Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluekæp til Langaa

 Besvar Besvar
Forfatter
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluekæp til Langaa
    Sendt: 27 Dec 2014 kl. 08:43
hej
Hvilken fluestang længde og kastevægt, bruger i for det meste i Gudenåen/Langaa? Jeg er blevet medlem til næste sæson og vil finde det bedste allround sæt. Når grøden tager godt fat, har jeg en en 14 fod hvis det er nødvendigt.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2014 kl. 10:22
Hej Jesper, 
Du kan sagten klare dig med noget på 12-13 fod kl.8/9
De fleste fisk er jo ikke giganter :-)
Ses derhenne !!

Ps. Fisken på mit profilfoto, er fra den egn ;-)


Redigeret af simon agerholm2 - 27 Dec 2014 kl. 10:23
Til top
anne-sofie hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kildemosen Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kildemosen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2014 kl. 10:46
Hej Jesper

Her er 2 gode forslag,de er begge nedsat 40%
http://fluegrejet.dk/tohaands-fluestaenger-62
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2014 kl. 10:16
Citat: simon agerholm2

Hej Jesper, 
Du kan sagten klare dig med noget på 12-13 fod kl.8/9
De fleste fisk er jo ikke giganter :-)
Ses derhenne !!

Ps. Fisken på mit profilfoto, er fra den egn ;-)

Ser godt ud Simon :-) , det giver blod på tanden.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2014 kl. 10:21
Citat: kildemosen

Hej Jesper

Her er 2 gode forslag,de er begge nedsat 40%
http://fluegrejet.dk/tohaands-fluestaenger-62

Ikke noget jeg kender? Der står nedsat 40%, hvilket er svært at forholde sig til, hvis du forstår hvad jeg mener. Et bud om ikke andet. Måske folkene bag mærket burde demonstrere på den kommende fluefisker messe i Kolding?


Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
frank jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
frankjensen

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frankjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2014 kl. 15:25
Har fisket meget i Langaa. Synes nu ikke, den indbyder til fiskeri med fluestang andre steder end Jernbanesvinget.
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2014 kl. 18:07
der er flere der går med 11,5 - 12 fods klasse 7, selv bruger en 13,3 fods klasse 8. Jeg synes ikke den bør være mindre til mit fiskeri. (Læs evner) Det er faktisk en stor å og flere steder er der generende siv langs kanterne. Fisker sjældent i Jernbanesvinget.
Mit råd vil være at prøve med din 14 fods til du kender vandet og dermed dine behov. Et andet råd er at bruge sinktip liner, gerne Skagit med en synke 3 spids eller en T14. Det er ikke mange steder der er behov for en helsynkende.

Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2014 kl. 19:48
Citat: sage

Citat: kildemosen

Hej Jesper

Her er 2 gode forslag,de er begge nedsat 40%
http://fluegrejet.dk/tohaands-fluestaenger-62

Ikke noget jeg kender? Der står nedsat 40%, hvilket er svært at forholde sig til, hvis du forstår hvad jeg mener. Et bud om ikke andet. Måske folkene bag mærket burde demonstrere på den kommende fluefisker messe i Kolding?




Endnu en af utallige "danske" mærker fra LeiChi i Kina.

Det er kun et spørgsmål om hvilken klistermærke der sidder på stængerne.

http://www.leichichina.com/productshow.asp?BigClassID=0&SmallClassID=0&id=2797
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2014 kl. 19:54
Citat: finnjensen

Citat: sage

Citat: kildemosen

Hej Jesper

Her er 2 gode forslag,de er begge nedsat 40%
http://fluegrejet.dk/tohaands-fluestaenger-62

Ikke noget jeg kender? Der står nedsat 40%, hvilket er svært at forholde sig til, hvis du forstår hvad jeg mener. Et bud om ikke andet. Måske folkene bag mærket burde demonstrere på den kommende fluefisker messe i Kolding?




Endnu en af utallige "danske" mærker fra LeiChi i Kina.

Det er kun et spørgsmål om hvilken klistermærke der sidder på stængerne.

http://www.leichichina.com/productshow.asp?BigClassID=0&SmallClassID=0&id=2797

Ja det var nok noget i den stil jeg gættede på Finn.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2014 kl. 20:12
Citat: ler

der er flere der går med 11,5 - 12 fods klasse 7, selv bruger en 13,3 fods klasse 8. Jeg synes ikke den bør være mindre til mit fiskeri. (Læs evner) Det er faktisk en stor å og flere steder er der generende siv langs kanterne. Fisker sjældent i Jernbanesvinget.
Mit råd vil være at prøve med din 14 fods til du kender vandet og dermed dine behov. Et andet råd er at bruge sinktip liner, gerne Skagit med en synke 3 spids eller en T14. Det er ikke mange steder der er behov for en helsynkende.


Jeg har fisket med tohånds siden 90'erne og har også været forskellige steder i Gudenåen, dog uden det helt store kendskab til Åen. Jeg har lige købt en Loop Cross S1 #7 12fod. Den bliver flankeret, af en gammel Loop Adventure #9-10 på 14 fod, som jeg byggede i 1998. Af liner har jeg alt i skydehoveder og tips. Jeg satser også på en gammel Sage Rpl 796, hvis får lyst til det. Nu satser jeg på, at jeg er dækket ind.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2014 kl. 20:24
Jesper :
Du er RIGELIGT dækket ind med det grej :-)
Forsøg at lokke en af de "gamle" i foreningen til at give dig en guidet tur, til de kendte og ukendte toppladser.
Jeg selv holder mest til i den lidt mindre å, i samme forening.
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2014 kl. 21:02
Hej Jesper,
Du vil sagtens kunne klare dig med din nye 12'er som for øvrigt er en FED spø og som jeg selv har brugt ved Gudenåen (Langå).
Den store udfordring er ikke fiskeriet, men nok nærmere åen og den voldsomme grødevækst samt bevoksning på brinkerne.
Der er nu flere gode stræk, dog korte, men med masser af fine og "sikre" pladser.
Husmandsbrinkerne, Jernbanesvinget, Brændenælderne, Campingpladsen, Peter Møllers Eng, Østergaard, Åbro og Porskærene, alle steder som giver mulighed for at piske vandet til skum også når grøden står højt.
Har da fisket i Langå et par år og vil da meget gerne vise dig rundt engang ved lejlighed, hvis du skulle have lyst til det?
Mvh. og velkommen i foreningen,
Hans H.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2014 kl. 21:31
Til Simon og Hans
Tak for jeres gode råd og Hans jeg siger ja tak til en rundvisning hvis vi kan få det til at passe en dag :-) . 
I vores Djurs Fluefisker Forening, har vi jo ikke noget fiskevand, men fanger sandsynligvis nogle fedtfinner fra Gudenåen. Det bliver dejligt, at kunne yde lidt arbejde i åen, når det er tid til det. Vi har et år gået til hånde i Kolindsund/Grenå, men der er jeg ikke selv medlem. Nu ser jeg frem til at girokortet kommer ind af døren :-)

Godt nytår herfra
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down