Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

p&t hvad fanger nu.

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: p&t hvad fanger nu.
    Sendt: 16 Mar 2015 kl. 15:34
Jeg har endelig fået lokket min bror med ud og fiske. Det bliver i en put and take på Sjælland. Problemet er at jeg er inkarneret kystflue fisker. Og at det er mindst 10 år siden jeg har været i en put and take. 
Fiskeriet bliver med spinnestænger. Jeg vil derfor høre om hvad der fanger i p&t nu. Nogle gode råd. Powerbait på bunden? På flåd? Regnorm? 

På forhånd tak 

Vh Peter 
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2015 kl. 16:06
Peter ;
Tag du bare fluestangen med - den er glimrende til P&T.
- sæt en fastsink polyleader på, og slut af med en Wolly Bugger Rubber Leg i str.6-10.
Sort eller hvid flue plejer at give fisk på denne årstid.

Hvis din bror ikke er den store fisker, kan en flydende bombarda + 2,5 meter forfang + en almindelig regnorm være helt perfekt. Husk eventuelt lidt splithagl, så han kan holde ormen nede i vandsøjlen under laaaaangsom indspinning :-)

Knæk&Bræk !

Til top
Peter Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
samsondk Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 210
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér samsondk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2015 kl. 17:33
Hej simon.
tak for svaret. Jeg har i dagens anledning lovet ikke at tage min fluestang med. 
Hvad med Powerbait på bunden? Og er begynder det ikke at leve lidt op dernede med al den sol?
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2015 kl. 17:54
Peter S :
Det afhænger HELT og aldeles af hvilken sø du vælger til jeres fiskeri.
Ørsted & Poppelsøen er jo eksempelvis lavvandede (Poppelsøen endda med kraftige pumper) , andre er 10-20 meter dybe.
Der er ingen gyldne og stensikre råd (udover at jeg tror at det set-up jeg skitserede i første indlæg, er ret sikkert) , i skal simpelthen variere jeres forfangslængder, indtil i finder den rette dybde - husk at fangsterne øges enormt, hvis man holder sin agn i laaaangsom og konstant bevægelse.
Bundmede kan være rigtig fint, men som fluefisker er der en risiko for at du ganske enkelt vil kede dig ihjel - eller slår dig på de kolde øl ;-)

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum