Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

FG knuden super til popperfiskeri og andet

 Besvar Besvar
Forfatter
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: FG knuden super til popperfiskeri og andet
    Sendt: 09 Aug 2015 kl. 20:20
hej rødder 

jeg er blevet spurgt om en god knude til tropisk tjubangfiskeri.

her er en fin anvisning:

https://www.youtube.com/watch?v=pjzUb5QRKuk

det er en fin knude til sammenføjning mellem braid og flurocarbon.

jeg har brugt den i troperne når der fiskes GTére  men jeg bruger den ret konsekvent herhjemme ved mit almindelige kystfiskeri.

i forhold til videoen har jeg et par bemærkninger:

jeg strammer knuden meget hårdt INDEN jeg knytter de to halvstik -  jeg vil helst kunne se (med mine læsebriller på) at braiden skærer sig ind i fluroen.

når jeg binder herhjemme, inden turen, sikrer jeg naltid knuden med sekundlim -  det gør jeg ikke ude - og jeg har ikke fundet nogen forskel.

når du skal øve dig så start med de grove liner, det er klart nemmest.

der er en million andre demovideoer på youtube, finder du noget der er bedre, kan du jo poste det her.

mvh hcg
Til top
Peder Zeuthen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peder Zeuthen

Tilmeldt:: 31 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Zeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2015 kl. 21:38
Tak Hans

... så må jeg jo igang med at øve mig.... )))

bedste hilsner fra Peder
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum