Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

God fluebindingssaks

 Besvar Besvar
Forfatter
kennet nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cnc snedkeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cnc snedkeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: God fluebindingssaks
    Sendt: 09 Dec 2015 kl. 22:19
Skal have ønsket mig en god saks da min gamle saks er ved at Være slidt. Men hvad er det bedste på markedet lige nu. 
Det vigtigste er at det er en saks der kan klippe ordentlig tæt helt ude i spidsen.
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2015 kl. 07:19
Futurefly har lavet nogle rigtig fede sakse som er super skarpe ...
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
kennet nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cnc snedkeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cnc snedkeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2015 kl. 09:11
Dem er jeg også lidt lun på.
Til top
Brian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Brian Grensteen

Tilmeldt:: 04 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brian Grensteen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2015 kl. 13:16
Jeg har en saks fra future fly og den er for vild og så koster den ikke alverden . klart 5 stjerner Smile
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2015 kl. 13:25
jeg har flere sakse fra dr slick, tiemco, c&f dessign og andre håbløst dyre sakse... men den jeg bruger til 90 % af min fluebinding er denne her http://webshop.salmonfly.dk/product_info.php/manufacturers_id/39/products_id/3188

jeg har også en billig frisørsaks  som jeg bruger til resten...


mik
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2015 kl. 09:14
en skalpel med spidst blad, en billig saks til alt med metal og et gammeldavs barberblad til at skære overskydende væk inden man danner hovedet. Husk at komme tape på den en af siderne på bladet.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Finn Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lystfisker-liv

Tilmeldt:: 10 Dec 2015
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lystfisker-liv Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2015 kl. 11:34
Hejsa

Du kan se saksen fra FutureFly på www-lystfisker-liv.dk under nyheder.

Fantastisk saks til pengene

Finn Nielsen
Finn Nielsen
www.lystfisker-liv.dk
Til top
Steen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lindblad Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2015
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2016 kl. 22:06
Hvilken saks er gode ud over de nævnte allerede jeg har set på et par Tiemco og Dr.slicks

Til top
Brian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Brian Grensteen

Tilmeldt:: 04 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brian Grensteen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2016 kl. 22:29
Jeg har prøvet mange forskellige,  men efter jeg købte min Future flue,  skal jeg ikke have andre mærker. .  Bare min eferinger.  Og så til de penge Smile
Til top
morten bundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Bundgaard Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Bundgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2016 kl. 22:35
Tiemco tungstens saks er efter min mening uden sammenligning den bedste saks på markedet lige pt.
Skarphed som på grund af Carbid skæret holder meget længe. Prisen er hamper men den holder i mange år hvis man ikke lige smider den på gulvet. Eneste ulempe er en høj pris på vejl. uds 650,-
Til top
Steen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lindblad Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2015
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2016 kl. 23:42
Morten ...
ja okay 650 er måske lige peber nok men man får vel også hvad der betales for tænker jeg...

Future flue saks , den får da en omgang positiv omtale
 
Til top
Brian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Brian Grensteen

Tilmeldt:: 04 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brian Grensteen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2016 kl. 08:19
Og jeg tror jeg gav 250 for den Tongue
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2016 kl. 08:41
Hej Kenneth.

Angående sakse til fluebinding, så er der mange alternativer, og jeg er ikke sikker på, at jeg vil købe sakse i fluebindings forretningerne, det er alt for dyrt.

Jeg taler af erfaring, mere end 40 år som professionel fluebinder, har gjort, at der er røget mange sakse igennem systemet, over tid har jeg haft de bedste sakse, fra den industri, der forsyner vores hospitaler, der er rigtig mange muligheder i sakse til eksempelvis de Kiruriske grene:

http://www.nettomedical.dk/category/sakse-60/#

https://www.google.dk/search?q=Kirurgiske+sakse.&oq=Kirurgiske+sakse.&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8

Det er nu muligt at handle privat på de indkøbs steder der servicere hospitalerne.

Der er mange muligheder, så man skal nok lige overveje, hvad der skal bruge. Jeg har i nogle år brugt en model, der ligner den berømte "DYRLÆGE SAKS", og den er købt i flere eksemplarer, og dækker det meste klipperi i hår og skind, og det er sakse jeg kan godkende.

Til det fine arbejde, har jeg valgt små rustfaste sakse i lige og buet, også disse er for mig i top af kvalietet, og tingene bruges næsten hver eneste dagLOL

Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 27 Feb 2016 kl. 08:49
Til top
morten bundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Bundgaard Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Bundgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2016 kl. 20:39
Citat: Lindblad

Morten ...
ja okay 650 er måske lige peber nok men man får vel også hvad der betales for tænker jeg...
Future flue saks , den får da en omgang positiv omtale
 

Ja det er en hamper pris, og man kan klart klare sig med mindre. Men husk at købe en skalpel #4 og blad nr. 24. Det er nok det værktøj jeg bruger mest som Per Karlsen også beskriver. Den skærer tættere og mere rent en selv de fineste sakse og koster ikke en bondegård.



Redigeret af Morten Bundgaard - 28 Feb 2016 kl. 08:54
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum