Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSF rygklapper og stolt af det

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DSF rygklapper og stolt af det
    Sendt: 11 Nov 2014 kl. 08:28
Nu er kontingentet pludselig også blevet et problem. Lad mig så lige høre, hvorfor kan det være at der er knap 100.000 medlemmer af jægerforbundet når deres kontingent er dobbelt så dyrt ( sammenlignet med et direkte medlemskab af det)?

Helt ærligt, så er det i sidste ende næppe prisen det kommer an på, eller hvad?
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2014 kl. 08:53
Hvis det ikke er prisen, så er der kun bestyrelsen tilbage!!!
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2014 kl. 09:09
Citat: Rødsgaard

Hvis det ikke er prisen, så er der kun bestyrelsen tilbage!!!


Og så er vi tilbage ved, at bestyrelsen er det nemmeste problem i verden at ændre. Mød op, stil op og få flere stemmer
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2014 kl. 09:22
KærDet er altså svært at overbevise konen om, 2000kr pr. år til medlemsskab af fiskevand, samtidig med + direkte medlem til ....ja hvad er det 400kr, blot fordi foreningen har meldt sig ud af DSF. Og ja mange bruger en del penge på grej, men det er der sku også en del der ikke gør.e Jesper citat slut

Nu har jeg en hustru der fulgt mig og fiske sammen med mig......det er DOBBELT så dyrt....smiler

Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2014 kl. 09:23
Hej Arnt.

Måske noget med at man er forsikret + at jægere altid har været bevidst om at ting koster penge, hvor imod lystfiskere altid har været præget af at det hele er for dyrt og at man skal lave alt selv og det skal være så billigt som muligt og bla bla bla. 
Jægere er bevidst om at når man trykker på aftrækkeren, så koster det fra 1,15 + 48 ører til en lerdue og op til 60 kr for en riffelpatron. Hvordan er det lige med lystfiskere? Vi hyler og piver når vi smider et blink væk til 20 kr. (selvfølgelig købt på udsalg) som vi har fisket med i 100 timer Dead 
Så ja, pris pris pris.

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2014 kl. 09:49
hej igen
Det er blevet for dyrt, fordi mange foreninger har meldt sig ud uden kontingentnedsættelse. Hvis man er glad for bladet, er det jo ikke dyrt. Personligt er jeg kørt surt i alle typer hobbyblade, da det er det samme stof hele tiden.....og det er ikke en kritik af skribenterne i bladet. Det kan nok være svært, med fornyelse og alle kan ikke gøres tilfredse. Alt det vigtige miljøstof osv, kan vi jo blot få på en billigere måde. Man kunne også blot lave det som pdf ligesom FFFD også gør det. Jeg kender en hel del, som sikkert ville støtte den gode sag hvis det var billigere.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2014 kl. 10:11
Hej Jan

Det behøver jeg ikke, jeg tror det hjælper meget mere at sige tingene offentligt. Så kan evt. nye bestyrelsesmedlemmer læse overalt, hvad de absolut ikke skal begå af fejl!!!

Og så vil jeg da hellere have muligheden for at opdrage på den siddende bestyrelse, så de har en chance for at få vendt skuden.

Tror du nogen sinde, at der var inviteret til dialogmøde, hvis der ikke havde været en offentlig debat! Nej vel!!!

Desværre er dialogmødet kun en succes, hvis DSF bagefter sender et brev til ministeren, hvor de går direkte imod lovforslaget. Det gør de nok ikke, men så må de bare opdrages meget mere af offentligheden.


Redigeret af Rødsgaard - 11 Nov 2014 kl. 10:15
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2014 kl. 10:43
Citat: sage

hej igen
Det er blevet for dyrt, fordi mange foreninger har meldt sig ud uden kontingentnedsættelse. Hvis man er glad for bladet, er det jo ikke dyrt. Personligt er jeg kørt surt i alle typer hobbyblade, da det er det samme stof hele tiden.....og det er ikke en kritik af skribenterne i bladet. Det kan nok være svært, med fornyelse og alle kan ikke gøres tilfredse. Alt det vigtige miljøstof osv, kan vi jo blot få på en billigere måde. Man kunne også blot lave det som pdf ligesom FFFD også gør det. Jeg kender en hel del, som sikkert ville støtte den gode sag hvis det var billigere.


Hej Jesper
Jeg håber sandelig ikke du har ret i det du skriver, nemlig af FFFD laver bladet på pdf. Det kan godt være de gør det også, men bladet udkommer også i papirform. Hvis det er stoppet får de godt nok røvfuld til generalforsamlingen her den 23. november.

Hilsen
Kim A
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2014 kl. 10:51

FlueFisker er et smukt blad med et godt indhold.Lavet af frivillige og udkommer 4 gange om året. Jeg havde lige juni nummeret liggende. Der var kun 5 reklamer.Big smile
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro




Redigeret af lasse hagebro - 11 Nov 2014 kl. 19:35
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2014 kl. 12:08
Citat: Jan Persson

Citat: Rødsgaard

Hvis det ikke er prisen, så er der kun bestyrelsen tilbage!!!


Og så er vi tilbage ved, at bestyrelsen er det nemmeste problem i verden at ændre. Mød op, stil op og få flere stemmer

Hvorfor er det man uvilkårligt får lyst til at gå ud og Dead på sådanne ukonstruktive meldinger.

Hvad er der galt i at give frivillige ildsjæle en ligge opsang og opfordring til nytænkning?
Det er jo muligt at de besidder en egenskab som man ikke selv har, som feks. gennemslagskraft, karisma, troværdighed osv. osv.
Jeg tør da godt tage bladet fra munden Jan Persson og sige lige ud, at du i min verden, ikke besidder nogen af delene.
Faktisk virker du på mig, temmelig utiltalende og ukarismatisk. Du ville være den sidste jeg stemte på, ja faktisk ville jeg hellere selv tage arbejdsskjorten på, hvis det kunne holde dig væk fra beslutningernes bord.
Men på trods af min forudindfattede mening om dig og din person i denne sammenhæng, kan du jo være et ganske glimrende menneske alligevel. Jeg kender dig kun fra dine lidet konstruktive og af og til meget provokerende men indholdsløse indslag.
Jeg er meget bevidst om, at min holdning på skrift også fremprovokerer en reaktion hos andre, som både kan være i positiv og negativ grad. Men i det mindste har jeg erkendt, at jeg IKKE er redningsmanden for DSF, men at jeg har nogle ideer til hvordan DSF fremadrettet kan blive et mere spiseligt og alment accepteret forbund for bredden af Dansk lyst og sportsfiskeri. Der er personer der har langt større karisma, troværdighed og gennemslagskraft end undertegnede, der kort og godt er så pokkers primitiv, at jeg hellere end gerne kalder en skovl for en skovl og en spade for en spade.
Jeg har valgt at E-mail korrospondere med sådan et menneske, som har den indflydelse jeg har sat mig selv uden for, ved at undlade at have medlemskab i DSF.
Jeg håber og tror på at DSF så vil lytte til et af deres medlemmer og forstå at der SKAL ske en forandring. Om det så bliver min model, noget af min model eller slet ikke min model, er ligegyldigt i den sammenhæng, bare der sker en forandring fra hvad der er i dag til fremtiden, hvor sammenslutninger og organisationer er langt vigtigere end individer og personer.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2014 kl. 12:24
Skal jeg forstå din kvalme sådan at du mener min opfordring til medlemsdemokrati er ukonstruktiv?

I givet fald, så har jeg svært ved at se hvad du vil sætte i stedet. Men kommer måske frem i dit brev til Kim A?

Til information, så har jeg aldrig stillet op til noget valg i DSF og har heller ingen planer om det, så du behøver ikke overveje at stille op på den baggrund. Du kunne vælge at gøre det af andre årsager, det ville da være befriende hvis du valgte at sætte handling bag alle dine ord.

Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2014 kl. 12:36
Citat: Kim A

Citat: sage

hej igen
Det er blevet for dyrt, fordi mange foreninger har meldt sig ud uden kontingentnedsættelse. Hvis man er glad for bladet, er det jo ikke dyrt. Personligt er jeg kørt surt i alle typer hobbyblade, da det er det samme stof hele tiden.....og det er ikke en kritik af skribenterne i bladet. Det kan nok være svært, med fornyelse og alle kan ikke gøres tilfredse. Alt det vigtige miljøstof osv, kan vi jo blot få på en billigere måde. Man kunne også blot lave det som pdf ligesom FFFD også gør det. Jeg kender en hel del, som sikkert ville støtte den gode sag hvis det var billigere.


Hej Jesper
Jeg håber sandelig ikke du har ret i det du skriver, nemlig af FFFD laver bladet på pdf. Det kan godt være de gør det også, men bladet udkommer også i papirform. Hvis det er stoppet får de godt nok røvfuld til generalforsamlingen her den 23. november.

Hilsen
Kim A
hej Kim
derfor skrev jeg også Smile
hvis kontingentet blev bladets trykpris/forsendelse m.m billigere, så ville jeg vælge det og læse det på min ipad.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2014 kl. 00:33
For at opdatere alle der følger med i denne tråd, kan jeg oplyse at jeg har fået en mail fra Steen med konstruktive forslag til hvad han mener DSF bør lave om.
Denne mail er selvfølgelig videresendt til bestyrelsen for DSF i dag, og jeg har allerede fået positive tilkendegivelser fra bestyrelsen om, at det er noget de vil kigge på.
Selvfølgelig vil ikke alle ting blive gennemført lige med det samme, men det er ligesom i politik - man må give lidt for at få lidt.
Knæk og Bræk derude - hvis der er flere kritikkere der gerne vil have deres konstruktive forslag med i bunken, er min mail åben for indslag.

Hilsen
Kim A
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres