Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

erfaringer med sage sp 9 #5- 3delt

 Besvar Besvar
Forfatter
rasmus petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rasmus.kok

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: egå
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmus.kok Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: erfaringer med sage sp 9 #5- 3delt
    Sendt: 07 Jun 2015 kl. 10:31
Jeg søger en lettere stang til nymfe og tørflue og har kigget på en sage sp på brugtbørsen, hvad er jeres erfaringer med den? 
jeg har en sage one #6  og ville en sp fungere som et suplement til det lettere fiskeri?
Er bange for den bliver for tung og måske svarer til en nyere stang #6-7, med lethed og auktion?
håber i kan hjælpe
hilsen Rasmus

Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2015 kl. 11:16
Kender ikke sp men går selv med en sage circa til det lette, nymfe,kyst og tør
i klasse 5 den burde du prøve vejer ingen ting 😊
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Ralf Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker52 Avatar

Tilmeldt:: 10 Dec 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2015 kl. 11:39
Sage SP er meget forskellig fra din ONE, og en helt fantastisk stang.
Jeg har selv en 6' er som jeg har brugt meget og stadig er flag for. Den kan du roligt købe. Det kan godt være den er lidt tungere end en tilsvarende ONE men det vil du ikke mærke. Den har en meget blødere aktion.
Til top
Ralf Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fluefisker52 Avatar

Tilmeldt:: 10 Dec 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluefisker52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2015 kl. 11:41
Der skal naturligvis stå glad for. 
Til top
Thomas Brinck Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thomas Brinck

Tilmeldt:: 21 Apr 2002
Geografisk: Farum
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Brinck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2015 kl. 11:53
Hej Rasmus,
SP er efter min mening en af de mest vellykkede Sage-serier, med den umiskendelige Sage-feeling - med mindre man foretrækker de stive serier. SP er temmelig blød, men stadig progressiv i aktionen. Jeg mener, i modsætning til de fleste, at bløde stænger stiller større krav til kasteren, da kastearmens bevægelser skal være meget kontrollerede og afgrænsede for at udnytte stangens kræfter uden at den "slår over" med stor linebue til følge. Men hvis det lykkes kan man kaste hele dagen uden at blive træt, og man kaster lige så langt som med de såkaldt hurtige stænger og med langt større fornøjelse.
Jeg har SP i #4 todelt, #6 femdelt og #7 10' tredelt til kysten, og jeg er vild med alle tre. Man kan ikke mærke, at fibrene angiveligt er langsommere end i de nye serier. De vejer en anelse mere, det kan man heller ikke mærke. Løb og køb.
K&B
Thomas
Til top
rasmus petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rasmus.kok

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: egå
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmus.kok Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jun 2015 kl. 15:20
Tak for svarene. 
Jeg har anskaffet mig en og glæder mig til at prøve at kaste med den. og til 800.- kan det vist ikke gå helt galt. 
K&B
Rasmus
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres