Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskeri omkring Kiruna - hvor og hvordan

 Besvar Besvar
Forfatter
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiskeri omkring Kiruna - hvor og hvordan
    Sendt: 30 Maj 2015 kl. 11:14
Hej 123nu

Jeg har Alaska-feber - big time! - men da jeg for nylig er blevet beriget med verdens dejligste lille datter, er det ikke tiden, at stikke ud i den Nordamerikanske vildmark 3-4uger. Jeg sætter derfor baren lidt lavere og planlægger et 4-5 dages smut til vildmarken omkring Kiruna istedet. Jeg har ærlig talt ikke fingeren på pulsen med laplandsfiskeri i øjeblikket, og vil derfor høre om nogle af jer ligger inde med nogle guldkorn.

Som udgangspunkt overvejer vi en kort 'fly out' tur. Er der nogle der ligger inde med noget viden eller links til mulige 'operatører' af helikopter eller vandflyver? - gerne med en ide om prislejet ved 2 personer for tovejs-flyvning

Alternativt vil vi forhøre os om der er muligheder for leje af bil og komme på skudhold af noget fornuftigt 'drive out' fiskeri. Er der evt. nogle der kan komme med lidt info om gode og ikke mindst smukke steder man kan køre til og ved kortere vandreture komme på til godt fiskeri?(svar evt.på privat besked)

Hvis jeg bare tager afsted selv, vil længere vandreture komme på tale, men som udgangspunkt er det de to første scenarier jeg spørger til.

Om det er fluefiskeri efter gedde, stalling,ørred eller fjeldørred fiskeri er ikke så vigtigt, det er langt mere vigtigt at der er smukt, stille og 'højt til loftet'.

Med håb om nogle gode svar og ønsket om en rigtig god dag til jer
/Jonas

Redigeret af fiskejonas - 30 Maj 2015 kl. 11:14
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2015 kl. 11:30
Hej Jonas,

Du finder en lavpris fly billet fra København eller Aalborg (hvor du nu bor nærmeste) til Stockholm.

Fra Stockholm flyver du lavpris videre til Kiruna hvor du på forhånd har lejet en bil hos Hertz f.eks.

Flere af vandene er dog kvotevand hvor du året i forvejen skal have ansøgt naturvärket om fisketilladelse.

Ellers google Norrbottens län og find linkene om turistme/fiske.


Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2015 kl. 18:48
Hej Finn
 
Tak for svaret. Det er nu ikke så meget gåden med at komme til Kiruna der er så vanskelig at løse for mig. Det er mere vejen fra Kiruna lufthavn og til den helt rigtige vandkant jeg håber på hjælp til :-).
 
Ha' en rigtig go' aften
 
Til top
Rasmus Lassen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rlassen

Tilmeldt:: 01 Mar 2006
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rlassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2015 kl. 19:01
Hej Jonas. 
Prøv arctic-heli.se

De arrangere både på Lainio samt på fjeldet. De kan varmt anbefales!

Hilsen Rasmus 
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2015 kl. 19:56
Byske elv selvfølgelig
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Rasmus Lassen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rlassen

Tilmeldt:: 01 Mar 2006
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rlassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2015 kl. 20:05
Supplerende gav vi 6000 pr mand for udflyvning med helikopter, leje af kano og tilhørende grej, afhentning af bil ved elven efter en uges sejlads, afsluttende overnatning på lodgen samt transport til og fra lufthavnen...
Vi var 2 mand i slutningen af juni. Det var lidt for tidligt, men vi havde en fantastisk tur med mange store stallinger
Laksen kom desværre først da vi tog hjem...
Til top
Anders jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
badboyanders

Tilmeldt:: 13 Aug 2008
Geografisk: stevns
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér badboyanders Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2015 kl. 20:08
Søg evt på Tjounajokk. Der var jeg i 94 og fangede mange fine stalling. Ved ikke hvord der er nu. Men vi var på en camp ved en sø hvor elven rendte igennemSmile
Til top
peder pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
æ fisker Avatar

Tilmeldt:: 08 Sep 2013
Status: Offline
Beskeder: 178
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér æ fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2015 kl. 23:20
Atlantik Travel.

De laver fiskerejeser til Lainio i Sverige.

Hilsen Peder
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres