Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Karup å

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Møller Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eisenia

Tilmeldt:: 30 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eisenia Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Karup å
    Sendt: 28 Maj 2015 kl. 21:03
Hej fiskere

Jeg sidder og overvejer en tur til karup å  dagkort) synes der er mange foreninger at vælge imellem - da jeg ikke har fisket i åen før kunne jeg godt bruge lidt info.
Jeg er ude efter et sted der ikke er sort af fiskere, og et sted der er smuk natur.
Selvfølgelig også et sted der kan fanges en havørred - fisker spin og orm.

Mvh. Peter
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2015 kl. 21:38
Hagebro eller noget ved sdr. Resen kontakt evt.
Jan fra Sdr. Resen formand
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2015 kl. 22:31
Benyt denne her   http://lfso.dk/?page_id=51

Sdr. Resen sælger ikke dagkort, men kun såkaldte gæstekort til medlemmer, der så kan invitere en gæst med.


Redigeret af jnielsen - 28 Maj 2015 kl. 22:31
Til top
Lars Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Petersen

Tilmeldt:: 13 Feb 2002
Geografisk: Karup å, Århus bugten & Limfjorden
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2015 kl. 08:26
Hej Peter,

Jeg vil varmt anbefale Aulum Haderup Sportsfiskerforening. Tjek: www.ahsf.dk, hvor du også kan læse mere om fiskeriet og fiskevandet.

Mvh. Lars P

  
Til top
Søren Søes Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren_Søes Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren_Søes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2015 kl. 11:02
Hej Peter,

Køb dagkort som Jens linker til. Så har du 50 km vand at boltre dig på. Du nævner at der ikke skal være sort af mennesker og smuk natur.
Så ville jeg koncentrere mit fiskeri opstrøms Hagebro, zone 5:


Generelt er der mange fiskere nedstrøms Hagebro, mens der opstrøms er færre fiskere
Knæk og bræk.

Mvh
Søren
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2015 kl. 11:54
Hej Peter.

Som gammel Karup å veteran, ville jeg vælge Aulum Haderups dagkort stykker, mest fordi der er flere vandløb tilknyttet, og der er døgnkort, og det holder pulsen lidt i ro, at man ikke skal holde lige, når det er aller mest spændendeBig smile

Mvh
Per Karlsen.


Redigeret af PK - 29 Maj 2015 kl. 11:55
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2015 kl. 12:22
Troede også at skives kort var på døgnbasis??
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2015 kl. 12:38
Det er de også blevet nu Jesper Smile
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2015 kl. 14:47
Eller tag fat i Mogens Styrh aka Degnen, der er både kort og ophold, hvis der er ledigt
K%B
Per
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Peter Møller Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eisenia

Tilmeldt:: 30 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eisenia Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2015 kl. 16:27
Takker for de fine svar, nu har jeg da lidt viden at gå videre med - kunne lige til sidst godt tænke mig at vide om man kan fiske orm på prop i karup å, eller det er et bund rig.

Mvh. Peter
Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2015 kl. 19:44
min svigerfar fisker tit med prop

mvh
kent
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2015 kl. 21:25
Puha..... Så lige i et andet forum, at der netop er landet en ørred på 11,9 kg. i Karup Å.
Fy for satan et dyrTongue
Til top
Ole Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
elldis

Tilmeldt:: 10 Jan 2008
Geografisk: Mors
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér elldis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2015 kl. 21:55
Hvis du tjekker fangstrapporterne for ahsf.dk og lfso.dk, så tror jeg det bliver lidt nemmere at vælge hvor du evt. skal fiske...
Ole
Til top
Ole Søndergaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Vormstrupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 11 Dec 2008
Geografisk: Karup Å
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vormstrupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2015 kl. 00:03
Som medlem af både Aulum Haderup og Skive-forening, ved jeg der er den forskel at LFSO har tvunget fangstindberetning, hvorimod man i AHSF lader det være op til medlemmerne selv, hvorvidt de ønsker at indrapportere.
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2015 kl. 08:07
Når du på et tidspunkt keder dig grueligt, så smut op til Ole Købmand lige overfor Hagebro Kro, køb et dagkort til Haderis Å - Aulum-Haderups stræk. Start f.eks. ved Stavlundvej parker i Skovbrynet ved markering 1, og fisk så mod Haderup By, hvor svingene undervejs vil gøre dig rundtosset.

Der er både de kære bækkere, som du genudsætter med følelse, og der er også store havørred. Det er en naturperle.

Fisk ikke lige oven for Haderup By, for det er en sump, som kan være temmelig farlig. Men stykket fra Stavlundvej til Haderup By er guf for en fluefisker.

Mangler du grej, så smut op til Jespers Grejbiks på Vormstrupvej 15, hvor der også er værelser til leje og frit en ca. 500-600 meters stykke af Karup Å, som følger med værelserne, køkken og hyggested.

God fornøjelse. Nu har jeg Karup feber - Klik dig ind på kortet og nyd svingene, som svinger og svinger....
mvh
kjeld
http://map.krak.dk/m/8pMWR

PS. Dagkortet er nok stadigvæk et 24-timers kort og du får venstre side af åen mod Haderup By.

Redigeret af Kjeld Willerslev - 30 Maj 2015 kl. 08:10
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down