Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Patagonia Rio Gallegos & Azul

 Besvar Besvar
Forfatter
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Patagonia Rio Gallegos & Azul
    Sendt: 02 Feb 2015 kl. 19:07
Hey all.

Da jeg vil have nye waders har jeg kigget på Patagonia Azul & Rio Gallegos, men har ikke mulighed for at prøve dem inde køb, så vil lige høre om jeres erfaring med en af de to modeller?

mvh.
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2015 kl. 21:06
Jeg har Azul og er godt tilfreds. Dog er sokken lidt bredere, end på mine Simms. Efter 3 gange revnede den ene gravelguard. Jeg strammede den nok for meget ud og måske har jeg skåret den på en sten?. Jeg har ikke reklameret over det. Åndbarheden mener jeg faktisk er på højde med mine Simms guide. De er gode at have på.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2015 kl. 08:06
Takker for indput ;-)
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2015 kl. 09:09
For få år siden, da  Patagonia Rio Gallegos kom frem, var der en del herinde der roste dem til skyerne, men da der ingen reaktion er fra nogle af dem i denne tråd, må man konkludere at, deres argumentation, Patagonia Rio Gallegos vs Simms, ikke holdte vand(ude). ;-) Hvis, det er et billigere alternativ til Simms du leder efter, ville jeg nok kigge på de nye Scierra CC6 istedet. 
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2015 kl. 11:34
Hej Carsten.

Ja kan godt huske der var en tråd, derfor jeg også forventede lidt mere respons end tilfældet ;-)

Det er ikke så meget prisen som så, jeg synes bare det virker til at man får mere for sine penge ved Patagonia vs Simms. 

udover det så er kvaliteten på de ting jeg har fra Patagonia et niveau over Simms (efter min mening) her tænker jeg på de tasker jeg har/har haft gennem tiden og den Vadejakke jeg har er også et "step up" i forhold til min Simms guidejakke, som ligger i ca. samme pris mæssige boldgade.

Er det disse du tænker på:

Spænende ser de ud, men de er jo ret nye og har ikke kunne finde meget om dem og kan huske for år tilbage at der har været en del problemer med bla. CC6 Waderen. 
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2015 kl. 11:49
Ja, det er dem jeg tænker på, ja der har været enkelte der har haft negative oplevelser med tidligere model af CC6, men har også bemærket en del, der har haft dem i både 4-6 år uden problemer. Jeg, har været yderst glad for mine Simms G3, 2.5 år nu og lappede første gang efter 2 år, men tror de klare 1/2 til et år mere, inden udskiftning, har også læst en del kritiske røster angående G3. Men det mest vigtig er hvordan vi behandler vores grej skyller det ect, jeg tror ofte når man køber kvalitet så passer man bedre på det, og skyller det ofte/imprægnere ect, end man gør med billigt grej, og så vil det jo også medføre at det holder end del længere. Men ja de CC6 der, kunne meget vel gå hen og blive mine næste par vaders når mine G3er er udtjent. http://www.fiskogfang.dk/shop/waders-4251p.html


Redigeret af limfjord - 04 Feb 2015 kl. 11:50
Til top
Lars Møllenberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Møllenberg Avatar

Tilmeldt:: 26 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møllenberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2015 kl. 12:16
Jeg har patagonia galegos waders og er yderst tilfreds. Derudover har jeg 2 Patagonia vadejakker, som jeg heller ikke har en finger at sætte på. 
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2015 kl. 12:25
Citat: limfjord

For få år siden, da  Patagonia Rio Gallegos kom frem, var der en del herinde der roste dem til skyerne, men da der ingen reaktion er fra nogle af dem i denne tråd, må man konkludere at, deres argumentation, Patagonia Rio Gallegos vs Simms, ikke holdte vand(ude). ;-) Hvis, det er et billigere alternativ til Simms du leder efter, ville jeg nok kigge på de nye Scierra CC6 istedet. 

En besynderlig konklusion. Da jeg købte mine, kunne jimmi fra Korsholm forsikre mig om, at der ikke var unormal reklamation på dem også vs Simms. Jeg har brugt mine på kysten i over et år nu og de holder tæt. De blev også testet i Norge her i sommers....og de holder tæt. I øvrigt kan jeg se, at Korsholm har udvidet sortimentet på mærket siden jeg købte. Tror i de gider det hvis det er noget skrammel? Hvis man læser på udenlandske sider, så bliver mærket rost på deres waders Wink. Så igen en sjov konklusion. Jeg kan jo være ligeglad, da jeg er tilfreds med mine. Mit sammenlignings grundlag er i øvrigt Simms Rivertech, som er/var samme kvalitet, som Guide modellerne fra samme årgang. Dem afløste mine Patagonia Azul faktisk.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
FFFH

Tilmeldt:: 20 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2015 kl. 12:49
Hvordan kan man konkludere at ingen reaktion er lig med dårlige oplevelser med et bestemt mærke ?

Mvh.

Kim
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2015 kl. 15:09
Hvordan kan man konkludere at ingen reaktion er lig med dårlige oplevelser med et bestemt mærke ?


Måske det var meningen, at få folk på banen med en lille provokation. ;-)
Til top
Kim Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
FFFH

Tilmeldt:: 20 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2015 kl. 16:20
Jamen så må vi da håbe at det virker. Selv har jeg ingen erfaring med nævnte waders.

mvh.

Kim
Til top
Henrik Petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hp020359 Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2003
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 55
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp020359 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2015 kl. 17:34
Hej Kenneth,

Tjek følgende links.

http://stevnsfisker.blogspot.dk/

K&B
Henrik
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2015 kl. 18:26
Citat: hp020359

Hej Kenneth,

Tjek følgende links.

http://stevnsfisker.blogspot.dk/

K&B
Henrik

Hej Henrik.

Tak skal du have, synes dog ikke jeg kan finde noget om patagonia waders og har kigget tilbage til slut 2012 Sleepy

Mvh.
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Henrik Petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hp020359 Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2003
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 55
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp020359 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2015 kl. 19:01
Hej Kenneth.

Læs under Vision Kura, så vil du forstå.
Har selv Vision Kura, købt på de samme anbefalinger som Ole har fået.
Min sælger, som ikke er den samme som Oles, sagde ligeledes at han aldrig har haft nogle reklamationer, modsat patagonia.

K&B
Henrik

PS. indlæg 18 jan. 2015

Redigeret af hp020359 - 04 Feb 2015 kl. 19:02
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres