Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skør med stør.

 Besvar Besvar
Forfatter
Belinda og SEV Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Havtasken Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Havtasken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skør med stør.
    Sendt: 03 Maj 2015 kl. 10:00
Put and take fiskeri efter stør er den mest uhyggelige form for Put & Take! Størene, der SKAL genudsættes ( fordi de koster en formue ) fanges igen og igen og igen - og ender som rene Frankenstein monstre med munde der hænger i laser efter at være kroget et utal af gange. Hvornår stopper nogen dette vanvid?!
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2015 kl. 10:16
Tak SEV, dette fiskeri vil jeg da meget gerne prøve, jeg har altid gerne ville fange en stør, gerne en stor stør, kæmpe stor og troede at jeg skulle til det store udlande for at opnå dette fiskeri. 
Kan du fortælle mig hvilke put vand du har besøgt  og kan anbefale?

SmileN


Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2015 kl. 12:02
Dejligt at Svend Erik Varmdrup fik bragt størfiskeriet på banen - dét er bare noget der skal prøves af SmileSmile
Personligt vil jeg STRAKS overveje at anskaffe 100 000 af dem, allesammen over 50 kg.
- så skal vi SATEMME så flex på klingen !!!!!!
Dejligt med lidt inspiration, så ved jeg også  hvad jeg skal bruge min anden sø til - 6 hektar med sådan nogle monstre, måske et par maller på + 40 kg. og hvad med et par delfiner ????
Det bliver en fest uden lige !!!!!

Jeg vil kraftigt anbefale Hr.Varmdrup at tage kontakt til  Jens Bursell (den nuværende chefredaktør på Fisk&Fri, og samtidig bruger herinde) , der må da efterhånden være grobund for en SpecialUdgave af Fisk&Fri, hvor den "gamle redaktør" kommer til orde med alle sine banebrydende tanker, om både løst og fast ???

Alternativt kan der vel startes et HELT nyt magasin, eller hvad med et dagblad ??? Det nye VerdensForbund der barsles med, har vel snart samlet så mange potentielle medlemmer, at financieringen ikke er noget problem ????
Grejbranchen står sikkert også på nakken af hinanden for at støtte op om disse kongetanker ??

Et eller andet leder mine tanker hen på "Tæskeholdet" hvor Jan Gintberg råbte ud af et vindue med en megafon....
Har jeg ret ??



Redigeret af simon agerholm2 - 03 Maj 2015 kl. 12:03
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2015 kl. 12:04
Måske skal man bare lige fjerne de sidste 2 år i overskriften på denne tråd,,, så er sagen indkapslet/afsluttetWink
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2015 kl. 13:04
Hej Simon
Juuuuubbbbi, Jeg og min søn vil gerne skrives op på venteliste til +50kg stør fiskeriet, når det starter. Eneste betingelse er at vi skal have love til at sætte disse fisk ud igen, da  fryseren er alt for lille til en enkelt af disse fisk.Wink Kan de overhoved spises?

Atter engang tak til SEV for oplysninger om at sådan størfiskeri også er muligt i Danmark Clap Hug Thumbs Up Big smile
Måske kunne du, SEV anbefale egnet grej til dette fiskeri? 

SmileN



Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2015 kl. 13:15
Citat Jan Gintberg :
"SÅ DEN GAL IGEN !!!!" Big smile

N.Bertelsen ;
Kunsten er sådan set, at udsætte den store stør i et lille badekar, og så få lusket en krog ind i munden på den !!
Det anbefales at tage regntøj på, og praktisere fiskeriet, mens konen er på ferie.... Det kan godt plaske lidt på badeværelset !!
Den store fordel ved denne form for fiskeri er, at man ret gelinde lige kan hoppe op på badevægten med kræet - og få en vægtangivelse, inden det er en af de andre spritstive naboers tur til at prøve kræfter med udyret !


Redigeret af simon agerholm2 - 03 Maj 2015 kl. 14:03
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2015 kl. 21:52
Lyder spændende... men badekar? Er det noget der følger med i forbindelse med dette fiskeri? Jeg havde nu forventet SEV kom med en anbefaling, når han nu havde så stor viden om disse fisk så han ligefrem opretter en tråd om emnet

Er jeg så nr. 1 på ventelisten? Med eller uden badekar?Wink

SmileN
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2015 kl. 07:51
Berthelsen ;
Badekar er jo en kendt fiskeplads - det har jeg læst i udgaver af Fisk&Fri i den periode hvor SEV sad på ølkassen i frokoststuen derinde ;-)
"Storørred i badekaret" - "De hemmelige hotspots" osv. osv. De artikler handler jo direkte om badekar.... Eller måske de bare er skrevet fra et badekar ??

Men jeg ser da frem til at se SEV, når han lænker sig fast til adgangsvejen til Poppelsøen, eller sultestrejker ved Blue Rock på Fyn :-)
NOGEN må jo gøre noget......... Skal vi gætte på at det ikke bliver SEV ????
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres