Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

sage one 691-4

 Besvar Besvar
Forfatter
Tomasz Ludwiczak Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ludwicz@hotmail.com

Tilmeldt:: 12 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ludwicz@hotmail.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: sage one 691-4
    Sendt: 22 Feb 2015 kl. 21:00
Wink Er det en reklame trick for sage når de siger at stænger med kinnetic technology veger 10 % mindre.
På en sage one 691-4 står der 3 oz. = ca 85 gram
jeg har vejet min på 4 foskelige vægte og kan ikke få den til under 95,72 gr.
Er der noget galt med min stang?
har i prøvet og veje jeres sage one stænger?
mvh
Tomasz
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2015 kl. 21:07
Det er desværre sådan med mange stænger. Mine stænger fra orvis vejer også mere end angivet.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2015 kl. 12:38
De fleste opgiver den vægt de har regnet med det færdige produkt skulle veje, det holder meget sjældent...

I Sage's tilfælde skal du sammenligne med en af deres gamle stænger, i one's tilfælde skal du have fat i en z-axis og se om One så vejer 10% mindre.. Det gør den sikkert ikke, hvis det betyder noget for din efterfølgende oplevelse af stangen må du jo så tage det op med Sage at deres salgsgas ikke holder

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2015 kl. 13:15
Det er ikke kun Sage der snyder med vægten, for et par år siden købte jeg mig en Orvis Helios II, som efter reklamerne at dømme, skulle være markedets letteste stang,men snyd og falsk reklame, er vist det man kalder det! Angry

Jeg vejede dengang en Helios II 9' #6 tipflex til 95g, det er ti gram mere end lovet, så derfor spurgte jeg hos Orvis om hvordan det kan gå til.
Svaret fra Orvis lyder: 
"Dear Mr. Mikkelsen

Thank you for your email. Our prototype rods are made roughly 6 months in advance of  the rod is introduced for sale. The actual production rods may be a bit lighter or heavier then this prototype. This is the reason for the slight difference.

If you have any questions, please let me know.

Sincerely,
Patrick K.
Orvis Rod & Tackle"

Sikke en gang vås, - hvis de nu havde lavet en stang, der var 10g lettere end forgængeren, ville de sikkert have udråbt det som en sensation i stedet for "a bit" og"slight difference"når det drejer sig om overvægt! Censored
Mvh
Henning
Til top
Lars Peter Ø. Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lph

Tilmeldt:: 03 Nov 2010
Geografisk: Ry
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2015 kl. 21:15
Hej
 - af ren og skær nysgerrighed vejer jeg stort set alt - også mine stænger. Jeg har på hjul og stænger fundet uoverensstemmelser imellem fabrikant angivelser og faktiske forhold - og oftest til fabrikantens fordel!

Men aftenens bidrag er min Sage One 690-4 som er angivet til 2 7/8 Ounce hvilket kan ganges med 28,35 gr. Per Oz. Hvilket giver 81,51 gram.

På vægten, som stemmer, er vægten ialt 78,9 gram! Altså er stangens vægt lavere end det som fabrikanten angiver. Den er iøvrigt ikke til salg.

Hvis jeg kunne ville jeg tilføje en smiley med bemærkningen om, at jeg efter endt fiskeri rengør mit grej, men det vil jeg så undlade denne gang.

Fortsat god aften.
Mvh
Lph Ry
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2015 kl. 07:54
Citat: Henning

Det er ikke kun Sage der snyder med vægten, for et par år siden købte jeg mig en Orvis Helios II, som efter reklamerne at dømme, skulle være markedets letteste stang,men snyd og falsk reklame, er vist det man kalder det! Angry

Hej Henning,

Hvor har du læst at H2 skulle være markedets letteste stang? Orvis skriver, at H2 serien føles 20% lettere i hånden, og her refereres der givetvis til svingvægt og ikke den faktiske målbare egenvægt som vi ville finde på en vægt. Hvordan en stang føles er, vel i bedste fald, en relativ subjekt oplevelse, men at påstå i et offentligt forum, at et firma direkte snyder og reklamerer med usandheder, ligger i min optik ret langt fra de faktuelle forhold. Jeg vil meget gerne se, hvor du har læst, at Orvis selv skriver, at H2 serien er den letteste stant på markedet.
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2015 kl. 07:54
Citat: Henning

Det er ikke kun Sage der snyder med vægten, for et par år siden købte jeg mig en Orvis Helios II, som efter reklamerne at dømme, skulle være markedets letteste stang,men snyd og falsk reklame, er vist det man kalder det! Angry

Jeg vejede dengang en Helios II 9' #6 tipflex til 95g, det er ti gram mere end lovet, så derfor spurgte jeg hos Orvis om hvordan det kan gå til.
Svaret fra Orvis lyder: 
"Dear Mr. Mikkelsen

Thank you for your email. Our prototype rods are made roughly 6 months in advance of  the rod is introduced for sale. The actual production rods may be a bit lighter or heavier then this prototype. This is the reason for the slight difference.

If you have any questions, please let me know.

Sincerely,
Patrick K.
Orvis Rod & Tackle"

Sikke en gang vås, - hvis de nu havde lavet en stang, der var 10g lettere end forgængeren, ville de sikkert have udråbt det som en sensation i stedet for "a bit" og"slight difference"når det drejer sig om overvægt! Censored
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2015 kl. 08:01
Hej Thomas.
Har du selv en H2 stang?? Hvis du har så prøv at veje den. Uanset om de reklamerer med den letteste stang eller ej, skal den da veje det der står på stangen. Så der er da ingen falske anklager her i tråden. Naturligvis vejer en H2#6 mere end en 7 fods #3 af andet mærke. 
Min H2#6 vejer også ca 10 gram mere end beskrevet. Det har ingen praktisk betydning, men jeg er tilbøjelig til at give Henning ret, at havde den været lettere end beskrevet, havde de nok ændret trykket på stangen.
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2015 kl. 10:48
Lige sakset fra Go-fishing.
Og jo - hvis du vil, kan du godt dreje den derhen hvor der ikke står det er den letteste stang i verden. Det er derimod hvad forgængeren (den første helios) er beskrevet som at være.

Den nye serie Orvis Helios 2 stænger er lettere i hånden end den originale Helios (de letteste fluestænger i verden), men med en stærkt forbedret tapering af klingen , der reducerer unødige svingninger i klingen under kastet.

Man har flyttet balance punktet fra at være i den øvre del til nu at ligge i bunden.

Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2015 kl. 17:45
Citat: schreiber

Hej Henning,

Hvor har du læst at H2 skulle være markedets letteste stang? Orvis skriver, at H2 serien føles 20% lettere i hånden, og her refereres der givetvis til svingvægt og ikke den faktiske målbare egenvægt som vi ville finde på en vægt. Hvordan en stang føles er, vel i bedste fald, en relativ subjekt oplevelse, men at påstå i et offentligt forum, at et firma direkte snyder og reklamerer med usandheder, ligger i min optik ret langt fra de faktuelle forhold. Jeg vil meget gerne se, hvor du har læst, at Orvis selv skriver, at H2 serien er den letteste stant på markedet.

Hej Thomas.

Hindsgavl har jo sådan set svaret, men du kan da lige få et link ti Go-Fi side om Helios II
http://shop.go-fishing.dk/product/orvis-helios-2-2969/ jeg kan da godt gå med til det ikke direkte er påstået stangen skulle være verdens letteste, men mon ikke det er meningen at teksten i parentesen (de letteste fluestænger i verden), skal få en eventuel køber på den tanke, - det er jeg ret sikker på.
Hvis du læser svaret jeg fik fra Orvis, er det vist også tydeligt nok, at de heller ikke selv forventer deres stang kan leve op til reklamen.

De faktiske forhold er at en 9' #6 tipflex Helios II, er opgivet til at veje 3 ounce (85,0485694g) på Orvis' hjemmeside, se selv http://www.orvis.com/store/product.aspx?pf_id=7A8L&dir_id=758&group_id=759&cat_id=30193&subcat_id=32738 
Jeg har haft fornøjelsen af at veje to forskellige 9' #6 tipflex Helios II, ingen af dem var minder end 9g fra at holde vægten, prøv selv at regne på det, jeg får det til godt og vel 10% for meget!!
 
Thomas, synes du ikke producenterne bør holde hvad der loves?

Du kan også gennemse denne tråd http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=46438&KW=Helios&PID=425182&title=orvis-helios-2#425182 hvor andre har vejet Orvis stænger, hvis jeg ikke har set forkert, så er der ingen der har fået hvad de er blevet lovet.

Jeg har haft en del forskellige stang mærker i stalden, og har endnu til gode, at veje nogen der lever op til den lovede "lave" vægt, - her menes den målbare vægt og ikke hvad der fornemmes.

Det er således ikke undertegnede der er fuld af løgn, det klare Orvis i det her tilfælde selv!  

    


Mvh
Henning
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2015 kl. 20:04
Henning,

Du skriver at "Det er ikke kun Sage der snyder med vægten, for et par år siden købte jeg mig en Orvis Helios II, som efter reklamerne at dømme, skulle være markedets letteste stang,men snyd og falsk reklame, er vist det man kalder det! Angry"

Den tekst du refererer til på GoFi side har jo intet med Orvis at gøre. Det er GoFi egen udlægning. Hvis en brugtvognsforhandler skriver at en bestemt bil kører 23km/l men producenten skriver noget andet, er producenten vel ikke skurken? Og hvis vi skulle bruge GoFi tekst, så skriver de jo selv at H2 serien er noget tungere end H1 serien - faktisk 15% tungere (i runde tal.)

GoFi skriver at "De nye Helios 2 er faktisk en smule tungere end de gamle. (F.eks. vejer en Helios 2 908 tipflex 12 gram mere end dens forgænger). De ekstra gram skyldes en lidt anden montering. Men det kan kun måles, hvis du smider stangen på brevvægten. I og med at spidsen på Helios 2 er blevet lettere så er vægtfordelingen og balancen meget bedre. Når du tager en Helios 2 i hånden, så føles den lettere end nogen and fluestang du har prøvet.": http://go-fishing.dk/2012/12/kom-og-prov-en-helios-2/

Hvordan I alverden skulle man ellers måle vægt på anden vis end ved at veje? Embarrassed Men igen. Det er jo noget GoFi skriver og ikke Orvis. Hvordan du tolker reklamerne er jo din egen sag, men at påstå et firma direkte snyder ud fra din egen tolkning af en tekst, som egentlig står ret klar efter min opfattelse, er vist at krydre debatten en anelse mere end hvad der er rimeligt.

Hvis stængerne vejede 1g mindre end angivet, ville du så også mene, at der var tale om snyd og falsk reklame? Smile
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2015 kl. 12:41
Citat: schreiber


Hvis stængerne vejede 1g mindre end angivet, ville du så også mene, at der var tale om snyd og falsk reklame? Smile

Du har måske ikke bemærket, at når stænger og andet fluegrej skal sælges, er et af de gennemgående argumenter lav vægt, så hvad ville du selv mene i forhold til din bemærkning?

Et eksempel: "Når du køber en bakke æg med ti stk, så finder du det måske helt i orden, hvis der kun er ni æg i den, eller et kg kartofler i en pose, der indeholder 900g, det er måske også okay"?

Din logik er åbenbart, at det er ok at man ikke overholder de lovede dimensioner, hvis det bare er fluestænger vi taler om!

Jeg er færdig med at diskutere denne sag med dig, da det er min fornemmelse at du bare vil diskuterer for debattens skyld, men på den anden side, hvis du er aktionær i Orvis, - så forstår jeg bedre hvad din agenda er! Wink     


Redigeret af Henning - 18 Aug 2019 kl. 13:17
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2015 kl. 13:25
Snyd er i producentens favør, og i det tilfælde at en fiskestang er tungere end angivet, må det svagt kunne antages at den vægtforskel er det kun producenten der har interesse i. Dermed er det at snyde køberen.
Der er vel ingen købere af fluestænger der er interesseret i at købe en tung stang, så hvert gram en stang vejer mindre end lovet, er i kundens favør.
 
Altså kan de to ting ikke sidestilles på anden måde end der er tale om forkert varebeskrivelse.
 
Og så spurgte du i øvrigt om hvor du kunne læse at Helios stængerne er beskrevet som de letteste. Det er de hos den danske importør og eneforhandler.
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2015 kl. 13:44
Henning, du kan jo tage og vejestangen inden du køber den. Jeg tror ikke du kan mærke forskel på to stænger af samme model når du har dem i hånden og pege på hvilken der vejer hvad når du har hjul og line på...... Siden så håber jeg ikke at du går på al den salgsgas der kommer fra de forskellige fabrikanter. 

Grunden til vægtforskelle kan væremængden lim og lak der er brugt, sådan er det med tennisketchere og deres vægt og jeg kunne tænke mig at det er det samme med fiskestænger. PS jeg er ikke sponseret af nogen....
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2015 kl. 16:09
Citat: svene

Grunden til vægtforskelle kan væremængden lim og lak der er brugt, sådan er det med tennisketchere og deres vægt og jeg kunne tænke mig at det er det samme med fiskestænger. PS jeg er ikke sponseret af nogen....


Hej Sven

Ved du hvad sådan en Helios 2 klinge vejer? og ved du hvad en tilsvarende Ron Thomson klinge vejer?
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2015 kl. 16:21
Citat: Henning


Jeg har haft fornøjelsen af at veje to forskellige <span style="line-height: 16.7999992370605px;">9' #6 tipflex Helios II, ingen af dem var minder end 9g fra at holde vægten, prøv selv at regne på det, jeg får det til godt og vel 10% for meget!!</span>
<span style="line-height: 16.7999992370605px;"> </span>
<span style="line-height: 16.7999992370605px;">


Ja, hvis de vejer konsekvens de 9-10gram for meget, er det også i mine øjne bevidst snyd. Hvis det er 10gram til både den ene eller anden side er det tegn på dårlig produktion. Uanset om det er produktionsfejl eller bevidst snyd i den størrelse, så vil jeg aldrig købe af sådan et mærke. Jeg bygger heldigvis mine stænger selv og spørger altid til vægt fordeling og stivhed før køb, når det drejer sig om dyre klinger. Til de priser forhandler kræver for stængerne bør dette være standard. Det tager max 5 minuter at måle

Redigeret af chan - 26 Feb 2015 kl. 16:25
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2015 kl. 16:37
Citat: chan

Jeg bygger heldigvis mine stænger selv og spørger altid til vægt fordeling og stivhed før køb, når det drejer sig om dyre klinger. Til de priser forhandler kræver for stængerne bør dette være standard. Det tager max 5 minuter at måle


Ja, hvis man har øvelsen og indsigten, det er der ikke mange grejhandlere der har

Sørger du for at det er den målte klinge du køber, eller godtager du produktions udsvingene

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2015 kl. 16:44
Hej Chan

jeg udtaler mig ud fra en generel betrakting og udfra praktisk kendskab omkring tennisketchere. Siden ved epoxy og lak vejer en del, så der kan vægt også lægges på. Når siden hjul og line kommer på så tror jeg faktisk at det er marginale forskelle. 

Chan er du så sikker på at de faktisk måler dine klinger på stivhed og andet? 

Jeg er ikke sikker på at det er et tegn på dårlig produktion. Da jeg ikke kender nok til produktions tolerancer og andet på disse. Men +-7% lyder da ikke helt utroligt. 

Jeg er så nok enig i din mening om pris, på de forskelige stænger.

Hvad bygger du selv på?


Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2015 kl. 23:13
Citat: LasseK

 

Sørger du for at det er den målte klinge du køber, eller godtager du produktions udsvingene

Mvh
Lasse

Selvfølgelig er det den målte klinge forhandleren sender. Hvem gider en forhandler, der ikke kan klare det? Det samme gælder test af samlingerne. Mht. vægt acceptere jeg 2-3 procent. For stivhed kan jeg nøjes med 6-7 procent. Hvad jeg forlanger hænger selvfølgelig sammen med prisen på klingen.
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2015 kl. 23:54
Hej Sven

H2 klingen vejer ca. 40gram. En tilsvarende Ron Thomson Traveller (til 400kr) vejer 46-48gram. De to øverste dele vejer 10-15gram til sammen. Så kan folk selv afgøre om det er rimeligt at ramme 10gram ved siden af. I så fald er det nok ikke resinet i kulfiber klædet der gør det. Hvis man vil skyde skylden på hjulholderen, kan jeg oplyse at afvigelsen for en hel alu holder er på under 0,5 gram, hvis man vælger REC eller STRUBLE. Kork håndtaget vil veje ca 20gram. Bruges kvali kork kan man ramme med under 2 gram i præcision.

Jeg bygger mest på CTS, når jeg vil have kvalitet og med den højeste stivhed/vægt forhold. Som nævnt i et andet svar til Lasse, beder jeg forhandleren om at måle de specifikke klinger jeg ønsker.
Herefter kan jeg ramme den færdige vægt indenfor 1-2 procent.

Sum summarum hvis man rammer 9-10gram ved siden på en stang til 80gram, er man bare røv ringe eller bare en krejler. 

Enig i at det i praksis ikke har den store betydning for kastet. Jeg er sikkert på at Nadal godt kan give mig æg med en Ron Thomson pind, og jeg godt kan kaste 18m med en SA expert #5 med en hvilken som helst ketcher😆


Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2015 kl. 03:45
Chan det siger jo sådan set inget om CTS tolerancer, andet end at du vælger klingen ud individuelt, det understøtter vel også lidt mit påstående at klingerne har forskelle. Om det har nogen praktisk betydning med hjul og line. Der tvivler jeg på..... Jeg tror faktisk de fleste af os ville ha svært at gætte vægt difference på stænger når de har hjul og line på. Ikke desto mindre synes jeg det er fedt at du går op i detaljerne. 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down