Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jeres først fluer?

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Jeres først fluer?
    Sendt: 20 Dec 2015 kl. 23:05
jeg er stadigvæk på det spæde begynder stadie hvad angår fluebinding LOL jeg købte sådan et start sæt med stik og det hele i samt div. Bindematriale og jeg ved godt hverken stik,tilbehør eller materiale er af god kvalitet men man starter jo et sted Clap jeg har kigget lidt efter div. Mønstre og bundet lidt efter dem men har også bare lavet noget af fri fantasi og man kan jo hurtig få bundet en lille håndfuld fluer og mit spørgsmål er så til jer andre, prøvede i samtlige fluer for at se om der var "bid" i dem? Eller tog i kun dem i selv var tilfredse med? Eller brugte i slet ikke de første i lavede :)

Igen. Kigger da efter hvad der er af mønstre men syntes nu det er sjovest og lade fantasien tage over og binde mine "egne" mønstre hvis man kan kalde det,det LOL
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2015 kl. 05:57
Jeg binder en smule selv, fisker med og har fanget fisk på alt jeg selv binder.
Jeg binder både klassiske mønstre, men finder i stor grad selv på noget.
De første fisk jeg hev på land var faktisk på min første hjemmebundne flue, som var bundet aftenen før. Lidt egernhale og guldchenille med et kuglehoved var alt der skulle til

Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2015 kl. 20:56
Det giver vel også lidt ekstra tilfredshed når man fanger en på en flue man selv har bundet :)
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gedder123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Feb 2015
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gedder123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2015 kl. 22:36
Jeg er selv ny indenfor fluebinding. Jeg begyndte for cirka 7-8 måneder siden og jeg er stadigvæk overrasket hver gang, når jeg tager ud og fisker med de fluer som jeg selv har bundet, at de rent faktisk fanger fisk. Ærlig talt, hvis jeg var en fisk, så ville jeg være skræmt fra vid og sans over de fluer jeg producere. Den eneste flue som jeg indtil videre har været stolt af, er en orm-lignende flue, som fanger aborre og skaller!! - Det giver et ekstra "kick" når du tager de fluer som du selv har bundet, og fanger fisk med dem. Om det er en aborre, skalle, gedde eller en ørred, gør mig sgu ligemeget. Det giver et kick uanset hvilken fisk det er :D - PØJ PØJ med fluebindingen!!

Glædelig jul og godt nytår!
Til top
Dennis Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dummiz Avatar

Tilmeldt:: 18 Jan 2008
Geografisk: Gjerlev
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dummiz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2015 kl. 22:51
Binder du efter egne mønstre eller?
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2015 kl. 19:17
I starten bandt jeg også fuldstændig fri fantasi, men hvis man hurtigt vil være dygtig, så er det 100 gange bedre at starte med at mestre et veldokumenteret mønster.

Fisker du f.eks. på kysten, så start med en reje og en kutling:


STF rejen er jo en nem en at starte med. Magnus giver dig lidt flere teknikker at skulle mestre.

Bind 25 af hver og pludselig vil du se en kæmpe forskel på nummer 1 og nummer 25.

Det skal lige siges at min første fluefangede havørred var på en hjemmebunden flue. Sort/glimmer polarchenille og sorte maraboufjer som hale = Børsteorm.

Hvis du virkelig vil sætte turbo på de flotte og svære fluer, så meld dig ind i en lokal forening som har aktive fluebindere på klubaftenerne. Så får du hurtigt alle de gode tricks.

Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2015 kl. 21:23
Kommer også an på , hvad du vil med din fluebinding.
Vil du blive god til de forskellige teknikker, så må du i gang med
at øve dig, opsøge ligesindede som kan lære fra sig osv.
Vil du bare binde selv , og fange fisk , skal du binde lette fluer, Kobberbassetyper, frede/magnustyper , eller andet simpelt.
Det er fluen i vandet der fanger :-)
Til top
Safet Ahmetagic Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gedder123 Avatar

Tilmeldt:: 12 Feb 2015
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gedder123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2015 kl. 06:07
Citat: Dummiz

Binder du efter egne mønstre eller?



Hvis du mener mig, så ja - jeg binder efter egne mønstre, men jeg ser dog også videoer på Youtube, hvis det er en flue som jeg gerne vil binde, men ikke aner hvordan jeg skal gøre det eller hvad for noget "grej" jeg skal bruge til det.
Held og lykke med fluebindingen Tongue
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum