Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udenlandske tyv og mad fiskere

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren N

Tilmeldt:: 03 Jun 2015
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Udenlandske tyv og mad fiskere
    Sendt: 17 Jun 2015 kl. 06:12
Problemet er tyvfiskeri, ikke tyvfiskernes nationalitet eller hudfarve.
Konstateres det skal det anmeldes, kort og godt.
Hvis der ikke reageres må der råbes højere i forhold til myndighederne indtil der reageres.
Det er tyvfiskeriet som helhed og myndighedernes håndtering af dette der skal adresseres og stadig ikke nationalitet der er problemet.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2015 kl. 15:44
Citat: Søren N

Problemet er tyvfiskeri, ikke tyvfiskernes nationalitet eller hudfarve.
Konstateres det skal det anmeldes, kort og godt.
Hvis der ikke reageres må der råbes højere i forhold til myndighederne indtil der reageres.
Det er tyvfiskeriet som helhed og myndighedernes håndtering af dette der skal adresseres og <span style="line-height: 1.4;">stadig ikke nationalitet der er problemet.</span>


Nemlig!
Til top
Dan Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dan Ras

Tilmeldt:: 30 Apr 2015
Geografisk: ja
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dan Ras Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2015 kl. 19:24
Det kommer åbenbart an på, hvor i landet man befinder sig,fra Brøndby til Hundige,er det i hvert fald østeuropærer der huserer.
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2015 kl. 00:06
Citat: Søren N

Bruno
Søren
ja det har jeg da !
Du kan da læse hvad andre her skriver om deres oplevelser. Jeg " antager" ikke noget. Du må da ligesom andre der bare nægter forholde dig til hvad man oplever -der er så mange indlæg om det her på siden  - som med selvsyn har oplevet tyvfiskere fra østeuropa.  tror du det er noget de finder på ?
Der er så MANGE eksempler på at polakker,litauere - især-. litauere - begår kriminalitet her i landet- eller det har du måske ikke hørt om ?
mne danskerne er sgu så snotdumme og så himmelråbende naive  at man bare trro at " alle andre er søde og rare "
Jeg harl ige talt med formanden for Herning sportsfiskerforening - han fortalte at de havde været ved Skjern Å hvor tre polakker bare have givet sig til at fiske.udne at være medlem og skidt højt og flot på det skilt der stod
Jeg vil gerne spørge dig  - hvis du kommer til et andet land begynder du så bare at fiske i et vandløb  med uden at sætte dig ind i om man skal have fiskekort om man må fiske  det pågældende sted ? nej vel - det gør jeg heller ikke
Jeg kender meget til polakker og andet fra balticum - de er bedøvende ligeglade og griner ad vores retsystem    som de ingen respekt har for - de gør som det passer dem  -og det drejer sig o mat få så meget som ,muligt ud af dette herl and men udne selv at bidrage   med noget somhelst. !
Så dan er det - take it or leave it !
 
 
 
Har du noget dokumentation på dine påstande?
I virkeligheden er sagen ikke større end at du fotodokumenterer de ulovligheder der foregår og afleverer det til politiet og/eller fiskerikontrollen. lad være med at offentliggøre dine optagelser på nettet, det er nemlig også ulovligt men giv dem videre til de instanser, myndigheder eller lokale foreninger der kan gøre noget ved det eller sørge for at noget gøres.

Problemet er sådan set ikke at folk her ikke tror på at det du skriver kan forekomme eller forekommer. Problemet er at du ignorerer at der kan være etniske danskere der foretager sig det samme og at du antager (eller videregiver antagelsen om) at alle udlændinge der færdes ved et fiskevand er der i ulovligt øjemed. 
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2015 kl. 00:15
Citat: Søren N

Problemet er tyvfiskeri, ikke tyvfiskernes nationalitet eller hudfarve.
Konstateres det skal det anmeldes, kort og godt.
Hvis der ikke reageres må der råbes højere i forhold til myndighederne indtil der reageres.
Det er tyvfiskeriet som helhed og myndighedernes håndtering af dette der skal adresseres og stadig ikke nationalitet der er problemet.
Men så gør dog noget ! - vi er ivhertfald nogle stykker der er begyndt at reagere her
det er et stort problem i søerne omkring Herning at de næsten er fisketomme.  Det er meddelt Herning Kommune og her var man meget chokerede   - desværre ser det ud til at en løsning er at man vil forbyde at fiske i nogle af søerne  -det er en skam  og det er nogle der ødelægger det for andre så man ikke kan tage knægten med ned og bade en orm,  trist trist,,
Det er LIGEGYLDIGT HVEM DER  driver dette hensynsløse rov fiskeri  stoppes skal det og istedet for at skændes må vi prøve at hjælpe hinanden og det dejlige fiskeri vi har i Danmark  -
MEN det må være således at kommer man som gæst til et andet land så skal man respektere love og regler.  Den slags rovfiskeri burder der ikek engang lovgives om det må være naturligt for enhver at vi beskytter naturen - .Men har man været i Polen eller Balticum  så har man også selv set at her er der ingen der passer på - man kører bare løs det gør at når man har ødelagt sine egne vandløb så må man søge andre steder hen
Desværre lærer man ikke i de pågældende lande  noget  i skolen om den slags som vi tager naturligt her  - systemet er pilråddent fra bund til top,.
Men jeg fatter ike at man bare kommer til et andet naboland og opfører sig p åden måde.
 
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren N

Tilmeldt:: 03 Jun 2015
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2015 kl. 05:36
Hvorfor skal jeg gøre noget? Jeg bor på sydsjælland og er ikke rendt ind i tyvfiskere endnu.
Hvis jeg gør bliver det anmeldt længere er den ikke. 


Redigeret af Søren N - 18 Jun 2015 kl. 05:36
Til top
martin rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
muttu Avatar

Tilmeldt:: 14 Sep 2010
Geografisk: Dragør
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér muttu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jun 2015 kl. 23:22
Måske er der en grund til at de fleste polske søer er fisket tomme og der i de fleste danske søer er en fin bestand. Konklusion, de fleste danskere kærer om deres natur, de pleste polakker gør ikke. Tilstandene i de øvrige østeuropæiske lande kender jeg ikke noget til, det ville være gætværk, meen.
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren N

Tilmeldt:: 03 Jun 2015
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2015 kl. 05:20
Kunne der være en anden grund?
Kunne det tænkes at der i Polen måske er langt flere lystfiskere der skal deles om langt mindre fiskevand?
Bare et spørgsmål.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2015 kl. 07:10
Bruno :
Ton dog rent flag !! Du skriver ; "det er ligemeget hvem der driver dette hensynsløse rovfiskeri", 4 sætninger senere vender du det alligevel til et spørgsmål om hvor man kommer fra..
Når valget for nogle  mennesker stå mellem at sulte, eller fange sig en madfisk - så er deres valg ret enkelt.
Du kan jo vende blikket mod de danske virksomheder der giver disse mennesker en uværdig sulteløn (eller ingen løn) , og give dem ansvaret ???
Eller har vi i de gamle vestlande ignoreret vores forpligtigelse til at hjælpe de lande, som vi  ellers hyldede da de blev fri fra sovjetisk overherredømme ??
- Er det med andre ord, vores egne politiske valg, som har skabt denne gruppe af "undermennesker" internt i EU ??


Redigeret af simon agerholm2 - 19 Jun 2015 kl. 07:11
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2015 kl. 15:27
Citat: Jørgen S

Hvad siger politiet egentlig til og hvad gør det egentlig ved de mange anmeldelser der er foretaget med al den ulovlig fiskeri, begået af...... 

Jeg tror ikke de foretager sig noget desværre
der er ikke nogen som har taget det alvorligt indtil  nu - måske mange er overraskede over   at den slags foregår og dels er det efter mørkets frembrud meget af det
Men fiskerikontrolen burde jo opsøge steder hvor der er mange der fisker - som f.esk ved sidle og hornfiskeri her kan der nsuppes mange vil jeg vædde på både danskere og andre
Men vi kunne måske gøre dem opmærskom på det ?
 
/J
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2015 kl. 15:35
Citat: simon agerholm2

Bruno :
Sulte ? hvme er det der sulter ? ihverfald ikke polakker
Du er åbenbart en af dem der har en opfattelse af forholdene derover som er fulstændigt forket !
De har ALDRIG sultet..  har du være der ? ellers så prøv at tage derover
de er slet ikek så fattige som mange tor og det har de aldrig været
Jeg er kommet i Polen . Letland og Litauen i en årrække
Der er flere nye biler registrerede pr indbygger end iDanmark kan jeg sige dig
så glemt alt om det med " de stakkels østerupæere der sulter"
den kan du stikke et vist sted hen -
Uanset det så har man ikke LOV til at begå ulovligheder !
Andre f.eks filippinere er fattige. Det er ne fattigdom som er helt ubeskrivleig kan jeg sige dig lange være en Ris slumkvarterer.
Der er mange filipinere her  ilandet og andre fattige asiater - men de stjæler da ike  på samme vis
Jeg har været der  og har oplevet dem som meget lovlydige .
Så glemt alt de ævl om at " de stakkels fattige øst europæere som kun stjæler af nød"! det er den værste gange vrøvl og har intet på sig overhovedet !
 
 
 
 
Ton dog rent flag !! Du skriver ; "det er ligemeget hvem der driver dette hensynsløse rovfiskeri", 4 sætninger senere vender du det alligevel til et spørgsmål om hvor man kommer fra..
Når valget for nogle  mennesker stå mellem at sulte, eller fange sig en madfisk - så er deres valg ret enkelt.
Du kan jo vende blikket mod de danske virksomheder der giver disse mennesker en uværdig sulteløn (eller ingen løn) , og give dem ansvaret ???
Eller har vi i de gamle vestlande ignoreret vores forpligtigelse til at hjælpe de lande, som vi  ellers hyldede da de blev fri fra sovjetisk overherredømme ??
- Er det med andre ord, vores egne politiske valg, som har skabt denne gruppe af "undermennesker" internt i EU ??
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2015 kl. 15:39
Citat: Søren N

Kunne der være en anden grund?
Kunne det tænkes at der i Polen måske er langt flere lystfiskere der skal deles om langt mindre fiskevand?
Bare et spørgsmål.
Nej det er det ikke - men der er så forurenet at der intet kan leve .  problemet er at de ikke gør noget ved det..
 
Man har ikke love til at lave ulovligheder aligevel
glem alt om "de stakkels fattige polakker der sulter" de har aldrig sultet  ?
der er lande som er virkeligt fattige som f.eks filippinerne  - der er mange derfra som opholder sig i DK - men de stjæler da ikke  -
Hvis du har en skovl stående 300 meter inde på en mark og der kommer en Litauer. Rumæner eller Polak forbi   så r den væk . . sådan er det bare
jeg kender landet  på godt og ondt..
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2015 kl. 16:53
Jeg stopper her Bruno, for dine udsagn er simpelthen så racistiske og nedværdigende, at det ikke er en debat jeg vil være med til at holde i live.
God weekend.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2015 kl. 17:19
Citat: simon agerholm2

Jeg stopper her Bruno, for dine udsagn er simpelthen så racistiske og nedværdigende, at det ikke er en debat jeg vil være med til at holde i live.
God weekend.

Men Simon, du må nok vænne dig til denne diskussionsform qua folketingsvalget i går. Mistænksomhed per rygmarvsreaktion over for andre nationaliteter, der ikke lige elsker flæskesteg, kolonihaver, Kandis og rugbrød, er grundlaget for mere end hver femte vælger i dette land. Det har salig Niels Hausgaard skrevet en fin sang om:
Rigtig god weekend!
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2015 kl. 21:12
Citat: T-Pod

Citat: simon agerholm2

Jeg stopper her Bruno, for dine udsagn er simpelthen så racistiske og nedværdigende, at det ikke er en debat jeg vil være med til at holde i live.
God weekend.
Jeg holder mig til kendsgerninger-  som jeg har fået ligesom andre her p åsiden som dog har oplevet den slags - det skule du også tage at gøre før du afviser per automatik,,
Men Simon, du må nok vænne dig til denne diskussionsform qua folketingsvalget i går. Mistænksomhed per rygmarvsreaktion over for andre nationaliteter, der ikke lige elsker flæskesteg, kolonihaver, Kandis og rugbrød, er grundlaget for mere end hver femte vælger i dette land. Det har salig Niels Hausgaard skrevet en fin sang om:
Rigtig god weekend!
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jun 2015 kl. 21:42
Bruno, hvorfor bliver du ved med bare at kopiere andres kommentarer?
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hr Rygaard

Tilmeldt:: 15 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hr Rygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2015 kl. 12:31
Kære medskribenter,
Kan vi ikke droppe dette med racisme?

At være racist betyder at tro på én races overlegenhed over andre. Ku Klux Klan er en racistisk organisation, da de mener at det hvide menneske er alle andre racer overlegne fra fødslen og uden anden kvalifikation end at være hvid.

At være kristen, muslim, hindu eller andet er en tro og IKKE en race - derfor kan det ikke være muligt at være racist over for disse grupper! Det er så selvmodsigende og himmelråbende ubegavet at trække et racisme kort i den her debat.

At være født i Polen, Rumænien, Tjekkiet, Tyrkiet, Danmark, Holland etc er IKKE en race!

Så kan der være intolerante, facister og andet skrammel i blandt os, men det bliver man heller ikke racist af.

Det er muligt at der foregår tyvfiskeri af personer der har hjemstavn i disse lande, men at forholde sig hertil kan ALDRIG blive racisme - få nu styr på de mest basale sproglige færdigheder. Det ligger jo i ordet RACisme for syv søren da.

On topic: Ser du nogen udføre ulovligt fiskeri, så prøv at snak med dem. Måske de ikke ved det. Og dernæst bør de rette myndigheder underrettes. Uanset hvem der forbryder sig, skal det indberettes.

Har selv taget denne dialog flere gange, både i søer, samt i fredningszoner og oftest får jeg et smil og et tak fra velmenende lystfiskere der blot ikke vidste at de gjorde noget forkert.

Smil og hav en god sommer.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2015 kl. 13:00
Det er ikke korrekt hvad du skriver. Racisme kan godt være mod folk af samme hudfarve som en selv.


Den kendte definition af racisme er, at udtrykket kun omfatter en egentlig racelære, hvor en biologisk race (typisk hudfarve) opfattes overlegen eller underlegen i forhold til andre.[Kilde mangler] Men i dagligdags sprogbrug bruger mange i dag ordet racisme i en bred og mindre klar betydning, hvor det omfatter alle negative ytringer mod en bestemt gruppe mennesker (især minoritetsgrupper).[Kilde mangler]

Nogle af de dagligdags betydninger af ordet racisme er bedre dækket af begreberne diskrimination (forskelsbehandling) eller xenofobi. Når det handler om ytringer, er begrebet ærekrænkelse ofte dækkende.[Kilde mangler]

Det diskuteres ofte,[Hvem?] om det er korrekt at bruge den udvidede betydning. Gennem næsten hele 1900-tallet har ordet racisme betegnet en politisk ideologi eller praksis,[Kilde mangler] hvilket taler for at bevare den snævre betydning. På den anden side er ordet racisme afledt af race, der oprindelig ikke kun betegner hudfarve og biologiske træk, men kunne bruges om enhver gruppe, slags eller type. Denne betydning er sjælden på moderne dansk, men ganske almindelig på mange andre sprog.[Kilde mangler]

I en udgave fra 1986 holder Nudansk Ordbog sig til en relativt snæver politisk-biologisk definition: "[T]eori om, at en nations racerenhed bør bevares; tro på en bestemt races overlegenhed og medfødte evne til at herske."[9]

En udgave af Nudansk Ordbog fra 1999 lægger stadig vægt på racisme som politisk ideologi: "Den anskuelse, at raceforskelle bør bestemme forskellene i sociale og politiske rettigheder."[10]

I 2010 definerer Nudansk Ordbog begrebet racisme som, citat: "Negativ forskelsbehandling af mennesker af anden race el. af anden etnisk oprindelse."[11]

Erklæringen om race og racefordomme af 27. november 1978 fra UNESCO holder sig også til teorier ud fra race og etnicitet:[12]


Enhver teori, som indeholder påstanden om, at racemæssige eller etniske grupper i sig selv er overlegne eller underlegne, således implicerende, at nogle ville have ret til at dominere eller eliminere andre, der opfattes som underlegne, eller som baserer værdiopfattelser på racemæssig skelnen...

I en retssag i 2003 mente Højesteret derimod, at racisme også kunne betegne "forskelsbehandling og undertrykkelse af eller blot afstandtagen fra grupper af mennesker, som godt kan være af samme race som en selv". Retten lagde vægt på en udtalelse fra Dansk Sprognævn, der ser det som sin hovedopgave at registrere og følge sprogets udvikling, men ikke at tage stilling til sproglig korrekthed
Tænk før du skriver....
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hr Rygaard

Tilmeldt:: 15 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hr Rygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2015 kl. 13:34
Hej Jan,

Alt du skriver/kopierer underbygger fuldstændig hvad jeg skrev. At racisme handler om race og etnisk oprindelse.

At højesteret i 2003 havde et ønske om at afsige dom med racismeparagraffen i hånden for at opnå højere strafudmåling - og som du kopierer baseret på et organ der ikke tager stilling til sproglig korrekthed, hamrer blot en endnu større pæl igennem min pointe.

Racisme er et selvstændigt onde og ikke en rammebetegnelse for forskelsbehandling, diskrimination (er mandschauvanister også racister i din brede fortolkning?? Er sex chikane??), facisme, forfølgelse, korstog, æreskrænkelse, Muhammedtegninger, holocaust og andre modbydeligheder.

I samme gode tone: Tænk før du copy/paster....
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren N

Tilmeldt:: 03 Jun 2015
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2015 kl. 13:43
Det er paragraf 266b.
Her nævnes også nationalitet, tro og seksuel orientering


Der er som sådan ingen grund til at væve i div tolkninger af begrebet når straffeloven er ganske klar.



Redigeret af Søren N - 06 Jul 2015 kl. 13:56
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hr Rygaard

Tilmeldt:: 15 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hr Rygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2015 kl. 14:00
Søren: Det er jo ikke en definition på racisme.

http://www.antiracisme.dk/hvad%20er%20racisme.htm

Anyway, for ikke at skifte spor til en sproglig ophøjet debat om termers historie og opfattelse, så mener jeg ikke at trådstarter udtrykker sig racistisk ved at påpege at der (påstået) ses en stigende grad af tyvfiskeri fra gæstefiskere i Danmark og jeg synes det er useriøst når racismekortet pludselig bliver trukket uden anden stillingstagen til kernen i indlægget.

Vi er alle lystfiskere og har vel alle i et eller andet omfang hørt om eller stiftet bekendtstkab med rovfiskeri - det synes jeg det er helt fair at have en debat om uden at vi skal stemple hinanden som det ene eller det andet.
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren N

Tilmeldt:: 03 Jun 2015
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2015 kl. 14:04
Mjah joe det er da en juridisk klar bekendtgørelse om emnet. At det(navnet) så måske er noget langt fra begrebet racisme og den oprindelige betydning er så  noget andet. Det handler om at sprog er dynamiske størrelser hvor begreber og betydninger udvikler og ændrer sig i takt med udviklingen og opståelse af nye behov.

Citat: Boss

>SNIP
Så noget skal det gøres. Jeg er også begyndt, at ringe til politiet, hvis jeg ser "ikke danske" folk ved søerne.
 

Det var vist denne famøse afslutning der var årsag til ophedningen.

Men Ja dit ønske om en generel debat om rov-/tyvfiskeri kan jeg kun tilslutte mig.


Redigeret af Søren N - 06 Jul 2015 kl. 14:10
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hr Rygaard

Tilmeldt:: 15 Jul 2014
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hr Rygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2015 kl. 14:07
Det ved jeg. Og den er ikke helt heldig den formulering, det medgiver jeg.

Men læses den med udgangspunkt i ordet "også" så kan det udledes at han tidligere kun ringede til politiet når det var danskere... :-)

Nu kalder vandet - hav en god dag og aften
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2015 kl. 14:09
Man tør jo snart ikke slå en fisk ihjel af frygt for repressalier i dette forum...
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søren N

Tilmeldt:: 03 Jun 2015
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2015 kl. 14:12
Bekend trygt dine synder mit barn. Herren magt er tilgivelsen LOL
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2015 kl. 14:44
http://www.sportsfiskeren.dk/106-ulovlige-aaleruser

http://www.sportsfiskeren.dk/ulovlige-ruser-i-ryaa



Det er helt sikkert også "fremmede"

Redigeret af Jan Persson - 06 Jul 2015 kl. 14:47
Tænk før du skriver....
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dytti Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dytti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2015 kl. 17:21
Fakta er at det eneste fiskeri der er tilladt i Polske søer, er C&R fiskeri.
Dette er udelukkende fordi deres søer ellers bliver fisket tomme, fordi det er det eneste mad, en meget stor del af den Polske befolkning har råd/adgang til.

Men det gør i mine øjne, IKKE alle polakker til tyvfiskere.

Jeg kender Polakker med orden i tingene. De fisker godt nok oftere end den gennemsnitlige Dansker.
IKKE for at tjene på det - Men fordi de elsker det, og fordi de spiser fisk oftere end den gennemsnitlige Dansker.
Til top
Thejs Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Terkel Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2013
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Terkel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2015 kl. 09:28
Ingen siger alle polakker er tyve!!!
Men det er kun dem der total tømmer søerne med net, ruser, garn, langliner osv....
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2015 kl. 09:31
Øhhh, nej Confused

http://www.sportsfiskeren.dk/106-ulovlige-aaleruser 


Redigeret af Jan Persson - 07 Jul 2015 kl. 09:31
Tænk før du skriver....
Til top
K. Malinowski Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kas

Tilmeldt:: 08 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2015 kl. 15:25
Citat: Terkel

Ingen siger alle polakker er tyve!!!
Men det er kun dem der total tømmer søerne med net, ruser, garn, langliner osv....


...med velsingelse af godsejere der driver andejagt...Wink
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2015 kl. 19:33
Citat: Rocco

Lasse først af alt undre jeg mig over du forlængst ikke har opsøgt dine rødder hvis vi er sådan nogen svinehunde her i Dk.

Men når det så er sagt forsøger du at nedtone problemet ved at sige at danskere er overrepræsenteret som tyvfiskere groft sagt. Men hvad du ikke oplyser er jo at vi er i Dk så ja selvfølgelig er der flere end der er polakker og krejlere.

Men lad os lige stille det lidt firkantet op.

Bare for det er lidt nemmere at få et overblik siger vi bare Danmark består af 100 danskere og 4 af de hersens krejlere.. Hvis så 30 danskere fisker ulovligt er det knapt en 3 del af dem hvilket lyder vildt men når så man ser på at lad os sige 2 ud af de 4 krejlere fisker ulovligt er det jo 50 % af dem eller halvdelen ..

Så er de jo stadig overrepræsenteret i % da 50% af dem fisker ulovligt hvorimod der hos danskerne er 30%

Så selvfølgelig vil der altid være flere danskere der gør det men ser man på hvor mange her er af hver er helheden jo en anden.

Men udover det taler folks erfaringer jo for sig selv hvis du læser rundt omkring på bla Facebook. Så er det jo lidt underordnet hvad du tror og mener for erfaringen taler for sig selv.

Så man kan jo blive ved at benægte problemet til man skammer sig men det ændre ikke på det er der.....
 
Der er altid nogle der ikke VIL se virkeligheden som andre oplever den Thomas - så er det ligemmeget hvor meget vi fortæller om vore oplevelser - men det er da godt at mange her poå siden har fået øjenne op for hvad der foregår - det er er jo beklegeligt at det vi andre prøver at passe på og beskytte er der nogle der har helt frit spil til at ødelægge  - hvad der er mere forstemmende er at der er danske her på siden som kalder sig " lystfiskere"   -der nægter pure at forholde sig til virkeligheden  faktisk kan man vel sige at de har taget tyvfiskerenes parti  og de er ikke et hak bedre selv.  det er vel det man klader for " nyttige idioter" selv om du tog dem med ud til en sø og viste dem det med egne øjne vil de stadig ikke forholde sig til det.
Men så må vi andre jo gøre noget - men tak for støtten og indlægget..
venlig hilsen
Bruno
 
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jul 2015 kl. 19:35
Citat: T-Pod

Bruno, hvorfor bliver du ved med bare at kopiere andres kommentarer?
ja hvorfor gør man det ? det er vel for at vise hvad man svarer på, for at tumber som dig der er virkelighedsfornægtende kan prøve at fatte hvad der foregår..
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jul 2015 kl. 20:24
Hej
Jeg har nu arbejdet flere måneder tæt på søerne i København og går forbi disse hver dag til og fra togstationen. Adskillige mange gange har jeg set lystfiskere fiske i disse søer, trods dette er forbud. Selv i April måned foregik der et livligt fiskeri efter gedder. For sjovt har jeg spurgt dem om man overhove må fiske her og om fredning på gedder, alle som en har faktisk svaret retur på fejlfrit dansk, at egentlig må man ikke, eller jeg skal bare blande mig uden om eller hvad blander jeg mig i det for eller vi sætter dem ud igen?? Disse tyvefisker var hverken mørke i huden og talte ikke andet end dansk indbyrdes så Danskere kan og det der med tyvefiskeri. Jeg har for øvrig taget nogle fine billeder med mobilen af disse tyvefiskere, men det er vel ulovligt at offentliggøre disse billeder, selv om de er taget i offentligt rum eller hvad? Nogen der ved noget om det?
Før man brokker sig over udenlandske tyvefisker skulle man feje for egen søbred først.

SmileN
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2015 kl. 09:29
Hej Nicholai
 
Desværre tror jeg ikke man må offentliggøre den slags billeder uden tilladelse  men MELD DEM !
Self er der danskere der gør det samme vi har dem også her  hvor de fanger laksesmolten i Ringkøbing fjord
Den slags kan man slippe afsted med når fiskerikontrollen intet foretager sig - når man ikke er på TV.
 
Jeg siger ikke det kun er udlændinge - MEN  kommer man til et fremmed land så har man PLIGT til at opføre sig anstændingt og selv undersøge regler for det man ønsker at foretage sig - man kan ike bare gå ned og fiske løs i et vandløb eller sø hvor man intet har at gøre
Jeg det kunne jeg aldrig finde på hverken herhjemme eller i udlandet.
 
MELD DEM !
god dag til dig
 
 
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2015 kl. 09:46
Hold da kæft....
Bruno :
Læs eventuelt de sidste statistiske opgørelser for fiskekontrol - og tag det til efterretning.. Du vrøvler, og er helt uden bund i fakta.
Men vi skal vel bare have lukket grænserne, så der bliver styr på sagerne ??
Jeg håber så at lukningen af grænserne sker, mens de mest rabiate danskere er på ferie LOL
Du har gentaget, og copy/pastet det samme i en evighed nu, men det bliver det altså ikke til sandhed af !!
Spring dog ud af skabet som fuldblodsracist, istedet for hele tiden at pakke det ind.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
T-Pod

Tilmeldt:: 18 Aug 2013
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T-Pod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2015 kl. 10:49
Citat: Boss


Citat: T-Pod

Bruno, hvorfor bliver du ved med bare at kopiere andres kommentarer?

ja hvorfor gør man det ? det er vel for at vise hvad man svarer på, for at tumber som dig der er virkelighedsfornægtende kan prøve at fatte hvad der foregår..


Hvis du skal kalde mig for en tumpe, så stav i det mindste ordet ordentligt! Hvor er du afstumpet og ubehagelig i din måde at diskutere på. Jeg trækker mig fra det her, det er simpelthen under min værdighed.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2015 kl. 11:31
Hej Lasse Karlson
Har du læst hele rapporten ville du have læst følgende tekst.

17pct. af dømte mænd og 13 pct. af dømte kvinder er indvandrere og efterkommere
Størst andel blandt dømte for overtrædelse af straffeloven
5. Kriminalitet


84 pct. af al kriminalitet bliver begået af personer med dansk oprindelse. Indvandrere og efterkommere fra vestlige lande står for 3 pct. og fra ikke-vestlige lande for 13 pct. Uanset herkomst er kriminalitet klart mest udbredt blandt mænd, som samlet udgør otte ud af ti dømte for kriminalitet. Kriminalitetshyppighederne er generelt højest for personer under 40 år. Særlig høj er andelen blandt de 20-24-årige med en kriminalitetshyppighed på 11 pct. Ikke-vestlige indvandrere og efterkommere er yngre end personer med dansk oprindelse, og de har ofte lavere socioøkonomisk status. Det er forhold, der bør tages højde for, når man sammenligner dem med personer med dansk oprindelse. Et indeks, der standardise-rer efter alder viser, at kriminaliteten i 2013 er 53 pct. højere blandt mandlige indvandrere og 130 pct. højere blandt mandlige efterkommere med ikke-vestlig baggrund end blandt hele den mandlige befolkning. Når der yderligere standardiseres for socioøkonomisk status reduceres kriminaliteten til at være henholdsvis 27 pct. og 120 pct. højere. Mandlige libanesiske indvandrere og efterkommere, hvoraf en stor del er statsløse palæ-stinensere, har med 254 det højeste kriminalitetsindeks blandt de undersøgte lande. Indekset er standardiseret både efter alder og socioøkonomisk status. Mænd med jugo-slavisk oprindelse og mænd med oprindelse i Tyrkiet, Somalia og Marokko har alle in-deks, der ligger lidt under 200. Den laveste kriminalitet har mandlige indvandrere og efterkommere med oprindelse i USA. Deres indeks er 33 og ligger således langt under gennemsnittet for alle mænd, som pr. definition er 100.

5.1. Samlet kriminalitet
I alt er 124.122 mænd i alderen 15-79 år blevet kendt skyldige i en strafferetlig afgørelse i 2013. Heraf udgør mænd med dansk oprin-delse 83 pct., indvandrere og efterkommere fra vestlige lande hen-holdsvis 3 pct. og 0,3 pct. og indvandrere og efterkommere fra ikke-vestlige lande henholdsvis 10 pct. og 4 pct. Blandt de i alt 36.289 dømte kvinder har 87 pct. dansk oprindelse.
Indvandrere og efterkommeres andel af de dømte er størst blandt straffelovsovertrædelser. Her udgør de 24 pct. af mændene og 23 pct. af kvinderne. For overtrædelse af færdselsloven udgør de den laveste andel; henholdsvis 17 pct. af de dømte mænd og 11 pct. af de dømte kvinder
Michael Nielsen
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2015 kl. 11:52
Citat: LasseK

Citat: Boss



HEJ LASSE
Du er hjertelig velkommen jeg håber du befidner dig godt her


Så fik du lige sat streg under hvor nedladende Danskere er....
Nej jeg befinder mig efterhånden ikke godt her, Danskerne lader til i vid udstrækning at være nogle småracistiske røvhuller der udelukkende er ude på at tjene sig selv mest af alt. Jeg går stærkt udfra at du kan datere din danske slægt helt tilbage til harald blåtands morderiske overfalds og undertrykkende periode hvor alt der ikke ville være kristent skulle hugges ned for fode, ellers har du vel lidt svært ved at kalde dig dansk eller hvad?

Modsat dig, så har jeg ikke valgt hvilket land jeg er født i, det er objektivt set hamrende svært at gøre, men det lader til at den Danske svinehunds elite har fod på den slags...


, men hvis du vil se indlægget så er det et citat fra sidne fisketips.dk.  jeg har bragt - bare for at prøve at overbevise nogen om at der virkeligt her er et problem.
Hvis du og mange nadre ikker er klar over det så mente jeg øste europæere.  og de laver mere kriminalitet her i landet end f.eks danskere gør så kan man råbe og skrige racist alt det man vil ! Men det er fakta og der har været skrevet stolpe op pg stolpen ed om det ! Det er så let at få konstatere.  sprøg politiet  og læs kriminal statistikken ,


Jeg har rødder øst for danmark, så du må jo stadigvæk mene at jeg er en af dem der skal ringes til politiet om, uanset at jeg har fisketegn og i videre udstrækning end de fleste danskere jeg møder overholder landets love. Og nej, det er ikke fakta, og det er rigtig dårlig debatskik at postulere noget, og derefter fortælle at man selv skal finde informationerne!
Nu har jeg så gjort dig en tjeneste, og synes du selv skulle tjekke hvad Danmarks statestik egentlig har af tal:
Dømte personer i DK

Lader til at Dansken er et ekstremt kriminelt folkefærd i forhold til de der østeuropæere (de tæller jo under vestlige lande, bare til oplysning, hvis de kommer fra eks. Polen eller Rumænien etc.)


Hvad jeg ikker forstår er at der her i landet og her i forummet er folk som kalder sigl ystfiskere som vil benægte den slags og som ligefrem forvarer det   og skydner sig at kalde andre for rascister
hvis det nu var en dansker der fange fisk på den nævnte måde vile I så også protestere sådan ? næppe. nogle kan kun se det de vil se..
 



Du behøver at tage et skridt tilbage, tvivler på der er en eneste der synes at tyvfiskeri er ok, og eksemplerne på etniske Danskere der tyvfisker på samme måde er længere end listen på ikke etniske Danskere og gæstearbejdere der gør det. Hvad du tilsyneladende ikke formår er at opfatte den ekstremt nedlande holdning du lægger for dagen i dine skriblerier!
Er der et problem, helt sikkert, men man bør nok lige kigge bagom og se i et lidt større perspektiv, der er næppe specielt mange af de ikke etnisk Danske tyvfiskere der er kommet hertil for at tyvfiske, det er simpelthen for dumt, men de er i langt højere grad kommet for at arbejde, men de etniske danske røvhuller vil jo allerhelst underbetale dem, og lave social dumpning af værste skuffe, så det de tjener er godt nok mere end de kan skaffe i hjemlandene, men de kan ikke leve for det her til lands med skruppelløse Danske arbejdsgivere der lader dem bo til overpriser i et skur i baghaven, så de må supplere kosten med fangne fisk!

Egentligt en del bedre end de eksempler på Stupide Danskere der eks. slår gedder for panden og smider dem i krattet fordi de ikke vil have dem i "deres" laks og havørred vande...

Eneste du skribler jeg kan være enig i er din afslutning:

nogle kan kun se det de vil se..


Mvh
Lasse



Ja for svenskerne er i hvert fald ikke racistiske....Sverigedemokraterne,store problem med nynazister der skyder og dræber politi og journalister mm,,,
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2015 kl. 12:18
PS: Tag nu og slå op hvad racisme er inden i råber op om det,,jeg er sgu ikke racist fordi jeg er træt af fulde nordmænd og svenskere i Frederikshavn :D
polakker er af samme race som os fornær den minoritets befolkning der lever i Polen,,,forøvrigt har Polen,Ukraine,og flere andre af nærliggende stater en af de største koncentration af nynazister og racehader i Europa lige p.t

Selv er jeg af vallonsk,hugenot og Russisk afstamning og på mine kones side er der blandet ind lidt Polsk Sukkerroe plukker fra Lolland.

En af mine bedste fiskevenner er fra Kosovo Albanien og første generation invandrer,Ham og jeg har oplevet racisme på nært hold når vi har besøgt Norge,Sverige og Finland på fælles fisketurer af de inhemske fiskevagter,hotel,vandrerhjem og sommerhuse ejere,,,så at sige at det fenomen kun findes i DK og udmåle os alle over en kam er både patetiskt og latterligt

Redigeret af Kevin rostrup - 11 Jul 2015 kl. 12:19
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2015 kl. 13:01
Citat: simon agerholm2

Hold da kæft....
hvis du er utilfreds med at være her i landet så kan du jo bare rejse et andet sted hen . og se om man er ligeså tolerant  som her  -
der er igne tvivl om at de åbne grænser har gjort det lette for kriminelle -
jeg vedhæftet citater for at " korrekt tænkende" som f.eks dig   kan se at der er andre her der har uheldige oplevelse.r og jeg mener ,man skal sætte sig ind i love og regler når man tager olhold i andet land
men det mener du måske ikke ?
tak selv og hold din kæft   og vogn op det er nyttige idioter som dig der ødelæger dette her land !
Bruno :
Læs eventuelt de sidste statistiske opgørelser for fiskekontrol - og tag det til efterretning.. Du vrøvler, og er helt uden bund i fakta.
Men vi skal vel bare have lukket grænserne, så der bliver styr på sagerne ??
Jeg håber så at lukningen af grænserne sker, mens de mest rabiate danskere er på ferie LOL
Du har gentaget, og copy/pastet det samme i en evighed nu, men det bliver det altså ikke til sandhed af !!
Spring dog ud af skabet som fuldblodsracist, istedet for hele tiden at pakke det ind.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2015 kl. 16:28
Bruno ;
Lad være med at anvende citatfunktionen, når du ikke kan finde ud af det.
- du skal ikke skrive dine meningen sammen med mine ord, uden KLART at anføre hvad der er mine eller dine ord.
Det er volapyk, og JEG skal ikke kædes sammen med dine underlige og racistiske holdninger.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2015 kl. 17:49
Citat: santa

Hej Lasse Karlson
Har du læst hele rapporten....


Ja Mikael Nielsen, jeg har læst hele rapporten... Har du læst hele mit indlæg?

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2015 kl. 17:55
Citat: Kevin rostrup




Ja for svenskerne er i hvert fald ikke racistiske....Sverigedemokraterne,store problem med nynazister der skyder og dræber politi og journalister mm,,,


Glimrende eksempel på fejlslagen logik...
Er alle danskere så også racister, der er jo flere her i landet der stemmer på SD's søsterparti, DF....

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Dan Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dan Ras

Tilmeldt:: 30 Apr 2015
Geografisk: ja
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dan Ras Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2015 kl. 18:42
Racisme eller ej, måske Simon og andre skulle komme ud over kommunegrænsen,og se hvad der foregår.
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2015 kl. 19:17
Citat: LasseK

Citat: Kevin rostrup




Ja for svenskerne er i hvert fald ikke racistiske....Sverigedemokraterne,store problem med nynazister der skyder og dræber politi og journalister mm,,,


Glimrende eksempel på fejlslagen logik...
Er alle danskere så også racister, der er jo flere her i landet der stemmer på SD's søsterparti, DF....

Mvh
Lasse


Det er jo så dejligt nemt at redigere sit opslag for at så skrive et svar på det jeg reagerede i dit uredigerede opslag hvor du omtaler alle danskere som små røvhuls racister og ikke nogen fra det land du kommer fra i øst hahaha,,Så er det jo nemt at tale om fejlslagen logik
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2015 kl. 19:20
Dan Rasmussen ;
Jeg tror ikke det er en hemmelighed, at jeg driver et YDERST kommercielt fiskevand, hvor der virkelig er noget at komme efter for en garn/tyvfisker.
De sidste 5 års drift har lært mig én ting :
Mennesker skal måles som individer.

Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 846
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2015 kl. 19:22
Citat: simon agerholm2

Dan Rasmussen ;
Jeg tror ikke det er en hemmelighed, at jeg driver et YDERST kommercielt fiskevand, hvor der virkelig er noget at komme efter for en garn/tyvfisker.
De sidste 5 års drift har lært mig én ting :
Mennesker skal måles som individer.



Nok det klogeste og mest humanistiske svar i hele tråden
Til top
Dan Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dan Ras

Tilmeldt:: 30 Apr 2015
Geografisk: ja
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dan Ras Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2015 kl. 19:28
Simon, du er et barn uden for kastelængde.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2015 kl. 21:26
Hej Lasse
De tidligere østbloklande hører faktisk til i ikke vestlig kategori, hvis du medtager bødesager som ikke er med under statestikken du linker til er indekset for ikke vestlige lande højere.
Og nej jeg er ikke racist, jeg har udlændinge i min nærmeste familie, men der er forskel på at være racist eller realist.
Michael Nielsen
Til top
Dan Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dan Ras

Tilmeldt:: 30 Apr 2015
Geografisk: ja
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dan Ras Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2015 kl. 22:55
Sidste indslag på ekstra bladet,østereuropærere tømmer boxen,til fordel for kræfteramte børn.
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum