Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Let kyststang

 Besvar Besvar
Forfatter
Tom Breum Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TBreum Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2013
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBreum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Let kyststang
    Sendt: 07 Jan 2016 kl. 09:51
Hej!

Min elskede kyststang har måtte lade livet og modellen er desværre ikke til at opdrive længere. Har kigget lidt på markedet, men bliver ikke klogere på udvalget - hvad bør man seriøst overveje at anskaffe sig i dag?

Fisker hovedsageligt i fjorden, få gange på yderkysten. Agnen er blink og wobler fra 10 til 18g. Budget ca. 1500kr :)

Ps. den lokale grejpusher har nogle få Ironfeather Momentum i hhv. 8' 4-22g og 9' 6-26g - mindes det var lovpriste stænger da de kom frem, spørgsmålet er om de stadig er det og hvor ligge deres optimale kastevægt? :)
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2016 kl. 10:23
Hej Tom.

Jeg har selv lige anskaffet en stang, som den du søger, du kan se den her http://jensenrods.dk/produkt/raw-spin-greenline/
Prisen er måske lidt over dit budget, men du får en fed stang, der er let at transportere, er let i hånden, og  kaster eminent inden for det område du søger.
Finn laver også en luksusudgave af stangen, som jeg var vildt fristet af, men den havde jeg desværre  ikke råd til.


Redigeret af Henning - 17 Jan 2016 kl. 10:53
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2016 kl. 15:46
Jeg er helt vild med Shimano Speedmaster i 7-21G versionen. Jeg fisker også meget i fjord, og den klarer sig altså bare godt. Og så har den heller ingen problemer med den åbne kyst overhovedet.

http://www.kl-angelsport.de/shimano-speedmaster-cx-spinning-240-ml.html 
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2016 kl. 17:41
Hej henning.

Fint med et lille reklameindslag for en lille dansk fabrikant.Big smile de ser virkeligt interessante ud de stænger, især noterer jeg at hjulholderen ser meget bekvem ud - og at den er downlock - jeg synes selv det er helt almindeligt åndsvagt med de mange spinne stænger med fine håndtag og så skal man alligevel stå og holde om gevindet til hjulholderen.

jeg foretrækker selv korkhåndtag, blandt andet fordi korken stadig er skridsikker når den er våd -  diverse evagrip jeg har prøvet bliver faktisk ret glatte når de er våde.

de todelte håndtag, var jeg ikke så begejstret for i begyndelsen, men dem har jeg vænnet mig helt fint til.

som nævnt- de ser spændende ud, jeg må se at  få ryddet op blandt mine stænger og se om der ikke er plads til en mere.

med venlig hilsen Hans Chr. Graversgaard
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2016 kl. 19:07
De har også Shimano Speedmaster BX til 999,- og opefter i Sportdres som har startet udsalg 4/1. Jeg har ikke en selv, men har set mange rose den. Jeg har selv en Aspire som jeg er glad for, men den er lidt dyrere.

Jeg har også set en del ros af Fenwick Aetos, som du lige nu kan få til 1279,- hos Fiskogfang som har den på tilbud med yderligere 20% rabat indtil 10/1. Det er så en 10" 8-32 gram: http://fiskogfang.dk/shop/spinnestang-10465p.html

Redigeret af Maestro - 07 Jan 2016 kl. 19:10
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2016 kl. 19:11
Jeg har haft omtalte Momentum i 8 fod 4-22 gram. En meget let stang, der nok kaster lidt bedre i den øvre ende af angivne vægt. Hvis man er til lidt kontante stænger med stiv bunddel der skal kastes med hurtigt svirp, så kan den bestemt anbefales.
Endte personligt med en Quadrant i 9 fod, som er lidt mindre bundstiv (og 4-delt!), og skal kastes en anelse "langsommere".
Det er selvfølgelig min subjektive oplevelse af stængerne, begge dog dejlige stænger der passer godt på kysten. Så er det en smagssag hvad man foretrækker, dog vil en Momentum i 9 fods udgaven være for kraftig til kysten til hvad jeg oplever som velegnet, og specielt når du ikke kaster over 18 gram.

mvh, Rasmus
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2016 kl. 19:17
En video om Aetos hvor de snakker om hjulholder og korkgreb, måske det er noget for dig faktisk: https://www.youtube.com/watch?v=K8I-lcAAgUk
Til top
Kristoffer Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
zaza

Tilmeldt:: 21 Aug 2011
Geografisk: virum
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zaza Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2016 kl. 21:10
Der er en god stang til salg på forummet her. :)
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&ID=83914
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2016 kl. 12:08
Citat: graversgaard

Hej henning.

Fint med et lille reklameindslag for en lille dansk fabrikant.Big smile de ser virkeligt interessante ud de stænger, især noterer jeg at hjulholderen ser meget bekvem ud - og at den er downlock - jeg synes selv det er helt almindeligt åndsvagt med de mange spinne stænger med fine håndtag og så skal man alligevel stå og holde om gevindet til hjulholderen.

jeg foretrækker selv korkhåndtag, blandt andet fordi korken stadig er skridsikker når den er våd -  diverse evagrip jeg har prøvet bliver faktisk ret glatte når de er våde.

de todelte håndtag, var jeg ikke så begejstret for i begyndelsen, men dem har jeg vænnet mig helt fint til.

som nævnt- de ser spændende ud, jeg må se at  få ryddet op blandt mine stænger og se om der ikke er plads til en mere.

med venlig hilsen Hans Chr. Graversgaard

Hej Hans.

Jeg er ret sikker på, at Finn gerne laver et håndtag, helt som du ønsker det,Wink men jeg har personligt ikke følt at mit håndtag, skulle være mere glat end kork.
Forresten er min stang lavet med lidt kork i håndtaget, men det er nok mere af kosmetiske grunde.Smile




Mvh
Henning
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Jan 2016 kl. 20:20
Hej Henning.

jo man kan nok få lavet det håndtag man helst vil have -  og det er jo en herlig mulighed - et godt supplement til de fabriksstænger der spyttes ud på samlebånd.

flot sej foresten, den må have givet noget musik !

mvh hcg
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres