Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erhvervsfisker på Tissø ??

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim A Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2014
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Erhvervsfisker på Tissø ??
    Sendt: 19 Mar 2015 kl. 14:55
Citat: mahimahi



Hej Kim
 
Det er netop også sådan at det fungerer på Tissø i dag, her er der flere foreninger som er sammen om lystfiskeriet.
 
Og det er vigtigt at tilføje her, at Lystfiskeriforeningen bestemt ikke har noget ønske om at overtage fiskeretten uden om de andre foreninger.
 


Det er da godt, at man kan blive enig.

Jeg forstår bare ikke hvor Steen-Jac så vil hen med det han skriver, men det er i bund og grund også ligemeget - jeg vil hellere ud og nyde det gode vejr.

/Kim A.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
steen-jac Avatar

Tilmeldt:: 09 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 138
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen-jac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2015 kl. 22:37
Hej René, jeg lystfisker desværre alt for sjældent på Tissø, fra København har jeg nemlig ca. 100 kilometers køretur hver vej, og derfor er jeg meget dårligt orienteret om den aktuelle tilstand på Tissø. Og det er kun godt, når du kan orientere mig og andre om den aktuelle situation.

Jeg synes, at de foreninger som har interesser i fiskeriet på Tissø skal bede fiskerikontrollen om at tjekke, at erhvervsfiskeriet på søen foregår inden for lovens rammer, for det er netop ålefiskeriet som kan gøre erhvervsfiskeriet rentabelt, og mig bekendt, så fortaber en erhvervsfisker hans ålelicens, hvis han bare stopper en enkelt sæson med at fange ål.

Erhvervsfiskerne kan kun opretholde deres ålelicenser på bagrund af de forgående års fangster og fiskeindsats, og der sættes nøje grænser for, hvor mange redskaber der må fiskes med, og mange ål der må landes.

Selchausdal Gods kan næppe ha' en ålelicens, det har nemlig hele tiden været sådan, at ålelicenser kun udstedes personligt til de erhvervsfiskere, som, havde levet af at fange ål før åleforvaltningsplanen trådte i kraft i 2009, og en ålelicens er personlig, den kan ikke overdrages eller sælges, indehaveren af en ålelicens må heller ikke ansætte en medarbejder til at udføre eller hjælpe til med fiskeriet.

Og det er under alle omstændigheder sådan, at hvis bredejerne ved Tissø ikke er registreret som erhvervsfiskere, så må deres fiskeri i søen kun foregå efter de regler, som gælder for fritidsfiskeri i ferskvand, den eneste forskel er, at bredejerne godt må sælge deres fangst.
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2015 kl. 10:14
Steen-Jac, jeg vil faktisk garantere dig, at Fiskerikontrollen vil kigge forbi Tissø og se hvad der sker!
Til top
Tommy Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyP

Tilmeldt:: 23 Feb 2004
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2015 kl. 10:32
Nu syntes jeg denne tråd, kan stoppe, den gavner absolut ikke dem der kan lide at fiske på Tissø, tvær imod, det gør kun tingene være, med de ”kloge og gode forsalg” og til dem som har en gruppe de kalder ”Tissøs Venner”, de skal tænke på hvad de har kaldt gruppen.
Man ejer jo ikke søen fordi man er medlem af en forening, der har lov til at fiske på søen.
Jeg er ikke i tvivl om at det er i den bedste mening, men kan dog blive i tvivl om det er for at man godt kan lide at se sig selv på skrift, at man deltager, når man ikke er en af dem som har mulighed for at fiske på Tissø.
Men stop det nu det gavner ikke, Tissø er stadig privat, med lodsejere og deres muligheder.
Til top
Kurt Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kurt Christensen

Tilmeldt:: 01 Sep 2014
Geografisk: Kronjylland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kurt Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2015 kl. 14:35
Citat: Steen V Knudsen

Kurt Christensen.
Så længe du ikke kan sætte dit ansigt på i en debat, er din mening jo heldigvis ikke andet end nogle sorte markeringer på hvidt underlag.
Den dag du også tør stå ved hvem du er, så kan man måske respektere dine meninger.
Indtil da, ja så er du bare et nul.


Hov er Steen V Knudsen gået anonymus eller er det blot min ipad ? Efter at have hånet diverse brugere for at være ansigtsløse er Steens nydelige billede af en tilsyneladende alm. Begavet mand forsvundet. Nu er det spændende jo om det skyldes en uventet stor selvindsigt hos Steen, hvor han erkender at være et nul, hvorfor hans optræden med billede er vildledende ? I så fald vil jeg da anbefale Steen at sætte billede på igen, men at han benytter det billede der før har været at finde på hans Facebook, nemlig iført en narrehat med bjælder. Således vil ingen kunne beskylde Steen for at vildlede i forholdet imellem billede og indhold i indlæg.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
steen-jac Avatar

Tilmeldt:: 09 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 138
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen-jac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2015 kl. 23:27
Hej René, det lyder jo helt fint, at der vil blive holdt øje med det erhvervsmæssige fiskeri på Tissø, det er nemlig ofte noget at komme efter, når fiskerikontrollen kigger forbi og tjekker et lokalområde, hvor fiskere og lodsejere tit har deres helt egen fortolkning af lovgivningen.

Og til Tommy vil jeg sige, at jeg ikke helt forstår, hvorfor du vil stopper denne tråd, mener du i ramme alvor, at lystfiskerne ikke må forholde sig kritisk til nogle lodsejere, som skalter og valter med et stykke af den danske natur.

Det lyder lidt lige som noget vi har hørt ovre fra de jyske å-foreninger, hvor det er tabu at kritisere lodsejerne, uanset hvor tåbeligt de opfører sig overfor naturen, og det er af ren og skær frygt for, at de kan stoppe med at udleje fiskeretten i åen.

Jeg har faktisk den holdning, at staten burde ekspropriere Tissø, og at lodsejerne ikke skal ha' en eneste bøjet femører i erstatning.

Selchausdal Gods historiske ret til ejerskabet af Tissø, er nemlig baseret på en rigtig grim historie, hvor godsejerne med nogle enevældige kongers hjælp, gjorde sig til ejere af jorden, samtidigt med, at de udnyttede landbefolkningen, den var stavnsbundne slaver som både skule udføre hoveri for herremanden, og samtidigt betale skat af det beskedne udkomme de kunne få fra deres eget jordlod, som i øvrigt var ejet af godset og herremanden.

Jeg har faktisk mulighed for at fiske i Tissø, den lystfiskerklub som jeg er medlem af har lejet fiskeret i søen, men jeg har også den holdning, at hvis Selchausdal Gods begynder at opføre sig som det 21-århundredes herremænd, så burde de klubber og foreninger som lejer fiskeret i søen opsige deres aftaler.

Lønninger og prisudviklingen har nemlig gjort det til en meget tvivlsom forretning, at drive erhvervsfiskeri i en sø, hvorimod det er en fast og sikker indtægt, at leje en sø ud til rekreative formål.
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2015 kl. 08:41
Jeg tror ikke der bliver noget at komme efter. Hvis de bare holder sig i skindet i april-maj, og bruger masker over 122 mm, så er der jo styr på det. Og selvfølgelig mærker det korrekt, men hvorfor skulle de ikke det?? Så derfor tror jeg kke der bliver noget at udsætte på det de bedriver.
Til top
Tommy Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyP

Tilmeldt:: 23 Feb 2004
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2015 kl. 17:25
Jeg kan læse at steen jac, ikke fisker på Tissø og er ligeglade med hvilken konsekvenser denne tråd kan have, for dem som har fisket på søen siden 1952, de stykker der er tale om er dem hvor der lystfiskes mest, så med dette skriveri kan du ødelægge meget for dem der har glæde af at fiske på søen, og begynde at bruge mange års historie, som baggrund, syntes jeg er lidt langt ude.
Der har i gennem årene været både 1 og 2 erhvervsfisker, uden problemer.
Men selvfølgelig har man lov til at have sine egne meninger, men de skal bare bruge rigtigt.

Til top
Bo Skjoldager Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Boand Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2015 kl. 07:28
Fishing zealand og danmarks mest promoverede geddefisker har også en mening til dette emne.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
steen-jac Avatar

Tilmeldt:: 09 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 138
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen-jac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2015 kl. 18:55
Til René Jespersen vil jeg sige, at de lokale lystfiskere nok skal fokusere på, om der foregår fiskeri efter ål i Tissø, for det er normalt den art som erhvervsfiskeriet i ferskvand primært er rettet i mod. De seneste tilføjelser til åleforvaltningsplanen har nemlig sat en stopper for, at bredejerne kan fiske med ruser efter ål. Det er kun erhvervs- og bierhvervsfiskere med ålelicenser, som må fiske efter ål. Og der udstedes ikke nye ålelicenser, det er kun de fiskere, der i mange år har haft og har opretholdt deres licens, som løbende kan få den fornyet.

Og til Tommy Petersen vil jeg sige, at hans ønske om, at vi ikke må skrive noget negativt om Selchausdal Gods og erhvervsfiskeriet på Tissø, det er da så dumt og latterligt, at det råber til himlen af enfoldighed. Og jeg må bare konstatere, at det godt kan ske, at Selchausdal Gods på papiret har ejendomsretten til en større del af Tissø, men det gør ikke, at de også har den moralske ret søen, og vi lever trods alt i det 21-århundrede, så godset har i hvert fald ikke ret til, at skalte og valte med den naturressource som søen er.

Og til Bo Skjoldager, kan jeg kun sige, at Gordon P. Henriksen og Thomas Søbirk har det til fælles, at de begge to snakker for meget og siger for lidt. Det skriv som du her henviser til er ikke nogen undtagelse, det indeholder nemlig ikke nogen konkrete forslag til, hvordan vi rent faktisk skal få afskaffet erhvervsfiskeriet i ferskvand. Og det er altså ikke nok, at der er nogle organisationer, som løbende påpeger problemet overfor politikerne, de gør nemlig ikke noget, med mindre de er meget hårdt presset til det.

Men vi skal jo videre i teksten, og derfor vil jeg komme med det konkrete forslag, at lystfiskerne hvert år kunne anvende f.eks. 5 eller 10% af fisketegnsmidlerne på opkøb af fiskerettigheder i de privatejede søer, for hvis der er noget som lodsejerne kan forstå, så er det, at de helt kontant kan få en pose penge for at opgive fiskeretten. Og når en lodsejer sælger retten til fiskeriet i en sø, så skal det naturligvis tinglyses på ejendommen.

Hvis lystfiskerne hvert år afsatte en pose penge til opkøb af fiskeret i søer, så vil man i praksis kunne lave en plan, som gør, at lystfiskene kan regne sig frem til, hvor mange år det vil tage at nå dertil, hvor der ikke længere kan foregå erhvervsmæssigt redskabsfiskeri i ferskvand. Og et sådant mål er der jo virkelig perspektiver i.

Redigeret af steen-jac - 26 Mar 2015 kl. 18:57
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2015 kl. 23:21
Til Steen-Jac: Godset må gerne fange og omsætte ål. De må dog kun fiske med ruser i den periode hvor det er tilladt for alle fritidsfiskere: 1/8-15/10! I den periode har de ret til at sætte kasteruser, og sælge de ål de fanger.
Det kan godt give et godt tilskud i kassen!
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2015 kl. 23:35
I denne tråd er vi så igen nået det punkt, hvor en meget bedrevidende vil undervise alle direkte implicerede i "hvordan verden ikke er skruet sammen", - hvor det så igen bære umiskendeligt præg af, at den ypperste indsats man udretter, alene er at flytte fingrene på tasterne.
Dansk natur og lystfiskeri har brug for personer der udfører et egentlig stykke arbejde for vores fælles interesse, - til dem hører eksempelvis Tommy Petersen, der indædt i mange år har kæmpet for og arbejdet frivilligt til fælles bedste.
Det er så skingert at læse, når nogen vil anvise veje, men samtidig dokumenterer at man formodentlig aldrig har været part i sådanne opgaver og forhandlinger, - men tomme tønder buldre som bekendt mest!
med venlig hilsen
Flemming Lundberg Petersen
formand - Korsør Lystfiskerforening
Til top
Bo Skjoldager Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Boand Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2015 kl. 07:49
Selchausdal Gods, er ikke fredet vildt bare fordi det er dem der forhandles med. Det er vel alles ret til at udtrykke sig om en sag, som i mine øjne kun beviser en usikker og uholdbar løsning på forvaltningen af den natur vi har i ferskvandssøerne.

Det er uholdbart at et gods eller hvilken som helst anden kan eje en del af en sø, som Tissø. Den har en omfang der gør at den for længst skulle være fredet for skiftene lodsejeres lune! Men fordi der har været fred og fordragelighed mellem lodsejere og lystfiskere i mange år, har behovet jo ikke været der. Det er her nu!


Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2015 kl. 10:09
Kære Bo ..
Det har Du for så vidt ret i, men det er nu engang sådan her i denne verden, at ingen kan tage selv og skriven stolpe op og stolpe ned ændre umiddelbart intet, - det Du efterlyser er politiske løsninger, hvor så hele scenariet blive noget mere nuanceret.
Vi kan udvide det med, at alle borgerlige partier nu fremsætter lovforslag om, at vandløbs primære opgave er; "at aflede vand" ..... se lige konsekvenserne af at noget sådant bliver vedtaget !!!!
Nej kære venner det er på naturens vegne (nu desværre næsten alt kulturlandskab) afgørende hvor Du vægter politisk, men under alle omstændigheder er ejendomsret noget Du lovformeligt har, så skal dette fratages, kan det alene ske ved ekspropriation med deraf følgende erstatning, - så er vi i samfundet villige til at tage denne beslutning med deraf følgende omkostning, så er det en helt anden sag.
Det jeg angriber i værende tråd er, når nogen blot efter for godt befindende sidder og angriber den/de som vitterligt gør arbejdet, uden selv at løfte en finger i dette nødvendige fællesskab.
m.v.h. Flemmning - Korsør
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
steen-jac Avatar

Tilmeldt:: 09 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 138
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen-jac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2015 kl. 20:48
Hej René, ud fra det som du skriver, så må konklusionen være, at Selchausdal Gods ikke har en ålelicens, det vil sige, at godset kun må fiske ål efter de regler, som er gældende for fritidsfiskeri, og iflg. disse må der fiskes med kasteruser i ferskvand fra den 1. august og til den 15. oktober, og en fritidsfisker må højst fiske med 6 sæt kasteruser. Og den fritidsfisker som ejer ruserne skal selv sætte og rygte dem.

Til Lundberg vil jeg sige, at du gør dig til talsmand for nogle feudalistiske holdninger, som giver mindelser om fortiden, og som du burde ha' efterladt i det forrige århundrede.

Det er meget muligt, at Selchausdal Gods ejer en større del af Tissø, men Tissø er også en naturressource, og samfundet bør naturligvis ha' ret til at gribe ind, hvis ejeren af et naturområde forvalter det på en uhensigtsmæssig måde.

Og jeg mener godt, at vi som samfund kan forsvare, at nationalisere godsernes ejendomsret til søer, og der skal ikke betales erstatninger for en sådan ekspropriation, der er nemlig historiske beviser for, at godsejerne i sin tid har tilranet sig deres ejendomme, ved at beskatte befolkningen så hårdt, at den ikke kunne betale skatterne, og at godsejerne derfor kunne tage deres ejendomme i pant for skatterne.
Til top
Tommy Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyP

Tilmeldt:: 23 Feb 2004
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2015 kl. 10:14
Hvis dette skal gavne dem der har glæde af at fiske på Tissø.
 Så vil jeg heller være enfoldig og positiv, end være "skrivegal" og negativ.
Jeg tror også at jeg ville bruge mit rigtige navn, hvis jeg skrev noget jeg stod ved.
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2015 kl. 10:38
Tommy, godt skrevet!! 👍👍
Steen-Jac, du rammer lidt ved siden af igen... De er ikke begrænset af et antal på 6 ruser. Det er saltvandsregler du blander ind i det.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2015 kl. 11:26
Nogle gange fortryder man sgu oprettelsen af en trådUnhappy

Hvordan fanden kan det blive et spørgsmål om DSF, Godsets ret til deres ejendom, og andre direkte løgnagtige indlæg ????
Jeg tillod mig at undres over at der ikke kunne skaffes midler, og STRAKS bliver det til endnu et DSF "problem".
Sjovt nok lanceret af en spritny profil, med samme skrivestil som en "vi alle kender fra tidligere"..

Jeg har af venlige mennesker fået baghistorien om emnet, og lidt indsigt i den krævede økonomi - det er mere kompliceret end som så.

Som indehaver af et yderst kommercielt fiskevand, så jeg selv en mulighed for at drive Tissø uden erhvervsfiskeri, men med hypet topkvalitetsfiskeri.
Med den baggrundsviden jeg efterfølgende har fået, kan det ikke lade sig gøre uden at træde ALLE foreninger med mange års fiskeri på søen over tæerne, og selv HVIS man valgte den vej, ville økonomien være yderst risikobetonet.

Jeg tillader mig at ærgre mig over at det skal være nødvendigt med erhversfiskeri i ferskvand, men hold dog op med at tillæg DSF, de lokale foreninger, Paven, Kongehuset eller Godset "skylden".
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2015 kl. 20:33
Hvis Steen-Jac stopper tøsedrengeriet og tør stå frem, kan vi fortsætte drøftelsen, - men det er måske nok lidt svært, for at dømme efter retorikken, er det jo en gammel kending, som intet har udrettet og tilhører 0 energi gruppen, - men vi får se !!
Flemming Lundberg Petersen, Korsør
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2015 kl. 22:20
Thjaaa.
Det ville da være rart at være dine konstante skriverier om dit stærkt kommercielle vand og evner til at drive samme foruden Wink Men reklamens magt må vi jo ikke glemme og hvis man ikke forside eksponeres nok, kan man jo altid lige få flettet ind i diverse indlæg, at man driver et stærkt kommercielt vand og bla bla bla. Dead
Denne gang var det så en af de sædvanlige DSF sværdkæmpere der bragte det stormombruste, medlemstabende og kritisable forbund på banen. Gad vide om al reklame for DSF nu også er god reklame?

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Bo Skjoldager Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Boand Avatar

Tilmeldt:: 28 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2015 kl. 12:15
Jeg stå helt sikkert 100% bag det jeg skriver og siger! Mit navn er åbent og jeg gemmer mig ikke. 
@Simon, det er da ærgerligt at du fortryder dit emne... Jeg har intet sagt om DSF, jeg har faktisk ikke en holdning til dem/os. Jeg har dog klart en holdning til erhvervsfiskeri i ferskvand.  
Uagtet om i kender debatøren under navnet steen-jac (jeg kender ham ikke) skriver han en uhyre fornuftig udmelding i sit seneste post.
!"Det er meget muligt, at Selchausdal Gods ejer en større del af Tissø, men Tissø er også en naturressource, og samfundet bør naturligvis ha' ret til at gribe ind, hvis ejeren af et naturområde forvalter det på en uhensigtsmæssig måde."
Du derimod skriver nedladende i dit seneste indlæg at "Jeg tillader mig at ærgre mig over at det skal være nødvendigt med erhversfiskeri i ferskvand, men hold dog op med at tillæg DSF, de lokale foreninger, Paven, Kongehuset eller Godset "skylden".
Hvad paven og kongehuset har med sagen at gøre skal jeg ikke kunne sige, men så vidt jeg forstå er det netop godset, der ønsker at drive erhvervsfiskeri på Tissø. Så hvem skal ellers have skylden? Jeg selv peger i retning af lovændringer og politiske tiltag, så godset slet ikke har muligheden for at drive rov på den natur som Tissø udgør.

Det er da så åbenlyst forkert at den danske natur forvaltes af godser og lodsejere. Det har jo medført at hvis en alm. dansker ønsker at smide en snøre i sit lokale vand skal han bruge en halv jura uddannelse for at undgå ulovligheder for slet ikke at snakke om de uhyre mængder penge der skal hostes op. Samtidig viser alle undersøgelser at det er bedre for samfundet og naturen, hvis alle har lov at komme ud og bruge den (forstå den og værdsætte den)

Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres