Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fenwick Aetos ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fenwick Aetos ?
    Sendt: 15 Feb 2015 kl. 09:56
Hejsa med jer.
Er der nogen som har erfaring med de nye Fenwick Aetos stænger ?
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2015 kl. 10:00
Undskyld trykkede forkert.
Jeg tænker ellers på at købe en Fenwick Ironfeather quadrant trigger 10# 8-32g.
men den nye Aetos fås i samme konfiguration men er den bedre ?

Mvh.
Søren
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2015 kl. 13:28
Hej Søren
Jeg har fisket med en Fenwick Ironfeather Quadrant trigger 10# 8-32g i omkring 3 år. Og i øvrigt også med storebror på 11#. Jeg er meget tilfreds med begge, de både kaster og fisker godt, og er ikke alt for tunge. Begge stænger er brugt intensivt og har klaret alle strabadser. De virker også ret robuste.
 
Jeg fandt en Aetos trigger 11# 4-delt på udsalg i starten af januar, dvs. samme konfiguration som Quadrant 11# med trigger. Men har ikke fisket den endnu.
 
Mit umiddelbare indtryk er at Aetos vejer en smule mindre end Quadrant, og er lidt hurtigere. Måske på bekostning af robusthed, men det vil tiden vise. Aetos stangen kommer i aktion til sommerens laksefiskeri i elv, og så vil det vise sig om den står distancen.
 
Jeg er stødt på den interessante oplysning at Greys stænger på det Amerikanske marked sælges under navnet Fenwick Aetos. Fenwick, Hardy og Greys har samme ejer. Så det kan tænkes at Aetos er en Greys i forklædning.
 
Mvh. Peter
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2015 kl. 17:08
Hej.
Ja det er rigtigt at Hardy/Greys også er blevet "optaget" i Pure Fishing hvor også Fenwick er blevet en del af. Den Aetos har ellers fået ros flere steder på nettet. Hvis det er en "ægte" Fenwick er den bygget i Taiwan. På de sider på nettet hvor jeg har læst om den siger de at den er flot lavet ,pæn lak og beviklinger. Der er sammenfaldende at den har fuldstændig samme kastevægt som Ironfeather/Quadrant så det kunne være samme klinge og det er jo slet ikke dårligt hvis det er tilfældet.

Mvh.
Søren
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2015 kl. 17:27
Hej Søren

Det er ikke samme klinge. Jeg har både Aetos og Quadrant i 11# 4 dele med kastevægt op til 54 gram. Klingernes indre og ydre diameter samt vægt afviger. Aetos er lidt tyndere i godset, og har en smule større diameter. Til gengæld har Aetos titanium øjer. Aetos klingen er også lidt hurtigere. Jeg har kun kastet Aetos på græs, min vurdering er at Quadrant bøjer dybere i klingen end Aetos under kast.

Uden at have fisket stangen endnu mener jeg at Aetos pga. lavere vægt er mere behagelig at fiske med, men muligvis ikke så robust som Quadrant. Men de kommer begge med til lakseelven til sommer, og så må vi se.

Mvh. Peter
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2015 kl. 18:08
Jeg har et par stykker af dem i forskellige størrelser, og jeg synes det er super fede stænger.

Du kan se noget video vi optog med stangen i Sverige, ja laksen var desværre fejlkroget... Men du får da en ide om hvad stangen kan holde til. I videoen er det en Aetos på 11 fod.
VIdeo

I denne video, klapper jeg regnbuer på op til 5,5 kilo på min 8 fods Aetos Video

Mvh Thomas
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Feb 2015 kl. 18:38
Hej Thomas

Hvis Aetos holder til en halekroget laks som sætter fuld skrue ned ad strømmen, så holder den nok til alt. Jeg har selv prøvet samme situation, dog minus bro. Det gav sved på panden.

Mvh. Peter
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2015 kl. 08:18
Ja den holder til lidt af hvert.

Jeg bruger mest min 11 fods, når der skal kastes lang. Eller til det lidt tungere fiskeri, bl.a. efter laks :-)

Mvh Thomas
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2015 kl. 17:13
Hej Thomas.
Fed video! må man spørge hvor dælen man kan fange så mange store steelheads på en dag? Nu bor jeg godt nok i København men er selv fra fyn.
Det lader til at i er meget tilfredse med jeres Aetos stænger. Er der nogen af jeg der er haft/har en Ironfeather også og vil give en forklaring på forskellen i aktionen på de to ? Er Aetosen i 8-32g bedre til de lidt lettere vægte end en Ironfeather 8-32g. ? Hvordan er balancen på trigger versionen med det nye split håndtag ?
Forøvrigt tak for jeres indlæg.

Mvh.
Søren.
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Feb 2015 kl. 23:17
Hejsa med jer.
Er der ikke flere som har en Fenwick Aetos og er villig til at give en beskrivelse af stangen ?
Mvh.
Søren
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2015 kl. 07:16
Hej Søren

Fiskene blev fanget ved Nyborg på Fyn, efter der havde været det sidste store udslip fra Musholm. Da jeg boede på Sjælland, var det særligt på hele vestsjælland, at der var gang i fiskeriet efter et udslip.

Jeg har ikke prøvet trigger stængerne, så der kan jeg desværre ikke hjælpe med erfaringer.

Mvh Thomas
Mine videoer: www.youtube.com/outdoordenmark
Blog: http://www.eu.purefishing.com/blogs/dk/thomas-graversen/
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2015 kl. 18:42
Hejsa med Jeg.
Ja det endte som det tit gør for jeg holder lidt til det gammelkendte så jeg købt Quadrant med trigger 8-32 10 fod. Havde en gammel Ironfeather i spinneudgaven og den kaster som en drøm. Så de håber jeg også den nye 4 piece udgave også gør.

Mvh.
Søren
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum