Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluestang klasse 6 til en nybegynder

 Besvar Besvar
Forfatter
Emil Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hypothalamus

Tilmeldt:: 07 Jun 2015
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hypothalamus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluestang klasse 6 til en nybegynder
    Sendt: 08 Jun 2015 kl. 11:25
Hej

Jeg har fundet et kanon godt tilbud på en tilsyneladende ret god fluestang og et godt fluehjul - sættet kan dog kun købes i klasse 5, 6 og 8. Jeg har altid kun fisket med spin, hvorfor jeg er absolut nybegynder inden for fluefiskeriet. Jeg har sat mig lidt ind i valg af grej, og jeg kan forstå, at den mest optimale stangklasse til en nybegynder, der gerne vil fange havørreder på kysten, vil være klasse 7, men jeg kan ligeledes læse, at der er mange delte meninger omkring dette. Så hvad synes I, kan jeg som begynder godt anskaffe mig en klasse 6 stang og med denne kaste optimalt og fange havørreder på kysten? Som jeg også har læst mig frem til, så er blæsten vist det altafgørende for, hvor langt man kan kaste med de forskellige klasser, men dette bliver vist ikke en begrænsning, da jeg i tilstrækkelig blæst kommer til at skifte over til spinnestang, eller slet ikke gider at fiske. I hvor kraftig blæst kan man egentlig kaste optimalt med en klasse 6 stang, i m/s? Kan I i øvrigt anbefale en god WF line, der ikke koster alverden?

Mvh. Emil
Til top
PWL Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svene

Tilmeldt:: 21 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svene Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2015 kl. 11:54
Hej Emil
Du kan sagtens bruge en 6er ved kysten. Hvor meget vind den kan håndterer kommer an på hvor du får vinden ind fra plus hvor god du er til at kaste.
Hvad er det for set du kigger på? 

Siden så vil jeg rekommanderer at du tager et kastekursus, da det vil spare dig 8-12 måneders indlæring. Ja det koster lidt, men det er hurtigt tjent ind da du får meget mere ud af dit fiskeri og kast.
Jeg kan rekommanderer Barrios liner de er gode og billige, google Barrio flylines



Redigeret af svene - 08 Jun 2015 kl. 11:55
Til top
Emil Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hypothalamus

Tilmeldt:: 07 Jun 2015
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hypothalamus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2015 kl. 12:04
Tak for svaret! Det er dette sæt:
http://shop.go-fishing.dk/product/scierra-ant-2-incl-edp-fluehjul-4163/

Jeg har læst gode anmeldelser af stangen, og for stang + hjul af den kvalitet, lader det til at være meget billigt!
Til top
Emil Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hypothalamus

Tilmeldt:: 07 Jun 2015
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hypothalamus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2015 kl. 12:32
Jeg har lige et spørgsmål mere. Jeg skal vel vælge et størrelse 5/6 hjul til en klasse 6 stang ikke?
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2015 kl. 12:36
Jo, eller sikrer dig at bagline ,skydeline og skydehoved kan være på hjulet, en WF fylder en del mere end en skydeline,med et kort skydehoved, men Go-Fi vil jo vejlede ,hvis det er der du køber.




Redigeret af folp - 08 Jun 2015 kl. 12:40
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2015 kl. 14:51
Hej

Velkommen i fluefiskeriets verden.

Jeg ville så afgjort vælge en klasse 8 (stang og hjul).

God billig line

Som bagline (under fluelinen) anvender du bare den tykkeste fletline, som du har.

K&B
Carsten

Redigeret af carstendamm - 08 Jun 2015 kl. 14:55
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
johannes- madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
johs33 Avatar

Tilmeldt:: 10 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johs33 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2015 kl. 20:25
hej Emil.
hvis det er en begynder stang vil jeg vælge en klasse 6 den kan du bruge til det mesete her i DK. men hvis det kun er til kysten kunne jeg også finde på at vælge en klasse 8 og en klasse 8 vil også være super til gedefiskeri. men vil du lidt i åen og PogT vil en klasse 6 være i top. rio liner er super liner og kan tit fåes på tilbud til 3-400 kr hvis du bruger lidt tid på nettet
M.V.H. johs
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jun 2015 kl. 20:52
Hej Emil'
Jeg har en Wright & Mcgill fluestang på 9 fod klasse 6 som er spritny og aldrig anvendt. den kan du købe for 999,00
Per
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres