Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

junglecock

 Besvar Besvar
Forfatter
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: junglecock
    Sendt: 28 Mar 2015 kl. 15:04
hej 
jeg ville høre hvad folk gør ang junglecock, hvis man ikke vil ofre alle de penge på de rigtige fjer. Er de kunstige noget værd???
er der evt nogle som har fek en halv sadeel til salg eller noget.

mvh
kent
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2015 kl. 16:10
Hej Kent.

Ja, junglecock sukCry, du kan tænke som vores gode ven Michael Frödin, ingen laksefluer uden junglecock, eller gøre som jeg oftest gør i dag, trykker mine egne egne Junglecock på en tranperant label, udfra en fotograferet junglecock fjer i luxus kvalitet.

De kunstige junglecock, du køber er akkurat lige så gode som dem fra ægte, men det kommer an på, hvad man mener er korrekt binding!

Jeg har slidt flere hundrede junglecock op i binding til kunder, og jeg kunne aldrig finde på at bruge kunstige junglecock, undtagen til mit eget fiskeri.

Jeg har i mange år slet ikke haft junklecock på mine egne mønstre, og jeg fanger hverken flere eller færre fisk af den grund, men set i æskerne er de flotte., men jeg er ikke sikker på at fiskene værdsætter de små smykker, som en ordentlig junglecock fjer i virkeligheden er.

Nu er der andet på junglecock nakken, der kan bruges ud over de rigtige fjer, nemlig halsfjeren med den hvide stribe, den er også en fin attraktor + at de også kan farves i alverdens farver.

Mvh
P.K.




Til top
Steen Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S. Jørgensen

Tilmeldt:: 11 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S. Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2015 kl. 18:53
Hej Kent - kunstige til hver en tid. Som Per også skriver, så er de kunstige nøjagtigt ligeså gode.
At man så hører en masse bs, omkring også denne del af fluefiskeriet og binderiet, hænger primært sammen at området er et særdeles højt profileret, status og prestige mæssigt, bare se på antallet af brugernavne hvor de udiskret indgår.
Så for rigtig mange afslappede bindere, er det en ren no-brainer.
K&B derude
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2015 kl. 20:30
Hej Kent,

Jeg syntes du skulle prøve at gi Pro Sportsfisher JC'er en chance ! du kan se mere i vedhæftede link. De er super stærke og nemme at binde ind, jeg er i hvert fald overbevist Thumbs Up

http://www.prosportfisher.com/index.php/flytying-materials/synthetics/pro-jungle-cock-hd




Redigeret af fiskefreak - 28 Mar 2015 kl. 20:32
Venligst
Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2015 kl. 23:52
hej
per karlsen
ja er langt hen af vejen enig med dig i at fluer sikkert kan fange lige så godt uden, men
har en svaghed for dem. Jeg binder kun til egen brug, så syntes det er en stor udgift hvis jeg skal købe en originalt.
steen og claus
så tror jeg at de kunstige skal have en chanse.
 
mvh
kent
Til top
Mogens Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mogens H.

Tilmeldt:: 11 Okt 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2015 kl. 07:03
HEJ.
Du kunne også prøve hos KOrsholm.
Jeg har set hele nakker her også med farver for 595,00 kr. for en acceptabel kvalitet.
Til top
Søren Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hasselbach Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2014
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hasselbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2015 kl. 11:30
Hejsa Med jer.
Det er et emne hvor jeg har svært ved at være objektiv. Jeg må indrømme at nu hvor de opdrættede nakker er blevet i så god kvalitet er det svært at argumentere i mod. Det skulle da kun være på prisen. Men hvor mange kvalitets nakker/sadler koster ikke næsten det samme ?
Hvad fiskene siger ? måske i nogle mønstre de ligner øjne ?
Jeg syntes at mine fluer bliver så meget flottere med en original. Jeg drikker næsten ikke og spiser ikke meget slik eller har en dyr bil. Det er et af de steder hvor jeg skejer lidt ud.
Opdræt af Jungle-Cock er blevet en succes i England og jeg tror de leverer de fleste af de nakker vi kan købe i dag her i Dk hvis vi vel at mærke handler hos en dansk forhandler. Så vi behøver ikke at have dårlig samvittighed på naturens vegne.
Mvh.
Søren.
Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2015 kl. 15:16
hej Mogens og Søren
er i princippet enig med jer langt hen af vejen.
problemet er bare at jeg syntes at 595kr er mange penge, når jeg sagtens kunne nøjes med en halv eller kvart saddel med de "få" fluer jeg skal binde. Jeg tækte også, mon ikke der også er lidt det samme som med nakken til pattegrisen, som steg voldsomt i pris, fordi den pludseligt var populær.
men tror jeg prøver de kunstige først, er de ikke tilfredsstillende, så er tabet i kr til at overse, og så må man jo bide i det sure æble og hoste op med de 595kr. men så har man self også til fluer i mange år frem.

mvh
kent
Til top
Jørn Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Mortensen

Tilmeldt:: 27 Nov 2005
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Mortensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2015 kl. 17:27
Hej Junglekock fra kr. 450.-
 
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum