Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluestang klasse 6 til en nybegynder

 Besvar Besvar
Forfatter
Emil Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hypothalamus

Tilmeldt:: 07 Jun 2015
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hypothalamus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluestang klasse 6 til en nybegynder
    Sendt: 08 Jun 2015 kl. 11:25
Hej

Jeg har fundet et kanon godt tilbud på en tilsyneladende ret god fluestang og et godt fluehjul - sættet kan dog kun købes i klasse 5, 6 og 8. Jeg har altid kun fisket med spin, hvorfor jeg er absolut nybegynder inden for fluefiskeriet. Jeg har sat mig lidt ind i valg af grej, og jeg kan forstå, at den mest optimale stangklasse til en nybegynder, der gerne vil fange havørreder på kysten, vil være klasse 7, men jeg kan ligeledes læse, at der er mange delte meninger omkring dette. Så hvad synes I, kan jeg som begynder godt anskaffe mig en klasse 6 stang og med denne kaste optimalt og fange havørreder på kysten? Som jeg også har læst mig frem til, så er blæsten vist det altafgørende for, hvor langt man kan kaste med de forskellige klasser, men dette bliver vist ikke en begrænsning, da jeg i tilstrækkelig blæst kommer til at skifte over til spinnestang, eller slet ikke gider at fiske. I hvor kraftig blæst kan man egentlig kaste optimalt med en klasse 6 stang, i m/s? Kan I i øvrigt anbefale en god WF line, der ikke koster alverden?

Mvh. Emil
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2015 kl. 11:54
Hej Emil