     Kan iøvrigt se at "dialogmødet" er mest for pensionister: kl 17 - 19. Gad vide hvor meget spørgetid der bliver, når Verner først har fabuleret over hans verdenssyn? Det bliver spændende at se, om der kommer en stor åbenbaring ud af det. Men PR kampagnen kører hårdt på sjælland, så Verner kommer vel med et tilbud om store ørred udsætninger i enhver afvandingskanal på Sjælland…. til gengæld for at have smadret søfiskeriet.
___JA   ___NEJ

2) Man klæber vel ikke længere til magten end man kan få stemmer til. Hvis der var nogen der stillede op imod Verner på kongressen var der da en chance for at de blev valgt.
Er dette korrekt?
___JA   ___NEJ

3) Er det rimeligt at et landsforbunds politik bliver besluttet på en kongres og at det er medlemmerne der stemmer om politikken?
___JA   ___NEJ

4) Mener du, at personer der ikke er medlemmer af en forening skal have indflydelse på foreningens politik
___JA   ___NEJ
Hvis du svarer NEJ til dette spørgsmål synes jeg du burde fremfør dine argumenter for, hvorfor du så mener at det er rimeligt, at ikkemedlemmer af DSF bør have indflydelse på DSFs politik.

5) Apropos ”nikkedukker” er det hvad du vil kalde konstruktivt?
___JA   ___NEJ

Som du kan se, har jeg kogt mit indlæg ned til 5 simple spørgsmål. Bortset fra et spørgsmål, kan du nøjes med at svare JA eller NEJ.
Jeg forsøger sandelig ikke at være flabet og hvis jeg ikke skal bruge rigtig meget tid på at læse flere lange tråde igennem igen, for at få en liste over hvad DSF kan forandre, vil jeg gerne opfordre dig til at skrive en liste med punkter du mener de skal gøre.
Andre kritikere er selvfølgelig også velkomne med deres lister.
Så skal jeg nok sørge for at den bliver afleveret til bestyrelsen


Venlig hilsen
Kim A.
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 08:38
Meget kort.
Nikkedukker. Fik du pillet ud af en sammenhæng fordi du vil fremstå som vinder af en debat som meget tydeligt bærer præg af problematikken. DSF og DSF ildsjæle, tåler dårligt kritik.
Start med at lægge mundkurv på alle DSF fortalere. Få en eller 5 DSF repræsentanter til at udtrykke den samme holdning og svar i stedet for at gå i forsvar.
Og flyt så hele debatten over til DSF egen side med FAQ boks og hold den der.
Ja, jeg mener ikke medlemmer skal have indflydelse, for ellers får DSF aldrig fremgang.
Resten kan du spørge ophavsmændene om.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 09:23
Citat: Steen V Knudsen

Meget kort.
Nikkedukker. Fik du pillet ud af en sammenhæng fordi du vil fremstå som vinder af en debat som meget tydeligt bærer præg af problematikken.


Prøv lige at gå tilbage og læs alle dit indlæg igen. Du bruger udtrykket mere end en gang. Er det ud af sammenhæng hver gang - eller er du taget i dobbeltmoral?

Steen V Knudsen, du er i din gode ret til at synes forbundet er det værste der er sket siden 1864, men når du kalder os, der har valgt at være medlem af forbundet for nikkedukker og andre ukvemsord, så har du tabt enhver respekt og legitimitet i debatten. Hvorfor mener du i øvrigt at du har ret til at kritisere og håne et forbund som du aktivt har valgt fra og ikke ønsker at have noget med at gøre? Det svarer jo til at jeg begyndte at bekæmpe fødevareforbundet NNF og kalde alle deres medlemmer for alverdens underlige smædeord fordi jeg engang har købt en rullepølse (hvilket i øvrigt er årevis siden)

Redigeret af Jan Persson - 09 Nov 2014 kl. 09:27
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 09:48
Peter Rødsgaard
Du skriver det er foreningerne der melder sig ud det er korrekt MEN det er MEDLEMMERNE i foreningerne der bestemmer det på generalforsamlingerne og ikke bestyrelserne, det hedder DEMOKRATI der hvor jeg kommer fra og pt er der ikke meget demokrati i forbundet Hvis de proklamere at jorden er flad så er den det basta.
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 10:08
Hej John

Jeg kommenterede på Kim A's svar. Det er kun de nederste 4 linier, der er mine.
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 10:36
Hej Kim Andersen

Jeg skal nok svarer dig på det du spørger ind til, men vil gerne have lidt at arbejde med og absolut ikke så tungt som det du skriver om.

Der er efter hvad jeg kan læse mig til 38 klubber/foreninger på Sjælland samt 4 på Bornholm hvis listerne er opdateret fra DSF.

Hvor mange medlemmer er der i de 42 klubber/foreninger.

Hvor mange penge af fisketegnet pulje tilflyder der DSF og hvordan kommer man frem til hvor meget der kommer retur er det i forhold til medlemmer eller i forhold til hvor pengene kommer fra.


Ole T
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 11:14
Citat: Steen V Knudsen

Meget kort.
Nikkedukker. Fik du pillet ud af en sammenhæng fordi du vil fremstå som vinder af en debat som meget tydeligt bærer præg af problematikken. DSF og DSF ildsjæle, tåler dårligt kritik.
Start med at lægge mundkurv på alle DSF fortalere. Få en eller 5 DSF repræsentanter til at udtrykke den samme holdning og svar i stedet for at gå i forsvar.
Og flyt så hele debatten over til DSF egen side med FAQ boks og hold den der.
Ja, jeg mener ikke medlemmer skal have indflydelse, for ellers får DSF aldrig fremgang.
Resten kan du spørge ophavsmændene om.


Nej Steen, jeg vil ikke for en hver pris stå som vinder af en debat, at det så bliver mere og mere tydeligt for enhver der læser med på denne tråd, at du er ved at løbe tør for argumenter der holder vand, er en helt anden side af sagen.
Grunden til at jeg debatterer med dig er såmænd bare for at danne mig et billede af hvad det er kritikkerne vil, og jeg kan nu forstå på dit indlæg, at du mener kritikkerne/ikke medlemmer skal have indflydelse på DSF´s politik.
Kan du ikke prøve at skitsere hvordan du mener det skal foregå?
Skal DSF indkalde til et stormøde et eller andet sted i landet, hvor ikkemedlemmer skal kunne komme og fortælle hvad de mener? Hvem synes du skal betale dette møde?
Tror du selv på at det kan lade sig gøre?
Jeg opfordrede dig til at skrive en liste jeg kunne aflevere til bestyrelsen i DSF med hvad du mener der skal gøres for at please dig og andre kritikkere.
Denne liste har du enten glemt at skrive og ellers ved du ikke hvad du skal skrive - kom nu med noget konkret, jeg skal til møde på DSF tirsdag eftermiddag, og vil meget gerne kunne medbringe den der.

Kim A.
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 11:24
Citat: tranholm

Hej Kim Andersen

Jeg skal nok svarer dig på det du spørger ind til, men vil gerne have lidt at arbejde med og absolut ikke så tungt som det du skriver om.

Der er efter hvad jeg kan læse mig til 38 klubber/foreninger på Sjælland samt 4 på Bornholm hvis listerne er opdateret fra DSF.

Hvor mange medlemmer er der i de 42 klubber/foreninger.

Hvor mange penge af fisketegnet pulje tilflyder der DSF og hvordan kommer man frem til hvor meget der kommer retur er det i forhold til medlemmer eller i forhold til hvor pengene kommer fra.

Hej Ole
Du har sikkert ret i antallet af foreninger på Sjælland, jeg har ikke talt efter.
Hvor mange medlemmer der er i de pågældende foreninger har jeg ingen anelse om.

Med hensyn til pengene fra fisketegnsmidlerne er jeg ikke 100 % sikker, men jeg tror ikke der tilflyder DSF en eneste krone af disse penge.
Bevares, der bliver afholdt kurser i vandløbsrestaurering og elfiskeri som er gratis for forbundet medlemmer, men det tror jeg er det eneste.
Man kan vel sige, at disse kurser ikke kun er gode for medlemmer i DSF, men lige så meget for kritikkerne, som jo også kan fange de havørreder der kommer ud af arbejdet.
Jeg vil selvfølgelig følge op på det og spørge om det på tirsdag hvor jeg alligevel er til møde hos DSF.

Kim A.


Ole T
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 12:35
Kim. 
Jeg har skrevet det indtil flere gang.
Istedet for at blive ved at gentage dine alenlange indlæg, så læs,lær og forstå.
Hvis Ikke du gider læse hvad jeg har skrevet,så er der jo ingen grund til at skrive det igen.

Jan Persson.
????????¿
Hvad skal man dog svarer en troll som dig?

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 13:04
Citat: Steen V Knudsen

Kim. 
Jeg har skrevet det indtil flere gang.
Istedet for at blive ved at gentage dine alenlange indlæg, så læs,lær og forstå.
Hvis Ikke du gider læse hvad jeg har skrevet,så er der jo ingen grund til at skrive det igen.
Jan Persson.
????????¿
Hvad skal man dog svarer en troll som dig?


Fint nok, så behøver jeg jo heller ikke bruge mere tid på det.
Alenlange indlæg kræver alenlange svar, længere er den vel ikke.
Og det er sku helt OK at række følehornene til sig, hvis man ikke ved hvad man skal svare mere.
Knæk og Bræk med dit fiskeri

Kim A.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 13:33
Citat: Kim A

Citat: Steen V Knudsen

Kim. 
Jeg har skrevet det indtil flere gang.
Istedet for at blive ved at gentage dine alenlange indlæg, så læs,lær og forstå.
Hvis Ikke du gider læse hvad jeg har skrevet,så er der jo ingen grund til at skrive det igen.
Jan Persson.
????????¿
Hvad skal man dog svarer en troll som dig?


Fint nok, så behøver jeg jo heller ikke bruge mere tid på det.
Alenlange indlæg kræver alenlange svar, længere er den vel ikke.
Og det er sku helt OK at række følehornene til sig, hvis man ikke ved hvad man skal svare mere.
Knæk og Bræk med dit fiskeri

Kim A.




Det er sølle at kaste om sig med personangreb og fornærmelser og så give op når man bliver bedt om argumenter.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 13:53
Hvis Ikke du gider læse hvad jeg har skrevet,så er der jo ingen grund til at skrive det igen.... skriver Steen Vad......det er sgu også lidt svært når de bliver slettet.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 14:02
Det er jo herligt, at så bliver der vel lidt stilstand, hvis I er enige om det.

Det svære ved denne form for debat er jo, at dem der gerne vil ændre på forbundet, men står uden for, ofte mangler den nødvendige viden om forbundets faktisk situation.

At denne forbudssag kunne være håndteret anderledes, det er der hos mig ingen tvivl om, at forbundet har brug for ændringer i organisation, håndtering af nærdemokrati, en større medlemsskare, en større gennemskuelighed osv. osv., er der hos mig heller ingen tvivl om. Det er bare en pokkers svær handling at få det ændret, netop fordi flere af de ting, der trænger til at blive ændret, er skruet sammen p.t., så det er svært at ændre på det.

Det kan kun løses via kongresbeslutninger, hvor magtfordelingen ligger hos foreningerne. Desuden kan netop den magtfordeling og ønsket om at bevare den, gøre det svært at komme igennem med ændringer.

Der er næsten 2 år til næste kongres, så alle har gode muligheder for at sætte sig ind i grundlaget, så de kan finde de "rigtige" løsninger og metoder til at få dem igennem.

Det er tvingende nødvendigt at finde realistiske mål, hvor de berømte 600.000 lystfiskere er et forkert tal at arbejde ud fra. Det er de 150.000 medlemmer i 2020 ganske givet også. Det eneste vi ved med 100% sikkerhed er, at de store årgange forsvinder om ikke så mange år, og de udgør formentlig omkring 30% af medlemmerne. Det vil logisk gøre ondt. Både på forbundet og foreningerne, og så kan økonomien presse flere foreninger til at skulle vælge mellem forbund og eventuelt fiskevand. Så kan det gøre mere ondt.

Så der skal realistiske mål til, og metoder, som kan tiltrække mange nye medlemmer. Ingen kan være i tvivl om, at et stort forbund med rigtig mange medlemmer vil være den bedste løsning. Jeg har en god løsning, mener jeg, i al beskedenhed. Det er nok fordi andre også har tænkt den. Spørgsmålet er bare, om forbundets foreninger vil købe den.

Jeg glæder mig faktisk til mødet med forbundets kollegaer, de øvrige organisationer og foreninger. Kunne vi blot der få skabt en bare lille platform for fremtidigt fælles fodslag, så ville det være sundt.

Der hvirvler nogle helt kuldrede og forvirrede mails rundt til div. formænd p.t. - sikke en gang ordvrøvl, som ikke løser en dyt.

Jeg er ikke vild med det lovforslag, som Hr. Jørgensen har sat i spil. Det er ganske enkelt et signal, som er skabt på et ikke velfunderet grundlag og uden sammenhæng med stort set andet end en gang valgfis ligesom forslaget om en stramning af lovgivningen overfor sex med dyr.

Men sikke dog en støj, det har givet. Spænende hvem den næste fødevareminister bliver, det er vel snart tid igen.
mvh
Kjeld
PS. Er der nogen af modstanderne mod lovforslaget, som har sat andre politikere i spil for at få et forbud mod forbuddet??

Redigeret af Kjeld Willerslev - 09 Nov 2014 kl. 14:08
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 14:50
Citat: Taonga

Hvis Ikke du gider læse hvad jeg har skrevet,så er der jo ingen grund til at skrive det igen.... skriver Steen Vad......det er sgu også lidt svært når de bliver slettet.

Hvad bliver slettet? 
Jeg har intet slettet.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 15:39
Ret skal være ret....du har helt ret det er mig der så forkert...Sorry
Per
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 15:53
Fair nok Per Thumbs Up

Måske jeg skulle lave en liste og sende til Kim.

Kim Andersen.
Jeg trækker ikke følehornene til mig, så i løbet af i morgen vil jeg renskrive en liste med punkter som DSF kan forbedre. Den bliver ikke offentliggjort her på siden, for troll og overtroll a/s behøver ikke komme med
 deres platte kommentarer på den.Så er det jo op til dig om du vil tage den med, men da du jo har tilbudt det, så regner jeg da med at det sker.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 21:04
Man kan (hvis der er grobund for positiv tænkning) glæde sig over, at der er så MANGE der bekymrer sig så meget om vores fælles hobby, at enhver tråd om DSF udløser mindst 150 indlæg.
Det er ikke kun et negativt tegn :-)

Som indehaver af en P&T, kan jeg se at lystfiskeriet på ingen måde er i krise (her ved jeg godt, at nogle mener at P&T ikke er lystfiskeri)... I P&T er der en udstrækt grad af forskellighed, både udlændinge, kvinder og børn er LANGT bedre repræsenteret end ved de traditionelle Kyst&Å fiskeri, og i foreningerne i særdeleshed.
Hvorfor er det sådan ??? 
Mit bud er, at min sø, Ørsted og Poppelsøen har flere børn og kvinder som gæster på en weekend, end der ialt kan træffes ved de sjællandske åer på et helt år !!! 
Hvorfor ??
Kunne det tænkes, at foreninger og ikke mindst DSF kunne/burde lære et eller andet - hvis den negative udvikling i medlemstallet skal vendes ??

Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 21:41
Citat: Steen V Knudsen

Fair nok Per Thumbs Up
Måske jeg skulle lave en liste og sende til Kim.
Kim Andersen.
Jeg trækker ikke følehornene til mig, så i løbet af i morgen vil jeg renskrive en liste med punkter som DSF kan forbedre. Den bliver ikke offentliggjort her på siden, for troll og overtroll a/s behøver ikke komme med
 deres platte kommentarer på den.Så er det jo op til dig om du vil tage den med, men da du jo har tilbudt det, så regner jeg da med at det sker.


Hej Steen
Jeg glæder mig til at modtage listen fra dig. Jeg vil samtidig love dig, at listen kommer med på tirsdag til forbundet, hvor jeg jo, som sagt, skal til møde.
Jeg vil også overrække listen til Verner den 25. november, hvor der er Landsdelsmøde i Vingsted.
Jeg er på ingen måde modstander af kritik af DSF, men mener bare at den skal være sober og faktuel korrekt. Jeg er selv ikke altid enig med DSF og kæmper for at mine ideer bliver gennemført.
De ideer du sender til mig, og hvor jeg er enig med dig, vil derfor også blive sager som jeg vil arbejde for, bliver gennemført.
Send listen til kim.salmo2@gmail.com - jeg glæder mig til at modtage den.

Hilsen
Kim A.
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 21:51
Hej Simon
DSF og foreningerne bør altid være vågne for at gøre arbejdet bedre, og det tror jeg såmænd også de fleste er.
Jeg vil tro, at grunden til du har så mange ved din sø, skyldes flere ting.
1. Du har gode fisk i dine søer, og nok til at man kan fange noget
2. Det er så dejligt uforpligtende at tage ud i en P&T. Du betaler bare for de timer du fisker og kører hjem igen, forhåbentlig med en fisk.

Det er faktisk lidt det samme med foreningerne og DSF.
I weekenden brugte jeg lørdag på at elfiske sammen med foreningen, for at sikre havørredbestanden i å systemet, altså vi arbejder på at der er fisk nok
Det andet med at det er uforpligtende er straks lidt sværere at overføre til foreninger og forbund, men jeg vil da overveje hvordan man evt, kan gøre i foreningen. I forbundsregi bliver det nok svært.

Hilsen
Kim A.
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 22:15
Hej Kim Andersen

Ganske kort, der er skrevet meget om Werner og §7 udvalget men er det ikke Steffen Toft Jensen der sidder i det udvalg.

Er det ikke rigtigt at hvis en forening på Sjælland ønsker bistand og hjælp til Fiskepleje, vandløbspleje eller andre miljø tiltag samt kursus har vi slet ikke behov for DSF men kan gå direkte til Fiskepleje.dk samt DTU.

Er det ikke rigtigt at de fleste kommuner samt regioner har miljø konsulenter ansat som gerne ser et samarbejde med grønne foreninger som vi jo er en del af.

At jeg gør mig tanker om et anderledes forbund eller 3 forbund fordelt på landsdele er helt for egen regning og ansvar, jeg er ikke repræsentant for klubber/foreninger for god ordens skyld Kim.

Ole T


Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2014 kl. 22:59
Citat: simon agerholm2

Man kan (hvis der er grobund for positiv tænkning) glæde sig over, at der er så MANGE der bekymrer sig så meget om vores fælles hobby, at enhver tråd om DSF udløser mindst 150 indlæg.
Det er ikke kun et negativt tegn :-)

Som indehaver af en P&T, kan jeg se at lystfiskeriet på ingen måde er i krise (her ved jeg godt, at nogle mener at P&T ikke er lystfiskeri)... I P&T er der en udstrækt grad af forskellighed, både udlændinge, kvinder og børn er LANGT bedre repræsenteret end ved de traditionelle Kyst&Å fiskeri, og i foreningerne i særdeleshed.
Hvorfor er det sådan ??? 
Mit bud er, at min sø, Ørsted og Poppelsøen har flere børn og kvinder som gæster på en weekend, end der ialt kan træffes ved de sjællandske åer på et helt år !!! 
Hvorfor ??
Kunne det tænkes, at foreninger og ikke mindst DSF kunne/burde lære et eller andet - hvis den negative udvikling i medlemstallet skal vendes ??


Interessant pointe Simon. Som foreningsformand er jeg af den mening, at det er foreningernes opgave at give meningsfyldte adspredelser inden for vores hobby. Det er os, som forening, der har fat i medlemmerne til daglig, måske 99,9% af tiden, og derfor må vi også påtage os 99,9% af ansvaret for tingenes tilstand, f.eks. ringe/forkerte tilbud til en stor skare af mennesker som hygger sig med at fiske i p&t.

Hvis jeg med garanti kunne øge medlemstallet med 10 kvinder og deres 20 børn ved at arrangere flere ture og kurser i p&t fiskeri, så tror jeg måske nok det var noget vi kunne hitte ud af. Der er mange ting og sager der skal afklares, men det er absolut ikke umuligt.

Men hvorfor ser man ikke flere deciderede  p&t foreninger, med klubhuse, spinner og gennemløberfremstilling, fluebindingskurser i p&t-storfangere og fremstilling af hjemmelavet powerbait, afholdt i deres klubhus hver onsdag fra 19 til 22, med ugentlige fællesture til landets forskellige søer??

Jeg tror markedet er fuldstændig åbent for hvordan en forening skal fungere, agere, tilbyde, hverve, oplyse etc. Men i et samfund der drænes for foreningsliv som helhed, kan det være meget svært.

Skal vi som å/kyst-forening søge nye veje? JA!
Kunne p&t være en retning at efterforske? JA!

Men hvorfor findes de ikke i forvejen? (godt spørgsmål, hehe)
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2014 kl. 00:30
[QUOTE=tranholm] Hej Kim Andersen

Ganske kort, der er skrevet meget om Werner og §7 udvalget men er det ikke Steffen Toft Jensen der sidder i det udvalg.

Er det ikke rigtigt at hvis en forening på Sjælland ønsker bistand og hjælp til Fiskepleje, vandløbspleje eller andre miljø tiltag samt kursus har vi slet ikke behov for DSF men kan gå direkte til Fiskepleje.dk samt DTU.

Er det ikke rigtigt at de fleste kommuner samt regioner har miljø konsulenter ansat som gerne ser et samarbejde med grønne foreninger som vi jo er en del af.

At jeg gør mig tanker om et anderledes forbund eller 3 forbund fordelt på landsdele er helt for egen regning og ansvar, jeg er ikke repræsentant for klubber/foreninger for god ordens skyld Kim.

Ole T

Hej Ole
Jo det er korrekt, at det er Steffen der sidder i udvalget -før var det Kaare, mig bekendt.

Jeg ved faktisk ikke hvor meget man kan henvende sig direkte til DTU om. Jeg har et bestyrelsesmedlem der tager sig af den slags ting, og han henvender sig selvfølelig til DSF, som vi jo er medlem af.

Jeg vil tro, at enhver kommune med respekt for sig selv, har nogle biologer ansat, som sikkert gerne vil hjælpe foreningen.

Dit forslag med 3 forbund fordelt på landsdele lyder spændende, men hvad med økonomien? Man må gå ud fra, at hvis det skal virke, skal der være nogle mennesker ansat. Hvordan skal disse betales? Skal der være et hovedforbund de skal samle trådene? Hvordan skal disse mennesker betales?

Hilsen
Kim A.

Redigeret af Kim A - 10 Nov 2014 kl. 00:31
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2014 kl. 11:31
Hej Ole
Jo det er korrekt, at det er Steffen der sidder i udvalget -før var det Kaare, mig bekendt.

Jeg ved faktisk ikke hvor meget man kan henvende sig direkte til DTU om. Jeg har et bestyrelsesmedlem der tager sig af den slags ting, og han henvender sig selvfølelig til DSF, som vi jo er medlem af.

Jeg vil tro, at enhver kommune med respekt for sig selv, har nogle biologer ansat, som sikkert gerne vil hjælpe foreningen.

Dit forslag med 3 forbund fordelt på landsdele lyder spændende, men hvad med økonomien? Man må gå ud fra, at hvis det skal virke, skal der være nogle mennesker ansat. Hvordan skal disse betales? Skal der være et hovedforbund de skal samle trådene? Hvordan skal disse mennesker betales?

Hilsen
Kim A.

Hej Kim

Er ved at læse referaterne fra §7 udvalget. Ved mødet den 20 nov.2013
var Werner og Steffen samt Kåre repræsenteret for DSF.
Under punkt 3 udtaler Werner at han går ind for et forbud af fiskeri med levende agn, hvor meget har det været oppe til debat i forbundet/medlemmerne inden han udtaler sig om dette og har han belæg for det.

Jeg er ikke i tvivl om at hvis flere foreninger på Sjælland søger hjælp om miljø og vandpleje hos DTU/fiskepleje.dk vil de også kunne få den hjælp i min verden ser jeg kun DSF som et mellemled som det er i dag og sagtens kunne undværes i den sammenhæng.

Da der ved flere møder i §7 udvalget har været 3 repræsentanter fra DSF med kunne det også have været en repræsentant fra de 3 regioner så her kan DSF også undværes.

Hvis klubber/foreninger på Sjælland valgte at holde en tema dag om DSF.
Kan vi undvære DSF og hvad kan vi selv uden DSF hvor megen glæde har det enkelte medlem og klubben af DSF.

Jeg ser en tema dag med 3 repræsentanter fra hver klub/forening med én indledning samt grupper fordelt i forhold til fremmødte, grupperne skulle så diskuterer DSF og hvad man kunne uden et DSF eller om man skulle beholde DSF som det er i dag.
Grupperne havde 4 timer til at fremlægge forslag ideer og tanker for et fremtidig DSF eller om at lave et regions forbund.
Hvordan gør vi et regions forbund mere demokratisk og åbent i forhold til det DSF vi kender i dag.

Kim inderst inde tror jeg man ville vælge at beholde DSF men er også overbevist om at der ville komme mange gode forslag samt kritik af DSF på godt og ondt samt forlange mere åbenhed om økonomi med mere.

Mit eget synspunkt er at DSF sagtens kunne undværes det samme gælder Sportsfiskeren, men det er mit synspunkt.

Ole T    

Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2014 kl. 11:48
Hej Ole T
Prøv at gå tilbage og se mit forslag til en ny organisation for DSF
MVH
Per
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2014 kl. 11:59
Mener du den model, der er magen til det nuværende system(måske endda mere udemokratisk), hvor leddene blot hedder noget andet!!!!
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2014 kl. 12:05
Hej Peter

Var den til mig

Ole T
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2014 kl. 12:45
Det tror jeg næppe Ole, den var til mig.
Men det er ikke den samme model som Rødsgaard udtaler, men han kan ikke se skoven for bare træer.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2014 kl. 18:51

Hej Ole

Er ved at læse referaterne fra §7 udvalget. Ved mødet den 20 nov.2013
var Werner og Steffen samt Kåre repræsenteret for DSF.
Under punkt 3 udtaler Werner at han går ind for et forbud af fiskeri med levende agn, hvor meget har det været oppe til debat i forbundet/medlemmerne inden han udtaler sig om dette og har han belæg for det.

Som i næsten alle andre foreninger, har medlemmerne valgt en bestyrelse, som man mener kan administrere foreningen for én. Jeg spørger da heller ikke medlemmerne om alt mellem himmel og jord, hver gang jeg skal tage stilling til et eller andet.
Men nej, det har ikke været oppe til debat, og havde det været det, kunne man godt forestille sig, at medlemmerne havde været enige. Langt de fleste søfiskere har jo valgt at melde sig ud af forbundet, og i følge kritikkerne er der jo kun laksefiskere tilbage, og de fisker ikke med levende agn.

Jeg er ikke i tvivl om at hvis flere foreninger på Sjælland søger hjælp om miljø og vandpleje hos DTU/fiskepleje.dk vil de også kunne få den hjælp i min verden ser jeg kun DSF som et mellemled som det er i dag og sagtens kunne undværes i den sammenhæng.

Muligt.

Da der ved flere møder i §7 udvalget har været 3 repræsentanter fra DSF med kunne det også have været en repræsentant fra de 3 regioner så her kan DSF også undværes.

Hvis du læser kommissoriet for § 7 udvalget, vil du se, at Danmarks Sportsfiskerforbund må stille med én person. Hvad tror du der ville ske hvis lystfiskerne lige pludselig skulle have lov til at stille med 3 personer? Tror du ikke de andre ville protestere?
Noget helt andet er, at de 3 forbund ville jo aldrig kunne blive enige og dermed ville deres stemme være spildt.

Hvis klubber/foreninger på Sjælland valgte at holde en tema dag om DSF.
Kan vi undvære DSF og hvad kan vi selv uden DSF hvor megen glæde har det enkelte medlem og klubben af DSF.

Jamen der er da slet ingen tvivl om udfaldet. Selvfølgelig ville man blive enige om at DSF kunne undværes. Jeg tvivler på de foreninger, på Sjælland, der stadig er medlemmer af DSF overhovedet ville møde op.

Jeg ser en tema dag med 3 repræsentanter fra hver klub/forening med én indledning samt grupper fordelt i forhold til fremmødte, grupperne skulle så diskuterer DSF og hvad man kunne uden et DSF eller om man skulle beholde DSF som det er i dag.
Grupperne havde 4 timer til at fremlægge forslag ideer og tanker for et fremtidig DSF eller om at lave et regions forbund.
Hvordan gør vi et regions forbund mere demokratisk og åbent i forhold til det DSF vi kender i dag.

Nu har jeg ikke været blandet ind i DSF så længe, da jeg kun har siddet i bestyrelsen i 6 år. Før den tid var jeg, ligesom rigtig mange medlemmer er (tror jeg) fuldstændig ligeglade med DSF, men jeg mener at have hørt om, at Sjællænderne for nogle år siden forsøgte at starte en nyt forbund op som konkurrent til DSF.
Et eller andet må være gået galt, for alternativet findes jo ikke i dag.
Jeg ved ikke om du, Ole, eller andre kan fortælle mig hvad der gik galt den gang?

Kim inderst inde tror jeg man ville vælge at beholde DSF men er også overbevist om at der ville komme mange gode forslag samt kritik af DSF på godt og ondt samt forlange mere åbenhed om økonomi med mere.

Hvis du mener at der ville komme mange gode forslag så forstår jeg ikke, at man ikke udnyttede chancen for 2 år siden, da jeg tilbød at tage alle forslag der ville komme, med til kongressen - der kom ingen.
Hvor er det du ønsker mere åbenhed omkring økonomien? Alle foreninger, der er medlemmer af DSF, får da regnskabet tilsendt hver gang der er kongres, ligesom foreningerne skal have regnskabet tilsendt hvert halve år (det lykkes så desværre ikke helt, men det får de vel styr over).

Mit eget synspunkt er at DSF sagtens kunne undværes det samme gælder Sportsfiskeren, men det er mit synspunkt.

Men Ole, jeg vil gerne bede dig komme med forslag til hvordan du vil få økonomien til at hænge sammen med 3 forbund i bette Danmark. Hvem mener du skal betale de 3 personers løn den dag de skal til møde i § 7 udvalget? Jeg går ud fra, at du vil have folk ansat til at klare kontorarbejdet i de 3 forbund - hvem mener du skal betale deres løn, eller mener du det skal være frivillige der skal klare det hele?
Lad os høre et forslag til hvordan du vil finansiere din model.

Og så lige et sidste spørgsmål - tror du virkelig at der er nogen i Danmark og for den sags skyld også i udlandet der ville tage danske lystfiskere seriøst? Et lilleputland der er nødsaget at have 3 forbund fordi de ikke kan blive enige? Jeg vil tro at en del vil have brug for en iltmaske fordi de ikke få vejret af bare grin. ¨
   

Kim A.
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2014 kl. 20:03
Kim Andersen

Nu mener jeg du er for negativ, undskyld jeg brugte ordet forbund, jeg kunne have kaldt det hovedbestyrelsen for de sjællandske fiskeklubber.

Hvis du gad læse referaterne fra §7 er det sket flere gange at der har været 2 eller 3 personer med fra DSF, det var der også den 20 nov.2013 som jeg henviste til.

Dit svar omkring Werners svar omkring et forbud er sgu for lavt, havde han belæg for det synspunkt som repræsentant for danske lystfiskere.

Det eneste du hænger dig i er økonomi, dog har du denne gang sprunget miljø konsulenten over, måske fordi jeg har ret i det tidligere skrevne.

Det er ikke aktuelt med en debat omkring økonomien før man kender resultatet af en tema dag hvis det skulle ske og det tvivler jeg på.
Måske fordi folk har nok i deres forening/klub og intet ondt om det.

Desværre giver det ikke flere medlemmer til DSF men tror at tilbagegangen ikke stopper her.

Nu er jeg kommet med nogle synspunkter som du efterlyste og mener ikke jeg har mere at byde ind med i forhold til dine svar.

Ole T       
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2014 kl. 21:26
Så Kim.

Så kan du godt kigge i din mailbox.

Det er på grund af tidspres ikke blevet så omfattende og gennemarbejdet som jeg havde håbet på, men skulle jeg nå det til din deadline, så skulle det være nu.
Håber du får et godt møde i morgen.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2014 kl. 22:03
Hej Ole T.
Vil godt forsvare Kim lidt her Smile

Med hensyn til paragraf 7. Udvalget, så er det ikke antallet af dem der møder op, men antal "stemmer". Andre forbund har vist nok også haft flere med til møderne.

Og med hensyn til Verners udtalelse, som du ikke mente han havde belæg for som rep. For de "danske lystfiskere". Han har udelukkende udtalt sig som formand for Danmarks Sportsfiskerforbund. Han kan ikke andet end at repræsenterer dem der er medlem af Dsf.

Havde du repræsenteret en anden organisation,  eksempelvis "søfiskerforbundet" kunne du kun udtale dig på vegne af dine medlemmer.

Ole, det er altså ikke rimeligt at du forventer at vores formand skal udtale sig på vegne af "ikke-medlemer".

At du så ikke er begejstret for Dsf og de ting som de kæmper for, er en anden ting, men så må du nødvendigvis finde nogle ligesindede og lave dit eget forbund, eller forsøge at få indflydelse i det forbund der allerede er nu.

Der er tidliger skrevet at der er 20.000 foreningsmedlemmer på Sjælland. Jeg ved ikke om dette tal er korrekt, men jeg ved at hvis alle disse lystfiskere meldte sig ind i Dsf, så ville indflydelsen fra alle disse være enorm, og helt sikkert udslagsgivende på samtlige beslutninger der kommer fremover.

Det jeg savner er altså, at du og mange af dem som er interesseret i en anden kurs, at I gør noget konkret.

Personligt vil det glæde mig enormt, at vi kunne være sammen om udviklingen af lystfiskeriet i Danmark. Jeg synes det er trist, at en så stor del af lystfiskerne på Sjælland, har valgt ikke at have indflydelse på noget som helst.

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo


Redigeret af niels åge skovbo - 10 Nov 2014 kl. 23:17
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2014 kl. 22:27
Hej igen Ole T.

Vil gerne fortælle, at naturligvis kan alle kontakte de to fiskeplejekonsulenter der er ansat på DTU Aqua. De er lønnet af fisketegsmidlerne.

Dsf har også ansatte som arbejder med fiskepleje. Desuden er der rundt om i dk også nogle dygtige miljøkoordinatorer, som på lokal plan er med til at hjælpe lokalforeningerne.

Men også meget væsentligt, så kan og må konsulenterne fra DTU ikke arbejde politisk. Og dem som ved noget om dette her Ole, vil helt klart kunne fortælle dig om, at ikke blot nationalt, men især lokalt, er den politiske indflydelse betydningsfuld.

Altså har de ellers meget dygtige konsulenter fra DTU,  ikke mulighed for at kunne påvirke politikerne direkte. Det er her at Dsf har deres styrke, og som jeg ser det en betydningsfuld opgave.

Ole, jeg tror altså ikke at du har overblik over hvor mange opgaver som medarbejderne på Dsf er hængt op på. Der er et utal af møder med ministrer, udvalg og alt muligt andet, som på sigt arbejder hen mod et bedre miljø og fiskeri.

Prøv blot at tænke på arbejdet med vandplanerne. Det ved jeg personligt noget om, idet jeg har rep. Dsf i et Vandråd. Det er et kæmpe arbejde der bliver lagt i det, ikke blot lokalt, men i høj grad også i samarbejde med de øvrige miljø organisationer. Her har Dsf arbejdet stenhårdt, og jeg kan love dig for, Ole, at det er noget som kommer til at gøre en stor forskel for vores vandmiljø.

Ole, du kan simpelthen ikke overvurdere  værdien af dette arbejde, som Dsf har knoklet for, ikke blot for de medlemmer der betaler for at være en del af Dsf, men i høj grad også en stor gevinst for de mange Lystfiskere som ikke har bidraget til dette arbejde, endsige betalt for et medlemskab.

Det er meget vigtigt for mig at fortælle dig Ole, at vi er rigtig mange frivillige der arbejder i Dsf for vores allesammens miljø og fisk, og jeg kan forsikre dig om, at din og mange andres kritik smerter og føles urimeligt.....


Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo


Redigeret af niels åge skovbo - 10 Nov 2014 kl. 23:19
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2014 kl. 22:29
Hvordan vil du(NÅS),have man skal være sammen om at udvikle fiskeriet, når formanden for DSF i den grad tager os som gisler? Når han direkte går imod en stor del af lystfiskerne!!!
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2014 kl. 22:35
Kritik får man, hvis man laver ged i den, og det vil jeg mene DSF har gjort "Big Time" her i denne sag, og i alt for mange andre sager.

Det gør de ene og alene, fordi de ikke gider/kan/vil/forespørger medlemmerne/føler det vigtigt at informere deres foreninger i processen op til diverse udtalelser!!!
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2014 kl. 23:39
[QUOTE=tranholm] Kim Andersen

Nu mener jeg du er for negativ, undskyld jeg brugte ordet forbund, jeg kunne have kaldt det hovedbestyrelsen for de sjællandske fiskeklubber.

Jeg er da ked af, at du opfatter mig som negativ, det er ikke meningen. Som du sikkert ved har der før været regioner i DSF, men disse blev nedlagt, da man gerne ville have mere demokrati.
Når du nu igen vil indføre regionerne må det da betegnes som et tilbageskridt.
Dengang havde regionerne et antal stemmer efter hvor mange medlemmer der var i regionen - nu har hver enkelt forening stemmer efter antal medlemmer i foreningen (1 stemmer pr. påbegyndt 100 medlemmer).
Hvis du vil indføre regioner igen tror jeg det bliver rigtig svært for de enkelte foreninger at få lige netop deres ting igennem, specielt hvis de er uenige med resten af regionen. Som det er nu, kan hver enkelt forening komme til kongressen og stemmer som de mener er rigtigt.

Hvis du gad læse referaterne fra §7 er det sket flere gange at der har været 2 eller 3 personer med fra DSF, det var der også den 20 nov.2013 som jeg henviste til.

Jeg har selvfølgelig læst referaterne og er godt klar over, at der flere gange har været indbudt gæster til møderne, og ikke kun fra DSF, men det ændrer vel ikke noget på den forretningsorden § 7 udvalget har, hvor der står:
I udvalget kan følgende organisationer deltage med medlemmer:
2 fra Danmarks Fiskeriforening, 1 fra Dansk Akvakultur, 1 fra Dansk Kystfiskerforening, 1 fra Danmarks Sportsfiskerforbund, 1 fra Ferskvandsfiskeriforeningen for Danmark, 1 fra Dansk Amatørfiskerforening, 1 fra Dansk Fritidsfiskerforbund,
1 fra Danmarks Naturfredningsforening, 1 fra Kommunernes
Landsforening og 1 fra Landbrug & Fødevarer.
Miljøministeriet kan deltage med 1 repræsentant.
Jeg er overbevist om, at hvis DSF skal have lov til at deltage med 3 personer vil de andre også have lov til det.

Dit svar omkring Werners svar omkring et forbud er sgu for lavt, havde han belæg for det synspunkt som repræsentant for danske lystfiskere.

Mig bekendt deltog Verner i det/de møder som repræsentant for Danmarks Sportsfiskerforbund. Jeg ved godt det lyder hårdt, og at jeg vil få en storm imod mig, men det må vel være helt klart, at Danmarks Sportsfiskerforbund repræsenter de foreninger der er medlemmer.

Det eneste du hænger dig i er økonomi, dog har du denne gang sprunget miljø konsulenten over, måske fordi jeg har ret i det tidligere skrevne.

Det er ikke det eneste jeg hænger mig i, men jeg mener dog at det er en vigtig ting. Rigtig mange af de foreninger der har meldt sig ud, har gjort det fordi de mener DSF er for dyrt. Lad os lege med tanken, at jeg, som foreningsformand, blev indkaldt til et sådant møde. Jeg ville da ikke kunne stemme for noget som helst, og sige ja til at blive medlem, uden at jeg vidste hvad det ville komme til at koste mine medlemmer. Derfor mener jeg at økonomien er endog meget vigtig at kende, specielt inden man kalder ind til et sådan møde.
Jeg kan da godt forstå at du ikke svarer på det, for jeg tvivler meget på, at du har tænkt i den retning. Det er heller ikke så mærkeligt, jeg sidder tit og lader tankerne flyve med nye ideer og tænker slet ikke økonomi, men jeg har selvfølgelig beregnet økonomien inden jeg forlægger mine ideer for bestyrelsen. Ellers ved jeg jo godt hvad der sker, mit forslag bliver nedstemt lige med det samme eller jeg får besked på at gå hjem og finde ud af prisen til næste møde

Det er ikke aktuelt med en debat omkring økonomien før man kender resultatet af en tema dag hvis det skulle ske og det tvivler jeg på.
Måske fordi folk har nok i deres forening/klub og intet ondt om det.

Desværre giver det ikke flere medlemmer til DSF men tror at tilbagegangen ikke stopper her.

Jeg er desværre bange for at du har ret i, at det er muligt at medlemstilbagegangen fortsætter, og der skal heller ikke være tvivl om, at DSFs bestyrelse skal arbejde hårdt med at finde en politik der pleaser flere lystfiskere for at få nogle af medlemmerne tilbage i folden.
Desværre tror jeg det bliver svært, for jeg har rigtig svært ved at tro, dog uden at have belæg for det, at de foreninger der har meldt sig ud af DSF, har sænket kontingentet med det samme som det koster at være medlem af DSF. Og det er altså kun 1 kr. om dagen, når man er medlem gennem en forening.

Nu er jeg kommet med nogle synspunkter som du efterlyste og mener ikke jeg har mere at byde ind med i forhold til dine svar.

Kim A.

Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2014 kl. 01:54
Kim Andersen

Som jeg skriver har jeg ikke mere at byde ind med omkring DSF.

En lille fodnote, kan du gætte dig til hvorfor den nye direktør i DBU har fyret 5 topfolk, mit gæt er at DBU var blevet en kæmpe klos som ikke evnede at tilpasse sig nye tider samt at gøre DBU strømlinet.

Ole T
   
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2014 kl. 07:00
Hej Kim

Tak for dine seriøse indlæg. Ægerligt at der ikke kommer noget feedback på alle de meget konkrete ting du skriver om.

Penge betyder mere end i aner her. Rigtig mange flere vile komme med, hvis det kostede en flad 100 kr seddel om året. Hvordan det kan skrues sammen har jeg ikke noget bud på. Det der skide blad kan der altså spares meget på Wink ....der skal altså nytænkning til og der må sluges nogle kameler på medlems strukturen. 

Det er altså svært at overbevise konen om, 2000kr pr. år til medlemsskab af fiskevand, samtidig med + direkte medlem til ....ja hvad er det 400kr, blot fordi foreningen har meldt sig ud af DSF. Og ja mange bruger en del penge på grej, men det er der sku også en del der ikke gør.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres