Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken montering tiæ Gopro 4

 Besvar Besvar
Forfatter
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilken montering tiæ Gopro 4
    Sendt: 27 Okt 2015 kl. 09:37
Hej med jer
Fruen har forkælet mig et Gopro 4 silver edition, som jeg glæder mig meget til at komme igang medThumbs Up. Jeg er dog usikker på om man skal vælge en hoved montering eller brystmontering. Jeg går altid med kasket når jeg er på vandet og er lidt usikker på om at kameraet vil fange skyggen på kasketten under optagelse. Hvad foretrækker i af montering og hvad er jeres erfaringer, for og imod? Alle inputs er velkomne.
På forhånd tak.
Mvh Cato
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2015 kl. 11:03
det vil den højstsandsynligt gøre .. jeg har dog købt et headmount som jeg bruger, men dog uden kasket .. man vender oftest hovedet rundt, for at kigge efter fisken/opslag/andre ting, og det fanger man ikke hvis man har det siddende på brystet .. 

jeg vil dog anbefale at gøre en ting .. aktiver wifi på dit GP4, foretag en optagelse, afspil det på computeren og skru godt op for lyden, og check om du får en "helikopter"-lyd indover lyden .. det er slet ikke sikkert at det bliver et issue, men jeg havde 5 Black edition før jeg fandt et cam hvor det ikke var et problem .. 
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2015 kl. 14:27
Tak for dit input, det vil jeg gøreSmile. Jeg vil meget gerne høre andres erfaringer vedrørende montering.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2015 kl. 18:59
jeg har godt nok ikke et gopro 4, men et white edition hero 3..

i starten anvendte jeg headstrap, og det gav bestemt sine fordele.. man fik alt med, men ulempen var at billederne er rystet og med mange hurtige blik fra side til side i ens film.

siden har jeg prøvet en skuldermontering, desværre var den ikke brugbar.. kameraet sad ellers i en god position på skulderen, men desværre var kameraet ikke ordentlig fikseret.. det ville ellers nok have været min foretrukne montering hvis det var mere stabilt.

i dag benytter jeg udelukkende en gopro chesty, det fungerer godt.. billederne er mere rolige end med headstrap, men der er tit hænder foran kameraet.. jeg redigerer dog en del i mine optagelser så det ser ikke ud til at være et større problem..

der er som nævnt fordele og ulemper ved alle monteringer, og ud over disse vil jeg på det varmeste anbefale en gopro stick af en art så der kan filmes under vand og andet.. Det kan skabe nogle flotte billeder og film, hvis man ikke vil fiske men bare koncentrere sig om dette i en kort periode af en fiskedag..
Et lille foto som kun er mildt redigeret


du kan se et par af mine film her, de første er med headstrap og de sidste med montering på brystet.. 

https://www.youtube.com/user/Renefrh


Redigeret af René H.N. - 27 Okt 2015 kl. 19:07
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2015 kl. 19:57
Hej Rene
Mange tak for dit inputSmile. Har du nogen erfaring med hovedmontering hvis du har haft kasket på? Her tænker jeg på om at skyggen på kasketten ryger med i billedet.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
steen-jac Avatar

Tilmeldt:: 09 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 138
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen-jac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2015 kl. 22:04
Hej Cato

Jeg synes det uudholdeligt, at se på videooptagelser, der er lavet med et GoPro kamera, som har været monteret på kroppen eller hovedet, man bliver jo som beskuer konstant revet rundt, når du har bevæget dig.

Derfor er min anbefaling, at du køber et stativ, så du kan lave nogle rolige og skarpe billeder uden rystelser. Og frem for alt billeder med en lige vandret horisont.

Lær dig så at placere stativet, så det står et strategisk godt sted i forhold til den scene du vil lave, og flyt så løbende stativet, så der kommer noget variation i optagelserne, for kedelige og ensformige optagelser er der ikke ret mange som gider se på.

Redigeret af steen-jac - 27 Okt 2015 kl. 22:06
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2015 kl. 00:05
Tak for alle jeres inputs. Det har givet lidt stof til eftertanke.
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2015 kl. 00:40
Hvis konen var rigtig glad for dig tog hun med og var hele tiden ved din side for at filme for dig når der skete noget


Redigeret af hean - 28 Okt 2015 kl. 00:40
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2015 kl. 10:31
http://www.youtube.com/watch?v=zrWEWk8Jooc&feature=youtube_gdata_playerEnig med "Sten-jac".
De bedste optageler er på fast stativ.
Det er selvfølgelig mere besværligt at flytte rundt på.


Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2015 kl. 10:32
www.youtube.com/watch?v=zrWEWk8Jooc&feature=youtube_gdata_player
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
steen-jac Avatar

Tilmeldt:: 09 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 138
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen-jac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2015 kl. 11:57
Ja, der er mange hundredetusinde lystfiskervideoer på YouTube, og det er altså kun dem som er lavet ordentligt, med rolig kameraføring, gedigen klipning og en god reallyd, som får mere end 10-30 visninger.

Min erfaring siger mig også, at man li'som bliver nødt til at vælge, om man vil lystfiske eller lave videooptagelser, og vælger man det sidste, så kan man med fordel alliere sig med nogle venner, og filme deres lystfiskeri. Og hvis man er en fast gruppe som fisker sammen, så kan man også arrangere det sådan, at man skiftes til at videofilme.

http://www.davk.dk - er der et knaldgodt fora for videoproduktion, hvor alle kan få hjælp og gode råd, og ham der driver fora'et er selv lystfisker.

Redigeret af steen-jac - 28 Okt 2015 kl. 11:59
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2015 kl. 12:46
Citat: Cato

Hej Rene
Mange tak for dit inputSmile. Har du nogen erfaring med hovedmontering hvis du har haft kasket på? Her tænker jeg på om at skyggen på kasketten ryger med i billedet.
jeg har desværre ikke haft prøvet gopro med kasket, men kan se at der er flere på youtube der har kasket og gopro på.. Generelt synes jeg det er svært at undgå kameraet fanger skyggen af kasketten, men det kommer meget an på hvordan ens kasket sidder..

jeg har haft denne montering, den sad et super godt sted men vrikkede for meget fra side til side og rystede optagelserne meget
http://actionvideo.dk/actiongear-shoulderstrap-til-gopro-alle-modeller.html

angående gopro vs stativ er jeg enig i nogle af betragtningerne, men samtidig er jeg også uenig i en del af dem.

naturligvis vil et stativ skabe mere rolige optagelser, men den stemning man får ved at føle man selv er der i optagelserne er svær at fange på stativ.. derudover så skal stativet også stå rigtigt i forhold til fisker, kast osv.. så det kræver altså også en del øvelse.

for mit vedkommende er gopro noget sjovt legetøj, det giver mig et blik i hvad jeg gør rigtig og forkert.. hvorfor fik jeg den fisk, men ikke den i går, hvor fik jeg fisken og hvordan fiskede jeg fluen da den huggede osv.. Det er en indsigt jeg ikke får uden mit gopro.. derudover så laver jeg videoer fordi jeg synes det er sjovt, og er der nogle der vil se dem er det altså bare et plus

et par eksempler på at har man den rette fortælling og stemning, så kan gopro også godt skabe mere end 20-30 views på youtube
https://www.youtube.com/watch?v=_76O4ue5fY8

https://www.youtube.com/watch?v=js2dTYFRAzA
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2015 kl. 13:30
når du køber et orginals GP headstrap så følger der en lille klips med, til at sætte fast på kasketten, men det gør at kasketten bliver meget tung, og det føles for mig ikke særlig behageligt!
Til top
Jens Lygum Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lygum

Tilmeldt:: 18 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lygum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2015 kl. 14:50
Hej Cato.

Ørde har løsningen (desværre har han også lidt ret) ;-) Du kan bruge et af de clips der medfølger Go-Pro sættet og sætte det fast på kasket-skyggen (jeg har stripset den fast), ulempen er at den føles lidt tung. Fordelen er at du ikke ser kasket-skyggen. Når jeg ikke filmer klapper jeg kameraet ned og dermed vejer den ikke noget. 
Hvis du filmer fra hovedet er det vigtigt at holde hovedet roligt ellers er det som skrevet tidligere i tråden forvirrende. Personligt er jeg til hoved-montering, der bliver ikke dækket for optagelserne.
Knæk og bræk med dit Go-Pro
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2015 kl. 17:37
Du kan også vælge en skuldermontage, men det kræver dog en 3vejs adapter så kameraet sidder vandret. Jeg har denne montage, men mangler adapteren inden den bliver taget i brug.

http://www.aliexpress.com/item/Gopro-Single-Shoulder-Strap-Mount-Chest-Harness-Belt-Adapter-for-GoPro-Hero-1-2-3-3/32376555708.html?spm=2114.01020208.3.1.xZwyb2&ws_ab_test=searchweb201556_9_71_72_73_74_75,searchweb201527_4,searchweb201560_9
www.kystfluefiskeren.dk
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2015 kl. 10:47
Tak for alle jeres svarSmile. Det har været yderst brugbart. Jeg har valgt at starte med en hoved montering. Tiden må vise om det er den rigtige løsning for mig. Ellers har I givet mig ideer til andre, som også virker som gode muligheder.

Redigeret af Cato - 30 Okt 2015 kl. 10:49
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2015 kl. 11:36
Til info, så kan der købes RIGTIG billigt GP udstyr på ebay .. 

Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2015 kl. 23:37
Tak, jeg kigger på detSmile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres