Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskeriministeren: - Også demokrati for søfiskere!

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiskeriministeren: - Også demokrati for søfiskere!
    Sendt: 20 Jan 2015 kl. 10:01
Citat: KøgeLars

Sten v knudsen, du gamle dreng. Ud fra et social pædagoisk synspunkt, er du et rigtig godt eksempel, på, ja diagnosen bliver svær at stille. Du slår ud på mange parametre, autisme, retarderet, ja på grænsen af kategorien add. Evnen til at høre efter hvad andre mennesker snakker om og forstå det, at reflektere over det. 
Du slår også ud på følelses området, det er tydelig at dine føleleser er løbet af med dig. 
Åben psykologisk rådgivning tilbydes gratis til interresante emner, husk det. 

Vh Psykologen.

Lettere rystet.
Meget er jeg blevet kaldt gennem tiden, men autist, retarderet og på grænsen af add. Imponerende CV.
Nu har jeg så ikke spurgt dig efter en diagnose, hvilket jeg bestemt heller ikke regner med at du er kompetent til.
Men hvis du slås med et mindreværdskompleks der udarter sig i en voldsom trang til at tilsvine andre mennesker, kan du måske selv få glæde af sådan en rådgivning.Wink

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 10:07
Citat: Jan Persson

Steen,

Skal jeg forstå dig sådan, at vi skal stå sammen - når blot det er DIN mening vi står sammen om?

Ja.
Overordnet Ja, fordi jeg ikke syntes der skal ske begrænsninger i lystfiskeri, ud over biologisk velfunderede begrænsninger i form af fredningstider, mindstemål og fangstbegrænsninger.
Men du syntes måske der skal ske flere restriktioner? Hvad med et forbud mod laksefiskeri, P&T fiskeri, C&R fiskeri? Skal vi arbejde for det?

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 10:09
Nej, det synes jeg ikke - og et forbud mod brug af levende agn er en billig pris at betale for at lige præcis de emner blev taget af bordet i den politiske forhandling.
Tænk før du skriver....
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 11:26
Citat: Jan Persson

Nej, det synes jeg ikke - og et forbud mod brug af levende agn er en billig pris at betale for at lige præcis de emner blev taget af bordet i den politiske forhandling.

Jan.
Det er en meget høj pris at betale for noget vi kunne have fået fuldstændig GRATIS hvis ellers folkevognen havde holdt sine egne idealogier og fortolkninger uden for.
Af frivillighedens vej var der lagt op til, men KLART at fødevareministeren der svigter alle sine grundprincipper efter han fik røven i taburetten,hapser sådan en invitation til at agere dyrevelfærdsmand, når den serveres for ham på et sølvfad.
Det er en MEGET høj pris og vi kommer til at betale renter af den mega brøler mange år fremadrettet.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Kurt Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kurt Christensen

Tilmeldt:: 01 Sep 2014
Geografisk: Kronjylland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kurt Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 13:14
[QUOTE=KøgeLars] Sten v knudsen, du gamle dreng. Ud fra et social pædagoisk synspunkt, er du et rigtig godt eksempel, på, ja diagnosen bliver svær at stille. Du slår ud på mange parametre, autisme, retarderet, ja på grænsen af kategorien add. Evnen til at høre efter hvad andre mennesker snakker om og forstå det, at reflektere over det. 
Du slår også ud på følelses området, det er tydelig at dine føleleser er løbet af med dig. 
Åben psykologisk rådgivning tilbydes gratis til interresante emner, husk det. 
Vh Psykologen.
[/QUOTE

Spot on !!
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 14:08
Steen - hvorfor tror du at ministeren fuldstændig ville ignorere rapporten fra dyreetisk råd?

Har du noget belæg for at postulere dette?
Tænk før du skriver....
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 15:47
Nej Jan, ikke ud over at jeg bruger logik.

Hvorfor skulle han ikke ignorere rapporten? Han gør det på 3 ud af 4 punkter og reagerer kun på det ene punkt hvor DSF anbefaler et forbud.


Der var som udgangspunkt ikke fra ministeriel side lagt op til at der skulle ske regulering ved lov overhovedet.

Men når nu man serverer en mulighed for at forbud for ham, så ville det jo være tude tosset hvis ikke ministeren samler bolden op og kaste den hen til de sultne dyreværns aktivister så de har lidt at lege med.

Men at tro at den lille luns lukker kæften på dem ret længe, er ikke bare naivt, det er også direkte dumt, hvis ikke man er klar til at skulle tage en omgang til og risikere flere indskrænkelser, for det er den risiko vi står over for nu.


Gad vide hvem det er Bengt Holst har talt med i forbindelse med denne udtalelse fra rapporten : 
Rådets formand, Bengt Holst, uddyber:
 ”Der er også lystfiskere, der selv forholder sig kritisk til forskellige
forhold omkring lystfiskeriet, men overordnet set er der behov for et opgør med traditioner og utidssvarende
opfattelser af det ansvar, man tager på sig, når man vælger lystfiskeri som hobby.” 

Hvem mon har fodret ham med den ide, for det kan da vel ikke være noget han bare sidder og finder på til lejligheden?







Redigeret af Steen V Knudsen - 20 Jan 2015 kl. 15:49
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 16:40
Steen V :
Det kan være rigtig uheldigt at TRO man(d) hved, hvad andre tænker.
Egen logik er ikke nødvendigvis ANDRES logik - hvad denne tråd er er skoleeksempel på.
Læs blot overskriften, og sammenhold den med det indhold der er referencepunkt.

DU må anerkende de betænkninger der er gjort på den dyreetiske front, og acceptere de forhandlinger ANDRE har deltaget i.
Jeg fik selv mulighed for at debattere emnet, specifikt C&R og P&T med Bengt Holst, og han var noget mere åben overfor andres tanker, end hvad flere debattører i denne tråd er (ingen nævnt, ingen glemt)
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 16:59
Steen V, mon ikke han har talt med de repræsentanter fra lystfiskeriet, der var inviteret til at komme med en præsentation?

Følgende har deltaget i et møde med Rådet med henblik
på at bidrage til afdækning af emnet: Jesper Mogensen,
professor ved Institut for Psykologi, KU og leder af
Unit for Cognitive Neuroscience; Kaare Manniche
Ebert, fiskebiolog ved Danmarks Sportsfiskerforbunds
sekretariat; Verner W. Hansen, formand for Danmarks
Sportsfiskerforbund; Max Thomsen, næstformand for
Ferskvandsfiskeriforeningen; Allan Riboe, præsident
for Dansk Havfiskerforbund; Jerk Sönnichsen, formand
for Federation of Fly Fishers Denmark og Kim Holm
Boesen, formand for Fiskeringen.
Rådet vil endvidere gerne rette en ekstra tak til dem,
der har kommenteret et tidligere udkast til de faktuelle
dele af udtalelsen: Kim Holm Boesen, Kaare Manniche
Ebert, Verner W. Hansen, Jesper Mogensen, Jerk Sönnichsen,
Allan Riboe og Max Thomsen. Eventuelle fejl
og mangler i udtalelsen er naturligvis Rådets ansvar.
Tænk før du skriver....
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 17:19
Jan.

Nu har jeg svaret dig.
Så svar mig på det første jeg spørger om.
Hvorfor skulle han IKKE ignorere rapporten, når han gør det på 3 ud af 4 punkter der alle er ramt af helt den samme kritik og hvor rådet anbefaler et forbud.

En form for lystfiskeri er ”Put & Take”, der foregår i søer, hvor der er udsat opdrættede fisk. Det Dyreetiske Råd finder det etisk problematisk at opdrætte og udsætte fisk alene med det formål at tilgodese en hobby. Udsætningen indgår ikke som led i naturpleje, og fiskene skal gennemgå en ekstra belastning i forhold til almindeligt opdræt i form af transport, udsætning og indfangning, inden de alligevel dør. Rådet mener også, at udsætningen af fisk i en sø kan give anledning til velfærdsmæssige overvejelser. 

Selv om Rådet også kan se positive aspekter ved Put & Take fiskeri, finder et flertal af Rådets medlemmer, at det etisk problematiske ved at opdrætte og udsætte fisk udelukkende til hobbyfangst er så tungtvejende, at de anbefaler, at Put & Take fiskeri ikke længere skal være tilladt. Et af Rådets medlemmer vægter de drøftede hensyn anderledes og bakker ikke op om denne anbefaling. Hvis der fortsat vil være Put & Take fiskeri, er alle Rådets medlemmer dog enige om, at der bør fastsættes lovmæssige krav til Put & Take fiskeriet.
 
En anden form for lystfiskeri, som Rådet er kritisk over for, er Catch & Release fiskeri. Her bliver fisken fanget og umiddelbart efter genudsat samme sted. Rådet finder, at fangst med henblik på genudsætning er uacceptabelt, og anbefaler et forbud mod Catch & Release, hvor dette alene er det bærende element i lystfiskeriet. ”Der skal være en fornuftig grund til at fiske”, forklarer Rådets formand, Bengt Holst, ”og Rådet mener ikke, at det er en fornuftig grund at fange en fisk og dermed påføre den en ulempe, alene for fornøjelsens skyld, uden planer om at tage den med hjem for at spise, men blot for at sætte den ud igen.” 
 
Genudsætning af fisk, der utilsigtet er blevet fanget, finder Rådet, at man i et vist omfang må acceptere som en uundgåelig sideeffekt af lystfiskeri. Rådet mener dog, at lystfiskere skal målrette deres fiskeri mest muligt efter de ønskede fisk, og at der bør være forbud mod at genudsætte en fisk, der kunne have været taget med hjem
 
Rådet har også drøftet bule- og stimefiskeri, hvor der fiskes med en høj tæthed af kroge i en stime af fisk. Dette øger risikoen for fejlkrogning af fiskene, dvs. krogene sætter sig andre steder end i fiskenes munde. Fejlkrogede fisk, der undslipper, eller som skal genudsættes, udgør efter Rådets opfattelse et væsentligt problem, da fisken kan få skader i vitale dele af kroppen. Rådet finder, at mængden af fejlkrogninger er uacceptabelt højt og skal reduceres betydeligt, hvis det fremover skal være tilladt at udøve bulefiskeri. 
 
Endelig har Det Dyreetiske Råd drøftet brugen af levende fisk som agn. Rådet mener ikke, at det er acceptabelt at anvende levende fisk som agn og har svært ved at se, hvordan dette er foreneligt med dyreværnslovens bestemmelse om at beskytte dyr bedst muligt mod smerte og lidelse m.m. Rådet mener, at dette hensyn til beskyttelse af dyr vejer tungere end hensynet til lystfiskerens ønske om at anvende den mest effektive agn. Rådet anbefaler derfor et forbud mod brug af fisk som levende agn
 

Ja så lige for at føje spot til skade, så bliver bulefiskeriet set langt mildere på og et decideret forbud mod dette er kun på tale hvis man ikke kan reducere antallet af fejlkrogninger.

Så helt ærlig.
Kunne agnfisken ikke også have klaret frisag?
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
martin.u Avatar

Tilmeldt:: 06 Aug 2011
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér martin.u Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 17:31
Gad vide hvor mange der egentlig er hhv. for og imod, brug af levende agn.
Knæk & Bræk :-)
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 18:26
Steen, det er ret simpelt. Det præcis samme skete, da dyreetisk råd udtalte sig om jagt (da var det en anden minister).

Der udvælges et kritikpunkt - helst det, der generer færrest mulige - og så viser politikeren handlekraft og at man har lyttet til rådet, alle er glade (tydeligvis med et par enkelte undtagelser). I forbindelse med jagt, var det hold af burræve og træning af hunde med levende ræve, der blev forbudt.
Tænk før du skriver....
Til top
Kasper Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kathoms Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kathoms Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 19:17
Hej Steen,

Du læser mit indlæg som fanden læser biblen.

Du forholder dig til alt, hvad jeg har skrevet i indlægget, hvilket er fint nok - men hvad er dit egentlige anliggende med det? At hænge mig ud som en naiv DSF-idiot? At overbevise mig om, at jeg tager fejl?

Held og lykke med det.

Men det værste er, at du tillægger mig en række modbydelige motiver - fx at jeg er ivrig fortaler for dyrplageri, fordi jeg praktiserer C&R!

Du burde skamme dig, Steen.

Du vil enormt gerne debattere, hvilket jeg grundlæggende har stor respekt for - men du afskærer dig selv muligheden, fordi du gang på gang går efter manden i stedet for bolden - og det er altså en kende trættende, fordi det er SÅ forudsigeligt.    

Men din argumentation er ikke alene usaglig - den er også bedrevidende, manipulerende og hamrende tendentiøs, hvilket begrænser dit verdenssyn og din evne til at respektere din modpart.

Din form for ordvalgsargumentation står i larmende kontrast til din egen selvoplevede redelighed, der ifølge dig selv er logisk begrundet. Come on! Du laver jo det ene selvmål efter det andet.

Du holder dig ikke tilbage, når du selv har ordet. Så tillægger du dine modparter modbydelige motiver, som du ikke har et eneste belæg for at fremføre. Men når de så giver dig igen af samme skuffe, så er du nærmest rystet og indtager med det samme rollen som den der krænkes.

Jeg respekterer fuldt ud, at du brænder for din sag - men du bliver altså nødt til at overveje, hvordan du argumenterer. Du forandrer jo ingenting ved blot at provokere.

Derfor ender du igen og igen med at fremhæve dig selv som den, der har set lyset og derfor har en særlig indsigt i, hvordan lystfiskeri skal begrundes og praktiseres. Der bliver tale om en selvbekræftende og selvoplevet rigtighed, hvor paranoide konspirationsteorier om DSF, Dan Jørgensen og Dyreetisk råd synes at være brændstoffet i din kamp for såkaldt retfærdighed.

Men du evner ikke at se problemstillingerne i et bredere perspektiv, fordi du tilsyneladende har besluttet dig for at bekæmpe alt og alle, der siger dig imod.

Jeg mener derfor, at du burde benytte dig af din grundlovssikrede ret til forenings- og forsamlingsfrihed og danne en modstandsbevægelse mod det såkaldte DSF-diktatur. Du kan være formand, Svend Erik Vardrup næstformand og Belinda Kirk kan så være kasserer. Husk nu at få styr på vedtægterne, så det ikke ender i et pinligt formandsopgør. Brug så jeres repræsentative indflydelse til at yde kvalificeret modstand mod magthaverne. Angiveligt har I mange, der står bag jer, så det burde være en smal sag at gennemføre jeres mærkesager.

Med venlig hilsen

Kasper T.
Medlem af Danmarks sportsfiskerforbund
                          


Redigeret af Kathoms - 20 Jan 2015 kl. 19:20
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 19:26
Jan.

Det er da total usammenligeneligt.
Det er et forbud som Danmarks jægerforbund har kæmpet en hård kamp for at få forhindret fra dag 1 helt tilbage under den talende kavalergang 2008.
Forbuddet er desuden udsprunget af et generelt forbud mod rævehold som pelsdyr - du ved, de der søde nogen som anvendes til blandt andet fluebindings materialer- fordi pelsdyrene lever under kummerlige forhold.
Man ønskede at få forbudt rævehold i Danmark og gradvist udfase rævehold. 
Så i modsætning til DSF har DJ kæmpet med alt hvad de kunne og desværre tabt således at pr.31/12-2016 er det forbudt at holde ræve til træningsbrug for gravhund og terrier.
Så at påstå at DJ på nogen som helst måde har rullet rundt på ryggen og på nogen som helst måde har afgivet tilsagn om at det vil man gerne være med til, er direkte løgn.

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 19:34
Steen, læs indlægget lige over dit.....

Det passer helt perfekt på dit seneste indlæg

Du spurgte hvorfor, jeg svarer - og du starter så et helt nyt angreb
Tænk før du skriver....
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 19:42
Jan.

Hvis du bare svarer på spørgsmålene jeg stiller, på helt samme måde som man normalt gør og ikke svarer i øst når der spørges i vest, så slipper du helt for yderligere spørgsmål eller angreb som du kalder det.
Usandheder og fordrejninger af realiteter, vil jeg ikke lade stå uimodsagt.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 19:44
Citat: Kathoms

Hej Steen,

Du læser mit indlæg som fanden læser biblen.

Du forholder dig til alt, hvad jeg har skrevet i indlægget, hvilket er fint nok - men hvad er dit egentlige anliggende med det? At hænge mig ud som en naiv DSF-idiot? At overbevise mig om, at jeg tager fejl?

Held og lykke med det.

Men det værste er, at du tillægger mig en række modbydelige motiver - fx at jeg er ivrig fortaler for dyrplageri, fordi jeg praktiserer C&R!

Du burde skamme dig, Steen.

Du vil enormt gerne debattere, hvilket jeg grundlæggende har stor respekt for - men du afskærer dig selv muligheden, fordi du gang på gang går efter manden i stedet for bolden - og det er altså en kende trættende, fordi det er SÅ forudsigeligt.    

Men din argumentation er ikke alene usaglig - den er også bedrevidende, manipulerende og hamrende tendentiøs, hvilket begrænser dit verdenssyn og din evne til at respektere din modpart.

Din form for ordvalgsargumentation står i larmende kontrast til din egen selvoplevede redelighed, der ifølge dig selv er logisk begrundet. Come on! Du laver jo det ene selvmål efter det andet.

Du holder dig ikke tilbage, når du selv har ordet. Så tillægger du dine modparter modbydelige motiver, som du ikke har et eneste belæg for at fremføre. Men når de så giver dig igen af samme skuffe, så er du nærmest rystet og indtager med det samme rollen som den der krænkes.

Jeg respekterer fuldt ud, at du brænder for din sag - men du bliver altså nødt til at overveje, hvordan du argumenterer. Du forandrer jo ingenting ved blot at provokere.

Derfor ender du igen og igen med at fremhæve dig selv som den, der har set lyset og derfor har en særlig indsigt i, hvordan lystfiskeri skal begrundes og praktiseres. Der bliver tale om en selvbekræftende og selvoplevet rigtighed, hvor paranoide konspirationsteorier om DSF, Dan Jørgensen og Dyreetisk råd synes at være brændstoffet i din kamp for såkaldt retfærdighed.

Men du evner ikke at se problemstillingerne i et bredere perspektiv, fordi du tilsyneladende har besluttet dig for at bekæmpe alt og alle, der siger dig imod.

Jeg mener derfor, at du burde benytte dig af din grundlovssikrede ret til forenings- og forsamlingsfrihed og danne en modstandsbevægelse mod det såkaldte DSF-diktatur. Du kan være formand, Svend Erik Vardrup næstformand og Belinda Kirk kan så være kasserer. Husk nu at få styr på vedtægterne, så det ikke ender i et pinligt formandsopgør. Brug så jeres repræsentative indflydelse til at yde kvalificeret modstand mod magthaverne. Angiveligt har I mange, der står bag jer, så det burde være en smal sag at gennemføre jeres mærkesager.

Med venlig hilsen

Kasper T.
Medlem af Danmarks sportsfiskerforbund
                          

Tillader mig lige at konstatere, at du med dit velskrevne men for sagens vedkommende indholdsløse indlæg, kun er gået efter manden og ikke andet.

Ynkeligt.

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Kurt Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kurt Christensen

Tilmeldt:: 01 Sep 2014
Geografisk: Kronjylland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kurt Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 20:20
Citat: Kathoms

Hej Steen,

Du læser mit indlæg som fanden læser biblen.

Du forholder dig til alt, hvad jeg har skrevet i indlægget, hvilket er fint nok - men hvad er dit egentlige anliggende med det? At hænge mig ud som en naiv DSF-idiot? At overbevise mig om, at jeg tager fejl?

Held og lykke med det.

Men det værste er, at du tillægger mig en række modbydelige motiver - fx at jeg er ivrig fortaler for dyrplageri, fordi jeg praktiserer C&R!

Du burde skamme dig, Steen.

Du vil enormt gerne debattere, hvilket jeg grundlæggende har stor respekt for - men du afskærer dig selv muligheden, fordi du gang på gang går efter manden i stedet for bolden - og det er altså en kende trættende, fordi det er SÅ forudsigeligt.    

Men din argumentation er ikke alene usaglig - den er også bedrevidende, manipulerende og hamrende tendentiøs, hvilket begrænser dit verdenssyn og din evne til at respektere din modpart.

Din form for ordvalgsargumentation står i larmende kontrast til din egen selvoplevede redelighed, der ifølge dig selv er logisk begrundet. Come on! Du laver jo det ene selvmål efter det andet.

Du holder dig ikke tilbage, når du selv har ordet. Så tillægger du dine modparter modbydelige motiver, som du ikke har et eneste belæg for at fremføre. Men når de så giver dig igen af samme skuffe, så er du nærmest rystet og indtager med det samme rollen som den der krænkes.

Jeg respekterer fuldt ud, at du brænder for din sag - men du bliver altså nødt til at overveje, hvordan du argumenterer. Du forandrer jo ingenting ved blot at provokere.

Derfor ender du igen og igen med at fremhæve dig selv som den, der har set lyset og derfor har en særlig indsigt i, hvordan lystfiskeri skal begrundes og praktiseres. Der bliver tale om en selvbekræftende og selvoplevet rigtighed, hvor paranoide konspirationsteorier om DSF, Dan Jørgensen og Dyreetisk råd synes at være brændstoffet i din kamp for såkaldt retfærdighed.

Men du evner ikke at se problemstillingerne i et bredere perspektiv, fordi du tilsyneladende har besluttet dig for at bekæmpe alt og alle, der siger dig imod.

Jeg mener derfor, at du burde benytte dig af din grundlovssikrede ret til forenings- og forsamlingsfrihed og danne en modstandsbevægelse mod det såkaldte DSF-diktatur. Du kan være formand, Svend Erik Vardrup næstformand og Belinda Kirk kan så være kasserer. Husk nu at få styr på vedtægterne, så det ikke ender i et pinligt formandsopgør. Brug så jeres repræsentative indflydelse til at yde kvalificeret modstand mod magthaverne. Angiveligt har I mange, der står bag jer, så det burde være en smal sag at gennemføre jeres mærkesager.

Med venlig hilsen

Kasper T.
Medlem af Danmarks sportsfiskerforbund
                          


Smukt formuleret Kasper, men som du ser kaster du perler for svin. Det siver ganske enkelt ikke ind.
Med venlig hilsen

Kurt C
Medlem af Danmarks sportsfiskerforbund
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 20:31
Citat: Steen V Knudsen

Jan.
Hvis du bare svarer på spørgsmålene jeg stiller, på helt samme måde som man normalt gør og ikke svarer i øst når der spørges i vest, så slipper du helt for yderligere spørgsmål eller angreb som du kalder det.
Usandheder og fordrejninger af realiteter, vil jeg ikke lade stå uimodsagt.


Hvilke usandheder?

Om jægerne protesterede eller ej har jo ikke noget med sagen at gøre - nemlig at dyreetisk råd typisk anbefaler 3-4 forbud og politikerne lander så på det mindst kontroversielle. Du begynder så at blande alt mulig andet ind i mit svar som der ikke er belæg for.

Hvor har jeg skrevet noget om at DJ ruller om på ryggen - som du så malerisk beskriver det?



Redigeret af Jan Persson - 20 Jan 2015 kl. 20:32
Tænk før du skriver....
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 21:02
Jeg er mod brug af levende agn, hvor kan jeg skrive under?

Jeg er mod fiskeri hvor C&R udøves, herunder også laksefiskeri efter div. kvoter er opfisket, hvor kan jeg skrive under?  

Jeg er mod P&T fiskeri, men har en lille søn som jeg forsøger at lære, at fiskeri ikke kun er P&T fiskeri - fejlen er min, vi skulle ikke havde taget til et P&T vand hvor der blev fanget fisk. Alligevel glæder det mig at han også fangede burfisk, men hvor kan jeg skrive under?

Hvorfor jeg er i mod disse ting, tja... Hvorfor er jeg ikke medlem af DSF eller folkekirken, tja... det er i bundt og grund en privatsag, men jeg vil gerne støtte op om disse forbud med min underskrift. 

SmileN






Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 21:35
Nej Jan.

Du begynder at blande rævehold ind i en debat, i stedet for at svare på et meget simpelt spørgsmål, som jeg gerne gentager.

Hvorfor skulle han IKKE ignorere rapporten, når han gør det på 3 ud af 4 punkter der alle er ramt af helt den samme kritik og hvor rådet anbefaler et forbud.

Der er KUN 1 af de 4 kritik punkter som rammes, nemlig agnfisk, hvor DSF anbefaler et forbud, vel at mærke selv om der var lagt op til at tingene skulle ske af frivillighedens vej.

Er man et ansvarligt forbund, så arbejder man ikke på at ødelægge fiskeriet for mange, men på at bevare muligheden for fiskeri for alle.

Når nu oplægget var af frivillighedens vej, så var en støtte til et forbud jo ikke nødvendig vel. 
Fremadrettet kunne DSF gå ud og sælge sig selv, hverve medlemmer og opdrage dem til ikke at fiske med levende agn.
Opgaven løst, missionen fuldført.







Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 21:43
Jeg gentager så mit svar.

Det er den måde, som politik fungerer på.

Man foreslår 3-4 forbud, politikerne vedtager så det mindst kontroversielle for at stille rådet, folketinget og interessenterne tilfredse. Man gjorde det samme, da man lavede en rapport om jagt. Præcis det samme. Derfor kan det næppe komme som den store overraskelse.

Derfor lavede man et forbud og lod de andre 3 områder slippe - simpelthen fordi de ville genere flere interessenter og give mere ballade. Husker du avisskriverierne lige umiddelbart efter rapporten blev offentliggjort? Hvad var det aviserne skrev? "Dyreetisk råd vil forbyde P&T fiskeri" Det var det eneste, som medierne interesserede sig for - ingen skrev om levende agn på det tidspunkt, heller ikke dig så vidt jeg husker.

Ekstra bladet

Og Steen - inden du begynder at beskylde mig for at bruge EB som sandhedsvidne, nej, det er ikke det jeg gør. Jeg underbygger blot mit argument omkring mediernes interesse i rapporten på udgivelsestidspunktet.
Tænk før du skriver....
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 21:53
Hej Steen,
Nu har jeg læste enormt mange af dine indlæg og jeg synes jo stadig, at du er i din gode ret til at have en holdning om forbudet med fiskeri med levende agnfisk. 

Men jeg synes også, at du måske spilder din tid ved hele tiden at forsøge at få en række foreninger til bagudrettet, at ændre på noget de har besluttet for længe siden.

De foreninger som du er voldsomt utilfredse med, Ferskvandsfiskeriforeningen, FFFD, Fiskeringen, Havfiskerne samt DSF, har altså truffet Deres valg til denne kedelige sag med Dyreetisk Råd. 

Mange har forsøgt at fortælle dig deres bevæggrunde for de trufne valg, men alligevel forsøger du igen og igen og igen...... At råbe disse organisationer og foreninger op for at få dem til at ændre Deres holdning.

Jeg tror altså ikke det lykkes for dig Steen. Dels fordi du ikke er medlem af en eneste af dem du så heftigt skælder ud på. Du støtter dem ikke, du betaler ikke til dem, men tvært om synes jeg du skriver særdeles grimt om dem. Senest blev de "andre"  (?) slet og ret benævnt "røvhuller". 

Jeg ved ikke hvem du hentyder til, men de andre må jo nødvendigvis være dem der er af en anden opfattelse end dig, og ja du har jo selv gjort det klart at ovennævnte foreninger ikke deler din holdning.

At du påråber dig demokratiske rettigheder og rimelighed i nogle foreninger du ikke er medlem af, har altså ingen gang på jord. Jeg kan da ikke få indflydelse i Dansk Badminton Forbund, hvis jeg ikke er medlem, det tror jeg selv du kan indse, også selv om jeg en gang om ugen spiller badminton nede i den lokale hal....

Lad nu dem der er medlem af alle disse ovennævnte foreninger, selv tager diskussionen om hvad de vil og ikke vil. Det er ikke noget du skal blande dig i, lige som jeg ikke skal blande mig i Dansk badminton Forbunds politik....

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo


Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 22:49
Niels.

Hvis jeg nu er medlem af en eller flere af ovennævnte, hvad så?

Hvad jeg spilder min tid med er vel min sag, så du behøver ikke bekymre dig Wink det skal nok gå alt sammen.

Jeg forsøger ikke at råbe organisationerne op. Hvordan kunne du dog tro det?

Du har slet ikke fanget essensen af ordet røvhuller. 
Det er et svar givet direkte til Sven, så du miskrediterer mig faktisk i den sammenhæng, hvis du påstår at det er min holdning til nogle af de nævnte forbund eller deres medlemmer, eller bare generelt andre af anden opfattelse end mig.

Jeg påråber mig ikke demokratiske rettigheder i nogen forbund jeg ikke er medlem af.
Jeg påpeger bare, at sagen er håndteret talentløst og at man måske i forbundsregi skulle tage at se indad og erkende at man er ude af trit med virkeligheden, hvilket dalende medlemstal jo også taler sit tydelige sprog om.

Og slutteligt giver jeg DSF et helt almindeligt gratis råd, på helt lige fod med at du kan give Dansk badminton forbund et helt gratis råd.
Begge organisationer kan vælge om de vil lytte eller knytte, men rådet har de fået.

En ting kan du være sikker på Niels.
Du kan ikke lægge mundkurv på mig Wink

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 23:06
Når du nu ikke forsøger at råbe organisationerne op, hvad forsøger du så egentlig?  For mig at se, så gentager du bare det samme igen og igen. Det er en smule patetisk at forholde sig til.
Tænk før du skriver....
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 23:09
Hej Steen,

Godt at du præciserer at du IKKE forsøger at råbe organisationerne op. Jeg havde bare fået den opfattelse når jeg læser dine mange indlæg Smile

Også godt at du præciserer, at når du skriver "alle de andre røvhuller" så er det kun Svend (nu i flertal) Wink

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo

Ps. Mit indlæg var bestemt ikke et forsøg på at give dig "mundkurv" på. Det fremgik også af anden linie i indlægget.


Redigeret af niels åge skovbo - 21 Jan 2015 kl. 14:53
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2015 kl. 23:10
Citat: Jan Persson

Jeg gentager så mit svar.

Det er den måde, som politik fungerer på.

Man foreslår 3-4 forbud, politikerne vedtager så det mindst kontroversielle for at stille rådet, folketinget og interessenterne tilfredse. Man gjorde det samme, da man lavede en rapport om jagt. Præcis det samme. Derfor kan det næppe komme som den store overraskelse.

Derfor lavede man et forbud og lod de andre 3 områder slippe - simpelthen fordi de ville genere flere interessenter og give mere ballade. Husker du avisskriverierne lige umiddelbart efter rapporten blev offentliggjort? Hvad var det aviserne skrev? "Dyreetisk råd vil forbyde P&T fiskeri" Det var det eneste, som medierne interesserede sig for - ingen skrev om levende agn på det tidspunkt, heller ikke dig så vidt jeg husker.

Ekstra bladet

Og Steen - inden du begynder at beskylde mig for at bruge EB som sandhedsvidne, nej, det er ikke det jeg gør. Jeg underbygger blot mit argument omkring mediernes interesse i rapporten på udgivelsestidspunktet.

Beklager Jan.

Det er noget bullsh*t det der.
Kom så med det dokument der beviser din påstand.

Du skriver følgende.  Man foreslår 3-4 forbud, politikerne vedtager så det mindst kontroversielle for at stille rådet, folketinget og interessenterne tilfredse. Man gjorde det samme, da man lavede en rapport om jagt. Præcis det samme. Derfor kan det næppe komme som den store overraskelse. 

Hvor er den rapport som underbygger den påstand?

Ud fra den må det jo tydeligt fremgå at DJ har lavet en svingdørsaftale med et af de 3-4 (eller hvor mange punkter der nu må være) for at sylte resten.
Præcis som DSF har gjort ved at støtte et forbud.
Er der noget jeg har misforstået?

Ville der være gået noget tabt ved at forbyde P&T fiskeri?  Er den ene fiskeform bedre end den anden eller?
Glem bare de to sidste spørgsmål og koncentrer dig om at finde den rapport om jagt, hvor DJ giver deres støtte til et forbud for at redde andre ting.
Du skal nok ikke lede i den rapport med ræveholdet som du nævnte som dit første eksempel Wink
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2015 kl. 00:08
Citat: persa

jeg har set store laks fanget på orm, drivende ned af åen med bugen opad


Hmm du kunne da godt lære mig et og andet.
Det må da virkelig være fedt, at kunne se på en fisk der kommer flydende ned af en å, hvad den har været fanget på, og nok også hvad den er død af.
Nu har jeg været på jagt efter laksen i over 15 år, og jeg har endnu aldrig set en laks komme flydende ned af åen.

At ormefiskeri så nok er den fiskemetode, efter laks, der skader flest fisk, er der vist ikke meget tvivl om.

Hilsen
Kim A.
Til top
Kasper Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kathoms Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kathoms Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2015 kl. 13:54
Hej Steen,

Du må selvfølgelig gerne kalde mit såkaldte indholdsløse indlæg for ynkeligt. Men det bekræfter jo blot pointen i mit indlæg – og derfor er det endnu et argumentatorisk selvmål fra din side.

At jeg skriver direkte til dig er altså ikke det samme at gå efter dig personligt i stedet for sagen. Jeg forholder mig jo blot til din argumentation, som jeg synes er problematisk.

Jeg har intet imod dig som person. Jeg har intet imod, at du ytrer dig. Det er din ret. Men jeg anfægter din argumentation og din evne til at indgå i en saglig debat. Dine mange indlæg bekræfter jo blot mine pointer.

Du forholder dig selektivt til det, du vil kommentere – og du farer postulerende frem, så snart din modparts synspunkter ikke passer ind i dit verdensbillede – eller også kalder du det slet og ret for ynkeligt. Hvis du fanges i din egen argumentation, som altså er tilfældet flere gange i denne tråd, så undlader du ganske simpelt at anerkende eller kommentere, men skifter blot fokus.

Du anklager mig for at profilere dyrplageri, fordi jeg praktiserer C&R.

Du argumenterer ved retorisk at spørge, om jeg fanger og genudsætter fisk, jeg kunne have hjemtaget til spisebrug i min egen husholdning?

Men det vidner om, at du ikke har forestået det grundlæggende princip om C&R, som jeg abonnerer på.

Jeg hjemtager og spiser gerne fisk, som jeg har fanget. Men jeg sætter også gerne fisk ud. Du glemmer nemlig det, du implicit siger med dit argument. Du siger, at man er dyrplager, hvis ikke, man spiser de fisk, man fanger. Jeg går ud fra, at du praktiserer, hvad du selv prædiker og derfor hjemtager og spiser alle de fisk over målet, du fanger uden for fredningerne - og derfor, som en konsekvens af din selvopfundne logik, ikke er en dyrplager.

Men skal jeg forstå det sådan, at du hjemtager og spiser alle de gedder over målet, du fanger? At du hjemtager og spiser alle de havørreder over målet, du fanger? At du hjemtager og spiser alle de skaller, du fanger? At du hjemtager og spiser alle de laks over målet, du fanger?

Eller sagt helt enkelt: Forstår og begrunder du dit lystfiskeri som rent madfiskeri? Eller er man en dyrplager, hvis man genudsætter sin fisk? Og omvendt er en naturelsker, hvis man gokker alle fisk over mindstemålet?

C&R handler for mig om det modsatte – og jeg mener, at C&R grundlæggende er uforeneligt med brugen af levende agn, fordi brugen af levende agn er den metode, der ubestrideligt skader fiskene mest. Jeg vil vove den påstand, at det er fluefiskeri og spinnefiskeri, der skader fiskene mindst. Derfor er disse metoder også mere forenelige med de grundlæggende principper i C&R.

Lad mig uddybe:

Fisk, der fanges på levende agn er ofte kroget ganske dybt. Jeg ved godt, at der findes lystfiskere, der er knivskarpe til at undgå de dybe krogninger, men et øjebliks tøven er nok til at fisken sluger agnen og derfor kroges i gællepartiet, hvilket reducerer fiskens overlevelsesmuligheder markant.

Der er selvfølgelig undtagelser, men langt de fleste krogninger – når vi taler flue- og spinnefiskeri – sker altså i fiskens ydermund og berører derfor ikke umiddelbart fiskens vitale dele.

Praktiseres C&R forsvarligt og korrekt, så øges fiskens overlevelsesmuligheder markant – og derfor kan man sagtens tage på fisketur uden at hjemtage de fisk, man eventuelt fanger.

De fleste seriøse lystfiskere ved, at det handler om at behandle fisken med respekt og samtidigt optimere dens overlevelsesmuligheder ved at udvise god stil og praktisere de forholdsregler, der er grundlaget for et forsvarligt C&R-fiskeri.

Omar Gade har skrevet en meget fin og oplysende artikel om C&R i dette magasin, som jeg synes, du skal læse, før du udtaler dig så konstaterende:

http://www.seatrout.dk/fileadmin/user_upload/PDF/Magazine-2013-DK.pdf

Endelig bliver jeg nødt til at anfægte en række af dine kommentarer, som jeg her citerer direkte, så enhver misforståelse undgås:

”Så du vil indædt holde på din ret til at udøve dyreplageri i vid udstrækning ved at dyrke C&R fordi du mener det er bæredygtigt fiskeri, men ikke acceptere at andre lystfiskere også udøver dyreplageri når de serverer aftensmaden for rovfiskene i form af levende agn”

Det er et eksempel på din måde at tillægge mig modbydelige motiver, fordi årsagssammenhængen, du her postulerer, ikke giver mening. For det første har rovfiskene ikke brug for at få serveret aftensmaden – den klarer de altså selv! For det andet kommer du til at sige, at alle lystfiskere pludseligt er dyreplagere!

Men for at slå det helt fast: Jeg accepterer ikke en eneste form for dyreplageri!

Det går så helt galt for dig til sidst, hvor du – og jeg citerer dig igen direkte – fremsætter denne postulerende svada mod mig:    

”Jamen når nu brugen af levende agn ikke har noget med din egen fiskeridentitet at gøre, hvorfor kærer du dig så overhovedet om spørgsmålet? især når du er ivrig fortaler for dyreplageri, hvilket et målrettet C&R fiskeri jo egentlig er, eftersom det er DIT behov for at fiske der skal tilfreds stilles og ikke fiskenes behov for at spise. Hvad dette har med det 21 århundrede at gøre, kan jeg ikke se.”

Når jeg taler om fiskeridentitet her, er det for at imødekomme dine frustrationer, eller i det mindste forstå dem, men i stedet vender du det om og bruger det imod mig – og fratager mig derigennem muligheden for at interessere mig for debatten og bidrage til den.

Derefter følger du i vanlig stil op ved at konstruere en underlig sammenhæng mellem fiskens behov for at spise og mit behov for at fiske. Du gentager igen, at jeg er en dyreplager, fordi jeg kun interesserer mig for at tilfredsstille mit eget behov – og derfor ikke varetager fiskens behov for at spise! Implicit siger du, at du – fordi du jo indædt advokerer for din ret til at bruge levende agn – nærmest gør fiskene en stor tjeneste ved at give dem muligheden for at spise, fordi du serverer aftensmaden for dem. Du varetager med andre ord fiskenes behov. Fiskene har jo et behov for at spise, som du siger.

Det giver jo ingen mening!

At fiskene har et behov for at spise, har ikke en hujende fis at gøre med det 21. århundrede eller lystfiskeri for den sags skyld – det er jo en naturlig selvfølgelighed som ingen kan være uenig i! Men det har en etisk begrundet stillingtagen til lystfiskeri derimod; primært fordi den etisk begrundede stillingtagen udspringer af en udvikling inden for samfundet og derfor også relaterer sig til det rekreative fiskeri generelt, fordi det netop er mennesker, der praktiserer lystfiskeri. Du har jo ikke længere et behov for at fange fisk for selv at overleve, antager jeg?

Derfor handler problematikken mere om at gøre sig overvejelser omkring de valg og begrundelser, som ligger til grund for det fiskeri, man ønsker at praktisere. Valg, der er i overensstemmelse med en række grundlæggende samfundsværdier, som vi er enige om. Det handler ikke om at begrænse menneskets muligheder for at dyrke lystfiskeri. Du har jo stadig lov til at dyrke lystfiskeri - du må bare ikke bruge levende agn.

Jeg vælger ikke at benytte mig af levende agn, fordi jeg ikke se nogen grund til at benytte mig af levende agn. Jeg kan ganske enkelt ikke finde et overbevisende argument for den praksis/metode.

At fiske handler for mig ikke ubetinget om at fange fisk, men om at nyde naturen, respektere den og mærke mig selv som en del af en større helhed. En helhed, som jeg gerne vil passe på – og bevare, ikke mindst – så mine unger også får mulighed for at nyde den.

Derfor tror jeg mere på C&R som et bud på en sikring af det bæredygtige lystfiskeri i fremtiden end den absolutte ret til at anvende levende agn.

Med venlig hilsen

Kasper T.
Medlem af Danmarks sportsfiskerforbund           
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2015 kl. 16:56

Citat: Kathoms


(...)
Fisk, der fanges på levende agn er ofte kroget ganske dybt. Jeg ved godt, at der findes lystfiskere, der er knivskarpe til at undgå de dybe krogninger, men et øjebliks tøven er nok til at fisken sluger agnen og derfor kroges i gællepartiet, hvilket reducerer fiskens overlevelsesmuligheder markant.

Der er selvfølgelig undtagelser, men langt de fleste krogninger – når vi taler flue- og spinnefiskeri – sker altså i fiskens ydermund og berører derfor ikke umiddelbart fiskens vitale dele.

Praktiseres C&R forsvarligt og korrekt, så øges fiskens overlevelsesmuligheder markant – og derfor kan man sagtens tage på fisketur uden at hjemtage de fisk, man eventuelt fanger.

De fleste seriøse lystfiskere ved, at det handler om at behandle fisken med respekt og samtidigt optimere dens overlevelsesmuligheder ved at udvise god stil og praktisere de forholdsregler, der er grundlaget for et forsvarligt C&R-fiskeri.

Omar Gade har skrevet en meget fin og oplysende artikel om C&R i dette magasin, som jeg synes, du skal læse, før du udtaler dig så konstaterende:

http://www.seatrout.dk/fileadmin/user_upload/PDF/Magazine-2013-DK.pdf

(...)


Med venlig hilsen

Kasper T.
Medlem af Danmarks sportsfiskerforbund


Jeg beklager, men ovennævnte lidt kantede betragtninger omkring metode køber jeg ikke.

Der er en reference til havørredfiskeri, hvor forfatteren gør sig nogle udmærkede betragtninger. Men hvilke naturlige (levende) agn er det, vi snakker om her? Når forfatteren refererer naturlige agn, så er det måske lidt vel firkantet at viderereferere det som levende agn i en debat om levende agnfisk. Beklager.

Jeg har igennem mange år dyrket fiskeri efter gedde, sandart og også lidt aborre, og jeg går meget op i bæredygtigt C&R. Jeg har fisket meget med store woblere og gummidyr, særligt siden Westin og Savage Gears store agn blev almindeligt tilgængelige for nogle år siden. Jeg har set, at de store woblere og gummidyr ofte sidder dybt i kæften på fisken, og de er, uanset at modhagerne er klemte, ofte meget svære at fjerne. Særligt fordi selve agnen er i vejen for afkrogningsarbejdet.

Fisker man med en skalle, død som levende, og fisker man den aktivt, så kroges gedden bestemt ikke dybere end på kunstagn. Monterer man agnfisken korrekt, så ryger den af krogrigget under fighten, og når fisken er landet og afkroges, så har man masser af plads til at fjerne sine kroge. Kroge, der i øvrigt ofte er meget mindre end hvad man ser monterede på kunstagn.

Skribenten glemmer i øvrigt at forholde sig til en meget vigtig ting, når Acidose og Kvælning nævnes, nemlig vandtemperaturen. Det betyder ufatteligt meget, hvor varmt vandet er. Det betyder rigtigt meget for hvor mange C&R fangede fisk der overlever, det gælder såvel ørred som gedde og sandart. Uanset metoden.
- Min pointe er, at dem jeg kender som bader levende skaller, kun gør det ved vandtemperaturer under 8 grader C, mens jeg midt sommer møder rigtigt mange lystfiskere med spinne/fluegrej, som synes det er et udmærket tidspunkt at drive Catch and Release på sommersarte rovfisk. Sommervarme fisk, der i øvrigt ofte ser ud til at være ganske svære at håndtere korrekt og ordenligt for de ivrige fangere.

 

Og så det generelle til tråden:

 

Det er min holdning, at skal der laves indgreb i det danske lystfiskeri, så bør det ikke være ud fra enkelte individers betragtninger om rigtigt og forkert ud i andres metodevalg, men skal først og fremmest være begrundet i argumenter om biologisk bæredygtighed.

 

Tidligere i tråden er følgende skrevet: ”At sælge andres værdier for at beholde egne, er ikke acceptabelt.”
Dette udsagn er jeg meget enig i.

 

Mvh Allan M.

Medlem af DSF på 19. år

Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2015 kl. 19:15
KAN man ikke skære det helt ind til benet og bare erkende, at mange mennesker i den almindelige befolkning finder det væmmeligt at man tager en lille fisk og sætter på en krog - for at fange en lidt større ??
Sætter man så endda C&R i røven af dette, og forsøger at forklare "menigmand" at vi småpiner en lille skalle, for at fange en større gedde - og bagefter sætter gedden ud,,, så er det sgu da bare en vaskeægte tabersag.

Det er vores luksus i denne tidsalder, at vi i vores del af Verden har "råd" til at gøre os etiske overvejelser, også dyreetiske.

Så  er det pisseligegyldigt om Steen Kehler mener det er hans grundlovssikrede ret - eller at Steen V. mener at andre er større dyreplagere.
Vi leger i vid udstrækning med fiskene, for vi har IKKE et fødebehov - og det er kun fair at udefrakommende sætter spørgsmål ved, hvor grænserne for vores leg skal gå.

Ja, jeg lever selv af P&T, og kan let pådrage mig internettets selvgjorte helliges vrede (da mit fag i nogle tilfælde kan kritiseres).
JEG gør mig selv overvejelser, trækker grænser uden at det er begrundet i lov - men blot sund fornuft.
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2015 kl. 19:39
Citat: simon agerholm2

KAN man ikke skære det helt ind til benet og bare erkende, at mange mennesker i den almindelige befolkning finder det væmmeligt at man tager en lille fisk og sætter på en krog - for at fange en lidt større ??
Sætter man så endda C&R i røven af dette, og forsøger at forklare "menigmand" at vi småpiner en lille skalle, for at fange en større gedde - og bagefter sætter gedden ud,,, så er det sgu da bare en vaskeægte tabersag.

Det er vores luksus i denne tidsalder, at vi i vores del af Verden har "råd" til at gøre os etiske overvejelser, også dyreetiske.

Så  er det pisseligegyldigt om Steen Kehler mener det er hans grundlovssikrede ret - eller at Steen V. mener at andre er større dyreplagere.
Vi leger i vid udstrækning med fiskene, for vi har IKKE et fødebehov - og det er kun fair at udefrakommende sætter spørgsmål ved, hvor grænserne for vores leg skal gå.

Ja, jeg lever selv af P&T, og kan let pådrage mig internettets selvgjorte helliges vrede (da mit fag i nogle tilfælde kan kritiseres).
JEG gør mig selv overvejelser, trækker grænser uden at det er begrundet i lov - men blot sund fornuft.

Simon.

Jeg har ALDRIG påstået at nogen er større dyremishandlere end andre. Kan man udlede det af mine indlæg, er der vist behov for en psykolog. Tror man kan finde en i bunden på side 1 i denne tråd.
Og så kunne jeg rigtig godt tænke mig at se den undersøgelse der understøtter dit udsagn om at den almindelige befolkning finder det væmmeligt at anvende levende agnfisk.
Min erfaring gennem 7 år som instruktør for absolut ikke fiskende ansatte ved DS, er at ingen overhovedet hverken finder det væmmeligt at anvende levende agnfisk, eller dyrke C&R. 
Det bliver modtaget med et nå og så er der måske en enkelt der spøger om ikke det gør ondt. Jeg har altid svaret at det er der delte meninger om og igen accepteres dette uden videre.
Da jeg ofte har befundet mig ved offentlige fiske vande med helt almindelige medborgere som tilskuere, har jeg også været førstehåndsvidne til reaktioner når man lader en 10+ gedde svømme efter endt fight. (Også mindre fisk selvfølgelig) og de undres, men godtager alle som en forklaringen om bæredygtighed, ringe madværdi og at fisken ikke tager nævneværdig skade. De ser jeg anvender levende agn og aldrig nogen sinde har jeg oplevet en helt almindelig hr. Eller fru. Jensen tage afstand eller stille kritiske spørgsmål.
De eneste modstandere jeg til dato har mødt, er sportfiskere med fjer i hatten og næsen i sky.
Ikke engang min dyrevenlige kusine som er vegetar, stiller tvivl ved lødigheden af brug af levende agn.
Men der er helt klart mere rabiate tosser der vil gå endog meget langt for at få stoppet brug af levende agn og lystfiskeri generelt. Det eneste man behøver, er at fodre dem med lidt vilje til at lave indskrænkninger og forbud, så ruller lavinen.

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Kasper Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kathoms Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kathoms Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2015 kl. 20:37
Hej Allan,

Jeg anerkender fuldstændigt, at min forklaring om metoden er lidt firkantet - og at artiklen om C&R relaterer sig til C&R i forbindelse med havørredfiskeri på kysten. Det beklager jeg. Men det ændrer ikke på, at den illustrerer nogle grundlæggende principper omkring C&R, der nok også gælder i et bredere perspektiv. Men jeg er selvfølgelig klar over, at der er stor forskel på, hvordan fisk skal behandles.

Jeg kan også læse ud af din replik, at du har en langt større erfaring med brug af levende agn, end jeg har - og derfor også helt sikkert har styr på dine teknikker. Det er jeg glad for at høre. Jeg deler også dit grundsyn omkring C&R, som jeg synes er rationelt og samtidigt - og jeg synes, det er ret sejt, at du er så dygtig, at du kan håndtere et bæredygtigt C&R-fiskeri kombineret med brug af levende agn.

Men du læser mit indlæg forkert, hvis du tror, at jeg påberåber mig retten til at bestemme over, hvordan andre skal bære sig ad med at fange fisk. Mit skeptiske syn på brugen af levende agn har intet at gøre med et kommende forbud - og jeg forsøger ej heller at sælge andres værdier for at beholde mine egne. Det er ganske enkelt noget sludder.

Jeg forsøger blot at begrunde min stillingtagen i forhold til en modpart, der helt åbenlyst tillægger mig motiver, der omhandler dyrplageri mv. Du problematiserer derfor dele af mit indlæg uden at tage hensyn til det, der faktisk er mit ærinde med indlægget - nemlig bl.a. at forklare, hvorfor C&R er et princip, som jeg går ind for.

Med venlig hilsen

Kasper

PS: Hvordan fisker man i øvrigt en skalle - død som levende - aktivt? Har jeg forstået det rigtigt, hvis man fisker den døde eller levende skalle på samme måde, som man fisker med et blink eller wobler? Div. kaster igen og igen med skallen?

Redigeret af Kathoms - 21 Jan 2015 kl. 21:49
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2015 kl. 21:20
Kasper,

Med sætningen "Og så det generelle til tråden" forsøgte jeg at tydeliggøre, at jeg derfra kommenterer på tråden generelt, og ikke dit indlæg.

Jeg problematiserer dele af dit indlæg, fordi jeg mener det jeg læser og hiver frem er usagligt og brugt forkert i en debat om levende agn eller lov omkring dette.

Mvh Allan 
Til top
Kasper Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kathoms Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kathoms Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2015 kl. 21:49
Allan, det må du gerne mene. Det har jeg ikke noget problem med. Men din problematisering er altså ikke mindre usaglig end min, fordi du som jeg tager udgangspunkt i egne erfaringer og i hvad du har set og oplevet. Jeg har omvendt ofte set, at mine fluer - og mine fiskekammeraters fluer - sidder lige i saksen og kun meget sjældent er indhaleret totalt. Men det er selvfølgeligt et uholdbart eksempel i en debat om levende agn. Det er jo helt klart.       

Jeg hævder ingen steder, at jeg har patent på sandheden - og jeg hævder slet ikke, at jeg udgør et repræsentativt flertal. Jeg beklager, hvis du føler dig vildledt.

Ha' en god aften, Allan. Jeg tror faktisk, vi er mere enige end uenige! :-)

Mvh. Kasper
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2015 kl. 22:01
Hej Allan og Kasper,
Det er en fornøjelse at læse Jeres indlæg. Thumbs Up

I skriver faktuelt, i en god og venlig tone og ikke mindst forsøger i at forstå hinandens holdninger.

I min optik er i gode ambassadører for en begavet og berigende debat kultur.

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo

PS. Oplever jer faktisk også meget enige om det meste Wink

Redigeret af niels åge skovbo - 21 Jan 2015 kl. 22:05
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2015 kl. 22:10
Citat: niels åge skovbo


Hej Allan og Kasper,
Det er en fornøjelse at læse Jeres indlæg. Thumbs Up

I skriver faktuelt, i en god og venlig tone og ikke mindst forsøger i at forstå hinandens holdninger.

I min optik er i gode ambassadører for en begavet og berigende debat kultur.

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo

PS. Oplever jer faktisk også meget enige om det meste Wink


Enig
Tænk før du skriver....
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2015 kl. 22:22
Kasper, 
Du hiver en kilde ind for at underbygge din pointe, og jeg mener du bruger kilden, som fra starten er relativt irrelevant for emnet i denne tråd, lovligt kreativt. Deraf min brug af ordet usaglig.
Mvh Allan
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2015 kl. 22:26

Jeg følger ikke længere med i, at i nikker hinanden skaller, men.Cry

For 60 år siden fiskede jeg med levende græshopper.Embarrassed Vi havde jo ikke råd til fluestænger og line. Først problemet med at fange græshoppen. Derefter blev den bundet meget forsigtigt til en lille skallekrog. Vi satte selvfølgelig ikke krogen ind i græshoppen, den skulle jo ikke skades. Hvordan ville det opfattes i dag.Wink

Ville Dyre Etisk Råd og dermed fiskerikontrollen straffe mig for det i dag.?

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro



Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rene J. Avatar

Tilmeldt:: 25 Nov 2009
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rene J. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2015 kl. 23:21
Jeg er lidt nysgerrig.... Hvordan forholder i jer til sagen, hvis man benytter Jens Bursells elastik-takle til at fiske med agnfisk? Så er de jo ikke kroget, og derfor lider de vel heller ikke?! Skal det så også forbydes? Er spændt på at se lovteksten, når og hvis den kommer.
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2015 kl. 23:23
med udgangspunkts i Lars' spørgsmål, så er jeg faktisk også lidt nysgerrig, og har umiddelbart ikke set det nævnt nogle steder .. hvad dækker "levende agn" over .. er det alt lige fra mider til levende fisk, til blæksprutter til orm osv.
Er der nogen der har et indblik i dette, og gerne med underbyggende kildemateriale ?!
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rene J. Avatar

Tilmeldt:: 25 Nov 2009
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rene J. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2015 kl. 23:31
Jeg mener at vide, at det kun drejer sig om levende fisk. Kildemateriale osv har jeg dog ikke.
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2015 kl. 00:17
Det er foreløbig kun levende agnfisk. Læs selv betænkningen. Bare søg på lystfiskeri og etisk råd på Google, så finder i hele teksten.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Kasper Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kathoms Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kathoms Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2015 kl. 07:33
Citat: allanm

<span style="line-height: 1.4;">Kasper, </span>
<span style="line-height: 1.4;">Du hiver en kilde ind for at underbygge din pointe, og jeg mener du bruger kilden, som fra starten er relativt irrelevant for emnet i denne tråd, lovligt kreativt. Deraf min brug af ordet </span><span style="line-height: 1.4;">usaglig.</span>
Mvh Allan


Tak for præciseringen, Allan. I forhold til min kildebrug, så har jeg vist allerede givet dig kredit for din iagttagelse og forsøgt at forklare, hvorfor jeg anvendte den.

De bedste hilsner,

Kasper
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2015 kl. 16:14
Det er kun levende fisk. Mht. orme og maddiker, så erkender DR, at der er så begrænset viden om dem, men man anbefaler os dog at anvende alternative agn. Det må være kunstagn eller døde dyr igen.

Man har dog noteret sig, at en orm vrider sig på krogen.

Min påstand: Det behøver absolut ikke være tegn på smerteopfattelse, men alene det, at den ikke har frie bevægelsesmuligheder.

Blæksprutter er bløddyr.

Redigeret af Kjeld Willerslev - 22 Jan 2015 kl. 16:17
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2015 kl. 20:08
Hej Storfanger nr 1 i DK...
Hvad med orm, er det levende agn?
De snor sig ivhertfald for at komme af krogen igen.
Jeg ser på denne site mange orm der snor sig, eller er jeg for grov Lasse?
mvh Lindenborgsnageren der elsker dine indlæg.....
Til top
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2015 kl. 21:09
Nej du er ikke for grov storfanger nr 2. Du havde jo været nr. 1 såfremt du ikke havde tappet blodet af den, før du vejede den. Skulle vække konen og prale.Big smile
Måske jeg er for grov over for de professionelle skribenter, når jeg skriver dette.Embarrassed

Der er nok ikke mange herude på heden, der har gået på journalist højskole og har det skrevne ord i deres magt. Så vi må somme tider fatte os kort og let forståeligt.Wink

mvh Lasse Hagebro

Forskningscenter Hagebro



Logen til Havørredens Ve og Vel
Lasse Hagebro
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2015 kl. 05:24
Lasse ;
At du fatter dig i korthed, er nogenlunde lige så realistisk, som at både Otto Duborg og Fleegaard løber tør for Ceres Royal - samme dag ;-) ;-)
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2015 kl. 07:36
Ja Lasse dine indlæg siger mere end "Kasket Karl´s" så bare klø på......
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
janelne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janelne

Tilmeldt:: 30 Sep 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2015 kl. 11:04
Jeg skal lige forstå det korrekt ...
Hvad menes egentlig med "forbud mod fiskeri med levende agn"?
Skal det tages bogstavligt.

Jeg fisker selv efter gedder med skaller som jeg har slået ihjel, inden jeg sætter 3 krogen i ryggen på den.

Vil dét være tilladt fremover?


Redigeret af janelne - 23 Jan 2015 kl. 11:04
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres