Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Abu Garcia Ambassadeur Record

 Besvar Besvar
Forfatter
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Abu Garcia Ambassadeur Record
    Sendt: 05 Nov 2015 kl. 14:45
Hej alle
Er der nogen herinde som har denne, så vil jeg gerne høre lidt om kvalitet og kasteegenskaber. Har i forvejen en ABU Revo STX 10 år gammel og en ABU C6500 C3 2 Speed som lige er blevet 25 år gammel, disse har aldrig svigtet mig. Har i år købt et par halv kostbare fastspolehjul, men den præcision jeg er vandt til når jeg kaster til modsatte bred i f.eks. skjern å kan jeg ikke få til at fungere. Af line bruger jeg altid Spiderwire Stealth Fletline 020 den er jeg mest glad for
Mit endegrej er aldrig under 15 gram..
Modellen jeg evt. vil købe er NX 61 HC

Mvh. Ejler
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2015 kl. 17:09
Hej Eiler

Jeg har en 51 i udgaven med huller i spolen. Hjulet kaster godt, virker meget robust og er efter min mening blandt de bedste af ABU's runde.

Når det er sagt, så må jeg indrømme at jeg ikke bruger hjulet så meget mere. Dels fordi jeg har et par af Shimanos DC hjul som jeg synes er lige en tand bedre på de fleste områder. Dels fordi jeg ønsker en kastebremse som kan justeres udvendigt. På Record hjulet skal man skrue gavlen af for at komme til bremsen. Jeg ved godt at mange aldrig justerer kastebremsen, men jeg gør det selv på hver eneste tur.

Mvh. Peter
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2015 kl. 20:27
Hej Peter.

Når du siger kastebremse er det så centrifugal bremsen du tænker på ?
Mvh. Ejler
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2015 kl. 21:35
Hej Ejler

Jeg bruger ordet kastebremse om den bremse som virker når spolen roterer hurtigt, det kan så være centrifugal, magnetisk eller digital (DC) bremse afhængig af model.

På Record hjulene er det en centrifugalbremse.

Mvh. Peter
Til top
Jørgen Riddersholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
riddersholm

Tilmeldt:: 14 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér riddersholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Nov 2015 kl. 10:34
Hej Ejler.

Svenskerne har en lang tradition for multihjul, og såvidt jeg forstår dig (?) ønsker du noget i retning af dit 6500?  Det bedste valg ift. kvalitet/driftssikkerhed er formentlig det klassiske Amb. Pro Rocket.  Men kig på dette link: http://www.fiskesnack.com/forum/forumdisplay.php/107-Rullar

Der er en søgefunktion, hvor du kan skrive f.eks "record" , det giver mange sider god og informativ læsning.

mvh jr
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2015 kl. 18:47
Så er ABU Ambassadeur RECORD NX 61 HC ankommet og testet
Hjulet er med et håndtag som er super lækkert at holde ved og indspinding med venstre hånd. Hjulet er udviklet og produceret i Svängsta. Finish er i topklasse overalt. Hjulet er monteret med 0,19 fletline.  Det første jeg testede var om hjulet "huggede" ved fight men den var helt jævn med bremsen i alle niveauer (mine andre multihjul hugger og er irriterende - men kan tunes væk) Hjulet er både ved bløde og hårde kast med en 20 grams blink helt fri for overløb med mindre man skruer bremsen helt ned. Gearingen er på 4,7:1// 58 cm på en omdregning tror det er fint til laksefiskeri I Mörrum og Skjern å, der kan være meget strøm og risiko for store fisk. Har aldrig set hjulet i en dansk butik med fiskeudstyr, heller ikke de helt store, det undrer mig - mangler der lidt entusiasme omkring spinneudstyr havde det nu været udstyr til fluefiskeri er de fleste helt up to date. Jeg er heller ikke normalt spinnefisker da jeg næsten udelukkende har været fluefisker de sidste mange år, men man skal ikke være blind og umodtagelig over for andet. Prøvede endda at fiske med orm i Skjern å her sidst på året, men det er for avanceret for mig pt. Har i øvrigt købt hjulet hos Poul hos Hvodovre Sport, han er altid en god sparringspartner når jeg skal prøve noget nyt og ikke er på hjemmebane. Har sådan set et par stænger til den på 9 og 10"men vil se om jeg kan få en ny på 12 - 13" som matcher hjulet
Go aften til ale
Mvh. Ejler
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Nov 2015 kl. 22:49
Ja det er ikke meget at vælge i mellem, folkene i Hvidovre er suverænt de bedste, hjælpsomme, og så er det jo skønt at de fagligt ved hvad de snakker om!
Vh
Henrik
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres