Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bremseklodser

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten Drews Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fister Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fister Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bremseklodser
    Sendt: 01 Mar 2015 kl. 13:35
Hej.
Jeg vil høre om der er en eller flere herinde der har en ide om hvordan man kan polere bremseklodser, til ambassadeur hjul, ned i en fart så man kan undgå at skal slide dem til på normal vis under fiskeriet ?

Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2015 kl. 14:29
Hej Morten

Jeg har altid brugt at fjerne klodser og evt. bare bruge en enkelt i hjulet.

Mvh. Peter
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2015 kl. 16:08
Er det de gamle standart klodser som i de klassiske modeller, så findes de i 3 størrelser. Den tungeste er hvid. Nr 2 er sort og nr 3 er blå.
Hvis det er de brune i bakkelit, er der også 3 varianter.
Hvad hjul er det ?
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fister Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fister Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2015 kl. 17:38
Det er et Mørrum 5600. Jeg har købt en ny spole og sat en ny bremseklods på, jeg køre kun med een klods, men hjulet kastede meget trægt, så prøvede jeg at tage bremseklodsen fra et af mine andre mørrum 5600 hjul, et der var kørt til og der kastede det rigtigt fint. Så jeg ville håbe at man kunne polere klodsen ned så man var fri for selv at skulle køre klodsen til. Mangel på tålmodighed kan man vel sige.......
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fister Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fister Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2015 kl. 17:39
Det er en hvid bremseklods.
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2015 kl. 17:51
Hej Morten

På Mörrum 5600 sidder der to kuglelejer på selve spolen. Prøv at checke smøringen af kuglelejerne. Jeg har været ude for at de er smurt med en meget træg olie, og det er en anden mulig forklaring på at den nye spole kaster dårligt. Hvis jeg har ret, kan du rense kuglelejerne i benzin og smøre dem med en tynd olie.

Mvh. Peter
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fister Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fister Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2015 kl. 18:01
Jeg har lige købt spolen og har udskiftet begge lejer med special lejer. Har rodet med multihjul i mange år så det er ikke lejerne den er gal med men den bremseklods. Har prøvet med en slidt bremseklods på spolen og der køre det fint. Men med en ny bremseklods køre det trægt........
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2015 kl. 18:50
Hej Morten

En elastik rundt om den tomme spole, og en lille elmotor til at få den i omdrejninger. Eller også må du bare fiske med spolen.

Mvh. Peter
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2015 kl. 20:46
Morten. 
Den hvide hedder 20211 og er den tungeste.
Den sorte hedder 20208 og den blå som er den letteste, hedder 20209
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres