Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Komplet fluemønwter sæt hvor?

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Komplet fluemønwter sæt hvor?
    Sendt: 26 Maj 2015 kl. 11:02
hej alle.

Jeg vil så gerne igang med mit fluesæt som bare ligger og samler støv i skabet. Var så dum at købe et begyndersæt med alt muligt som jeg ikke rigtig syntes jeg kan bruge :) jeg er ikke typen der bare kaster mig ud i det og prøver mig frem så jeg er på jagt efter de butikker der sælger flue sæt (dem hvor alle materialer er med til at binde den gældende flue) jeg bor i Randers og syntes at have set grejbiksen i Trige have disse "samlet" pakker men nej, har kigget dernede.

Andre der kender fysiske butikker her i det østjyske som sælger dem?
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2015 kl. 11:31
Hej Dennis

Go fishing sælger i web shoppen sæt til forskellige rejefluer ;)
Til top
Ole Sohus Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sohus

Tilmeldt:: 13 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sohus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2015 kl. 11:31
Hej
Prøv Go Fishing.
MvH Ole
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2015 kl. 11:51
René har nogle i Lystfisk.dk og det er jo i Randers.
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2015 kl. 12:00
Daniel der driver blue dot er nok en af de bedste i Danmark til de han gør: http://www.bluedotmediashop.dk/group.asp?group=479
Ellers så er GoFi også meget godt med:

Mvh Nick


Redigeret af Nick_is - 26 Maj 2015 kl. 12:01
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2015 kl. 12:10
Kik hos Salmonfly ... han har små sæt med alt til enkelte fluer ..

´www.salmonfly.dk
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2015 kl. 12:40
Hej Dennis!
A) Køb et sæt godt værktøj med stik og bindetråd.
B) Find dernæst ud af, hvilke fluer, du gerne vil fiske med og som fanger godt i dit fiskevand - og køb så kroge og materialer til netop disse fluer.
C) Udvid materialesamlingen i takt med, at du får brug får nye fluemønstre og evt. fluetyper.
Sådan opbygger du en relevant materialesamling og får fuld valuta for pengene.
Vær i øvrigt opmærksom på, at du kan få fat i mange gode materialer, hvis du kender en jæger, en konservator eller buntmager, ligesom du kan finde bl.a. uldgarn i fruen syskrin mv.
Fluebinding er en skøn hobby oven i hobbyen, så god fornøjelse med binderiet!
Til top
Al Damlund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Damlund Avatar

Tilmeldt:: 18 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damlund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2015 kl. 13:50
Hej Dennis
Lyt til Orla, han er en klog mand. Du drukner i en masse ubrugelige materialer, hvis du køber færdige samlinger. Der udbydes fluebindingskurser mange steder(mest om vinteren) og der er masser af videoer på YouTube - prøv f.eks. at skrive flytying i søgefeltet og vælg Davie McPhail.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2015 kl. 14:35
Drop de der lorte sæt og køb ind selv
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Maj 2015 kl. 23:54
Jeg er selv jæger så det er fint nok :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum