Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reje Skjolde.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Reje Skjolde.
    Sendt: 23 Jun 2015 kl. 23:10
Jeg sidder med en gammel laset P.K. Reje fra de tidligste P.K. Flue sæt, fortæsket og ødelagt af fisketænder, og ja rejeskoldet af latex er længe rådnet væk, og jeg kom til at tænke på, hvad vi egentlig kan lave at holdbare fluer i dag, både til kyst - elv - sø og å.

Det er en fantastisk udvikling, og jeg bliver stadig imponeret, når der kommer nye tiltag, se blot de link her:

http://thefeatherbender.com/2013/02/19/the-foil-speaks-the-wise-man-listens/

Jeg har jo aldrig lagt skjul på, at mange at de kommercielle tiltag ud i fluebindings tilbehør tiltaler mig, men økonomisk, så synes jeg i de fleste tilfælde at baren er noget højt sat, det er simpelthen for dyrt.

Jeg har de sidste 20 år rodet med at lave hjemmelavede rejeskjolde ved at printe forskellige rygskolde mønstre /typer på en blækprinter.

Den type skjolde, som er vist i linket, kan man også lave selv, med lidt brug at et foto redigeringsprogram - Word og Paint + lidt tænken sig om, og så sin blæk printer.

Jeg har fået en hobby mere, med at lave rejernes rygskjolde på printeren, og ja fiskene har taget godt imod mønstre også, og holdbarheden, er jo noget andet en datidens latex.

Ud over rejeskjolde, laver jeg vinger til tørfluer, rygskjolde til nymfer, og en masse forskellige dekorations ting til især rørfluer, og ja min printer bliver brugt flittig.Wink

Håber man kunne få lyst til at prøve, at lave sit tilbehør selv, det er ikke så svært.

Skulle der være nogen, der har en god ide' til et link, hvor man kan købe noget printbar plast, som er blødt / strækbar, som en plastic pose, og kan printes med en blækprinter i størrelsen A4, så hører jeg gerne historien om dette.

Mvh
Per Karlsen.




Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2015 kl. 14:03
Hej Per

Måske var det her en mulighed, har dog ikke selv prøvet produktet endnu:
http://m.alibaba.com/product/60217467283/flexible-plastic-A4-Inkjet-printable-transparent.html?hasRedirected=y

Mvh Nick

Redigeret af Nick_is - 24 Jun 2015 kl. 14:04
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jun 2015 kl. 15:47
Hej Nick.

Jo, den vej har jeg været omkring, men ofte er pvc en lidt hård plast type, men kunne jo evt. bruges vis det er tyndt nok.

De plast poser jeg søger er nok lavet i pde, og ja plast er et meget stort område, og selv om jeg er fagmand, så er området så stort, at jeg aldrig kommer helt ud i hjørnerne.

Det link her, har reddet mange fra at få grå hår i hovedet, der er masser af oplysning og viden:

http://www.plast.dk/

Plast i blød udgave findes i mange udgaver og trykkes med mange teknikker, men til ens eget hobby forbrug, mener jeg at de fleste løsninger at lige lovlig dyre, og ja så kan man lige så godt købe det der er på markedet, men ofte er mine egne personlige fluer lavet til praktisk brug, og det vil sige, det skal være nemt at arbejde med, skal kunne holde til praktisk fiskeri, og ikke gå op i limningen, derfor gider jeg rode med tingene selv.

Om fluerne fanger flere fisk, kan vel altid diskuteres, men bliver de brugt, er jeg overbevist om, at hjemmelavede dele, holder til flere fisk, derfor bruges tiden på at finde påWink

Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 24 Jun 2015 kl. 15:49
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum