Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sportsfiskeren

 Besvar Besvar
Forfatter
Mogens Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Muggeeastwood

Tilmeldt:: 25 Dec 2014
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Muggeeastwood Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sportsfiskeren
    Sendt: 26 Dec 2014 kl. 19:49
godaften. Sidder lige og prøver på at læse sportsfiskeren på min iPad. Det virker ikke.jeg kan ikke bladre.Er der nogen her inde som ved om det kan lade sig gøre at læse det på iPad eller kan det kun læses på pc( som jeg ikke har)?   Jeg er mellem af dansk sportsfiskerforbund.hilsen Mogens rasmussen 
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2014 kl. 21:26
Desværre har de valgt et flashprogram, som giver unødigt begrænsning. Gode gamle pdf filer kan læses på alt. Hvor svært kan det være.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2014 kl. 21:37
Citat: sage

Desværre har de valgt et flashprogram, som giver unødigt begrænsning. Gode gamle pdf filer kan læses på alt. Hvor svært kan det være.
Ej, har de nu glemt at spørge brugerne IGEN Big smile

En anelse humor tilsat, gør det hele lidt lettere at få til at glide ned.Wink
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Ole Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gildon Avatar

Tilmeldt:: 06 Apr 2011
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gildon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2014 kl. 23:31
@Mogens,
IOS understøtter ikke flash, men hvis du prøver at søge i din apple app store efter
Puffin Browser Lite (lite udgaven er gratis), så understøtter den browser flash basseret indhold. Håber det gør at du kan læse bladet på din Ipad.

K&B
Ole
ps / kan ikke efterprøve det på det blad da jeg ikke er medlem, men ved det virker til andet flash basseret indhold.
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2014 kl. 11:51
Citat: Steen V Knudsen

Citat: sage

Desværre har de valgt et flashprogram, som giver unødigt begrænsning. Gode gamle pdf filer kan læses på alt. Hvor svært kan det være.
Ej, har de nu glemt at spørge brugerne IGEN Big smile

En anelse humor tilsat, gør det hele lidt lettere at få til at glide ned.Wink

Sådan har det jo været i mange år, også siden før iPad'ens indtog. Desværre er det stadig svært at forhindre kopiering af f.eks. et blad, uden at benytte flashbaserede løsninger. Hjælpen er dog ankommet med HTML5, men det koster jo også klejner at lave løsningen om.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2014 kl. 16:42
Citat: arntc

Citat: Steen V Knudsen

Citat: sage

Desværre har de valgt et flashprogram, som giver unødigt begrænsning. Gode gamle pdf filer kan læses på alt. Hvor svært kan det være.
Ej, har de nu glemt at spørge brugerne IGEN Big smile

En anelse humor tilsat, gør det hele lidt lettere at få til at glide ned.Wink

Sådan har det jo været i mange år, også siden før iPad'ens indtog. Desværre er det stadig svært at forhindre kopiering af f.eks. et blad, uden at benytte flashbaserede løsninger. Hjælpen er dog ankommet med HTML5, men det koster jo også klejner at lave løsningen om.

Ja men herregud da. lav det nu bare som pdf. i stedet for alt det fis. Som udgangspunkt er det jo kun medlemmerne, som kan hente bladet. Hvis et medlem giver pdf filen videre er det vel ikke anderledes, end hvis det fysiske blad gives til en anden. Det er simpelthen noget pjat.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2014 kl. 16:55
Uanset om det er et PDF format den bliver lavet i, eller det er en eller anden version af Flash, så skal du stadig have en afspiller/reader der kan vise indholdet .. og det skal stadig være på din enhed, afhængig af hvilken version du kører med.

helle for HTML5!!!

Redigeret af Ørde - 28 Dec 2014 kl. 16:56
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2014 kl. 17:02
pdf et meget anerkendt filformat, som ALTID har kunnet læses på alle enheder. Der kræves ikke nogen afspiller eller et tungt flash program. 
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2014 kl. 17:21
det er så ikke korrekt Jesper .. det kræver et program der kan læse dine pdf filer, før at du på dine enheder (må det være computer, tablets, telefoner, tv m.m.) kan læse indholdet af en pdf fil. Vi kan godt diskture fordele og ulemper ved flash kontra pdf, men det ser jeg umiddelbart ingen grund til.
Til top
Ole Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gildon Avatar

Tilmeldt:: 06 Apr 2011
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gildon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2014 kl. 17:38
Inden HTML 5 bliver ophøjet til løsningen på alle problemer,

så er OP's spørgsmål om hvordan har får læst sit blad i flash på en IPAD, jeg er fremkommet med et forslag, men ved ikke om det er afprøvet.

Mht HTML 5 så kræver det ligesom også et program for at virke på en enhed, ret svært at se HTML 5 uden en browser som også er et program. Og historien viser hvergang en browser er involveret hvor konkurencen er stor mellem producenter, så er udtrykket 100% kompatibelt et eventyr, HTML 5 er jo ikke ligefrem den første definerede standard på HTML området. Og hvis man vil have bare lidt syn for sagen, kan man jo prøve at gå på https://html5test.com/  så kunne det være sjovt at høre hvormange der scorer 555 ud af 555 eller om deres browser heller ikke understøtter HTML 5 100%.

Med de bedste hilsner
Ole D. Nielsen
Til top
Mogens Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Muggeeastwood

Tilmeldt:: 25 Dec 2014
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Muggeeastwood Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2014 kl. 18:49
Hej ole  jeg kan stadig ikke læse bladet. Jeg har prøvet det som du skrev,men det ville nu bare være dejligt og kunne læse det som man kan læse reklamer fra butikker. Hilsen mogens
Til top
Ole Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gildon Avatar

Tilmeldt:: 06 Apr 2011
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gildon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2014 kl. 18:59
Hej Mogens,
Ked af at høre den browser ikke kunne klare opgaven.

Det sker en gang i mellem at "virksomheder" prøver at gøre hvad de mener bedst, at det så viser sig de nok skulle have rådført sig med nogen der kunne fortælle hvordan det skulle gøres, det er uheldigt.

Jeg håber foreningen finder en løsning så medlemmerne kan det de burde.

mvh
Ole D. Nielsen
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2014 kl. 19:16
Jesper, det er da en hel del anderledes at dele på nettet end fysisk, dermed alt det postyr der hedder facebook, youtube, pirate bay osv. Det er kendt for at gå meget hurtigt og være svært at kontrollereSmile
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2014 kl. 20:49
Jeg har selv været inde på Sportsfiskeren - der står jo faktisk, at det ikke virker  :
Bladfunktion er ude af drift

Sportsfiskerens onlinevisning er i øjeblikket ude af drift. Vi arbejder på en løsning og beklager den gene, det måtte forårsage.


"



Redigeret af simon agerholm2 - 28 Dec 2014 kl. 20:56
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2014 kl. 22:49
Citat: Ørde

Uanset om det er et PDF format den bliver lavet i, eller det er en eller anden version af Flash, så skal du stadig have en afspiller/reader der kan vise indholdet .. og det skal stadig være på din enhed, afhængig af hvilken version du kører med.

helle for HTML5!!!

På de fleste enheder i dag findes der en reader fra ny. Hvis det ikke er tilfældet, kan der gratis hentes en. Flash understøttes ikke på alle platforme og derfor, har DSF valgt laveste fællesnævner her. Tilfældigvis har jeg også kun Mac, som jeg ikke ønsker flash på. Det er beviseligt unødigt sløvende for en computer (også windows pc). Desuden er faren for virus større med flashlæsning. Jeg kan gentage mig selv.....pdf kan ses på alt, med et gratis program. Fildeling af sportsfiskeren, bør ikke begrænse medlemmernes muligheder. Hvem ved måske kunne en fildeling give nogle medlemmer ;-) ......og ja html5, kan vi Macbrugere jo ikke have noget imod. Men igen pdf er alle dus med.

At deres online blad er nede er en helt anden sag, men igen må jeg sige at det er noget mere enkelt med pdf.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2014 kl. 14:59
Citat: sage

Citat: Ørde

Uanset om det er et PDF format den bliver lavet i, eller det er en eller anden version af Flash, så skal du stadig have en afspiller/reader der kan vise indholdet .. og det skal stadig være på din enhed, afhængig af hvilken version du kører med.

helle for HTML5!!!

På de fleste enheder i dag findes der en reader fra ny. Hvis det ikke er tilfældet, kan der gratis hentes en. Flash understøttes ikke på alle platforme og derfor, har DSF valgt laveste fællesnævner her. Tilfældigvis har jeg også kun Mac, som jeg ikke ønsker flash på. Det er beviseligt unødigt sløvende for en computer (også windows pc). Desuden er faren for virus større med flashlæsning. Jeg kan gentage mig selv.....pdf kan ses på alt, med et gratis program. Fildeling af sportsfiskeren, bør ikke begrænse medlemmernes muligheder. Hvem ved måske kunne en fildeling give nogle medlemmer ;-) ......og ja html5, kan vi Macbrugere jo ikke have noget imod. Men igen pdf er alle dus med.

At deres online blad er nede er en helt anden sag, men igen må jeg sige at det er noget mere enkelt med pdf.

Nu er det ikke for at være hverken for eller i mod en given løsning, men jeg vil nu alligevel lige rette på lidt kommentarer.

Adobe har til deres Adobe Reader udgivet flere sikkerhedsopdateringer de seneste 3 år end til deres Adobe Flash Player. Andre producenter af PDF-readeres (f.eks. Foxit) har også udgivet et tilsvarende antal. Den mest benyttede PDF Reader (den indbyggede i Google Chrome) er også opdateret meget hyppigt over de senere år. Så at PDF (og deres readers) er et sikrere format (det er en sandhed med modifikationer) skyldes jo udelukkende at læserne patches jævnligt.

At have en flashplayer installeret gør ikke din PC, Mac eller andre typer af enheder langsommere. Det kan til tider påvirke indlæsningshastigheden af en hjemmeside der f.eks. benytter flashreklamer eller bannere, men det er typisk pga. dårligt optimeret indlæsningsrækkefølge på den givne hjemmeside (noget som udviklere er blevet mere og mere opmærksomme på). Flash er godt til hvad det nu er godt til.

Kigger man fremad, er der ingen tvivl om at læsningen af sportsfiskeren i digital udgave som det er i dag er lidt forældet og nok skal laves på en anden platform. Om det bliver en HTML5 og javascript-baseret løsning, en pdfbaseret løsning eller noget helt tredje, kommer jo an på forbundets kravspecifikation og brugernes ønske.
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2014 kl. 15:51
Jeg kan fornemme at det dit ønske er at skyde efter DSF, og det niveau ønsker jeg ikke at falde mig ned på ..

En afspiller/læser til flash/pdf er begge gratis, så det argument holder ikke .. du kan få app's/programmer der kan afvikle flash på alle platforme .. så no-go igen .. du skriver på alle enheder kan man afvikle pdf fra start, hvilket heller ikke er korrekt, det afhænger igen af hvilket os du kører med ..

igen, vi kan fint koncentrere os om det it-faglige i dette, men jeg ønsker ikke at deltage i din DSF diskussion!
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2014 kl. 23:32
Undskyld mig! Er der nogen her som skyder efter DSF? Skal vi nu ikke lige holde fokus Ørde? En uskyldig lille flig af noget, som vi mener kunne være bedre.Cool. I øvrigt er jeg tilhænger af DSF, men alle steder kan der forbedres noget.

Til din orientering så har alle mine linux versioner været preinstalleret med en pdf Reader. Ligeså mine 3 versioner iphones, den ene Android jeg har haft, min Ipad. De to Mac's jeg har haft også. Den sidste windows jeg har haft var med XP...der skulle man nok hente et program. Flash derimod har bestemt været noget bøvl på alt andet end windows ;-) . Men nok om det, vi har nok lidt forskellige opfattelser af udviklingen og ikke mindst hvorfor udviklingen tager nogle bestemte retninger. Jeg har Apple og Linux kasketten på....du har nok en anden. Helt ok, men den snak hører nok til i et andet forum. Grundet derfor, slut herfra, mon ikke vi har været turen rundt om emnet.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2014 kl. 23:44
Så beklager jeg meget min antagelse, men i disse tider hvor alt handler om at revse DSF, kunne din tidligere kommentarer nemt misfortolkes .. men det er kun skønt at det ikke er det det skal handle om.

Min iOS enheder er lige blevet om-installeret (lige, som inden iOS 8), og der var ingen PDF reader, min Windows har ingen pdf-reader .. ligeså skal jeg med flash .. på min macbook air skulle jeg hente Adobe, og jeg skulle hente flash playeren .. begge med samme formål, at afspille noget materiale jeg ønskede at se.

Jeg sidder til dagligt med alle 5 forskellige systemer, og mindst ligeså mange forskellige os'er .. der er fordele og ulemper ved det hele ..

Det er vi nok .. godt nytår!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres