Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt rørfluestik!

 Besvar Besvar
Forfatter
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nyt rørfluestik!
    Sendt: 14 Okt 2015 kl. 23:11
Hej
Så er tiden efterhånden kommet til hvor jeg vil investere i et rørfluestik.
Jeg vil dog helst ikke ud i det samme som med fluestik, nemlig køb af flere forskellige fluestik, for hele tiden at vende tilbage til mit uopslidelige Dyna King, så pt. jeg er ud i at smide mine penge efter et rørfluestik fra Dyna King, helt uden at kende til dette stik!!! Nemlig deres Tube-Fly 2002. Vanens magt er måske stor også her, når der skal vælges mærke!!

Jeg har kun set det på billed, har ikke fundet en forhandler i Danmark der ligger inde med et sådan og ved overhoved ikke om det faktisk også fungere, det sidste er jeg dog ret sikker på, Dyna King plejer ikke at lave noget skrammel. 
Youtube er også blevet misbrugt til at undersøge dette stik, men.....

Er der nogen i dette forum der kender dette rørfluestik, har prøvet det, er der ulemper/fordele, +/- at fortælle? og er der nogen der ved hvor der står sådan et stik hos en dansk forhandler? 

/J



Redigeret af Jørgen S - 14 Okt 2015 kl. 23:12
Til top
Lars Bentsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gonzo Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2003
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gonzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2015 kl. 09:41
Køb en god rørfluenål, der passer til det rørsystem du binder på. Det er den absolut billigste og deril bedste løsning! Stik som dette, der holder røret fast ved at presse på det for- og bagfra har det med at deformere røret i begge ender.

Både FutureFly, Pro Sportfisher, FITS (Frödin) og Eumer laver nåle, der passer til deres systemer. De koniske nåle, hvor røret presses ind på nålen, til den bliver for stor, så at sige, holder oven i købet røret bedre.

Lars
Til top
Kenneth Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kokken

Tilmeldt:: 15 Nov 2005
Geografisk: Bornholm
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kokken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Okt 2015 kl. 21:12
Tjek Falkenberg fly tools . Han laver unika stik lige efter dine egne ønsker og tilhørende nåle i ønskede længder og tykkelser . Det er i øvrigt oss hans nåle du kan købe rundt om i landet .
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum