Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvem gider skændes?

 Besvar Besvar
Forfatter
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvem gider skændes?
    Sendt: 28 Nov 2014 kl. 14:42



Hvem gider skændes?

Jeg kom tilfældigvis til, da jeg var nede i værkstedet efter nogle fuglefrø, at se der stod en gammel 8 årig rugekasse, godt pakket ind i spindelvæv. Det var den første flydende rugekasse jeg lavede. Noget kompliceret med forskellige riste og kappe omkring. En rugekasse som ingen andre end mig selv troede på fungerede.Wink Første billed.

Jeg tog så den nyeste model fra i år. Noget forenklet og meget billigere at fremstille.Big smile Andet billed.

Tog så til sidst nordjydernes mini model, som vil blive afprøvet i år.Wink Tredje billed.

Hvorfor skal jeg bruge tid på at diskutere organisations problemer, garnproblemer i søer og meget andet med forbundssoldaterne og DTU. Det har ikke min interesse.?Embarrassed

Er der nogen der kan bruge ideerne er de velkomne, ellers kan de sku lade være.

Jeg har jo også trods modstand andre projekter i støbeskeen, jeg skal videre med.Wink

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Torkil Adsersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Torkil Adsersen

Tilmeldt:: 08 Maj 2002
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torkil Adsersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2014 kl. 20:44
Hej Lasse
Nu synes jeg ikke man behøver at skændes, man kan godt diskutere i en ordentlig tone. Jeg må indrømme at dit sidste indlæg her skuffer mig lidt. Jeg troede ellers at du ville tage problematikken omkring erhvervsfiskeri i ferskvand og omsætningsforbud op i Ferskvandsfiskeriforeningen. Du har jo givet udtryk for at du på disse punkter ikke er enig med den forening du har valgt skal repræsentere dig i bl.a. Paragraf 7 udvalget.
Jeg ved ikke om det er fordi du ikke ønsker at komme i konflikt med Ferskvandsfiskeriforeningen, eller om det er fordi du dybest set er ligeglad med de problemer andre lystfiskere slås med.  Dine udtalelser i denne tråd tyder desværre på det sidste.
Mvh
Torkil
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2014 kl. 08:35
Torkil
Der er ting der er vigtigere for mig. Der med ikke være sagt, at jeg ikke vil undersøge det i Ferskvandsfiskeriforeningen. Men som Niels Åge så tit har prøvet at belære mig om. Er der noget i en forening eller et problem, du vil have taget op skal du melde dig ind for at få indflydelse. Her tror jeg, du lettere bliver hørt, som enkelt medlem i Ferskvandsfiskeriforeningen. Wink
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro



Redigeret af lasse hagebro - 29 Nov 2014 kl. 10:39
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2014 kl. 10:45

Torkil

Jeg kommer lige ovre fra Den Karimatiske Formand for Ferskvandfiskerigoreningen. Han læste regler op for mig. Der er mange, rigtig mange. Så jeg fik ikke fat på alt. Der er regler for erhvervsfiskeri og for private bredejere. Hvad ål angår for private bredejere, må der kun sættes ruser 1/8 - 15/19 med afstand på min 100 m.  Der er andre regler for erhverev.  Du er nok nød til selv at finde reglerne et sted. Er der noget man ønsker ændret i reglerne, må det tages op. For private er det naturligvis kun til eget forbrug, på samme måde som med stangfiskere. WinkJeg ved selvfølgelig ikke om reglerne bliver overholdt. Men det kan jo være et problem alle steder. Du kan jo arbejde videre med, det hvis du er interesseret.Big smile

mvh Lasse Hagebro



Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
lars holst Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
laho

Tilmeldt:: 17 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laho Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2014 kl. 11:22
Jeg syntes at du har sjusket med den overste
det patent baanb  er sgu da den billige slags nede fra  harald skrald Wink
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2014 kl. 11:49
Lars
Vi har jo ikke så mange penge herude på heden. Får er ikke, hvad det har været.Wink
mvh Lasse Hagebro
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rene J. Avatar

Tilmeldt:: 25 Nov 2009
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rene J. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2014 kl. 13:03
Alle lodsejere kan få en omsætnings-tilladelse hvis de søger. Derfor kan der blive en rigtig god grund til at fiske hårdt på sit vand!
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2014 kl. 14:18
Hej Rene
Jeg er som sagt ikke inde i alle reglerne. Tror dog det så kommer ind under bi-erhverv, det bliver det så ikke bedre af. Wink
mvh Lasse
Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2014 kl. 17:44
Lars Holst det er ikke prisen på en ting der afgør om den virker eller  ej Det er måske det der har gjort nogle individer sure, eller måske fordi de selvom de havde kronerne ikke så lyset som Lasse gjorde
den jyske gadedreng der måske havde lidt mere insigt end nogle vidste Wink
Til top
lars holst Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
laho

Tilmeldt:: 17 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laho Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2014 kl. 18:13
John du burde nu se ironien i det jeg skriver

Lasse som gl fagmand inden for guds eget fag, burde du nu nok lige have ofret de sidste kr, og fået galvaniseret bånd på
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2014 kl. 18:15
Hejsa,

Til genrel oplysning omkring fiskeri med garn (primært gedder, sandart og aborrer)  i ferskvand, kan der læses mere her.

https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=122490#Kap5

http://www.fiskepleje.dk/vandloeb/fiskeriregulering.aspx

Der kan principielt fiskes med så mange garn som det er muligt, indenfor de regler der er for tæthed af garn. Og så er der en redningsbælte på 50 meter fra vandløb som løber iud i søer, hvis disse er ove en meter bred. Det er lodsejer som må fiske med garn og kun på de stræk ved søen de har jord, eller stræk de har tilladelse fra bredejer til at fiske.

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo






Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2014 kl. 18:17
Hej Lasse,

Tænker liiiiiige på, at mon ikke det var ef af dine version 1 rugekasser, som Svenskerne observerede oppe i skærpården her for et par måneder siden, og altså ikke en mini ubåd fra Russerne WinkWinkWinkWink

Niels Åge




Redigeret af niels åge skovbo - 29 Nov 2014 kl. 18:18
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2014 kl. 18:21
Lars det gjorde jeg også men du så ikke ironien i det jeg skrev Der sidder nogle højrøvede offentlig ansatte og visse andre og er efter Lasse
Til top
Ole Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gildon Avatar

Tilmeldt:: 06 Apr 2011
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gildon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2014 kl. 18:41
Citat: niels åge skovbo

Hejsa,

Til genrel oplysning omkring fiskeri med garn (primært gedder, sandart og aborrer)  i ferskvand, kan der læses mere her.

https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=122490#Kap5

http://www.fiskepleje.dk/vandloeb/fiskeriregulering.aspx



Niels det første link drejer sig om reglerne for saltvand jvf. kapitel 5. Der er nok ikke så mange lodsejere ud over staten.

Og søger jeg i hele bekendtgørelsen efter ordet "lod" for at finde lodsejer etc, finder jeg ikke nogen.

I det andet link som som er skrevet af Finn Sivebæk og Søren Berg, gør de selv gældende at
Citat
Fiskereglerne skal sikre, at fiskebestanden i en sø, å eller havet bliver udnyttet på et bæredygtigt grundlag. Bæredygtigt betyder i den her sammenhæng, at fiskeriet ikke:
  • Negativt påvirker bestandens mulighed for at reproducere sig.
  • Ændrer fiskenes gennemsnitsstørrelse ud over et vist niveau.
  • Forandrer bestandens funktion i økosystemet

Citat slut.

Så de regler der er på området må vel anses som opfylde de kriterier, som de 2 meget vidende personer opstiller.

Det er en personlig sag at arbejde for strammere regler og forbud på områder hvor det i dag er lovligt. Blot skal man passe på man ikke får det til at fremstå som ulovligheder og svindel. Lovbrydere og svindlere er alle vel i bund og grund imod.

God Week end

Ole D. Nielsen


Ps/ Lasse husk at gemme de der modeller, det er før set i historien at når den store success bliver anerkendt og udbredt, vil folk betale entre for at se de spæde forsøg.

Til top
lars holst Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
laho

Tilmeldt:: 17 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laho Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2014 kl. 18:44
John
ok jeg giver mig
for sgu er lasse en slemmer fyr ha ha
Jeg undskykder mange gange
ps.han er stadigvæk for nærig med det patent bånd
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2014 kl. 19:26
@Ole Nielsen,

Man skal lede lidt i loven - men Niels Åge har ret.

§ 7, stk. 2, nr. 2 siger:

§ 7. Fritidsfiskeri i ferskvand må kun udøves af personer, der har erhvervet gyldigt fritidsfiskertegn, jf. § 54, stk. 2, i fiskeriloven.

Stk. 2. Undtaget fra bestemmelsen i stk. 1 er:

2) Grundejeren og dennes husstand, når fiskeriet udøves i det fiskevand, der støder op til grunden, jf. § 55, stk. 2, i fiskeriloven


Du skal så ned i kapitel 6 for at finde reglerne for hvor mange og hvor garn må placeres.

§ 30. Ruser, garnredskaber, fiskegårde samt andre redskaber, skal sættes således, at der er en redskabsfri strækning på mindst to tredjedele af vandets bredde det pågældende sted, jf. dog § 32, stk. 4. Bestemmelsen gælder i en hvilken som helst retning i forhold til den yderste del af redskabet eller redskaberne.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1, gælder også for opstilling af flere redskaber, når redskaberne står fra modsatte bredder og med mindre indbyrdes afstand i breddens retning end 100 m.

Stk. 3. Redskaberne nævnt i stk. 1 skal mindst stå med en indbyrdes afstand i breddens retning på 100 m. Hvis en bred, hvortil der hører en fiskeriret, har en samlet længde, der er mindre end 100 m, må der dog opstilles et redskab på fiskeriretten uanset, at den indbyrdes afstand i breddens retning til det nærmeste redskab herved bliver mindre end 100 m, dog må afstanden ikke være mindre end 50 m.

Stk. 4. Flere redskaber kan opstilles uden for hinanden på samme sted. I dette tilfælde betragtes redskaberne med hensyn til bestemmelserne i stk. 1-3 som et redskab, jf. stk. 5.

Stk. 5. Afstanden mellem redskaberne måles mellem de dele af redskabet, herunder arme, pæle og tove, der er nærmest


Redskaber i søer

§ 34. Sættegarn, nedgarn, flydegarn o.lign. garnredskaber må ikke anvendes i søer i april og maj måneder.

Stk. 2. I garn, der anvendes i søer, skal maskemålet overalt i redskabet være mindst 122 mm (helmaske).

Stk. 3. Ruseredskaber, der anvendes til andet fiskeri end ålefiskeri, må også uden for den i § 29, stk. 1 nævnte periode anvendes på følgende betingelser:




Maskemålet i bagrusen – efter sidste bøjle – skal være på mindst 90 mm (helmaske).



Maskemålet er opfyldt, hvis der i rusen – mellem sidste og anden sidste bøjle – er et vindue på 14 x 14 cm med det nævnte maskemål. Vinduet skal være placeret på rusens overside.



Stk. 4. Ruseredskaber, der anvendes til andet fiskeri end ålefiskeri skal før brug anmeldes til Fiskeridirektoratet. Anmeldelsen skal indeholde oplysning om antal, størrelse, udformning og placering af redskaberne opgivet i WGS 84 Datum. Fiskeridirektoratet kan beslutte, at et redskab ikke kan tillades anvendt, hvis det ikke er tilstrækkelig godtgjort, at redskabet ikke kan fange ål

Tænk før du skriver....
Til top
Ole Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gildon Avatar

Tilmeldt:: 06 Apr 2011
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gildon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2014 kl. 20:05
@Jan Persson
Takker for Kapitel 6, og ja Niels har ret i at der står en masse regler for at lovligt dyrke denne gren af fiskeri.

Desværre læser jeg (og måske forkert), når Niels skriver :
Citat
Det er lodsejer som må fiske med garn og kun på de stræk ved søen de har jord, eller stræk de har tilladelse fra bredejer til at fiske.
Citat slut.

At det kun er lodsejere der må fiske.  Men jeg læser linkene som at dette er loven for denne type fiskeri og vil man dyrke denne form for fiskeri skal man løse fritidsfisketegn. Undtaget for at løse fritidsfisketegn er lodsejere der kun fisker ved deres eget stykke. Men det fritager dem ikke for det regelsæt der gælder alle som løser fritidsfisketegn.

Med venlig hilsen
Ole D. Nielsen
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2014 kl. 20:13
Ole, jeg forstår det også sådan, at alle, der løser fritidsfisketegn må fiske med garn i søer, hvis de har tilladelse (eller lejet) fra grundejeren på det stykke, som grundejeren har råderet over.
Tænk før du skriver....
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2014 kl. 21:18
Lars du er tilgivet  men han jo jyde og nærmest vestjyde  der sidder læderet godt fast Tongue 
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2014 kl. 22:35
Det kunne være patentbånd, smuglet ind fra Nordsøen. Så har Mærsk betalt.Wink
Niels Åge, jeg bliver beskyldt for så meget, så jeg tager den Svenske Skærgård på min kappe.LOLLOLLOL
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Torkil Adsersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Torkil Adsersen

Tilmeldt:: 08 Maj 2002
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torkil Adsersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2014 kl. 21:56
Hej Lasse
Nu er det jo ikke mig der har valgt at lade mig repræsentere af Ferskvandsfiskeriforeningen, det har du. Jeg har valgt en anden, nemlig DSF, som jeg mener er bedre til at repræsentere mine interesser som lystfisker end en forening, der primært repræsenterer erhvervsinteresser.  Mit spørgsmål til dig udsprang af at du beklagede dig over hvor svært det var at få sin mening igennem i DSF. Derfor tænkte jeg at det måtte være meget nemmere i din forening - ellers var du vel ikke medlem. Men det viser sig at du også i denne forening må sluge nogle kameler, nemlig at din modstand imod omsætning af sportsfisk og din modstand mod erhvervsfiskeri i ferskvand ikke er i overenstemmelse med din forenings politik. Altså du bøjer dig i disse to spørgsmål. Min pointe er at man kan ikke få alt, det kan jeg heller ikke. Men jeg synes at det er pisse ærgerligt at du er med til som lystfisker at give en erhvervsforening legitimitet i forhold til spørgsmål vedrørende lystfiskeri, primært fordi du er mest interesseret i at forfølge dine egne mål. Det er ikke kun noget der gælder dig, det gælder i høj grad også de sjællandske lystfiskere, som ikke gider at engagere sig i spørgsmål som f.eks. Tangeværket fordi det angiveligt kun er noget der er til gavn for jyderne. Når man ikke tænker længere end til sin egen næsetip, så bliver det sgu svært at få en slagkraftig lystfiskerorganisation.
Nu er alting heldigvis ikke sort og Hvidt. DSF og Ferskvandsfiskeriforeningen kan også finde ud af at arbejde sammen på nogle områder f.eks. Omkring et forbud mod fiskeri med levende agn.
Og så lige et sidste spørgsmål: du gider ikke at skændes med forbundssoldater. Jeg ved ikke om du tror at der findes en eller anden form for sammensværgelse, hvor DSF sidder og trækker i trådene i baggrunden og lader en flok uselvstændige personer give deres mening til kende på bl.a. Dette forum. Personligt kender jeg ikke Werner og er ikke blevet bedt om at skrive på vegne af DSF. Hvad jeg skriver er for min egen regning. Men hvad med dig? Du render åbenbart din formand på dørene førend du udtaler dig i denne sag. Hvad skal jeg kalde dig?
 Spøg til side, jeg vil blot opfordre dig til ikke at miskreditere folk, der har en anden holdning end din, det fører ikke noget godt med sig. I øvrigt synes jeg det er dejligt, at du også har fået øjnene op for at vandløbsrestaurering er vejen frem og at elfiskeri med eller uden rugekasse kun er en nødløsning.
Knæk og bræk
Torkil
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2014 kl. 13:46
Hej Lasse,

Hvordan er det med rugekasserne denne vinter. Er der nogle planer om yderlige forsøg, nu da der er lavet en ny prototype, som jeg ser på billederne,  eller hvordan ser det ud på den front ? Wink

Kunne jo være at min vej kom forbi Hagebro, så jeg kunne se "maskineriet" i funktion. Så giver du sikkert en kop kaffe Smile

Hej og god dag fra

Niels Åge Skovbo


Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2014 kl. 14:01
Lasse din store Guru,
der mangler et stk. 80-160 hestes Johnsson påhængspiskeri - eller to Yamaha - det ville jo være flottere.

Ærgerligt at flymaskinen er opfundet, for ellers kunne vi sikkert se dig med en hekse-kost i en turboudgave startende og landende på vand sol- og vinddrevet i en oppustelig og transportvenlig udgave

Det må være en gave at besøge dit opfinderlaboratorium. Godt du ikke leger med krudt.

En dag laver KÅS vel et Lasse-museum i egetræ.
mvh
Kjeld

mvh
Kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2014 kl. 17:00


Jamen Willerslev, her er Lasses transportable rugekasse......
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2014 kl. 17:17
Jeres fantasi fejler ikke noget. Min måske heller ikke. Bliver den luftbåren, kan det give problemer med skarven.Embarrassed
Niels Åge. Vi forventer at køre forsøg i samarbejde med to skoler heroppe i vinter. Håber tilladelserne når frem. Ellers må vi jo hekse. Du er velkommen. Jeg giver besked, når der sker noget. Der var store fisk på leg hos mig i dag, så jeg måtte have vindus viskerne i gang på panoramavinduerne.Wink
mvh Lasse Hagebro
Forskningscenter Hagebro


Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Dec 2014 kl. 18:18
Lyder godt Lasse, går ud fra at de der store havørreder roder rundt i det nye lag grus I fik lagt ud i din baghave Wink

Redigeret af niels åge skovbo - 01 Dec 2014 kl. 20:19
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum