Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Styres DSF af dansk landbrug?

 Besvar Besvar
Forfatter
Belinda og SEV Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Havtasken Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Havtasken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Styres DSF af dansk landbrug?
    Sendt: 14 Jul 2015 kl. 17:22
Ældre medlemmer af Danmarks Sportsfiskerforbund husker sikkert forbundets legendariske miljøkonsulent " Maler Børge ". En person der var med til at profilere DSF som en visionær og slagkraftig organisation, men frem for alt en person der evnede at trænge igennem i medierne! 
Mange husker sikkert hvordan Børge - gang på gang - tonede frem på fjernsyns-skærmen og med fynd og saglighed fortalte om Danmarks Sportsfiskerforbunds holdning til aktuelle miljø-urimeligheder eller overgreb på den danske natur. 

Dengang var man som dansk lystfisker ALDRIG i tvivl om forbundets holdninger og dets utrættelige, kompromisløse og ihærdige indsats. 
Idag synes DSF desværre at optræde som " det usynlige forbund " ( altså ikke DSF, men DUF...)
Er det den politiske arbejdsmetode, man kalder " lobbyisme "... Muligvis, jeg ved det ikke,  men som medlem af en forening under forbundet er det dybt utilfredsstillende at DSF - f.eks på deres hjemmeside - ikke EEN ENESTE GANG siden valget har kommenteret den nye regerings 16 punkts plan for dansk landbrug. 16 punkter der vil bombe det danske vandmiljø årtier tilbage! 

Men det usynlige forbund forbliver usynligt og tavst. Heller ikke en eneste gang siden folketingsvalget har forbundet således været på TV for at kommentere de 16 punkter vedr. landbrug i fremtidens Danmark...

hhtp://politik.tv2.dk/content/landbrugsforslag-punkt-for-punkt

Måske har tiderne ændret sig... Miljøstof er ikke rigtig " in " mere - eller måske har DSF valgt en mere diskret politisk arbejdsmetode. For det kan da ikke tænkes, at forbundet har undladt at kommentere de 16 punkter for ikke at fornærme de danske landmænd? De samme landmænd der jo sikrer medlemmerne af de jyske DSF-foreninger rørende billigt fiskevand ved de danske åer. 
Hænger det sammen som antydet ovenfor  (og det synes jeg meget tyder på ) bør man nok overveje, om forbundets tavshed pt vedrørende miljøet og de 16 punkter ikke er en ALT for høj pris at betale for billigt fiskevand? 




Redigeret af Havtasken - 14 Jul 2015 kl. 18:23
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2015 kl. 18:26
Belinda,
hold nu ferie, nyd det gode vejr, og pludselig, så ser du Forbundet komme på banen. I mellemtiden kan du øve at lave links, sådan her...
www.politik.tv2.dk/content/landbrugsforslag-punkt-for-punkt
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Belinda og SEV Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Havtasken Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Havtasken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2015 kl. 19:33
Gode Kjeld Willerslev.
Jeg nyder både min ferie og det gode vejr. Og tak for hjælpen med linket. 
Som medlem savner jeg bare i den grad en klar udmelding fra forbundet om, hvad de vil gøre nu og her, når der er ved at ske så store negative ændringer med vores miljø og den måde det påvirker vores vande og fiskeri på. Jeg har stor respekt for Danmarks Naturfredningsforening og deres underskriftsindsamling i forbindelse med ændring af planloven, så byggeri helt ned til de danske strande tillades. Hvorfor laver DSF ikke noget tilsvarende i forbindelse med regeringens 16 punkts plan for landbruget. Andre interesse-organisationer sidder ikke og sover i timen, men tør godt melde ud. Se for eksempel tekst tv på DR 1 og udtalelsen fra Det Økologiske Råd, der kalder de 16 punkter for en landbrugskatastrofe. 

Så DSF se nu at komme ud af røret og giv os medlemmer noget for pengene!!
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2015 kl. 19:37
Hvis jeg sad i bestyrelsen, for den forening hvor i er medlemmer, ville jeg indstille jer til ekskludering.
Med baggrund i, at i skader foreningen og DSF - blot ved alle de negativt vinklede og usaglige tråde i opretter.... Med en baggrund indenfor medier, burde SEV vide bedreThumbs Down
I veksler mellem lige dele bagvaskende og injurierende indlæg - fy for satan da !!
Til top
claus valentin pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
valentin

Tilmeldt:: 23 Feb 2010
Geografisk: lystfisker
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér valentin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2015 kl. 19:48
simon så er det da godt du ikke er bestyrelesmedlem i den forening jeg er medlem af for så var du ude hurtigere end hurtigt knæk og Bræk
Til top
Belinda og SEV Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Havtasken Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Havtasken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2015 kl. 20:03
Trist at du opfatter dette indlæg på denne måde. Selv betragter vi det som værende konstruktiv kritik, der gerne skulle udmønte sig i et mere populært DSF og dermed flere medlemmer. Det er jo sjældent at ja-sigere og rygklappere bidrager til udviklingen. Vi tror, at et mere synligt og udadvendt DSF vil skabe flere medlemmer samt mere respekt for dansk lyst- og sportsfiskeri. 


Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2015 kl. 20:09
Svend Erik Varmdrup ;
Du har i det sidste år svinet stort set ALLE typer fiskeri til, alle ministre, 2 regeringer + dit "eget" forbund.
Du er ikke konstruktiv, men sviner til, blot for at skabe negativ debat.
- Tilsyneladende magtede du ikke at ændre noget som helst, da du havde chancen som redaktør hos Fisk&Fri, og nu har du derfor et eller andet sært behov for at "markere dig".
Det er - set med mine øjne - , det glade vanvid, og du skader lystfiskeriet som helhed.

De fleste foreninger har en paragraf som giver mulighed for at smide et medlem ud, som skader foreningen - det vil jeg sgu anbefale dem at tage i anvendelse,, for du skader, i din iver for at råbe "ulven kommer" i tide og utide.
Både din lokale forening, DSF, og os andre lyst/sportsfiskere generelt.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2015 kl. 20:21
Nu ved jeg ikke om i er på de sociale medier..

men både forbundet og flere af deres ansatte er på facebook og twitter..

her sker da lidt fra tid til anden..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2015 kl. 20:25
Handler dette ikke om den sædvanlige balance DSF altid skal søge at finde, nemlig at mange foreninger under DSF lejer fiskeret af præcist de landmænd, som DSF så i givet fald skulle ønske ringere vilkår / muligheder ?
Hvis DSF melder hårdt ud på denne 16 pkt. Dagsorden vil der være medlemsforeninger der vil melde sig ud, eller miste fiskeret ?

Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2015 kl. 20:25
Ytringsfrihed er for nogle et fyord som åbenbart heller ikke høre hjemme i foreningslivet. Godt jeg ikke er medlem af sådan en forening.  
Jeg mere dog også at SEV skal poste alle sine indlæg til DSF for besvarelse da det nok ikke rykker ret meget på dette forum

/J
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 05:40
Jeg er da i den grad blevet mødt af faglighed og også vilje til at kommentere hos DSF, når jeg har henvendt mig til DSF når jeg har savnet deres kommentar til noget som undrer mig. Men jeg ved så også at DSF hellere bruger tiden til at varetage deres medlemmers interesser, end at deltage i debatter på fora. Nu har jeg så aldrig sat mig ind i hvor mange der er beskæftiget i DSF med at varetage interesserne, men jeg regner med at der er tale om flere på landsplan end jeg går og regner med til dagligt.
Når DSF skal virke må de jo arbejde sammen med andre, og det medfører da at man nogen gange må acceptere et punkt, for at få et andet gennemført. Men den slags tager tid, og forbundet afholder jo ferie lige for tiden.
Men jeg mener nu at Jim Jensen faktisk har fat i noget væsentligt, når han omtaler fiskeretten til deres fiskevande, samt nødvendigheden af at de må prioritere brugen af deres ressourcer - som givetvis er beskedne i forhold til medlemmernes ønsker.
Mvh
Torben
Til top
Dan Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Dan Ras

Tilmeldt:: 30 Apr 2015
Geografisk: ja
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dan Ras Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 06:19
Så har Simon spist Svampe igen'
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 06:49
Citat: Dan Ras

Så har Simon spist Svampe igen'

Nej sådan er han bare generelt. Wacko
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
frank jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
frankjensen

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frankjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 07:37
DSF har bedt om et møde med ministeren.
Det er en konstruktiv og professionel måde at agere på.
Bombastiske udmeldinger tilfredsstiller kun dem, som ikke forstår det politiske spil.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 07:48
Frank...du har helt ret, det er den demokratiske vej man skal gå.....og ikke som STV der kun sidder og venter på ....ja gæt engang
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 08:50
Fiskeretter og forholdet til "bonde-danmark" er naturligvis en balance-øvelse, som kræver smidighed. Den skal DSF nok udvise.

Jeg så dog også gerne, at DSF var mere synlige på TV, men det er ikke i TV, at løsningerne kommer fra. Men en meget større synlighed ville ikke være dårlig.

Belinda du bruger en masse energi på at så negative vibrationer. Kan man ikke lide det DSF, vi har, så må man gøre en indsats for at ændre det. Det er for sølle blot at være brokkerøv.

Prøv i stedet at fortælle os, hvordan du ville ændre DSF til en handlekraftig og organisation med mange medlemmer.

Jeg har en opskrift på den organisation, som jeg ønsker, og det er en meget anderledes organisation, end den vi har i dag. Den kan måske komme i spil på kongressen i 2016.

Medlemsflugten er markant stor i disse år, hvilket bl.a., skyldes tabet af de store årgange. Det skal der gøre noget ved, ellers vil medlemstallet over de næste fem år gennemgå en nedsmeltning, der vil få Ternobyl til at ligne en udbrændt nytårsbordbombe.

Så der skal gøres nogle ændringer, så det at være medlem i DSF er et must for enhver seriøs lystfisker.

Større demokrati, mere direkte indflydelse, og et forbund, som beskæftiger sig med nogle få, men meget vigtige kærneområder må være vejen frem.

Det må ske senest på kongressen i marts 2016, ikke 2014 - sorry - at jeg måtte rette. Det er nok fordi Belinda gør mig fortvivlet. Så meget gylle og så lidt kreativitet, det kan forvirre en gammel mand.

Så Belinda find nu den kreative side frem. - -
mvh
Kjeld


Redigeret af Kjeld Willerslev - 15 Jul 2015 kl. 09:38
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 09:22
Kjeld ;
Jo mindre du har evnen til at skrue tiden tilbage, går jeg ud fra at du mener der skal ske noget på kongressen i 2016 - ikke 2014Wink
Eller er vi ude i at DSF i ledtog med regeringen og landbruget, ganske enkelt har skruet tiden tilbage ??? 
- Sikke noget luskLOL
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 09:35
Ja den var ikke god. Sådan er det at blive gammel, tiden står stille - så jeg retter - jeg vil så gerne være perfekt, men det sgu svært
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Belinda og SEV Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Havtasken Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Havtasken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 20:36
Hej Kjeld. Vil du evt dele dine visioner for et nyt DSF? Det kunne være spændende at høre.

Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2015 kl. 20:55
Ved du hvad SEV, der er fremlagt så mange nye og kreative ideer til forbedringer, så det tager jo lidt tid at se dem alle igennem, men sådan er det jo også i alt der er politisk.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2015 kl. 09:42
Citat: Havtasken

Hej Kjeld. Vil du evt dele dine visioner for et nyt DSF? Det kunne være spændende at høre.


Ikke endnu, der er lige nogle få ting, der skal finpudses.

Jeg skal også være helt enig med arbejdsgruppen om proceduren for offentliggørelse.

mvh
Kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down