Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Menneske- rettighederne

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Menneske- rettighederne
    Sendt: 28 Jan 2015 kl. 15:47
Princippet om foreningsfrihed handler altså ikke om selve medlemskabet og hvad det medfører. Det handler om individets, og en gruppes, ret til at organisere sig i en forening. 
Hvordan de så praktisk ønsker at organisere sig med kontingenter og forbundsmedlemskab, eller om foreningen skal være lukket eller åben, har ikke noget med definitionen på foreningsfrihed at gøre.

Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 15:53
Jesper H :
Jamen så held&lykke.

Jeg vil græmme mig, og skamme mig over at være dansk lystfisker, hvis den sag kommer til at forbruge bare ét eneste sekund hos domstole som beskæftiger sig med menneskerettigheder - tænk hvis den blokerede for en sag, hvor der var nogle som havde noget på spil.

Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 16:19
Citat: arntc

Princippet om foreningsfrihed handler altså ikke om selve medlemskabet og hvad det medfører. Det handler om individets, og en gruppes, ret til at organisere sig i en forening. 
Hvordan de så praktisk ønsker at organisere sig med kontingenter og forbundsmedlemskab, eller om foreningen skal være lukket eller åben, har ikke noget med definitionen på foreningsfrihed at gøre.


Jeg tror sku Arnt har ret. Nedenstående er hentet på folketingets hjemmeside.
Der står:
Kapitel 8: Borgernes rettigheder
Kapitlet handler om borgernes rettigheder

Grundloven siger, at vi som borgere har nogle rettigheder. Vi har ytringsfrihed og ret til at forsamles og demonstrere for vores synspunkter. Vi har ret til at oprette foreninger og til at være medlem af en forening.

§ 78 siger, at vi må danne foreninger uden at spørge nogen først. Det kaldes foreningsfrihed. Foreningerne må dog ikke have til formål at begå noget ulovligt.

Hvis du mener du kan få Grundloven ændret, ønsker jeg dig rigtig god fornøjelse
Som jeg læser det, er det foreningerne der bestemmer deres egne vedtægter, så længe de ikke har til formål at begå noget ulovligt.

Hilsen
Kim A
Til top
Kasper Thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kathoms Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2013
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kathoms Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2015 kl. 20:01
Jeg har nu læst Kolding Kommunes behandling af sagen, sagsakterne og begrundelsen for kommunens afslag - og jeg kan slet ikke forstå, hvorfor I opfatter jer så dårligt behandlet. Jeres forslag - og afslag - bliver jo behandlet både sagligt og ordentligt - og faktisk også begrundet med hensynet til borgerne og brugerne af Harte-Donssøerne; alle har jo ret til at fiske i søerne, hvis de blot køber et fiskekort eller melder sig ind i Kolding sportsfiskerforening.

Hvis jeg var jer ville jeg bruge de næste fem år på at konsolidere jer som forening, så I (måske) har kapaciteten til at levere modydelser på niveau med Kolding sportsfiskerforening. Så tror jeg, at I (måske) har langt større mulighed for at gøre jer gældende. Men I skal kunne levere samme modydelse som Kolding sportsfiskerforening for at komme i betragtning, sådan som jeg læser og forstår afgørelsen.

Det bliver spændende at se, hvad statsforvaltningen siger - og det bliver endnu mere spændende at se, om I kan levere det samme niveau, som Kolding sportsfiskerforening kan på nuværende tidspunkt, hvis I nu skulle få ret.

Men generelt kan jeg slet ikke se, hvordan I har nogen som helst sag her - hverken i forhold til brud på menneskerettighederne, Grundloven eller den kommunale forvaltningsret.

Mvh. Kasper

PS. Arnt har helt ret i forhold til begrebet foreningsfrihed

Redigeret af Kathoms - 28 Jan 2015 kl. 20:02
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2015 kl. 09:10
Jeg forstår ganske enkelt ikke, hvordan nogen kan være i tvivl hvad foreningsfrihed betyder? Det handler nok i bund og grund om, at visse personer vil gøre næsten hvad som helst for at miskreditere DSF og de organiserede lystfiskere.

Det er i bund og grund ikke anderledes end hvis jeg ønsker at spille fodbold den lokale klub, så accepterer jeg samtidig at være med i DBU, der er paraplyorganisation for fodbold i Danmark.

Tænk før du skriver....
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2015 kl. 10:29
Citat: Jan Persson

Jeg forstår ganske enkelt ikke, hvordan nogen kan være i tvivl hvad foreningsfrihed betyder? Det handler nok i bund og grund om, at visse personer vil gøre næsten hvad som helst for at miskreditere DSF og de organiserede lystfiskere.

Det er i bund og grund ikke anderledes end hvis jeg ønsker at spille fodbold den lokale klub, så accepterer jeg samtidig at være med i DBU, der er paraplyorganisation for fodbold i Danmark.



Hej Jan
Du har desværre fuldstændig ret, det handler kun om snakke dårligt om DSF og til de organiserede lystfiskere.
Desværre for danske lystfiskere er der ikke et alternativ til DSF i øjeblikket, og skulle det lykkes kritikkerne at få DSF lukket, hvilket jeg selvfølgelig hverken håber eller tror, går vi en rigtig svær tid i møde som lystfiskere.
Det er i mine øjne dybt tragisk at kritikkerne ikke kan se, at DSF ikke kun laver lort i den (det sker også en gang i mellem), men at de ikke kan se alt det gode DSF gør for ALLE lystfiskere, både dem der er organiseret, dem der ikke er, fisketuristerne, de børn der går en tur på havnen, ja alle der har en fiskestang i hånden, for slet ikke at glemme naturen, som også får det bedre og bedre, hver gang DSF lykkes med noget af deres arbejde.
Det er synd og skam at de ikke kan se det, men var der ikke engang en mand der sagde: "Tilgiv dem, thi de ved ikke hvad de gør"

Hilsen
Kim A.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2015 kl. 16:53
Det er manden, ævlet, kævlet og retorikken der tilsammen skaber vrøvlet

tyvstjålet længere op i tråden, men den sidder lige i skabet.

Redigeret af Taonga - 29 Jan 2015 kl. 16:54
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Bo Skjoldager Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Boand Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2015 kl. 17:18
Hold op hvor kan i klappe hinanden på ryggen hva!

Der er mange ting vi kan gøre herhjemme uden at være tvunget ind i foreninger, men fiske i ferskvand er ikke en af dem. Det er absolut ikke foreningsfrihed! Det er foreningstvang. Det i er så glade for at klappe af hinanden for er ikke meget anderledes fra 3F der tvinger folk til at være medlemmer hvis de vil have et bestemt job. Men det er vel også "foreningsfrihed" de kan jo bare lade være med at have et job ik.

Jeg kan jo også bare lade være med at fiske det stå mig jo frit for ergo frihed...
Til top
Tommy Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy1980

Tilmeldt:: 18 Jun 2011
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy1980 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2015 kl. 18:28
Bo det står dig da helt frit for om du vil melde dig ind i en forening der er medlem af DSF eller en forening der ikke er eller om du bare vil fiske på dagkort hvilket er mulige de fleste steder.
Eller skal dit indlæg forstås som du slet ikke vil have fiskeforeninger eller foreninger i al almindelighed?
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2015 kl. 19:18
Det er jo en generelt spændende debat, der er mange forskelle på vores opfattelse af problemet.


V.H Jesper Hauritz

Medlem Af: Kolding og Omegns Fiskeforening
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2015 kl. 10:50
Citat: jhha799

Det er jo en generelt spændende debat, der er mange forskelle på vores opfattelse af problemet.



Hvilket problem? Det oprindelige indlæg handler om en misforstået fortolkning af foreningsfrihed.

Det skal lige siges at der er masser af ferskvand at fiske i her i Danmark, uden at være medlem af en forening.

Det man glemmer er at ejendomsretten nu en gang er således indrettet at en lodsejer også ejer fiskeretten. Det er bestemt ikke gratis at leje denne fiskeret, så derfor slår man sig ofte sammen i grupper/konsortier eller foreninger for at stå sammen om udgiften.
Til top
Bo Skjoldager Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Boand Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2015 kl. 11:07
Citat: arntc

Hvilket problem? Det oprindelige indlæg handler om en misforstået fortolkning af foreningsfrihed.

Det skal lige siges at der er masser af ferskvand at fiske i her i Danmark, uden at være medlem af en forening.

Det man glemmer er at ejendomsretten nu en gang er således indrettet at en lodsejer også ejer fiskeretten. Det er bestemt ikke gratis at leje denne fiskeret, så derfor slår man sig ofte sammen i grupper/konsortier eller foreninger for at stå sammen om udgiften.

Det er jo så din holdning. En anelse nedladende og bedrevidende, men du har ret til den.
Ligesom jeg har ret til at mene at det er forkert at lodsejere kan eje fiskeretten og at denne kan sælge den til foreninger og hermed skabe denne form for afhængighed af foreninger. 
Du og andre behøver ikke være enige med mig. Jeg syntes det er godt at vi tænker forskelligt. Jeg vil opfordre til, at vi også engang imellem bare tænker over det vores medebatører skriver og reflekterer over det.

Med dette in mente vil jeg give dig (og andre) ret, at som det nuværende system, med lodsejere og kommuner der forvalter fiskeret er det bedste onde, formentligt at denne fiskeret bliver udliciteret til interessenter inden for fiskeriet. Vi alle må så håbe, at interessenterne forvalter fiskeretten således at der tages hensyn til at så mange som muligt for glæde af fiskeretten. 

F.eks. bor jeg på midtsjælland og jeg kan ikke finde en eneste sø, hvor jeg må låne eller isætte båd og fiske på et dagskort. Det syntes jeg er ærgerligt
Til top
Tommy Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy1980

Tilmeldt:: 18 Jun 2011
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy1980 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2015 kl. 11:13
Bo kunne du ikke også tænke dig at svare på mit spørgsmål?
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2015 kl. 11:22
Beklager, det var ikke min mening at virke nedladende. Det er jo desværre problemet med ikke at tale sammen, mimikken er svær at skrive sig til.

Jeg mener bare at du/i griber dette spørgsmål helt forkert an.

Hvis man mener at en lodsejer, der ejer et stykke jord, ikke bør have retten til alle resurser på hans jord (fiskeret, retten til olie eller mineraler i undergrunden etc) så er det ejendomsretten man skal have pillet ved.

I jeres tilfælde er det en kommune, og det er en anden sag. Du kan muligvis have ret med hensyn til forvaltningsloven, det må komme an på en prøve. Jeg kan forstå at den sag muligvis bliver prøvet ved en instans og så er der jo ikke så meget at sige til det.

Jeg mener det er meget misforstået, at bruge retten til at forsamles i en forening (foreningsfrihed), som argument for at alle individer skal kunne fiske alle steder uden at være medlem af den gruppe der betaler for gildet.

Som eksempel kan jeg nævne min egen forening, som årligt bruger 50.000,- på leje af fiskevand. Vores medlemmer er medlem pga dette fiskevand og vi bidrager alle solidarisk til at betale regningen. En hvilken som helst enkeltperson vil være i stand til at overbyde os, men så står han også alene med regningen, for selvfølgelig vil lodsejerne have noget for, at man betræder deres ejendom (færdsel langs fiskevandet er jo en forudsætning for at kunne benytte fiskeretten) og forbruger af ejendommens resurser (fiskene).

Når denne enkeltperson så synes at 50.000,- er i overkanten, så kan han jo stifte en forening for at dele byrden med andre, og så er ringen sluttet.

Hvis man ønsker at ændre dette, skal man altså have foretaget nogle fundamentale ændringer i spørgsmålet og loven om ejendomsret. Det har intet med foreningsfrihed at gøre. 
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2015 kl. 12:11
Jeg syntes lige jeg vil delagtiggøre jer i Hr. Steen V personlige hilsen tilmig i dag.

Den hilsen siger jo ikke så lidt om Hr. Steen V. intelekt eller total mangel på samme.

Duer da helt blæst.
Spørg lige Gynthia om ikke hun kan åbne en flaske rødvin til dig og gi dig et blowjob.

Du trænger sgu til lidt luftforandring, selv om jeg ikke er i tvivl om at du nu nok får rigeligt med rødvin, sådan som du lukker fordrukken sludder ud.

Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2015 kl. 13:31
Floooot Per.

Dygtig dreng.
Du er sgu så pisse useriøs at det larmer helt ind i himmelen. LOL
Men det var jo præcis som forventet.
Du må hellere skynde dig at offentlig gøre både dit og mit svar også bassemand. Wink
Bare så der ikke er nogen tvivl om motivet og folk selv har mulighed for at gå tilbage i alle tråde og se hvor nederdrægtig en lille mand du egentlig er.
Tomme tønder buldrer mest. Du er vist ualmindelig hul.
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Bo Skjoldager Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Boand Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2015 kl. 13:44
Citat: arntc


Jeg mener det er meget misforstået, at bruge retten til at forsamles i en forening (foreningsfrihed), som argument for at alle individer skal kunne fiske alle steder uden at være medlem af den gruppe der betaler for gildet.
@arnt
Men hvis gruppen der betaler for gildet, er os alle sammen... Som jeg har skrevet tidligere syntes jeg jo heller ikke om at enkelte personer eller virksomheder kan eje vores natur. her tænker jeg specielt skov, sø og å.
I min verden skal en forening ikke kunne være forvalter for noget foreningen kan have eneret til. Jeg syntes som minimum at foreninger bør tvinges til at sælge et vis antal dagskort om året til fiskevandet.

@ Tommy, Jeg har ikke svaret, da du ville finde svaret hvis du læste mit første post i tråden her. Ja jeg vil af med alle foreninger der forvalter retten til noget.

Det er jo ikke kun fiskeri der lider under foreningstvangs-danmark. Alle hobbyer der skal benytte "vores" natur er jo præget af dette. 
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2015 kl. 13:58
Citat: Boand

@arnt
Men hvis gruppen der betaler for gildet, er os alle sammen... Som jeg har skrevet tidligere syntes jeg jo heller ikke om at enkelte personer eller virksomheder kan eje vores natur. her tænker jeg specielt skov, sø og å.
I min verden skal en forening ikke kunne være forvalter for noget foreningen kan have eneret til. Jeg syntes som minimum at foreninger bør tvinges til at sælge et vis antal dagskort om året til fiskevandet.

Øh, hverken du eller jeg betaler til vedligehold eller dyrkning af skov og markarealer ejet af en privatperson eller virksomhed.

Hvis du henviser til statslige skove eller naturarealer, er der i allerhøjeste grad allerede områder der kan benyttes. Det er tilladt for alle at færdes i statsskove, selv visse private skove er underlagt påbud om offentlig færdsel. 

Det samme gælder for statsejede søer og vandløb. Nogle er offentligt tilgængelige og brugbare, andre er af specielle hensyn ikke.

Vi er som forening ikke forvaltere af en skid, vi er lejere af en ret som tilhører lodsejeren, altså dem der betaler skat af værdien (de betaler faktisk til os allesammen for at eje et stykke jord). Det har ikke noget med foreninger at gøre overhovedet, det bunder udelukkende i loven om ejendomsret og hvilke retter det medfører heraf.

Nu har du kig på foreninger. Hvad med private som til eget formål lejer et stykke fiskevand hos deres nabo. Skal de også tvinges til salg af dagkort?

Hvad med jægerne, der i grupper eller foreninger lejer retten til at drive jagt. Skal de også tvinges til at dagkort til den jagt de har lejet af lodsejeren?

Hvad med roklubberne. Skal de tvinges til at sælge dagkort til en rotur på den sø de har lejet til formålet?

Hvordan sikres lodsejerens ejendom mod misbrug? Kender du reglerne for salg af dagkort hvis en dagkortsløser ødelægger et hegn hos en landmand og hans 150 kvier stikker af til den nærmeste motorvej og forårsager et harmonikasammenstød?

Er du klar over hvor dyr den forsikring er? Hvem skal betale?

Hvis du ønsker at ændre ved noget af dette, så start med at få ændret grundlovens §73.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2015 kl. 16:47
Steen V ;
Jeg synes du skulle granske dit indre, og tænke lidt over HVORFOR din deltagelse i tråde, stort set altid ender på det niveau, som du har ramt nu Unhappy
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2015 kl. 17:03
STEEN V =TROLL!!
SmileN
Til top
Kurt Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kurt Christensen

Tilmeldt:: 01 Sep 2014
Geografisk: Kronjylland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kurt Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2015 kl. 18:47
Citat: Taonga

Jeg syntes lige jeg vil delagtiggøre jer i Hr. Steen V personlige hilsen tilmig i dag.

Den hilsen siger jo ikke så lidt om Hr. Steen V. intelekt eller total mangel på samme.

Duer da helt blæst.
Spørg lige Gynthia om ikke hun kan åbne en flaske rødvin til dig og gi dig et blowjob.

Du trænger sgu til lidt luftforandring, selv om jeg ikke er i tvivl om at du nu nok får rigeligt med rødvin, sådan som du lukker fordrukken sludder ud.



Den kan jeg slå Per. Jeg fik en PH fra Steen V hvor han udlevede en våd drøm om at finde mig faldet i åen, hvorefter han ikke ville hjælpe mig op, men stille sig opstrøms et par meter og pisse i vandet !! Han er et ynkeligt skvat. EOD
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2015 kl. 19:09
Steen du burde måske søge hjælp, det kan du faktisk få og vil kunne få det meget bedre efter. 
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2015 kl. 19:22
Hallo.....!
Menings forskelle er vel ok her til lands.

Tilbage til indholdet ! Ellers vil jeg på det kraftigste bede Admin om at fjerne tråden.

Vi snakker dobbelt medlemskaber i ét, og i nogen af mine indlæg - ud fra en sag jeg selv har været en del af.

Vi skal jo også kunne mødes ved vandene rundt omkring i landet og få en øl eller kop kaffe
V.H Jesper Hauritz

Medlem Af: Kolding og Omegns Fiskeforening
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2015 kl. 21:02

Tilbage til indholdet ! Ellers vil jeg på det kraftigste bede Admin om at fjerne tråden.

Det syntes jeg faktisk er en skide god ide.....

Og kurt, den har jeg også modtaget, han er og bliver en nul bon, og det har han været altid, en yderst usympatisk person.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2015 kl. 22:45
Citat: jhha799

Hallo.....!
Menings forskelle er vel ok her til lands.

Tilbage til indholdet ! Ellers vil jeg på det kraftigste bede Admin om at fjerne tråden.

Vi snakker dobbelt medlemskaber i ét, og i nogen af mine indlæg - ud fra en sag jeg selv har været en del af.

Vi skal jo også kunne mødes ved vandene rundt omkring i landet og få en øl eller kop kaffe

Jamen så lad os komme tilbage til sagen.

Skal vi ikke fremover være enige om at blande begrebet foreningsfrihed uden om? Den sag I har kørende, har jo kun relevans i forhold til forvaltningsloven, og i det tilfælde skal jeg ikke kunne bedømme om i har ret eller ej.

Men lad os bare antage at I har ret, hvad så? Så deltager jeres forening i administrationen af det pågældende fiskevand. Hvordan løser det problemet med tvungen medlemskab for frit at kunne fiske i en given sø? For at kunne fiske frit skal man jo stadig være medlem enten hos jer eller de andre...

Argumentationen om medlemskaber, struktur i medlemskabet og eventuelle følgevirkninger (f.eks. medlemskab af Odense Å Sammenslutningen, Fiskeringen, DSF eller andre paraply foreninger) holder ikke vand i den sammenhæng. Det bryder ingen love eller nogen former for forvaltningsskik.

For at forklare præcis hvorfor det forholder sig således, så er det fordi foreningers sammensætning ikke er reguleret af nogle love. Der er der i mod tale om aftalefrihed, det betyder i praksis at vedtægterne regulerer reglerne i en given forening. En hver forening der ikke bryder grundlovens §78, har lov til at regulere sig selv igennem vedtægterne og der kan ikke tages retslige skridt i mod ændringen af disse med mindre grundlovens §78 brydes.

Det betyder så at enhver forening, igennem dens vedtægter, må bestemme præcis hvilke andre foreninger, organisationer etc. man er medlem af og hvorledes medlemmerne også bliver medlem heraf.

I bund og grund skal der en grundlovsændring til for at regulere dette forhold.

Man kan så være for og imod, eller man kan indse at man nok spilder kræfterne hvis man kæmper for en ændring af grundloven på dette område.

Mit råd i den suppedas I er i, vil være som det tidligere er nævnt, at nærlæse kommunens afgørelse, foretage en saglig klage, og derefter arbejde målrettet hen i mod at opfylde de krav kommunen stiller.
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2015 kl. 23:27
Citat: Kurt Christensen

Citat: Taonga

Jeg syntes lige jeg vil delagtiggøre jer i Hr. Steen V personlige hilsen tilmig i dag.

Den hilsen siger jo ikke så lidt om Hr. Steen V. intelekt eller total mangel på samme.

Duer da helt blæst.
Spørg lige Gynthia om ikke hun kan åbne en flaske rødvin til dig og gi dig et blowjob.

Du trænger sgu til lidt luftforandring, selv om jeg ikke er i tvivl om at du nu nok får rigeligt med rødvin, sådan som du lukker fordrukken sludder ud.



Den kan jeg slå Per. Jeg fik en PH fra Steen V hvor han udlevede en våd drøm om at finde mig faldet i åen, hvorefter han ikke ville hjælpe mig op, men stille sig opstrøms et par meter og pisse i vandet !! Han er et ynkeligt skvat. EOD

Der er kun 2 ynkelige skvat.

Per og Kurt.
Ja jer ville jeg hellere pisse lidt opstrøms end lige på.
Usympatiske hele vejen igennem.
I har intet at komme med ud over røg og varm luft.
Ingen konstruktive forslag.
Ingen gode idéer.
Ingen ting ud over bodega bøvser og kommentarer som HØØØRT og ku ik ha sagt det bedre.
I er nul og niks.
Måske i kan få jer et rygklapperkort til Simons puthul. Lave en fællestur over til Simon og hygge jer med at råb røv til de andre gæster når de fanger en pilledunk uden halefinne.
Ja jeg burde sgu ikke svare sådan 4 tosser som jer i denne tråd, men da lille Per jo har åbnet ballet med en buhuuuu se hvor slem den onde mand er mor besked, så er det hermed gjort og jeg beklager over for trådstarter at dette svar ikke kan leveres på anden vis.
Du kan jo bede wm slette ikke relevante indlæg.

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Sven Damgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Svedam

Tilmeldt:: 15 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svedam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2015 kl. 23:37
Hej Jesper
Jeg er ikke enig med dig i de synspunkter du har omkring fiskeret og menneskerettigheder.
Men du har helt ret denne tråd er kørt så langt ud at det giver god mening at stoppe nu.
m.v.h Sven
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2015 kl. 18:08
Ha ha så kom det katastrofale svar retur.

Ordet Fiskekort i kontrakten dækker altså over Dagkort så blev vi klogere.

Resten kan man læse sig til, spøgst man ikke kan tvinge foreninger til samarbejde Det kunne man da med 7-8 jagtforeninger

Na - men Kommunernes Arbejdsgiver er somend allerede dybt involveret i DSF spørgsmålet, så må vi se om de har samme holdning som Kolding Kommune.

Knækkes det skal den konstruktion !

http://www.kolding.dk/polweb/miljoudvalget/politiske-udvalg/dagsordener-og-beslutninger/950-referat-02-februar-2015

Redigeret af jhha799 - 04 Feb 2015 kl. 18:09
V.H Jesper Hauritz

Medlem Af: Kolding og Omegns Fiskeforening
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2015 kl. 15:04
Deres svar virker da ellers sagligt nok efter min mening.

De påpeger jo faktisk at den eneste forhindring i forhold til at betragte jer på samme led som den anden forening, er jeres mangel på tyngde i forhold til at være forsyningssikker i de modydelser kommunen forventer iht kontrakten.

Det er da bare at knokle videre og så bruge krudtet på at løse den anke.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2015 kl. 16:00
Na - men Kommunernes Arbejdsgiver er somend allerede dybt involveret i DSF spørgsmålet, så må vi se om de har samme holdning som Kolding Kommune.

Kunne du ikke lige uddybe det lidt nærmere?

Så vidt jeg læser deres svar er der ikke noget problem i at du<<<7i tegner et såkaldt sømedlemskab.

Men Som Arnt ganske rigtigt skriver, bliv større, så løser det problemet hen ad vejen.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
jesper hauritz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhha799 Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhha799 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2015 kl. 22:13
Så nåede vi til generalforsamlingen og de oplysninger som nu fremkommer.

Der kan læses af referatet hvad vi har gennemgået, og hvilke beføjelser vi har fået.

Ud fra en anbefaling har vi også svaret Kolding Kommune på deres svar, eller mangel på samme.

https://www.facebook.com/koofiskeforening
V.H Jesper Hauritz

Medlem Af: Kolding og Omegns Fiskeforening
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2015 kl. 11:07
Ja, det ser RIGTIG fint ud - med lidt held kan det ende med at i bliver anmeldt for bagvaskelseUnhappy
Sjældent har jeg set et så kikset forsøg på at starte en bare nogenlunde levedygtig forening.. Tænk at starte med at gøre sig uvenner med både den store lokale forening, OG kommunen.
Jeg synes helt ærligt at i skulle skamme jer over at ævle om menneskerettigheder i sådan en "sag" her - kig ud i Verden, og se at jeres selvskabte problem, er mindre end mikroskopisk, set i forhold til RELEVANTE sager sådan en domstol eventuelt kunne beskæftige sig med..
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres