Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSF kritikere hvad vil I?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Peter Martinussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martinussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martinussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DSF kritikere hvad vil I?
    Sendt: 25 Nov 2014 kl. 22:43
Med fare for en tråd der udarter sig, kunne jeg godt lide at høre hvilke visioner alle de der kritiserer DSF har for vor elskede livsstils fremtid.
Jeg ville blive glad hvis man kunne afstå fra at ytre sig om DSF i sine svar, men i stedet komme med positive bud på lystfiskeriets fremtid.
K&B
Peter
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 08:00
Hej Peter

Jeg kunne ønske mig en organisation som favner bredt nok til at varetage alle lystfiskeres interesser, også dem uden for Jylland. En organisation som også lytter til deres græsrødder. Den kunne sagtens hedde DSF, men i dag sidder jeg med en fornemmelse af at DSF er en smal og topstyret organisation som intet gør for Sjællandske lystfiskere og absolut ikke lytter til alle græsrødder.

Mvh. Peter (forhenværende DSF'er)
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 08:20
Peter M :
Allerede med din overskrift, har du lagt i kakkelovnen til en gentagelse af de sidste 100 tråde, som alle ender med det samme - fra de samme 3-5 debatører.
Tænk hvis al den tid ved tastaturet, blev vekslet til HANDLING for et bedre lyst/sportsfiskeri..... 
Til top
Peter Martinussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martinussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martinussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 09:14
Hej Peter
Det er nogle meget  generelle  betragtninger som du næppe finder nogen der vil  være uenige i.

Hej Simon
Det ved jeg godt og jeg er enig. Jeg er bare lidt forvirret  over at man for eksempel kritiserer DSF både for at være for fokuseret på fedtfinnefisk og tage for lidt hensyn til trollingfiskere der jo kun fisker efter fedtfinnefisk.
Men ladd det være sidste gang nogen nævner DSF i denne tråd og lad os se nogle  positive bud på lystfiskeriets  fremtid.
K og B

Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 09:52
Syntes ellers det fremgår ret tydeligt af de tråde der har kørt den seneste tid.
Men hvis man ikke læser dem og følger med, så kan en ny tråd jo sådan set være ligegyldig,
Den nåede KUN til indlæg nummer , før kimen til æ bæ buh allerede blev lagt,
Min fremtidsdrøm er at få lukket samtlige P&T søer.
Forbyde fiskeri efter havørred og laks i ferskvand.
Forbyde alt C&R fiskeri.
Forbyde al brug af levende agn. (inklusive orme, maddiker, laver og rejer)
Forbyde fiskeri på fisk der er på gydetræk. (vinter torsk og hornfisk i foråret bare for lige at tage et par stykker)
Forbyde fiskeri i alle vand/vådområder i fuglenes yngletid.
Forbyde fiskeri med grej der ikke kan lande enhver fisk hurtigt og effektivt. DVS flue og UL grej bliver forbudt.
Hævelse af fisketegnsafgiften fra nuværende til 500 pr person.
Fangstkvoter på max 2 fisk pr mand pr dag.
Ja find selv på flere.
Det er mine visioner om fremtidens fiskeri, så frem Danske lystfiskere ikke får samlet sig i et forbund for alle.
For ellers er vi godt på vej derhen.

Ps. ja nogen gange, så er drømme også mareridt.



Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 10:08
Til Steen Vad Knudsen:
Hvad vil Du SELV gøre ved og for det?
Venligst
Flemming Lundberg Petersen
formand - Korsør Lystfiskerforening
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 10:48
Citat: Martinussen

Hej Peter
Det er nogle meget  generelle  betragtninger som du næppe finder nogen der vil  være uenige i.
Hej Simon
Det ved jeg godt og jeg er enig. Jeg er bare lidt forvirret  over at man for eksempel kritiserer DSF både for at være for fokuseret på fedtfinnefisk og tage for lidt hensyn til trollingfiskere der jo kun fisker efter fedtfinnefisk.
Men ladd det være sidste gang nogen nævner DSF i denne tråd og lad os se nogle  positive bud på lystfiskeriets  fremtid.
K og B


Hej Peter

Helt generelt ønsker jeg at kunne fortsætte mit nuværende fiskeri på hav/kyst/sø/å, og gerne et bedre vandmiljø i tillæg. Og jeg ønsker at man fra politisk hold hører alle lystfiskere, ikke kun et enkelt forbund som kun repræsenterer et mindretal. Et enkelt forbund som favner bredere end nu er et brugbart alternativ.

Jeg kritiserer ikke ... for at være fokuseret på fedtfinne fiskeri. Jeg kritiserer derimod ... for ensidigt at tilgodese et mindretals fiskeri.

Mvh. Peter
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 11:36
@ Flemming.
Jeg kunne jo gå med i en alternativ gruppe og være imod de unævnelige og lave et brugbart forbund med plads til alle.
Jeg kan også give de unævnelige en arbejdsliste, med punkter som kan gøre det attraktivt for mig og ligesindede at melde mig ind igen. 
Slutteligt kan jeg læne mig tilbage, smide benene op og konstatere at jeg har levet halvdelen af mit liv og nok også kan overleve resten af livet med tåbelige indskrænkelser i mit fiskeri og skide højt og flot på disse og så bare fortsætte som intet er hændt. 
Nr.1 er ikke ønskelig, da et forbund nr 2 ikke binder sammen men spreder yderligere.
Nr.3 er ikke ønskelig fordi jeg selv har børn og jeg ikke bryder mig om tanken om at de skal opleve den regulerende adfærd som er fremherskende efterhånden.
Så er der nr 2 tilbage.
Og listen er sendt, vel vidende at ændringer ikke sker over en nat, men med håb om at biiiip alligevel kan bruge bare lidt af det og derved ændrer kurs mod fremtiden.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 12:27
Lad dog nu det stakkels forbund få lidt fred.

Det store problem med kritikerne er, at de som regel slet ikke kender forbundets organisatoriske opbygning i tilstrækkelig grad. De væver og roder rundt. Aner ikke, hvordan forbundet kan udvikle sig, og deres planer er som oftest uden sammenhæng.

Så for at komme med sammenhængende løsninger, så må I sætte jer ind i den organisatoriske opbygning, og så komme med en gennemarbejdet plan for ændringer. Dertil kommer, at det hver gang udvikler sig til en hade-øvelse, som ikke flytter på en skid. Det er nærmest blevet en religion at hade forbundet.

Forbundet har behov for en hel anden lokal funderet demokratisk opbygningen og et pakke, som gør forbundet interessant for mange lystfiskere, mener jeg.

Forbundets formand er i gang med en strategiplan for de kommende fem år, om den er nok, ved jeg ikke endnu, for jeg har ikke hørt den endnu. Det kommer jeg forhåbentlig til i aften.

Lige p.t. er det op af bakke pga. sagen om levende agn, Fishing Zealand er ikke blevet det projekt, jeg håbede på, men det kan der sikkert ændres på, og så kan det jo tænkes, at det på sigt bliver muligt at få sjællandske lystfiskere til også at se lyset og et muligt medlemskab i forbundet også uden for foreningerne.

Forbundets miljøfolk gør et glimrende stykke arbejde, som vi alle har glæde af, så alene af den årsag burde der være et støttemedlemsskab, som gør det muligt for alle de lysfiskere, som nyder godt af det arbejde, til også at smide en skærv.

I har glæde af miljøfolkenes arbejde, så I burde sgu smide lidt kroner efter de folk. AMEN.

mvh
Kjeld - som ikke gider kommentere mere, så nu får I fred for mig.
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Peter Martinussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martinussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martinussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 12:28
Hej Peter
Nu var mine ord om kritik af fokus på fedtfinner på ingen måde møntet på dit indlæg, der forøvrigt ind til videre er det eneste positive bud i denne tråd.
Hej Steen 
Det er da rart at du i indlæg nummer to forholder dig positivt, lidt og mellem linierne, må vi ikke se din liste eller er den for hemmelig?
K & B
Peter
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 14:24
Citat: Martinussen

Hej Peter
Nu var mine ord om kritik af fokus på fedtfinner på ingen måde møntet på dit indlæg, der forøvrigt ind til videre er det eneste positive bud i denne tråd.
Hej Steen 
Det er da rart at du i indlæg nummer to forholder dig positivt, lidt og mellem linierne, må vi ikke se din liste eller er den for hemmelig?
K & B
Peter

Den er meget hemmelig Peter Sleepy Faktisk så tåler den ikke dagens lys her, for der er et par meget ivrige fortalere for Biiiiiip.Som slet slet ikke kan tåle sådan en liste. De vil helt sikkert føle sig trådt hårdt over poterne og straks begynde at dissikere listen ned til det uladesigørlige. Jeg har fuldt tillid til dem der har fået listen og tror på at hvert eneste ord tages alvorligt. Offentliggjort her vil værdien gå tabt i navlepillende beskuelse. Faktisk er jeg MEGET pro et Dansk forbund og ser helst at den knowhow der er opbygget gennem mange år bevares. Alternativet kan blive nødvendigt, men er ikke ønskeligt da vi så ryger 30-50 år bagud. Ouch
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 14:31
tyrkfejl

Redigeret af Taonga - 26 Nov 2014 kl. 14:33
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 14:32
Citat: Taonga

Jeg kunne jo gå med i en alternativ gruppe og være imod de unævnelige og lave et brugbart forbund med plads til alle. udtaler Steen Nad

Jeg gad nok se hvor mange du får trommet sammen, så do it, i stedet for at kæfte op.
Der er næppe mange der ønsker en person med så sure opstød som dig til formand
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 14:34
Hej Sten 

Jeg synes det er en fremragende ide at du laver dit eget forbund, med plads til alle. Det bliver nok mest plads til alle der ligner dig....

Jeg synes det du lukker ud er mest varm luft..... Men kom nu med dine forslag, i stedet for at bare brokke dig. Men ok så bliver du jo pludseligt stillet til ansvar for det du vi lave. 

Alle forslag er velkommen, men som det er nu Steen, så lyder du mest som en fornærmet 7-åring.


Til top
Jakob Jessen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jajes

Tilmeldt:: 15 Sep 2014
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jajes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 14:47
Jo. Hvad vil jeg. 

Jeg vil have en organisation, som repræsenterer mine interesser som lystfisker, der favner bredt. Og en organisation, hvor jeg kan blive hørt ved at melde mig ind og har indflydelse gennem en stemme uden at skulle være bestyrelsesmedlem et sted. 

Jeg vil have en organisation, der i diverse politiske udvalg arbejder åbent for alle lystfiskere interesser. 

Den organisation eksisterer ikke idag.

Tag det fantastiske græsrodsarbejdet fra DSF, den mange årige indsats for vandplejen i åen og tilføj åbenhed, direkte indflydelse, interesse for alle grene af lystfiskeri og afskaffelse af tossede udmeldinger i udvalg som "vi er enige i at fiskeri med levende agn skal forbydes", så har du det jeg gerne vil.

Det kommer ikke. Splittelsen er blevet for stor. Så det jeg vil have, er en organisation, der arbejder for mine interesser i det fiskeri, jeg kan lide. Ligesom andre har deres. 
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 15:48
Jeg synes det er en fremragende ide at du laver dit eget forbund, med plads til alle....Steen Vad, du får meget plads, rigtig meget plads.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 19:04
Jamen jeg mener vi starter et nyt sideløbende forbund, eller bakker dem op som allerede kører.
Ellers skal DSF sprænges og rekonstrueres.

Jeg er på, jeg har det sidste år været med til starte en ny lokalforening uden forbunds medlemsskab, af den grund de ikke vil acceptere skuffe medlemmer, som jo er i strid med lovgivningen da alle skal have et valg og ikke tvangs indmeldes.....

Så alle i en to tre net fiskere - kom frem i bussen og lad os starte et alternativ.

Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 19:09
Og helt uden at offentliggøre listen, er de to første allerede i gang Stern Smile 
Per og Sven. Lad mig anbefale jer begge at tage et læs og forstå kursus. Så er der da en mulighed for at I ikke behøver bruge kanoner til at skyde gråspurve med 
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 19:18
Vi skal ud og have fat i alle de foreninger der forlod dsf og have dem i tale om et nyt forbund, måske allerede fra start kan man blive større end dsf.

Lad os få sat en dato på en evt stiftende generalforsamling

Kom så, nu skal der ryddes op i dansk fiskeri 
Til top
Peter Martinussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martinussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martinussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 19:32
Okay, Steen Vad har en plan som vi ikke må se fordi han er bange for at nogen ikke kan lide den.
Den er sendt til rette vedkommende, som vel så er pålagt tavshedspligt, hvordan skal den føres ud i livet?
Hvis man har noget positivt at byde ind med skal man da ikke være bange for at smide det på bordet, og da slet ikke når man har travlt med at kritisere det bestående.
Kom så Steen vis os den plan.
Til top
Per Andreasen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
persa

Tilmeldt:: 23 Aug 2014
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér persa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 19:53
Lav et forbund hvor alle bliver hørt, og sæt alle beslutninger til afstemning et betalt medlemskab er lig en stemme. Så er jeg med igen. MVH Per
psa
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 20:01
Måske man skulle genoplive andelstanken her kort tid før dens 150 års fødselsdag

Andelsbevægelsen i Danmark omfatter de forskellige danske økonomiske foreninger, der drives efter andelsprincipperne. Det betyder i almindelighed, at deres formål er at ordne deres medlemmers forbrug eller produktion eller fremme deres fælles økonomiske interesser på den for dem mest frugtbringende og almengavnlige måde. Sædvanlig er de "åbne" foreninger bygget på solidaritet, og som regel har i dem – i modsætning til, hvad tilfældet er i aktieselskaber – hver mand én og kun én stemme (ofte formuleret som at man stemmer efter hoveder og ikke efter høveder), og fortjenesten fordeles til de enkelte medlemmer i forhold til disses omsætning. Bevægelsen havde sin storhedstid fra slutningen af 1800-tallet til 1960'erne. Andelsejede virksomheder er en slags kooperativer.
Tænk før du skriver....
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 20:05
Ja men nu ikke så meget skriveri.
Lad os alle mødes og realisere det, og enes om en sag.
Feks DL  Danmarks Lystfiskere

DET BLIR IKKE TIL EN HUJENDE FIS VED DER BARE SKRKVES.

DSF sidder jo og læser med og griner deres ræv i laser over der skændtes som der gør nu i flere tråde.

De kommer til telefonerne internt når de ser der sker noget.

Jeg kan låne lokaler til 160 mand siddende og 600 hvis man står op 😃


Redigeret af jhha799 - 26 Nov 2014 kl. 20:14
Til top
Peter Martinussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martinussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martinussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 20:22
Ja ja, kritikerne af det bestående kan altså efter næsten 24 timer ikke komme op med andet end meget generelle almindeligheder, en hemmelig liste vi ikke må se og en slet skjult modvilje mod det forbund der rent faktisk gør deres bedste for at forbedre vilkårene for vores livsstil her til lands.
Tilsyneladende kan I blive enige om at hade og ikke meget andet, tilbage er der vist kun at give et
SLOOOW CLAP
Til top
Belinda og SEV Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Havtasken Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Havtasken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 20:43
Enig i de fleste af dine forslag. Men nu banker mit hjerte meget for de svageste i samfundet og deres ret til at få indflydelse som alle andre, også selv om man ikke kan smide 500 kroner på bordet. Hverken til medlemskab til DSF eller Det Obligatoriske Fisketegn. Kunne man evt lave en form for støttemedlemsskab af DSF til en væsentlig billigere pris for denne gruppe? 
Til top
Belinda og SEV Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Havtasken Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Havtasken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 20:44
Ovenstående indlæg er til dig Steen Vad KnudsenWink
Til top
Peter Martinussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martinussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martinussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 21:27
Hej Belinda
Hvilke forslag er det lige du er enig i?
Kan du læse Steens hemmelige liste?, hvor står den og kan jeg og andre også få den at se?
Til top
Belinda og SEV Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Havtasken Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Havtasken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 21:41
Peter Martinussen. Jeg er enig i de fleste af Steen Vad Knudsens fremtidsdrømme skrevet i dag kl. 9.52.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 21:51
Kom så Steen vis os den plan.

jamen knolden har sgu ingen, han er pose varm luft der ikke har andet at gi sig til end genere os der gerne vil forbundet, men ændre af demokratisk vej, Han er et sølle skvat der ikke vil eller rettere kan komme med sin plan, for den indeholder kun varm luft.

Redigeret af Taonga - 26 Nov 2014 kl. 21:52
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Peter Martinussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martinussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martinussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 21:54
@ Belinda
Sic
@Steen
Vi venter
@Per
Tror du har ret
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 21:59
Peter og Per, nu kan man jo læse i en anden tråd at Steen rent faktisk har afsendt en liste til en foreningsformand der også deltog i den tråd, og som har lovet at tage det med til møde i DSF, så den er nu god nok.

Det er dog sørgeligt at I begge skal ned på det niveau

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Peter Martinussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martinussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martinussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 22:17
Hej Lasse
Jeg forstår bare ikke at Steen vil brokke sig over forbundet på den ene tråd efter den anden og så ikke vil fremlægge forslaget så alle kan tage stilling. Hvordan kan man i den ene tråd harcelere over manglende gennemskuelighed og så trolle en oprigtigt ment tråd med sit indlæg klokken 9.52 uden at lægge sin egen liste med gode forslag op?
Jeg synes også det er trist at forbundet har så få medlemmer, men når jeg læser diverse tråde her får jeg en ubehagelig fornemmelse af at mange af kritikerne har noget peronligt i klemme i forhold til forbundet.
Tilsyneladende er der fra debattører her på siden der er pro forbundet også en vis angst for at tage stilling til spørgsmålet om forbud mod levende agnfisk.
Personligt dyrker jeg ikke dette fiskeri og synes egentlig at det hører en anden tid til og moralsk ligger på linje med rygfiskeri og dynamit.
Nu bliver jeg nok lynchet, men det er min mening og den står jeg ved.
Forbundet har utvivlsomt tilsluttet sig forbudet af politiske årsager, gyngerne og karusellerne, giv lidt få mere.
Det er meget nemt at stå på lægterne og råbe højt, men sværere at sidde på trænerbænken.
Til top
Peter Martinussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martinussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martinussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 22:25
Jeg synes det virker lidt uærligt at fremføre sin kritik på et forum i så massive vendinger som Steen Vad har gjort og så ikke ville lægge sine forslag til forbedring op samme steds, hvis det er at synke lavt beklager jeg, det er bare svært at tage kritik alvorligt når den bliver fremført på den måde.
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 23:00
hej Kjeld

Du skriver vi burde smide nogle penge efter miljø-folkene, gør vi ikke det over fisketegnsmidlerne, de får vel en del af de 43 millioner der kommer ind.

Ole T
Til top
Peter Martinussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martinussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martinussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 23:04
Hej Ole
Når jeg læser Kjelds indlæg tror jeg nok han mener forbundets miljøfolk der jo i følge sagens natur er lønnet af forbundet og ikke via fisketegnsmidlerne.
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 23:11
Peter Martinussen. Når du nu har så travlt med hvad jeg har blandet mig i og ved at jeg har kritiseret forbundet i massive vendinger. Så har du også læst min bevæggrund for hvorfor jeg IKKE ligger min liste op til offentlig skue. Og helt ærlig. Det rager sådan set ikke dig hvad jeg sender til bestyrelsesmedlemmer fra DSF.  Men jeg vil gerne løfte sløret for et af punkterne. DSF bør få lukket munden på alle de selvhøjtidelige forumsdebattører og kanalisere al debat over på deres egen siden hvor moderatorer kan sortere de værste fra. Det er personer som DIG der med din nedladende og besserwisser attitude der afholder mange fra at melde sig ind i DSF. Folk tror jo forbundet kun består af selvfede galninge der skal diktere alt. Er det et tillokkende signal, så undskyld hvis jeg tager fejl, men din pludselige fremtur imod mig og min person, samt forlangende af lister over kritikpunkter, er helt ude i roemarken og vil under ingen omstændigheder få mig til at ændre opfattelse. 
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Peter Martinussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martinussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martinussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 23:45
Kære Steen Vad
Jeg beklager meget at jeg kom til at give Per Hansen ret for et par indlæg siden, hans tone overfor dig bidrager, ligesom dine indlæg i denne tråd, ikke til en positiv udvikling og jeg beder dig derfor modtage min uforbeholdne undskylning for, i momentan irritation og et øjebliks frustration over dine indlæg at have givet ham ret.
Når det så er skrevet må jeg minde dig om at jeg startede denne tråd og bad om positive indspark, hvilket du valgte at besvare på en ikke særligt positiv måde klokken 9.52 dags dato.
Det er meget muligt det ikke rager mig hvad du skriver til hvem, men det var dig og ikke mig der
 bragte listen på bane i denne tråd, så du kan vidst ikke bebrejde mig eller andre at blive nysgerrige.
Derudover vil jeg gerne have mig frabedt at blive kaldt nedladende, selvfed og galning hvorimod du til hver en tid gerne må titulere mig besserwizzer.
Til top
Peter Martinussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martinussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martinussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2014 kl. 23:51
Og lad mig lige for en ordens skyld slå fast:
Jeg skriver for egen regning, jeg repræsenterer ikke forbundet, jeg er medlem men min eneste aktivitet består i at få fisket så meget som muligt og jeg nærer intet ønske om at beklæde nogen form for tillidsposter i forbundet.
Til top
Peter Martinussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martinussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martinussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2014 kl. 00:27
Steen Vad 
At du vælger at kalde denne tråd lige meget i dit indlæg klokken 9.52 i går og så fremturer med at poste kan egentlig kun fremkalde undren.
Jeg kan ikke fordrage bananer og ville derfor aldrig begynde at poste i en tråd om bananopskrifter.
Jeg ville heller ikke skrive at jeg havde skrevet en hemmelig kogebog med mere lækre opskrifter som man ikke måtte få at se.
Hvis jeg mente at alle debatter om forbundet skulle finde sted på lukkede fora i forbundsregi, ville jeg afstå fra at deltage i sådanne debatter på fora som dette og hvis jeg mente at sådanne debatter bedst førtes under supervision af moderatorer ville jeg gå forrest og lade være med at kalde andre debattører grimme ting.
Lad mig endnu en gang beklage at jeg kom til at give Per Hansen ret i et øjebliks svaghed.
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2014 kl. 01:06
Peter Martinussen. 
Du beder om visioner og du får dem.
Beklager at ikke alt kan være rosenrødt og positivt, men mareridt forekommer desværre også. 
Jeg ville ønske at tingene var anderledes, men det er de desværre ikke.  
Jeg håber på en bedre fremtid og på et reorganiseret forbund, der er klar til 2015 og er til for alle.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Peter Martinussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martinussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martinussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2014 kl. 08:41
Steen Vad Knudsen
Jeg bad om positive bud, idet jeg håbede på nogle fantastiske og brugbare visioner, selv med den største ja hat jeg har på hattehylden på kan jeg intet positivt se i dit første indlæg i denne tråd.
Hvis du stadig er sur over at jeg kom til at give Per ret i et øjebliks frustration, får du nu den tredje og sidste undskyldning herfra desangående.
Mit mareridt omkring lystfiskeriets fremtid går lige nu mest på at nogle vælger at kalde en oprigtigt ment tråd for "lige meget" , for derefter at poste videre med et negativt indlæg, derefter at skrive at man skam har en liste over positive tiltag som man bare ikke vil lægge fremog så slutteligt blive fornærmet over at andre gerne vil se den liste, man selv som den første, har bragt på bane i tråden.
Jeg har ikke kaldt dig som person uærlig, jeg har kaldt din fremfærd i denne tråd for uærlig.
Du derimod har kaldt mig for selvfed, selvhøjtidelig og galning og medens de to første ting er skønsspørgsmål ser jeg frem til at du fremlægger dokumentation for min psykiske tilstand og tillader mig i den forbindelse at minde dig om at den politisk korrekte betegnelse i vore oplyste tider ikke er galning men snarere psykisk syg.
At man i et forum deltager i en tråd med opfordring til at diskussionen henlægges til andre fora, hvor moderatorer skal sørge for en ordentlig tone og så vedbliver at diskutere i det første forum kan derimod i min optik kun ses som værende en kende dobbeltmoralsk.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2014 kl. 09:02
Peter Martinussen
Det kan godt være at tonen er spids, men Steen Vad lægger selv op til det med sit eget ordvalg.
Der er mange der har bedt om hans forslag - løsning, men han har inegen.
Jeg skriver fra neutral grund da jeg ikke er medlem af DSF eller nogen klub, men ser positivt på DSF hvis man går ind og rydder op flere steder.
Ha en god dag
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2014 kl. 09:30
Citat: Lundberg

Til Steen Vad Knudsen:
Hvad vil Du SELV gøre ved og for det?
Venligst
Flemming Lundberg Petersen
formand - Korsør Lystfiskerforening


Hej Flemming
Jeg skal til Steens forsvar sige, at han er én af de to kritikere der har sendt et forslag til forbedringer, så dyb respekt for det.

Hilsen
Kim A.
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2014 kl. 09:36
Citat: Steen V Knudsen


Citat: Martinussen

Hej Peter
Nu var mine ord om kritik af fokus på fedtfinner på ingen måde møntet på dit indlæg, der forøvrigt ind til videre er det eneste positive bud i denne tråd.
Hej Steen 
Det er da rart at du i indlæg nummer to forholder dig positivt, lidt og mellem linierne, må vi ikke se din liste eller er den for hemmelig?
K & B
Peter

Den er meget hemmelig Peter Sleepy Faktisk så tåler den ikke dagens lys her, for der er et par meget ivrige fortalere for Biiiiiip.Som slet slet ikke kan tåle sådan en liste. De vil helt sikkert føle sig trådt hårdt over poterne og straks begynde at dissikere listen ned til det uladesigørlige. Jeg har fuldt tillid til dem der har fået listen og tror på at hvert eneste ord tages alvorligt. Offentliggjort her vil værdien gå tabt i navlepillende beskuelse. Faktisk er jeg MEGET pro et Dansk forbund og ser helst at den knowhow der er opbygget gennem mange år bevares. Alternativet kan blive nødvendigt, men er ikke ønskeligt da vi så ryger 30-50 år bagud. Ouch


Steen, du har mit ord på, at din liste bliver taget endog meget alvorligt, og du har desværre ret i, at den ikke skal frem i lyset, for jeg gider heller ikke diskutere den med hverken tilhængere eller kritikkere.

Hilsen
Kim A.
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2014 kl. 09:45
Citat: Jajes

Jo. Hvad vil jeg. 
Jeg vil have en organisation, som repræsenterer mine interesser som lystfisker, der favner bredt. Og en organisation, hvor jeg kan blive hørt ved at melde mig ind og har indflydelse gennem en stemme uden at skulle være bestyrelsesmedlem et sted. Jeg vil have en organisation, der i diverse politiske udvalg arbejder åbent for alle lystfiskere interesser. 
Den organisation eksisterer ikke idag.
Tag det fantastiske græsrodsarbejdet fra DSF, den mange årige indsats for vandplejen i åen og tilføj åbenhed, direkte indflydelse, interesse for alle grene af lystfiskeri og afskaffelse af tossede udmeldinger i udvalg som "vi er enige i at fiskeri med levende agn skal forbydes", så har du det jeg gerne vil.
Det kommer ikke. Splittelsen er blevet for stor. Så det jeg vil have, er en organisation, der arbejder for mine interesser i det fiskeri, jeg kan lide. Ligesom andre har deres. 


Hej Jakob
Har du ikke lyst til at skrive til mig hvordan du mener det skal kunne lade sig gøre?
Dine tanker lyder rigtig spændende, og der vil i januar/februar blive afholdt et møde, hvor DSF bliver vendt på hovedet og hvor der så bliver arbejdet for et bedre forbund.
Men vi kan kun gøre det, hvis der kommer masser af input, så send dine ideer, gerne med et løsningsforslag, til mig, og jeg skal sørge for at de kommer videre i systemet.
Send til: kim.salmo2@gmail.com - du kan også vælge at sende dine ideer/forslag direkte til Claus Eriksen på ce@sportsfiskerforbundet.dk

Hilsen
Kim A.
Til top
Peter Martinussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martinussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martinussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2014 kl. 12:08
@Per Hansen
Bare fordi andre taler grimt er der ingen grund til at synke ligeså dybt selv. Vi er muligvis enige om nogle ting, men jeg synes faktisk ikke dit tidligere indlæg var særligt konstruktivt.
@Steen Vad
Eftersom jeg, i modsætning til dig, betaler kontingent til forbundet kommer det nok i allerhøjeste grad mig ved hvad du måtte have af fremragende forslag. Hvis de er så gode var der nok ikke grund til at kalde folk der er uenige med dig for grimme ting?
@Kim A
Det var altså Steen Vad der selv bragte sin liste på bane i denne tråd, så må både du og han tåle at der bliver spurgt til den. Det er måske smart at diskutere forbundets fremtid i lukkede fora, men så skulle du og Steen Vad have ladet være med at kommentere i denne tråd.
Når jeg bliver bekymret er det fordi forbundet af mange netop er blevet kritiseret for lukkethed og så er det måske ikke voldsomt smart at sige offentligt at man har gode ideer til at forbedre forbundet og så i øvrigt nægte at debattere yderligere af frygt for at de der er uenige eller bare krakilske skal afspore tråden.
Demokrati er også at lade de der ikke kan holde en ordentlig tone blive hørt, så kan man jo tænke sit, når andre kalder en for en selvfed, nedladende galning.
Det er for øvrigt flot af dig ikke at forholde sig til Steen Vads kritik af andre i den sobre og konstruktive tone han fremfører den i.
Det må være et virkeligt godt forslag han har sendt dig, siden du i denne tråd vælger at se bort fra hans tone og holdning til andre.
Er det udtryk for forbundets fremtidige måde at håndtere debatindlæg på?

Det var altså Steen Vad der selv bragte sin liste på bane
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2014 kl. 12:25
Peter Martinussen, skal vi nu ikke lige klappe hesten lidt. Det virker som om der er en form for et dialog gennembrud. Hvis nu alle forslagene skal holdes tæt til kroppen et stykke tid og der så på et tidspunkt, kommer en samlet udmelding fra DSF, som alle kan kikke med på. Så er det for min skyld total ligegyldigt, hvem der har bidraget med hvad. Husk på at alle kan jo efterfølgende altid oplyse hvad de har budt ind med. Mon ikke det er den bedste måde at koordinere på. Jeg håber på at folk og DSF ønsker ro og sammenhold nu. Lad os nu give det en chance bare vi er indstillet på, hver især at sluge lidt kameler.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2014 kl. 12:46
Hej Jesper

Har du hørt noget om mødet i går.

Ole T
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2014 kl. 12:56
Hej Peter

Det var altså Steen Vad der selv bragte sin liste på bane i denne tråd, så må både du og han tåle at der bliver spurgt til den.

Jeg kan sagtens tåle at der bliver spurgt til den liste Steen har sendt mig. Grunden til at jeg reagerede var, at der ligesom var tvivl om at der i det hele taget var en liste - det er der.

Det er måske smart at diskutere forbundets fremtid i lukkede fora, men så skulle du og Steen Vad have ladet være med at kommentere i denne tråd. Når jeg bliver bekymret er det fordi forbundet af mange netop er blevet kritiseret for lukkethed og så er det måske ikke voldsomt smart at sige offentligt at man har gode ideer til at forbedre forbundet og så i øvrigt nægte at debattere yderligere af frygt for at de der er uenige eller bare krakilske skal afspore tråden.

Vi diskuterer såmænd ikke i lukkede fora, men arbejder lige nu på at skaffe så mange ideer til hvordan DSF kunne se ud i fremtiden. Disse ideer forsøger Claus Eriksen så at samle, så de kan diskuteres på et møde i januar/februar, hvor der vil blive indbudt en række mennesker, både kritikkere og tilhængere.
Der er mange ting at tage hensyn til, når man går i gang med at vende en størrelse som DSF på hovedet og analysere alt. Der er jo rigtig mange ting der er bestemt af vedtægterne, og de eneste der kan ændre dem, er de repræsentanter der er til kongressen, så ting man ønsker gennemført, skal være gennemarbejdet til bunds inden. Hvis man skulle bruge tid på at diskutere hvert enkelt punkt i Steens og andre oplæg, ville man ikke kunne arbejde konstruktivt med det - der ville simpelt hen komme alt for meget "støj" på linjen.
Hvis du havde fulgt med i de andre indlæg der har været omkring emnet DSF, ville du have set, at jeg opfordrer alle til at sende ideer til mig - vi kan jo ikke diskutere hver enkelt ide herinde i en tråd på 100 - 150 indlæg, det er der ingen der får noget ud af.
DSF er meget lukket, selvom det har hjulpet rigtig meget de senere år, men der er plads til forbedringer. Men lige netop de ideer der indkommer skal/behøver ikke diskuteres her, men af en nedsat arbejdsgruppe.

Demokrati er også at lade de der ikke kan holde en ordentlig tone blive hørt, så kan man jo tænke sit, når andre kalder en for en selvfed, nedladende galning.Det er for øvrigt flot af dig ikke at forholde sig til Steen Vads kritik af andre i den sobre og konstruktive tone han fremfører den i.Det må være et virkeligt godt forslag han har sendt dig, siden du i denne tråd vælger at se bort fra hans tone og holdning til andre.Er det udtryk for forbundets fremtidige måde at håndtere debatindlæg på? Det var altså Steen Vad der selv bragte sin liste på bane.

Vi skal lige have slået én ting fast med syvtommersøm.
JEG REPRÆSENTERER IKKE DSF
Der er rigtig mange ting jeg er uenig med DSF om, men jeg forsøger, ved at være konstruktiv, at få DSF ændret derhen hvor jeg gerne ser forbundet.
Med hensyn til Steens tone og holdning gider jeg slet ikke at kommentere på. Steens tone og holdning er ligesom så mange andres her på forummet, bl.a. din - ovenstående bærer nærmest præg af at du beskylder mig for en form for korruption, men jeg gider ikke kommentere på det, for det er ikke konstruktivt.

Den eneste grund til at jeg blander mig her på 123, er at jeg godt kan se, at DSF ikke kører så godt som det kunne.
Jeg kan godt se at medlemstallet ikke er stigende.
Jeg kan godt se, at der er rigtig mange foreninger, specielt på Sjælland, der ikke er medlemmer af DSF.
Jeg kan godt se at der SKAL forandringer til for at hjælpe på disse ting.
Ved at arbejde konstruktivt med det, er jeg forhåbentlig med til at få vendt skuden, så flere synes det er et godt forbund.
Samtidig får jeg, ved at blande mig konstruktivt, forhåbentlig også indflydelse på hvordan DSF skal se ud i fremtiden.

Jeg vil gerne foreslå dig, at du bruger din tid konstruktivt på at lave en liste med ting du mener der skal til for at DSF bliver nemmere at "spise" for mange flere, og sender den til enten mig eller Claus Eriksen, så er du nemlig også konstruktiv og får indflydelse.

DSF ER LIGE NU DET ENESTE FORBUND DER REPRÆSENTERER DANSKE LYSTFISKERE - SÅ LÆNGE DER IKKE ER ET ALTERNATIV, DER ER BEDRE, ER DET ALT VI HAR, DERFOR STØTTER JEG OP OM DSF.

Hilsen
Kim A.
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2014 kl. 12:58
Citat: sage

Peter Martinussen, skal vi nu ikke lige klappe hesten lidt. Det virker som om der er en form for et dialog gennembrud. Hvis nu alle forslagene skal holdes tæt til kroppen et stykke tid og der så på et tidspunkt, kommer en samlet udmelding fra DSF, som alle kan kikke med på. Så er det for min skyld total ligegyldigt, hvem der har bidraget med hvad. Husk på at alle kan jo efterfølgende altid oplyse hvad de har budt ind med. Mon ikke det er den bedste måde at koordinere på. Jeg håber på at folk og DSF ønsker ro og sammenhold nu. Lad os nu give det en chance bare vi er indstillet på, hver især at sluge lidt kameler.


Hej Jesper
jeg er helt enig med dig, måske specielt i at vi bliver nødsaget til at sluge nogle kameler.
Det der bliver rigtig spændende er at se hvor store de kameler er.

Hilsen
Kim A.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum