Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lette stænger og laks.

 Besvar Besvar
Forfatter
kennet nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cnc snedkeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cnc snedkeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lette stænger og laks.
    Sendt: 29 Sep 2015 kl. 17:09
En tur ude at afprøve min nyeste erhvervelse, en loop blueline 11.6 #7. Fantastisk lækker stang, vejer intet og kaster utroligt let. 
Desværre er den ikke helt muskuløs nok til storåens laks måtte jeg sande da en flot farvet hanlaks tog fluen, som var en variant af Frank Bryde Thornild's luk og sluk.
Men da der jo er folk der sværger til switch stænger som er endnu blødere må det jo kunne lade sig gøre.
Komstruktiv kritik er dybt værdsat.
Hvad er jeres erfaringer med lette stænger 






Redigeret af cnc snedkeren - 29 Sep 2015 kl. 17:13
Til top
Carsten Holm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten Holm Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2015 kl. 18:10
Hej Kennet !Ja det var jo da synd med laksen - det er vel hvad der sker ind imellem . Jeg ved ikke om det havde været meget anderledes med en kraftigere stang - iflg videoen har du fisken på ca 8 min og det er jo ikke længe- vel bare et dårligt krighold ?? Jeg har i en del år næsten kun gået med Switch stang på 11 fod kl 7 og har absolut ingen laks tabt pgra af stangen og jeg elsker den ubetinget- min absolutte favorit stang nu !Giv din nye stang en chance !!!
mvh Carsten.
Til top
kennet nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cnc snedkeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cnc snedkeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2015 kl. 18:42
Det skal dog også siges det kun er min tredje laks. Har indtil denne fisk landet 2 af 2, og det var på en 12.4 #8-9.
Så skal nok også lige vænne mig til at skulle fighte smart og ikke bare kunne holde dem hårdt.

Den får helt bestemt også en chance mere var afsted med min 8-9er i dag og savne med det samme den anden.
Det er en langt mere frit og ubesværet.
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Sep 2015 kl. 19:31
Stangen skal ikke klandres for en tabt laks.

Ærgerligt, men op på hesten igen. Du fik 8 minutters fed oplevelse 👍
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
mads kongshaug Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Madskm Avatar

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 197
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Madskm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2015 kl. 14:44
Jeg brugte i et stykke tid en Sage Z-axis 11" #7 ved Varde Å. Største laks på den var én på 93 cm. En fantastisk oplevelse - jeg kan stadigvæk forbande mig selv for at have solgt den stang for at prøve en anden.....
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Sep 2015 kl. 15:35
Hej Kennet!
Er enig med de øvrige indlæg. Krogholdet var bare ikke godt nok.- Har selv i al beskedenhed taget 3-4 laks over 10 kg. på enhånds # 7 (4-delt Hardy Ultralite)og har i øvrigt selv tidligere fisken med en identisk Blue Line. Dens svaghed er, at den ikke helt magter at kaste med store, buskede natfluer til havørred, (men det er jo en helt anden problematik) og skiftede den siden ud med en 12 fods Grey Line (som i øvrigt tog en Skjern-havørred i aftes...) Så du kan med sindsro nyde fiskeriet med den blå. Det er ikke stangens skyld, hvis du af og til mister en (stor)fisk. Det sker for alle!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres