Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Linevægt.

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael Godske Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michael G.

Tilmeldt:: 15 Jul 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael G. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Linevægt.
    Sendt: 08 Feb 2015 kl. 17:14
Hej 

Jeg har købt mig en Scierra Hms v.2. 11,9 fod kl 7/8. Kastevægt står til 19-21 gram. Er der nogen, der har erfaringer med denne stang, og om den evt. klarer lidt mere kastevægt ?.

Mvh. Michael
Til top
Christian Ebbesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Christian_Ebbesen

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Christian_Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2015 kl. 19:09
Hej Michael

Kender godt Sceirra's stænger, generelt og speciel denne stang serie kan du sagtens gå en line klasse op uden at det giver problemer.

Mvh. Christian 
Til top
Ulrich Bergmann Olesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ubo Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ubo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2015 kl. 19:19
Tillykke med stangen
den skal du nok blive glad for, bruger den selv
men 23 gr er nok noget af det højeste, der kan bruges med god samvigtighed.
Hvis du har mulighed for at prøve en compagt line på stangen, så tro jeg, at du bliver positivt overasked, men det kræver lidt øvelse at bruge de korte liner 7m og 21gr
Mvh
Ulrich
Til top
Michael Godske Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michael G.

Tilmeldt:: 15 Jul 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael G. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2015 kl. 19:31
Hej igen

Mange tak for jeres svar. Jeg har nogle compactliner på 27 gram fra en anden stang, men det lyder jo så til at de nok er i den tunge ende. Jeg prøver dem lige ved lejlighed, ellers må jeg på tilbudsjagt efter nye liner.

Mvh. Michael
Til top
Ulrich Bergmann Olesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ubo Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ubo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2015 kl. 19:35
Pas på 27 gr er alt for meget til denne stang, den har godt nok mange kræfter men 27 gr NEJ du vil formodentlig stå med 5 delt stang
Mvh
Ulrich
Til top
Michael Godske Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michael G.

Tilmeldt:: 15 Jul 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael G. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2015 kl. 19:46
Hej Ulrich

Okay. Det må jeg hellere lade være med så. Jeg må på linejagt.

Tak igen. Hilsen Michael
Til top
Ulrich Bergmann Olesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ubo Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ubo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2015 kl. 20:00
21gr er helt fint , 23gr kan gå når det blæser, men ved 23gr skal der kastes med følelse, du kan ikke bare tyre den afsted med 23gr, jeg har fisket med stangen siden den kom frem, og er meget glad for dem, men prøv først med 21gr, hvis du kan låne dig frem, ja kan du ikke spænde stang så 23 gr, prøv med overhåndkast der kan du bedre mærke hvorledes stangen arbejde, skal du underhånd kaste så 23 gr, men der kan du ikke bruge compact liner , selvfølgelig alt efter hvor du fisker
Til top
Michael Godske Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michael G.

Tilmeldt:: 15 Jul 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael G. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2015 kl. 21:03
Til top
Michael Godske Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michael G.

Tilmeldt:: 15 Jul 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael G. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2015 kl. 21:05
Hej igen

Jeg prøver stangen med 21-23 gram en dags tid. Tak for råd.

Mvh. Michael
Til top
Jesper Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jesperA2

Tilmeldt:: 23 Mar 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesperA2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2015 kl. 08:00
Hej Michael
Hvis du finder ud af, at det spiller med de 21-23 gram, så kunne du måske være klar på en byttehandel?
Jeg har nogle Zpey Fusion compact hoveder, som jeg ikke har brugt ret meget (flydende 23g, flyd/synke 5 23g som er brugt max. 3 gange + en synke 3/4 21g som er ubrugt).
Jeg mangler nemlig nogle (Zpey)compact hoveder på 27 gram - i flydende og synke 3/4, og måske synke 1/2.
Så hvis de er i god stand er jeg interesseret i at bytte.

Hilsen Jesper
Til top
Michael Godske Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michael G.

Tilmeldt:: 15 Jul 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael G. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2015 kl. 08:23
Hej Jesper

Ellers tak for tilbudet. Jeg har et par stænger jeg bruger de 27 gram til.

Mvh. Michael
Til top
Jesper Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jesperA2

Tilmeldt:: 23 Mar 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesperA2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2015 kl. 09:48
OK så må jeg jo finde nogen andre..

Hvis du kan bruge nogen af dem jeg har liggende, kan du bare sende en mail.

Hilsen Jesper
Til top
Michael Godske Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michael G.

Tilmeldt:: 15 Jul 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael G. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2015 kl. 16:18
Hej igen Jesper

Almas i Aalborg sælger Zspey liner til 299,- mener jeg de koster. De har en del forskellige liner tilbage, hvis du kan bruge det til noget.

Mvh. Michael
Til top
Jesper Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jesperA2

Tilmeldt:: 23 Mar 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesperA2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2015 kl. 17:44
Hej Michael
Ja jeg har skam kigget forbi Almas' hjemmeside. De har jo tilbud på en del forskellig Zpey produkter.
Korsholm har dem også til 299,- i øjeblikket.
Jeg skal ned til MacNab på søndag til lanceringen af Salmologic - så vil jeg se om de ikke også vil sælge dem til den pris.. De vil ellers ha' 400,- for dem..

/Jesper
Til top
Michael Godske Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michael G.

Tilmeldt:: 15 Jul 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael G. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2015 kl. 19:52
Hej

Okay. Ja der burde de jo også vær med på vognen. Held med det, og god tur.

/Michael
Til top
Ulrich Bergmann Olesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ubo Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ubo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2015 kl. 08:56
Hej Michael
Nu når du skal til MAcNab. hvis Henrik Møller er tilstede der , tag en snak med ham, han ved alt om den stang
Hils ham mvh Ulrich
Husk at tage stangen med

Redigeret af ubo - 10 Feb 2015 kl. 10:18
Til top
Jesper Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jesperA2

Tilmeldt:: 23 Mar 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesperA2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2015 kl. 10:10
Hej Ulrich
Hvis det er Scierra stangen du mener, så er det ikke mig der har købt den..
Men er ham Henrik ikke tidligere Zpey-mand?
Så skal jeg nemlig spørge ham om noget andet vedr. en Zpey infinity enhåndsstang
Til top
Ulrich Bergmann Olesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ubo Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ubo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2015 kl. 10:17
Jo, først Scierra så Zpey og nu Salmologic,
Henrik Møller har været med lige fra starten sammen med Henrik Mortensen

JA jeg kan godt se at jeg lige fik blandet to navne sammen
Til top
Jesper Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jesperA2

Tilmeldt:: 23 Mar 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jesperA2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2015 kl. 10:52
Det er ok - Michael eller Jesper.. Det kan jo smutte for selv den bedste :-)
De fleste (alle) Salmologic folkene er vel tidligere Zpey folk..
Glæder mig til at se hvad de disker op med af lækkerier.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres