Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDen dyre etiske agenda for DSF

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Direkte Link til dette Indlæg Emne: Den dyre etiske agenda for DSF
    Sendt: 13 Nov 2014 kl. 20:51
Slettet under henvisning til Straffeloven § 267

Redigeret af laah123nu - 14 Nov 2014 kl. 17:55
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2014 kl. 20:56
Citat: Peter Fischer

Persson,
Du roder rundt i begreberne her. Mandatsvig kan kun anmeldes ved beviseligt formuetab. Jeg kan næppe anklage DSF bestyrelsen eller Verner for at have frataget mig fornøjelsen ved noget fiskeri, og bagefter sætte et beløb på. Det kunne jeg måske i USA, men den går sgu ikke herhjemme endnu.
Det kunne være rigtig interessant at sætte dem på anklagebænken, men det er vel på en måde også det vi gør nu, ikke?


Nope - det er ikke mig, der roder rundt.

Du henviser til Wiki's definition på korruption - hvor sætningen om mandatsvig også er en væsentlig pointe - og bagefter kommer du så og siger at den ikke gælder. Med andre ord, så plukker du i definitionen så den passer i dit kram.

Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2014 kl. 21:00
Citat: Peter Fischer

Hej Kim,
Jeg tænkte nok du ville argumentere på denne måde. Men du glemmer selvfølgelig, at der findes andre medlemmer af DSF end dig og dine ligesindede. Jeg har også været medlem af DSF, og på samme måde har flere af mine sø fiskende venner. Men DSF bestyrelsen har aldrig flyttet en finger for vores skyld, så i den henseende har I svigtet. Desuden kan du vel ikke udelukke, at der stadig er sø fiskere tilbage i DSF, ligesom der stadig er en lille håndfuld lystfiskere fra Sjælland. Dem svigter I i særdeleshed med dette tiltag omkring levende agnfisk.
Jeg ser i udtalelsen fra Dyreetisk råd rigtig mange gode forslag til hvorledes lystfiskerne kunne forbedre deres adfærd og omdømme. Men i stedet for at gribe disse indlysende forslag, vælger I at kaste jer over et forslag, der indebærer et reel forbud mod fiskeri, som i hvert fald en del af DSF medlemmerne dyrker.
Jeg har selv belyst tilstrækkeligt, at det sagtens kan betegnes for at være i bestyrelses medlemmernes personlige interesse netop at vælge dette forbud frem for alle de andre forslag, så det vil jeg ikke uddybe igen.


Hej Peter
Når du nu skriver at du regnede med at jeg ville argumentere på denne måde, kunne jeg fristes til at sige i lige måde.
Du springer let og elegant hen over alle de steder jeg kommenterer, som ikke lige passer ind i dit kram.
I grunden lidt ærgerligt for jeg ville da gerne høre hvor langt man var med det nye forbund, siden man allerede har taget beslutninger.

Din diskussionsform minder utrolig meget om en Niels Riis Ebbesen der engang var meget aktiv herinde. Lige så snart man kom med noget konkret, skiftede han spor.
Jeg forstår det i grunden godt, for det ville ikke være smart at kommentere de ting jeg skrev.    

Jeg er helt på det rene med, at DSF nok, i mange år, har været for fedtfinnefikseret og det er helt klart noget man skal arbejde med, men din useriøse måde at skrive på, fremmer helt sikkert ikke samarbejdet.

Kim A.
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2014 kl. 21:15
Hej Kim,

Tilsvining er det du er bedst til, ingen tvivl om det. Hvis jeg har undladt at besvare nogle af dine spørgsmål, så er det enten fordi du er ude i ren tilsvining, hypotetiske spørgsmål, eller noget der er helt irrelevant. Jeg tror nok jeg selv vil bestemme om jeg vil rende ned af din gade, eller om jeg vil holde mig til tråden.

Du udviser i den grad useriøsitet med mange af dine spørgsmål, men det er jo dit problem.

Hvad angår det alternative forbund, så kan det vel heller ikke være noget, som jeg på nogen måde kan være forpligtet til at svare dig på. Iøvrigt også totalt irrelevant, når vi nu snakker om DSF og dets virke. Men du skal ikke være i tvivl om at jeg arbejder på sagen.

Der er utallige meget relevante spørgsmål, som jeg endnu ikke har fået svar på, så jeg anser din kritik af mig for at være skudt langt forbi målet.
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2014 kl. 21:23
Slettet under henvisning til Straffeloven § 267

Redigeret af laah123nu - 14 Nov 2014 kl. 17:56
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2014 kl. 21:37
Citat: tranholm

Hej Kjeld

Du skriver rolig nu og det har du ret i, men var det ikke meget nemmere at læse referatet fra den 20 nov. 2013 i §7 udvalget under stk.3

Der var kun en der udtalte at han ikke kunne se noget formål med et forbud da det er en meget brugt fiskemetode og det var Henrik S. Lund fra Danmarks Fiskeriforening.

Verner sagde klokkeklart jeg går ind for et forbud med levende agn, man kan da ikke være i tvivl i §7 udvalget hvem Verner repræsentere med den udmelding at de så ikke ved hvor få i forhold til den mængde lystfiskere der er i Danmark er så bare trist.

Ole T

Der står også at §7 udvalget var enige om at der eventuelt skal gøres noget for at støtte op om anbefalingerne i dyreetisk råds udtalelser.

"Jakob Munkhøj Nielsen takkede Bengt Holst for oplægget og udvalget for en engageret debat. 
Det blev konkluderet, at det bør undersøges, hvad der eventuelt kan gøres for at tage hensyn til nogle af de anbefalinger, som fremgår i udtalelsen. NaturErhvervstyrelsen vil reflektere over bemærkningerne fra udvalget, og samle op herpå med henblik på opfølgning – forventeligt i 2014." 

På mødet den 25. juni 2014 oplyser formanden, Jakob Munkhøj Nielsen, at forbuddet indføres i dyreværnsloven ved først kommende lejlighed.

Jeg nægter at tro at dette var sket såfremt udvalget havde været lodret rygende uenige, i stik modsætning til hvad der er først til protokols. Men det er jo min tro.

Jeg tror desværre at alle kan læse de referater præcis som fanden læser en bibel. Så er vi jo tilbage ved start, igen. F.eks. fokuserer alle på Verner, selvom det var Ferskvandsfiskeriforeningens repræsentant der først (ifølge referatet) udtalte støtte til et forbud mod agnfisk (iøvrigt direkte anspurgt af Jakob Munkhøj Nielsen)... Men det er jo bare en observation ;)
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2014 kl. 21:52
Det er da fløjtende ligegyldigt om der kunne komme forbud eller ej!! Det der er skræmmende er, at den mand, der hævder at kunne tale på alle lystfiskeres vegne. Han lægger sig fladt ned ved først givne lejlighed. Jeg synes han skulle trække sig, og håbe på at blive glemt i en fart!!!
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2014 kl. 22:02
Desværre en denne tråd, ligesom stort set alle andre, der handler om et kommende forbud mod levende agn, løbet fuldstændig af sporet og endt i gensidig mudderkast.

Desværre, fordi det oprindelige oplæg egentlig fortjener en debat omkring lystfiskeri og etik. Uanset hvilken form for fiskeri vi dyrker, så er det en kendsgerning, at vi gør os til herre over liv og død hos andre levende væsener og som en konsekvens heraf, er tvunget til at forholde os til vore etisk og samvittighed. Ligeledes er vi uanset om vi kan lide det eller ej, nødt til at forholde os til, at det omgivende samfund har en mening og holdning til vores fælles hobby og hvordan vi forvalter den etisk. Personligt hilser jeg denne debat velkommen, da vi efter min mening ikke bør have noget at skjule og skal kunne tåle at vise hele paletten frem i åbenhed og kunne se både os selv og vore medborgere i øjnene bagefter. Jeg har ikke noget ønske om at være med i en hemmelig loge, der har skjulte lig i lasten, næsten på linje med børnemishandlere, narkohandlere eller andre, der er tvunget til at agere i det skjulte fordi deres handlinger ikke tåler offentlighedens lys.

Derfor burde vi også være taknemlige for, at dyreetisk råd har valgt at se på vores hobby med kritiske øjne og påpege de steder, hvor vi kan og bør stramme op i vores behandling af levende væsener.

Vi er langt fra de første og vi bliver heller ikke de sidste, som dyreetisk råd tager under behandling.
Hele listen ligger offentligt tilgængeligt på FVM hjemmeside og omfatter bl.a. landbruget og jægerne.

Dyreetisk råd


Samme sted kan man finde en beskrivelse af rådet kommission, altså hvad de er sat i verden for:

Rådets opgave er, ifølge dyreværnslovens § 25, ud fra en etisk vurdering at følge udviklingen inden for dyreværn. Rådet kan enten på eget initiativ eller på fødevareministerens begæring afgive udtalelser om dyreværn.

Rådet skal altså udtale sig om etiske problemstillinger og hverken kan eller skal tage stilling til økonomi, jura, praktiske forhold eller nogle som helst andre hensyn. Som i tilfældet med lystfiskeri, kan de tage sager op på eget initiativ. Rådet er bredt sammensat, bl.a. med medlemmer udnævnt af landbruget, forbrugerrådet og dyreværnsforeninger. Sjovt nok tale trådstarter om giraffen Marius som et eksempel på, hvordan vi opfatter dyr – sjovt fordi formanden for dyreetisk råd er Bengt Holst, samme mand, der skød og obducerede giraffen. Vi kan derfor med rimelig sikkerhed sige, at rådet i udgangspunktet har et pragmatisk forhold til samspillet mellem dyr og mennesker. Derfor kan vi også tage deres indstillinger alvorligt og seriøst. Som nævnt har de udelukkende beskæftiget sig med de etiske perspektiver i vores omgang med dyr og kommet frem til 4 områder, hvor der er plads til forbedring. Heraf har fødevareministeren så valgt at fokusere på et punkt, nemlig det punkt, der generer mindst mulige lystfiskere og som har de praktisk mindste konsekvenser. Ingen må opgive geddefiskeri, da der findes fine alternativer i kunstige eller døde agn. På den baggrund skal man se udtalelserne fra DSF om støtte til forslaget. Alternativerne var simpelthen meget værre. I den forbindelse skal det nævnes, at det ikke er i overensstemmelse med sandheden når trådstarter skriver at ingen andre har måttet give indrømmelser på grund af udtalelser fra dyreetisk råd. Jægerne har måttet sande, at der pr. 31.12.2016 kommer et forbud mod hold og brug af levende ræve til træning af hunde til brug i gravjagt. Forløbet er fuldstændig identisk, rådet kom med 3-4 kritikpunkter og ministeren valgte det mindst omfattende og ophøjede det til lov. Modsat forslaget om forbud mod levende agn, så ER dette forbud faktisk ophævet til lov. Modsat DSF, så har jægerforbundet valgt at kæmpe imod forbuddet – selv om de selv gør opmærksom på, at der findes glimrende alternativer. Kun tiden kan vise hvilken strategi, som er den klogeste og på lang sigt giver størst politisk indflydelse, indrømmelser og goodwill. Jeg kan godt have MIN holdning, men jeg kan jo blive klogere. For en god ordens skyld, så er det vigtigt at gøre sig bevidst, at forbuddet mod levende agn kommer fra fødevareministeren, ikke fra dyreetisk råd og slet ikke fra DSF.

Jeg er ikke ukritisk rygklapper – langt fra. DSF har forsømt at få langt de største grupper af fiskere ind i folden af organiserede. En undersøgelse fra 2010 viser at kystfiskerne udgør næsten 1/3 af de danske lystfiskere og at P&T fiskere er den næststørste gruppe. Å-fiskerne udgør faktisk kun ca. 8%, pudsig nok præcis samme procentdel som søfiskerne ;). Langt de fleste kystfiskere og P&T fiskere er ikke organiseret i foreninger og derfor pr. automatik uden for indflydelse i forbundet. Det er simpelthen ikke i orden og nok den allervæsentligste grund til, at så få rent faktisk er medlem. Her er plads til forbedringer og et åbent forslag til Kim for præsentation til forbundet.

Redigeret af Jan Persson - 13 Nov 2014 kl. 22:11
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2014 kl. 22:44
Bare lige for at huske os alle sammen på hvordan etisk råds udtalelse er : http://fvm.dk/fileadmin/user_upload/FVM.dk/Dokumenter/Fiskeri/Indsatser/Lyst-_og_fritidsfiskeri/Udtalelse_om_lystfiskeri__DOK578351_.pdf

Læs nu det hele godt og grundigt igennem.
Det er fremtiden og det må vi forholde os til. 

Og jeg kan åbenbart ikke finde ud af at indsætte et direkte link. Clown



Redigeret af Steen V Knudsen - 13 Nov 2014 kl. 22:45
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2014 kl. 23:01
Udtalelse om lystfiskeri

Udtalelse om jagt

Blot til sammenligning - så kan man jo selv vurdere om jagten er blevet ødelagt på baggrund af udtalelsen fra 2010
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2014 kl. 23:16
Jan

Jeg er da fløjtende ligeglad med hvad andre siger og gør eller har gjort ude omkring.
Hvis DSF's forman ikke går imod begrænsninger i stangfiskeriet uden at have hørt de eventuelt berørte, så er han ikke ret god til at tale lystfiskernes sag mener jeg.
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2014 kl. 23:26
Hvis du lige læser etisk råds udtalelser om jagt kontra fiskeri Jan Persson, så vil du ret hurtigt opfatte at etisk råd IKKE har noget dårligt at sige om jagt generelt, men kun har meget få punkter hvor man mener der kan rettes op.
Sammenligner du udtalelserne omkring fiskeri, er tonen skarpere.

Jeg syntes det er meget værd at lægge mærke til følgende tekst fra afsnittet levende agn.

Det dyreetiske Råd finder på nuværende tidspunkt ikke,at der foreligger tilstrækkelig viden om hvirvelløse dyr som feks orme og maddiker til, at Rådet ud fra en velfærdsmæssig betragtning kan tage stilling til brug af disse dyr som levende agn. Rådet mener dog grundlæggende, at man skal vise respekt for brug af levende dyr og anbefaler derfor, at der anvendes alternativer, hvor dette er muligt.

Så slut med at anvende regnorm til fiskeri efter ørreder og laks, med mindre de er aflivet først.
Slut med at anvende sandorm og børsteorm til flade, torsk, havørred og andet sjov i havet, med mindre de er aflivet først.
Ikke flere medekonkurrencer hvor der anvendes levende maddiker til forfoder eller agn.
Slut med at tage junior med i mosen og hyggefiske aborre og skaller med regnorm.

HUSK DET NU!!!!!!!!!!!


Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2014 kl. 23:32
Det er så godt spottet Steen.
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 00:23
Hej Peter
Du skriver: Tilsvining er det du er bedst til, ingen tvivl om det. Hvis jeg har undladt at besvare nogle af dine spørgsmål, så er det enten fordi du er ude i ren tilsvining, hypotetiske spørgsmål, eller noget der er helt irrelevant. Jeg tror nok jeg selv vil bestemme om jeg vil rende ned af din gade, eller om jeg vil holde mig til tråden.

Jeg må da nok indrømmer at ”tilsvining” var det sidste prædikat jeg havde forventet at få hæftet på mig. Jeg synes selv, at jeg forsøger at holde debatten på et nogenlunde niveau.

Jeg har taget et par sætninger fra debatten frem og forsøgt at kommentere dem, så godt jeg kan.

Du skriver: Men et nyt forbund vil i givet fald være fuldstændig transparent med åbne beslutnings processer.
Jeg spørger så:
Er det noget DU har besluttet eller er man allerede så langt, at man har kunnet nå at beslutte dette???
Du skriver så:
Hvad angår det alternative forbund, så kan det vel heller ikke være noget, som jeg på nogen måde kan være forpligtet til at svare dig på.

Det har du selvfølgelig helt ret i, men hvis man tager din kommentar om at et nyt forbund vil være fuldstændig transparent med åbne beslutningsprocesser, passer det vel ikke helt sammen. Man må vel også forvente, at alle de lystfiskere, der ikke har valgt at støtte DSF, er i sin ret til at vide hvor langt man er, hvis de skal have en chance for at beslutte om de ønsker at være med.
ER DET DET DU KALDER TILSVINING?

Du skriver:
Når DSF nu arbejder på at forme en overordnet etik for lystfiskeriet, der hedder “En stang, en agn og en krog”, og man så kigger på det nylige forløb i lovforslaget mod levende agnfisk, så begynder man at se billedet af deres fremtidsdrøm. Man vil præge lovgivningen, så lystfiskeriet rettes yderligere mod det “ædle fiskeri efter ædelfisk”. Fiskeri efter andre fiskearter vil nok blive accepteret, men det må ikke dyrkes, som det gøres i dag.
Jeg skriver så:
Det må man da sige, er noget af en påstand - nok grebet ud af luften, som så meget andet du kommer med.
ER DET DET DU KALDER TILSVINING?
Du må da give mig ret i, at du nok aldrig har hørt DSF´s bestyrelse udtale sig på den måde, så det er din tolkning af de ting der sker.

Du skriver:
Jeg er jo ikke imod udsætninger af havørreder og laks, som det måske kan se ud, men jeg nægter at støtte en enøjet og korrupt formand.
Jeg skriver
Det er muligt at Verner en gang i mellem laver nogle ting, andre ikke er enige i, men jeg har da endnu ikke hørt ham beskylde andre for korruption og værre ting.
ER DET DET DU KALDER TILSVINING?

Jeg skriver:
Skal din måde, at argumentere på, være tonen i det nye forbund? Er det måske endda dig der melder dig på banen som formand?
Det bliver spændende at følge dit arbejde med at få et nyt forbund på benene - det bliver rigtig spændende at se om Danske Lystfiskere vil følge dig.
Skal jeg være helt ærlig synes jeg du skal overlade det til nogle andre, der kan holde kammertonen, jeg tror ikke du duer til opgaven.
ER DET DET DU KALDER TILSVINING?
– måske en lille smule men jeg har rigtig svært ved at se hvordan det skal kunne fungere med den tone du bruger i debatten.
Det er jo helt i orden, at man ikke er enige, men jeg kan ikke mindes, at en personhetz nogensinde har ført til noget positivt.

Du skriver:
Jeg tror ikke jeg vil græde hele natten over, at jeg ikke har jeres støtte. Jeg kan leve med det.
Jeg svarer:
Det er jeg såmænd slet ikke i tvivl om du kan, men du er da godt i gang med at dræbe ethvert initiativ på at få startet et nyt forbund. Enhver normaltænkende lystfisker/dansker må da absolut tage afstand fra din måde at argumentere på
ER DET DET DU KALDER TILSVINING?

Du skriver:
Jeg har ingen ambitioner om at have nogen magt i det, men det vil glæde mig enormt, hvis vi kunne slippe for al den korruption (der var den igen) og gemmeleg, som DSF står for.
Jeg svarer:
Det var da ærgerligt, men ikke overraskende. Jeg tror du er en person, ligesom visse andre herinde, der kun har det i munden, men lige så snart man skal trække i arbejdstøjet og bestille noget, slår du bak.
MIG - SKAL JEG LAVE NOGET?
ER DET DET DU KALDER TILSVINING?
Der kan godt være en lille grad af tilsvining i mit svar, men jeg har virkelig den holdning, at man må yde for at kunne nyde, og undskyld mig, men folk der kun ønsker at stå på sidelinjen og råbe, uden at yde en indsats selv, ja dem har jeg altså ikke særlig stor respekt for – undskyld hvis det var tilsvining.

Du skriver:
Jeg har skrevet stolpe op og stolpe ned om de sager, hvor Verner og DSF har svigtet medlemmernes og vi andres tillid, så det orker jeg ikke igen.
Jeg svarer:
Altså, vi må lige have én ting helt på det klare. Verner og DSF kan svigte medlemmernes tillid, men det må stå helt klart, at Verner og resten af bestyrelsen kun står til ansvar over for medlemmerne af forbundet.
Hvis jeg, som organisations menneske, skal stå til ansvar over for alle lystfiskere i Aabenraa, Sønderjylland eller måske hele Syddanmark, stopper jeg lige med det samme.
Jeg vil til enhver tid stå til regnskab over for de medlemmer der er i den forening, jeg er formand for, men fanemig nej om jeg vil stå til regnskab over for alle lystfiskere i Aabenraa og omegn. Det gør Verner og resten af bestyrelsen selvfølgelig heller ikke, de står kun til ansvar over for medlemmerne af DSF.
ER DET DET DU KALDER TILSVINING?

Du skriver:
Du udviser i den grad useriøsitet med mange af dine spørgsmål, men det er jo dit problem.
Der er utallige meget relevante spørgsmål, som jeg endnu ikke har fået svar på, så jeg anser din kritik af mig for at være skudt langt forbi målet.

Du har været utrolig produktiv i debatterne omkring DSF, og skal jeg være ærlig, orker jeg ikke at læse 4-500 indlæg igennem for at finde dine seriøse forslag til hvad der skal laves om, for at DSF bliver spiselig for væsentlig flere lystfiskere.
Men uanset hvad der er skrevet i debatten indtil nu, skal du selvfølgelig have tilbuddet igen - send mig en mail med konstruktive, gerne begrundede, forslag til hvad der skal laves om i DSF for at det bliver mere spiseligt for alle. Jeg lover at mailen vil blive sendt videre til bestyrelsen og jeg tør også her godt love, at det bliver taget alvorligt af bestyrelsen i DSF, de ved jo også godt at de ikke er så populære i øjeblikket.

I øvrigt vil jeg overlade til resten af læserne at beslutte om jeg tilsviner dig og andre her på forum.
Jeg har da endnu ikke fået slettet nogle af mine indlæg af ADMIN, ligesom en anden fik i debatten ”DSF rygklapper og stolt af det”. Der stod: SLETTET: injurierende / æreskrænkende indlæg Straffeloven § 267

Redigeret af laah123nu - 05 Nov 2014 kl. 22:16

Jeg håber ikke jeg har tilsvinet dig for meget – det har i hvert fald ikke været hensigten.
Kim A
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 01:54
Hej Kim Andersen

Men Ole, jeg vil gerne bede dig komme med forslag til hvordan du vil få økonomien til at hænge sammen med 3 forbund i bette Danmark. Hvem mener du skal betale de 3 personers løn den dag de skal til møde i § 7 udvalget? Jeg går ud fra, at du vil have folk ansat til at klare kontorarbejdet i de 3 forbund - hvem mener du skal betale deres løn, eller mener du det skal være frivillige der skal klare det hele?
Lad os høre et forslag til hvordan du vil finansiere din model.

Dette skrev du til mig i en anden tråd. I denne tråd skriver du at de ingen løn får når de er til møder i §7 udvalget men kun køre penge.

Hvad er rigtigt

Ole T


Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 02:12
Citat: tranholm

Hej Kim Andersen

Men Ole, jeg vil gerne bede dig komme med forslag til hvordan du vil få økonomien til at hænge sammen med 3 forbund i bette Danmark. Hvem mener du skal betale de 3 personers løn den dag de skal til møde i § 7 udvalget? Jeg går ud fra, at du vil have folk ansat til at klare kontorarbejdet i de 3 forbund - hvem mener du skal betale deres løn, eller mener du det skal være frivillige der skal klare det hele?
Lad os høre et forslag til hvordan du vil finansiere din model.

Dette skrev du til mig i en anden tråd. I denne tråd skriver du at de ingen løn får når de er til møder i §7 udvalget men kun køre penge.

Hvad er rigtigt

Ole T

Hej Ole
Det er ikke mig der har skrevet at de ikke får løn når de er til møde i § 7 udvalget.
Jeg går meget stærkt ud fra, at de får tabt arbejdsfortjeneste. Hvis de ikke gør, tager jeg sku bare hatten endnu mere af for de mennesker. Hvem har råd til at sætte en dagsløn til hver gang der er møde?

Kim A.

Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 02:13
Undskyld Kim Andersen

Det er Niels Åge Skovbo der skriver at de ingen løn får men kun kørepenge.

Men vil da gerne vide hvad der er rigtigt.

Ole T
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 08:00
Hej Kim,

Som du selv skriver, du har lavet tilsvining, og det har jeg måske også, men at admin. har fjernet et af mine indlæg viser jo bare, at I bruger alle midler. Jeg har for eksempel ikke henvendt mig til admin, bare fordi nogen har omtalt mig æreskrænkende, og det er der rigeligt med eksempler på i denne debat. Det kan enhver læser se.

Du beskylder mig for at være negativ og uværdig til formand for en ny organisation. Og hvad så? Jeg skriver, at det ikke er min ambition at blive formand, og når jeg anklager DSF må det i sagens natur være negativt. Jeg beskylder dem jo ikke for at være nogle festlige filantroper, vel?

@Persson: At beskylde mig for mudderkastning er plat. Kig mine indlæg igennem og find et eksempel.


Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 08:23
Citat: Peter Fischer

@Persson: At beskylde mig for mudderkastning er plat. Kig mine indlæg igennem og find et eksempel.


Ikke særlig svært, du har adskillige gange beskyldt navngivne personer for korruption uden at fremlægge dokumentation. Det er mudderkastning
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 08:27
Citat: Steen V Knudsen

Hvis du lige læser etisk råds udtalelser om jagt kontra fiskeri Jan Persson, så vil du ret hurtigt opfatte at etisk råd IKKE har noget dårligt at sige om jagt generelt, men kun har meget få punkter hvor man mener der kan rettes op.
Sammenligner du udtalelserne omkring fiskeri, er tonen skarpere

Det dyreetiske Råd finder på nuværende tidspunkt ikke,at der foreligger tilstrækkelig viden om hvirvelløse dyr som feks orme og maddiker til, at Rådet ud fra en velfærdsmæssig betragtning kan tage stilling til brug af disse dyr som levende agn. Rådet mener dog grundlæggende, at man skal vise respekt for brug af levende dyr og anbefaler derfor, at der anvendes alternativer, hvor dette er muligt

Så slut med at anvende regnorm til fiskeri efter ørreder og laks, med mindre de er aflivet først.
Slut med at anvende sandorm og børsteorm til flade, torsk, havørred og andet sjov i havet, med mindre de er aflivet først.
Ikke flere medekonkurrencer hvor der anvendes levende maddiker til forfoder eller agn.
Slut med at tage junior med i mosen og hyggefiske aborre og skaller med regnorm.
HUSK DET NU!!!!!!!!!!!


Du får PÅ NUVÆRENDE TIDSPUNKT og ANDBEFALER ALTERNATIVER HVIS MULIGT

Til at være SLUT !!!!!

Det taler lidt om hvor åbent et sind du læser rapporterne med

Personligt synes jeg det er helt i overensstemmelse med rådets mandat at udtale, at hvis man engang i fremtiden kan bevise at orme kan føle smerte, så bør man stoppe med at bruge dem som levende agn. Det har jeg slet ingen problemer med - snarere tværtimod.

Rådet anbefaler også stop for udsætning af skydefugle i jagtrapporten. Ser du et STOP !!! her i 2014 ??



Redigeret af Jan Persson - 14 Nov 2014 kl. 08:42
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 08:32
Citat: Peter Fischer

Hej Kim,
Som du selv skriver, du har lavet tilsvining, og det har jeg måske også, men at admin. har fjernet et af mine indlæg viser jo bare, at I bruger alle midler. Jeg har for eksempel ikke henvendt mig til admin, bare fordi nogen har omtalt mig æreskrænkende, og det er der rigeligt med eksempler på i denne debat. Det kan enhver læser se.
Du beskylder mig for at være negativ og uværdig til formand for en ny organisation. Og hvad så? Jeg skriver, at det ikke er min ambition at blive formand, og når jeg anklager DSF må det i sagens natur være negativt. Jeg beskylder dem jo ikke for at være nogle festlige filantroper, vel?
@Persson: At beskylde mig for mudderkastning er plat. Kig mine indlæg igennem og find et eksempel.


Hej Peter
Jeg vil ikke kalde det tilsvining, men lad nu det ligge.
Når du ønsker at anklage DSF er det jo nok ikke positivt, det er da klart, men tror du ikke selv, at du ville nå meeeget længere, hvis du valgte at følge min opfordring til at sende mig en række punkter du mener DSF skal lave om.
Du må meget gerne, hvis du f.eks. skriver: "Individuelle medlemmer skal have stemmeret", også meget gerne komme med et forslag til, hvordan det kan gøres. Man kan jo logisk nok ikke indkalde 20.000 mand til en kongres.
Peter, du ved lige så godt som mig, at opgaven med at oprette et nyt landsdækkende forbund er næsten uoverskuelig, og da kritikkerne af DSF virkelig har fået bestyrelsen til at indse, at der nok skal ændringer til, synes jeg virkelig du skal gå ind i kampen og skrive dine punkter ned, sende mig dem, og få indflydelse, i stedet for som nu, være totalt uden indflydelse.
Steen Vad valgte at sende mig en sådan mail, og jeg tror Steen blev en smule overrasket over at den blev taget så seriøst.
Derfor Peter, send mig en mail med dine ideer og forslag til: kim.salmo2@gmail.com.
Jeg glæder mig til at se dine forslag

Kim A.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 09:13
Peter Mikkelsen
og
Peter Fisher Mikkelsen
er tvillinger eller hvad.
Du taler med 2 tunger
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Peter Mikkelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frifisker

Tilmeldt:: 11 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 09:20
@Per: En person, to computere. På den ene vil 123 åbenbart ikke acceptere mit login fra den anden.
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 09:23
Citat: Taonga

Peter Mikkelsen
og
Peter Fisher Mikkelsen
er tvillinger eller hvad.
Du taler med 2 tunger


Undskyld mig Per, men så taler jeg også med to tunger.
Jeg kunne ikke huske mit password, så jeg oprettede en ny profil. Det gør mig vel ikke til et dårligere menneske.
Jeg mindes ikke at have set Peter forsøge at give udtryk for, at det var to forskellige mennesker - og så har han jo i øvrigt lige givet forklaringen selv.

Kim A.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 09:30
Citat: Steen V Knudsen

Bare lige for at huske os alle sammen på hvordan etisk råds udtalelse er : http://fvm.dk/fileadmin/user_upload/FVM.dk/Dokumenter/Fiskeri/Indsatser/Lyst-_og_fritidsfiskeri/Udtalelse_om_lystfiskeri__DOK578351_.pdf

Læs nu det hele godt og grundigt igennem.
Det er fremtiden og det må vi forholde os til. 

Og jeg kan åbenbart ikke finde ud af at indsætte et direkte link. Clown


Hej Steen
Nå jeg troede, at du havde forladt debatten her? Du sendte mig jo en personlig mail, med det?..

Jeg savnede svar på nogle spørgsmål, som jeg ikke mener du har svaret ordentlig på. Men velkommen tilbage så. Wink
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 09:33
PM eller PFM

Det forstår jeg da godt at den ikke vil, den er vel bare træt af alt dit bavl.
Tror du virklig på at nogen vil melde sig ind i et forbund ledet af dig....det er ren fatamorgana.

Redigeret af Taonga - 14 Nov 2014 kl. 09:36
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Peter Mikkelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frifisker

Tilmeldt:: 11 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 09:36
Slettet under henvisning til Straffeloven § 267

Redigeret af laah123nu - 14 Nov 2014 kl. 17:51
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 09:39
Hej Jan

Efter hvad jeg kan læse mig til har Dyreetisk råd en agenda omkring fiskeriet i Danmark.

Stop for P&T fiskeri
Stop for C&R fiskeri
Stop for fiskeri på laks i de åer der ikke er selvproducerende
stop for fiskeri med levende agn   

Kunne man forestille sig at Verner, Kåre og Steffen havde besluttet inden mødet den 20 nov. 2013 at give Dyreetisk råd noget at komme hjem med, noget som de mente ikke ramte så mange og kunne skabe fred og ro et stykke tid over for Dyreetisk råd.

Dette er kun et gæt fra min side, ellers kan jeg ikke se årsagen til Verners beslutning på det møde i §7.

Ole T
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 09:40
Korruption fra latin corruptio, betyder "fordærvet tilstand, forfald eller bestikkelse". Korruption består i, at en betroet embedsmandeller tillidsmand i det skjulte modtager pengeeller andre fordele enten for at træde i funktion, for at undlade at træde i funktion eller for atmisbruge sin betroede stilling.

Jeg håber da at DSF har en advokat der læser dine påstande eller værre dine beskyldninger, og en dag rundbarberer dig.

Jeg vil slutte af her, men PM eller PFM, hvis du en dag kommer til åen, så kunne det da være at nogen ville være så venlige at lære dig at gå på vandet.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 09:47
Citat: Frifisker

@Kim,
Det er din præmis, at den eneste vej frem er at ændre DSF inde fra. Jeg har også sendt det forslag, at Verner bør gå af. Du kan kalde det useriøst, men ikke desto mindre ville det være et meget tydeligt signal fra organisationen om, at man vil ændre sig. Verner har siddet på posten i mange år, og har haft rigtig mange udmeldinger blandt forbundets medlemmer, uden at det har fået ham eller bestyrelsen til at gøre andet end at rykke sig tilbage i en forsvarsposition, hvor man ikke kommunikerer tovejs med kritikerne mere.
Det er meget svært at stole på en bestyrelse, der opfører sig på denne måde, og et samarbejde uden bare en lille smule tillid er næsten umulig, det ved du vist godt selv.
Jeg forventer heller ikke at bestyrelsen har nogen tillid til mig, idet jeg anklager dem for korruption, men jeg har heller ikke ret meget at bruge deres tillid til. Mine anklager er ment som et beslutningsgrundlag for den, der står på side linjen og ikke helt kan finde ud af hvad DSF står for. Jeg er godt klar over, at jeg ikke kan overbevise jer herinde om, at DSF er skadelig for lystfiskeriet i Danmark, da I netop er dem, der har store fordele af DSF's virke. Ligesom bestyrelses medlemmerne selv har store immaterielle fordele af deres eget virke.
Men et forbund for danske lystfiskere skal ikke kun give fordele til en del af lystfiskerne, den skal tage dem alle seriøst. Det har DSF aldrig gjort.


Tja Peter, tag det som en tilsvining eller hvad du ønsker, men mod folk som dig, kæmper selv guderne forgæves.
Du er uden for pædagogisk rækkevidde, og så må jeg indse, at min kamp for at beholde en organisation der snakker lystfiskernes sag i Danmark og din kamp for at ødelægge alt hvad der er opbygget gennem mange år ikke, efter mange timers skriveri, fører til noget som helst.
Så god kamp med at få ødelagt DSF og såmænd også et nyt alternativt forbund. Du er godt i gang med begge dele.

Kim A.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 10:35
Citat: tranholm

Hej Jan

Efter hvad jeg kan læse mig til har Dyreetisk råd en agenda omkring fiskeriet i Danmark.

Stop for P&T fiskeri
Stop for C&R fiskeri
Stop for fiskeri på laks i de åer der ikke er selvproducerende
stop for fiskeri med levende agn   

Kunne man forestille sig at Verner, Kåre og Steffen havde besluttet inden mødet den 20 nov. 2013 at give Dyreetisk råd noget at komme hjem med, noget som de mente ikke ramte så mange og kunne skabe fred og ro et stykke tid over for Dyreetisk råd.

Dette er kun et gæt fra min side, ellers kan jeg ikke se årsagen til Verners beslutning på det møde i §7.

Ole T


Ja, det tror jeg er meget godt ramt Ole Du mangler dog bulefiskeri, som også stod på agendaen.

Fuldstændig ligesom jægerne måtte give sig på hold af burræve til hundetræning for at kunne bevare deres skydefugle. Giv & tag er et godt, gammelt princip i forhandlinger.

Her er hvad jægerne måtte forholde sig til i 2010. Det står så enhver for at sammenligne med C&R, bulefiskeri, levende agn og P&T som var det, vi lystfiskere blev kritiseret for.

6. Konklusioner og anbefalinger
Overordnet set er det Det Dyreetiske Råds indtryk,
at jægerne i de senere år har gjort et stort arbejde og
iværksat en række initiativer til at rette op på forhold,
der fortjener opmærksomhed. Rådet har endvidere
indtryk af, at jægerne fortsat har fokus på problemområder
og vilje til at løfte niveauet, hvor der er behov.
Rådet peger dog samtidig på følgende forhold, som
Rådets medlemmer finder kræver en særlig indsats
eller bør omfattes af lovmæssig regulering.
Jagt på og regulering af uønsket vildt
Det Dyreetiske Råd mener ikke, at forskel i beskyttelsen
af dyrs afkom som de nuværende regler tillader, er
acceptabel. Rådet finder, at mulighederne for at skyde
dyr i perioder, hvor de kan have unger, bør begrænses,
uanset om dyrene skydes som almindeligt vildt eller
som uønskede dyr, af hensyn til at beskytte evt. unger
mod unødig lidelse.
Rådet anbefaler derfor, at der indføres begrænsninger
i tidsrummet for, hvornår dyr må skydes som følge
af vildtskader, eller fordi de betragtes som invasive
arter, så skydning af dyrene på tidspunkter, hvor de
har afkom, så vidt muligt begrænses. Rådet accepterer
dog, at når det gælder invasive arter, kan det være
nødvendigt at skyde dyrene hele året for at sikre en
effektiv bekæmpelse. Rådet gør opmærksom på, at
indførelse af begrænsninger i tidsrummet hvor de
uønskede hjemmehørende arter kan skydes, efter Rådets
opfattelse som udgangspunkt bør betyde, at dyrene
får en fredningsperiode i yngletiden, og til afkommet
kan klare sig selv. Muligheden for at skyde moderdyr
i de perioder, der indebærer en risiko for afkommet,
skal således efter Rådets opfattelse i alle tilfælde forudsætte
en tilladelse fra Skov- og Naturstyrelsen og
kun være åben, hvor særlige behov gør sig gældende.
Rådet anbefaler videre, at det forud for en tilladelse
til at skyde moderdyr i yngleperioden sikres, at der
er anvendt vildtafværgemidler for arter, hvor dette
er relevant, og at der er tale om alvorlige problemer.
Rådet opfordrer videre til øget tolerance overfor dyr
af arter, der er hjemmehørende i den danske natur.
Gravjagt
Det Dyreetiske Råds medlemmer er stærkt betænkelige
ved brugen af ræve til oplæring af hunde til gravjagt,
og et enkelt af Rådets medlemmer kan endvidere af
principielle grunde ikke acceptere gravjagt.
Hvis gravjagt skal praktiseres, er det efter Rådets opfattelse
en forudsætning, at der til stadighed arbejdes
med mulighederne for alternativer, så brug af ræve til
træning af hunde på længere sigt kan undgås. Rådet
finder, at 2016, jf. lov om forbud mod hold af ræve,
udgør en passende frist til at finde alternativer til hold
og brug af ræve til oplæring af hundene. Hvis ikke der
kan findes alternative måder at oplære hunde på, finder
Rådet, at der bør arbejdes på at finde alternativer til
brug af hunde for at drive rævene ud. Hvis gravjagt
med brug af hunde og tamræve skal være tilladt herefter,
mener Rådet, at der bør stilles krav til både hold
af rævene og brugen af dem til oplæring af hundene.
Opdræt og udsætning af fuglevildt
Flertallet af Det Dyreetiske Råds medlemmer finder, at
det principielt set er uacceptabelt at opdrætte dyr med
henblik på at udsætte dem til jagtformål. Rådets medlemmer
vurderer, at opdræt og udsætning af fuglevildt
kan foregå på dyrevelfærdsmæssigt forsvarlig vis, men
flertallet mener samtidig, at opdræt og udsætning af
fuglevildt af principielle natur- og dyreetiske grunde
bør forbydes, med mindre udsætningen har til hensigt
at støtte vigende bestande og ikke umiddelbart
følges op af jagt. Ét medlem af Rådet er enig i, at en
stillingtagen til spørgsmålet om opdræt og udsætning
af fuglevildt må bero på en samlet afvejning af på den
ene side mere principielle hensyn og på den anden side
hensynet til bl.a. naturpleje. Dette medlem ønsker dog
ikke at foretage denne afvejning, men vil overlade den
til politiske overvejelser.
Anskydninger
Det Dyreetiske Råd mener, at der børe være et fortsat
fokus på at minimere antallet af anskydninger, uanset
32
Det Dyreetiske Råd: Udtalelse om jagt
at anskydninger ikke helt kan undgås, hvis man vil
acceptere jagt. Rådet anbefaler følgende tiltag til at
reducere risikoen for anskydninger mest muligt:
❍❍ Krav til jagtprøve: I den tidligere omtalte rapport
vedrørende revision af jagtprøven lægges op til
initiativer, der kan øge jægernes skydefærdigheder
både ved skydning med hagl og med riffel. Rådet
tilslutter sig disse forslag, der bl.a. vil indebære,
at der vil være krav om skydeprøver for både
skydning med riffel og hagl. Skydeprøver bør efter
Rådets opfattelse omfatte prøver i både vurdering
af skudafstande og træfsikkerhed.
❍❍ Holdningsbearbejdning: Holdningen ”at dyret
skal have en chance” øger det sportslige element
men også risikoen for at dyret anskydes. Rådet
mener, at den sportslige tilgang bør vige for kravet
om øget træfsikkerhed.
❍❍ Opdatering af skydefærdigheder: Rådet opfordrer
til, at jagtsæsonen indledes med et par besøg på
skydebanen, samt at nye våben eller en ny kaliber
testes på skydebanen før brug, så jægeren er
fortrolig med sit våben og har opfrisket sine færdigheder,
inden der skydes efter levede dyr. Rådet
mener også, at der i forlængelse af revisionen af
jagtprøven for både haglgevær og riffel bør stilles
krav om en ny skydeprøve med visse mellemrum
(fx hvert 5. år) for at kunne få fornyet jagttegnet,
tilsvarende hvad der gælder for bueskytter.
❍❍ Brug af hunde: Rådet har noteret sig, at dyr betragtes
forskelligt i forbindelse med anskydninger,
idet det primært er anskudt klovbærende vildt, der
eftersøges med schweisshunde. Ud fra en dyreværnsbetragtning
påpeger Rådet, at lidelsen ved at
blive anskudt er den samme uanset dyreart. Rådet
opfordrer derfor til, at der med de apporterende
hunde på jagten gøres en dedikeret indsats for at
eftersøge anskudt vildt uafhængigt af dyreart.
Manglende overholdelse af lovgivning
og retningslinier
Det Dyreetiske Råd har modtaget rapporter om, at
der foregår overtrædelser af eksisterende lovgivning,
og at anmeldelser ikke altid tages alvorligt af politiet.
Rådet opfordrer til, at ulovlige forhold anmeldes, og
at sådanne anmeldelser følges op af politiet.
Det Dyreetiske Råd har tillige modtaget rapporter
om, at ikke alle jægere efterlever de retningslinier for
jagt, som jægerforeningerne selv har udstukket, og
dermed undergraver andre jægeres seriøse arbejde.
Rådet opfordrer til, at jægerne selv sikrer, at der holdes
orden i egne

Redigeret af Jan Persson - 14 Nov 2014 kl. 10:42
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 11:10

Arnt Christensen

Jeg tror desværre at alle kan læse de referater præcis som fanden læser en bibel. Så er vi jo tilbage ved start, igen. F.eks. fokuserer alle på Verner, selvom det var Ferskvandsfiskeriforeningens repræsentant der først (ifølge referatet) udtalte støtte til et forbud mod agnfisk (iøvrigt direkte anspurgt af Jakob Munkhøj Nielsen)... Men det er jo bare en observation ;)Confused

 

Arnt.

 Kan du ikke lige finde det sted i referatet, hvor der står at det var Ferskvandsfiskeriforeningens repræsentant, der udtalte støtte til et forbud mod agnfisk.Wink

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro



Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 11:10
Citat: Rødsgaard

Det er da fløjtende ligegyldigt om der kunne komme forbud eller ej!! Det der er skræmmende er, at den mand, der hævder at kunne tale på alle lystfiskeres vegne. Han lægger sig fladt ned ved først givne lejlighed. Jeg synes han skulle trække sig, og håbe på at blive glemt i en fart!!!

I hvilken forbindelse har Verner udtalt at han taler på alle lystfiskeres vegne? 
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 11:11
Jan
Du har ret, jeg glemte bule fiskeriet.

Ole T
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 11:12
Citat: lasse hagebro

Arnt Christensen

Jeg tror desværre at alle kan læse de referater præcis som fanden læser en bibel. Så er vi jo tilbage ved start, igen. F.eks. fokuserer alle på Verner, selvom det var Ferskvandsfiskeriforeningens repræsentant der først (ifølge referatet) udtalte støtte til et forbud mod agnfisk (iøvrigt direkte anspurgt af Jakob Munkhøj Nielsen)... Men det er jo bare en observation ;)Confused

 

Arnt.

 Kan du ikke lige finde det sted i referatet, hvor der står at det var Ferskvandsfiskeriforeningens repræsentant, der udtalte støtte til et forbud mod agnfisk.Wink

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro




Jo da. Side 7 i referatet:

"Max Thomsen mente ikke, at levende agn bør anvendes, da det kan sprede sygdom og smitte. 
Verner W. Hansen var enig, og mente også, at brug af levende agn bør forbydes."


Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 11:23
Tak for hjælpen Arnt og hurtigt svar.Big smile
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 11:23
Citat: Jan Persson

Citat: Steen V Knudsen

Hvis du lige læser etisk råds udtalelser om jagt kontra fiskeri Jan Persson, så vil du ret hurtigt opfatte at etisk råd IKKE har noget dårligt at sige om jagt generelt, men kun har meget få punkter hvor man mener der kan rettes op.
Sammenligner du udtalelserne omkring fiskeri, er tonen skarpere

Det dyreetiske Råd finder på nuværende tidspunkt ikke,at der foreligger tilstrækkelig viden om hvirvelløse dyr som feks orme og maddiker til, at Rådet ud fra en velfærdsmæssig betragtning kan tage stilling til brug af disse dyr som levende agn. Rådet mener dog grundlæggende, at man skal vise respekt for brug af levende dyr og anbefaler derfor, at der anvendes alternativer, hvor dette er muligt

Så slut med at anvende regnorm til fiskeri efter ørreder og laks, med mindre de er aflivet først.
Slut med at anvende sandorm og børsteorm til flade, torsk, havørred og andet sjov i havet, med mindre de er aflivet først.
Ikke flere medekonkurrencer hvor der anvendes levende maddiker til forfoder eller agn.
Slut med at tage junior med i mosen og hyggefiske aborre og skaller med regnorm.
HUSK DET NU!!!!!!!!!!!


Du får PÅ NUVÆRENDE TIDSPUNKT og ANDBEFALER ALTERNATIVER HVIS MULIGT

Til at være SLUT !!!!!

Det taler lidt om hvor åbent et sind du læser rapporterne med

Personligt synes jeg det er helt i overensstemmelse med rådets mandat at udtale, at hvis man engang i fremtiden kan bevise at orme kan føle smerte, så bør man stoppe med at bruge dem som levende agn. Det har jeg slet ingen problemer med - snarere tværtimod.

Rådet anbefaler også stop for udsætning af skydefugle i jagtrapporten. Ser du et STOP !!! her i 2014 ??


Jan Persson.

Du læser som fanden læser bibelen og blander nu jagt ind i fiskeri.
Ved ikke om du har jagttegn, hvilket jeg tvivler meget på, for så ville du vide at der er sket stramninger i jagtloven på området, så det som udtrykkes som skydefugle, nu ikke længere kan udsættes uden stram regulering. 
Så her har en udtalelse kun ført til en regulering, men ikke til et forbud.

Er det er udtryk for din evne til at læse og forstå? Clap

Og så ikke mere jagt, for det er vist ikke din hjemmebane Wink



Nu vil jeg bede dig lægge meget godt mærke til det du selv fremhæver : Du får PÅ NUVÆRENDE TIDSPUNKT og ANDBEFALER ALTERNATIVER HVIS MULIGT

Til at være SLUT !!!!!

Ja Jan, det gør jeg, for der findes alternativer, hvorfor det logisk nok bør være SLUT.
Ihvertfald hvis man vil støtte agnfiskeforbuddet, for ellers er man i mine øjne hykler.

Dyreetisk råd taler imod sig selv på dette område.For man vil lade TVIVLEN komme fiskene til gode, da ufuldstændig forskning ikke kan påvise smerter hos fisk.
Men man undlader orme og larver, selv om man kan se en tydelig reaktion der godt kan skyldes ubehag eller smerte, når disse sættes på en krog. Her skal tvivlen ikke direkte komme disse til gode, men man anbefaler nu alligevel alternativer hvis muligt.

Det kan du naturligvis ikke svare på og det vil du sikkert heller ikke engang give et bud på, for når sandheden skal frem, så interesserer du dig kun for dit eget fiskeri ikke sandt?
Lidt ligesom Verner Wink

Er det ikke gået op for dig at over 75% (mit umiddelbare gæt) af alle danske lystfiskere anvender levende agn?
Tror der er nogle som forhandler kunstagn der vil fryde sig himmelhenrykt over at fremtiden skal byde på fiskeri udelukkende med disse typer agn Big smile

Bare så du ikke lige skal være i tvivl om hvad alternativer der findes, så kan jeg nævne at Berkley har lavet GULP som findes i utallige variationer og som sagtens kan lure fiskene til at hugge på, så derfor bør man straks stoppe med at anvende alle former for levende agn.





Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 11:25
Citat: lasse hagebro

Tak for hjælpen Arnt og hurtigt svar.Big smile
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro



Altid til tjeneste, nogle gange frivilligt ;)
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 11:30
Citat: Steen V Knudsen


Er det ikke gået op for dig at over 75% (mit umiddelbare gæt) af alle danske lystfiskere anvender levende agn?


Steen, du er simpelthen et stykke for sig selv

Kan vi blive enige om, at der ikke er et forbud mod regnorm eller larver på vej?

Kan vi blive enige om, at det er nævnt som et fokusområde på linje med C&R, bulefiskeri og P&T fiskeri?. Her er heller ikke et forbud på vej.

I øvrigt er dit regnestykke helt ude i skoven. Det er der dokumentation for.

Undersøgelse af lystfiskeriet i Danmark


Udbredelsen af forskellige fiskemetoder

Type af fiskeri Andel lystfiskere, der dyrker denne fiskeform mest
Andel lystfiskere, der dyrker
denne fiskeform næstmest
Spinnefiskeri 41% 26%
Medefiskeri 20% 19%
Pirkefiskeri 17% 16%
Fluefiskeri 10% 12%
Anden form for lystfiskeri 8% 22%
Trollingfiskeri 3% 5%
Total 100% 100%

Redigeret af Jan Persson - 14 Nov 2014 kl. 11:35
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 11:52
@ Kim A

Har sendt dig en e-mail
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 11:58
Hej Arnt

Jeg vil mene at det gjorde han, da han ikke gik imod forbudet. Hans handling har betydning for alle lystfiskere, og uanset om de er for eller imod forslaget!
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 12:01
Jan.

kan du være sikker på at et forbud ikke kan være på vej?
kan vi være enige om at de øvrige emner er udsat for kritik.
Jeg regner mig selv for meget alsidig i mit fiskeri.
Som kystfisker, anvender jeg ofte levende agn og det er der mange der gør. Hvad er en kystfisker?
Som havfisker, anvender jeg ofte levende agn og det er der mange der gør. Hvad er en havfisker.
Som medefisker,anvender jeg ofte levende agn og det er der mange der gør. Hvad er en medefisker?som anden form for lystfiskeri, anvender jeg ikke levende agn, for jeg fisker ikke p&t som hører der ind under, men det er der mange der gør.
Så sig mig. Hvorfor skulle 75% ikke kunne anvende levende agn?
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 12:04
Steen Vad - læs nu lige rapporten, det er faktisk undersøgt.

Ja, jeg kan være forholdsvis sikker på, at et forbud ikke er på vej, da ministeren direkte har nævnt at forbuddet omhandler fisk og ikke orm.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 12:21
Citat: Rødsgaard

Hej Arnt

Jeg vil mene at det gjorde han, da han ikke gik imod forbudet. Hans handling har betydning for alle lystfiskere, og uanset om de er for eller imod forslaget!


Undskyld Peter - men det er da noget vrøvl.

Man udtaler sig ikke på vegne af en hel gruppe ved ikke som forbundsformand at tale imod et lovforslag.

Man kan kun udtale sig på vegne af forbundets medlemmer.

Harald Børsting udtaler sig heller ikke på vegne af alle arbejdere i Danmark, kun på vegne af LO medlemmer.
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 12:23
Citat: Rødsgaard

Hej Arnt

Jeg vil mene at det gjorde han, da han ikke gik imod forbudet. Hans handling har betydning for alle lystfiskere, og uanset om de er for eller imod forslaget!

Så du har ingen konkret udtalelse at hænge din formodning op på. Du retter alt dit skyts i mod Verner, men misser at ferskvandsfiskeriforeningen også støttede et forbud, adspurgt direkte af §7 udvalgets formand.

Verner udtaler sig på vegne af hans medlemmer i DSF og ikke andre. 
Til top
Peter Mikkelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frifisker

Tilmeldt:: 11 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 13:41
Slettet under henvisning til Straffeloven § 267

Redigeret af laah123nu - 14 Nov 2014 kl. 17:52
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 13:51
Citat: Frifisker

Hvad er det, som er så </span>magtpåliggende<span style="line-height: 1.4;"> for DSF ved at få indført et forbud mod levende agnfisk? Er det noget religiøst?</span>


Hvad er det du ikke forstår?

Det er IKKE DSF, der har foreslået indførsel af forbud mod levende agnfisk, det er fødevareministeren. DSF har så udtalt at de ikke har noget problem med et forbud, det samme har fritidsfiskerne.

Hvor svært kan det være - eller er det bevidst manipulation fra din side?
Til top
Peter Mikkelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frifisker

Tilmeldt:: 11 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 14:06
Persson,

Hvad er det du ikke har forstået?

Ved §7 udvalgs mødet i november 2013 foreslår Verner et forbud mod levende agnfisk. Det har været nævnt mange gange, men DSF har åbenbart ikke skrevet det i dit manuskript?
Til top
Peter Mikkelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frifisker

Tilmeldt:: 11 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 21
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 14:10
Max Thomsen mente ikke, at levende agn bør anvendes, da det kan sprede sygdom og smitte. 
Verner W. Hansen var enig, og mente også, at brug af levende agn bør forbydes.
Henrik S. Lund mente, at anvendelse af levende agn er meget almindeligt og bør ikke forbydes. 

Fra http://naturerhverv.dk/fileadmin/user_upload/NaturErhverv/Filer/Fiskeri/Raad_og_udvalg/Paragraf7/Referater/Referat_af_moede_den_20__november_2013__4_.pdf

Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2014 kl. 14:14
Citat: Frifisker

Max Thomsen mente ikke, at levende agn bør anvendes, da det kan sprede sygdom og smitte. 
Verner W. Hansen var enig, og mente også, at brug af levende agn bør forbydes.
Henrik S. Lund mente, at anvendelse af levende agn er meget almindeligt og bør ikke forbydes. 
Fra http://naturerhverv.dk/fileadmin/user_upload/NaturErhverv/Filer/Fiskeri/Raad_og_udvalg/Paragraf7/Referater/Referat_af_moede_den_20__november_2013__4_.pdf




Ja, efter ministeren var kommet med sit forslag på baggrund af udtalelsen fra dyreetisk råd.

Det er jo ikke noget hverken Max Thomsen eller Verner har grebet ud af den tomme luft, vel?
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres