Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

spinner byg

 Besvar Besvar
Forfatter
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: spinner byg
    Sendt: 23 Feb 2015 kl. 11:41
Hej derude.

Går og pusler med lidt gør det selv spinner, synes også jeg får lavet flere modeller i en vægtklasse som jeg gerne vil bruge i åen, ca. 18 g,
men jeg kunne godt tænke mig at male kroppene i flere farver, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad for noget maling jeg skal bruge, og hvor jeg event. kan købe det.
er der en eller flere der kan hjælpe vil jeg blive glad.

med ønske om en rigtig god sæson til alle

hilsen Peder
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dytti Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dytti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2015 kl. 11:50
Jeg har købt 'Powder Paint' hos dem her http://www.tjstackle.com/ Det er supernemt, og super slidstærkt. Der instruktions videoer på siden også.

Ellers ville jeg bare bruge almindelig spraymaling fra Jem og Fiks.
Evt. med et lag 2-komponent epoxylak som beskyttelse http://www.pro-fish.dk/dk/shop/epoxy-lack-20ml-2komponent-2830.html
Til top
Thomas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
snøvledk

Tilmeldt:: 22 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 243
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snøvledk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2015 kl. 19:01
Hejsa
Man kan købe små bøtter Humbrol maling som ikke koster det vilde.. 12-14 kr for en lille bøtte.

Ellers gå på jagt i Netto, Rema 1000, Aldi osv. Efter små glas neglelak som man kan finde i et hav af farver og til billige penge og som fungerer fint.

Spraymaling fra hjem og fix eller Harald nyborg eller biltema.

Og så en gang klar lak ovenpå.



Redigeret af snøvledk - 23 Feb 2015 kl. 19:02
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2015 kl. 23:27
hej tak for svarene, troede det var mere problematisk, så jeg prøve nogle af jeres foreslag, kan altid male dem om, det er kun til eget brug.
tak med ønske om en god sæson til alle.

Hilsen Peder
Til top
J. KROG Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
P-KROGEN Avatar

Tilmeldt:: 08 Okt 2013
Status: Offline
Beskeder: 97
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P-KROGEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2015 kl. 16:59
Jeg bruger som Thomas neglelak som jeg køber på tilbud nogle gange kommer jeg lidt juledrys på emnet inden neglelakken er tør. Det kan købes i hobby forretninger eller forretninger med deko materiale til blomsterdekorationer. Når lakken er rigtig tør efter 2-3 dage, blander jeg lidt 2 komponent Epoxylim klar sammen og kommer lidt sprit i for at gøre "limen" lakken mere smidig.

Epoxyen findes med forskellige tørretider, jeg bruger den på 5 min, lakken skal omrøres grundigt, og temperaturen er vigtig ikke under ca. 20gr. for lakken og emne. Tørretiden er længere når der anvendes sprit.
Hvis der skulle komme luftbobler i lakken, varmer jeg med forsigtighed epoxylakken op med en varmepistol eller en lighter, pas på sod fra gas lighteren flammen.
Hilsen Jørgen
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2015 kl. 21:40
neglelak er det suverænt mest holdbare jeg har  brugt - og jeg gider ikke smøre epoxy ovenpå.
neglelak er jo noget transparent, så den er ikke så flot (rød) som hvis man havde en grunder under -  måske findes der en hvid neglelakgrunder (?)
på nypudset sølv er den fin.
den eneste ulempe er at folk i den lokale brugs er begyndt at kigge lidt underligt efter mig - jeg skal nok til at sprede indkøbene lidt.
mvh hcg

Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2015 kl. 00:07
Jeg takker for endnu flere gode svar,
ser ud som neglelak er det bedste, så de vil jeg prøve.

hilsen Peder
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres