Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Shimano 300MAX

 Besvar Besvar
Forfatter
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Shimano 300MAX
    Sendt: 18 Jan 2016 kl. 11:14
Hej.

Jeg har arvet denne Shimano Aspire 300MAX (SAPAX300M), men da jeg har andre spinnestænger samt jeg ikke rigtig bruger spin, tænker jeg at sælge den, men hvad er det lige præcist for en stang?


Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2016 kl. 12:20
Det er en.... Aspire!

Den ligger mellem Lesath og Speedmaster, så det er en topklasse stang.
1.000-1.500 burde du snildt kunne få for den.
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2016 kl. 12:37
Takker for info, synes bare ikke jeg rigtig har kunne finde noget mht. SAPAX300M men det er vel Shimano Aspire AX 300MAX eller?
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2016 kl. 10:25
Du har ret i at specifikt denne stang er det svært at finde noget på.
Uden at være helt sikker, så tror jeg at jeg har prøvet at google på denne selv engang hvor der var en ophørsauktion hvor jeg mener at det var samme stang.

Hvis det er den samme, så har den et brunt rosentræ indlæg i hjulholderen.
http://shimano.ru/models/details/shimano-aspire-ax-300-h.html

Redigeret af Maestro - 19 Jan 2016 kl. 10:26
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2016 kl. 11:30
Citat: Maestro

Du har ret i at specifikt denne stang er det svært at finde noget på.
Uden at være helt sikker, så tror jeg at jeg har prøvet at google på denne selv engang hvor der var en ophørsauktion hvor jeg mener at det var samme stang.

Hvis det er den samme, så har den et brunt rosentræ indlæg i hjulholderen.
http://shimano.ru/models/details/shimano-aspire-ax-300-h.html

Har nemlig selv søgt på google og fandt også den RU side, og det er ikke helt den da min slutter på M (Max) men min er også med Rosentræs indlæg i hjulholderen.
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2016 kl. 11:38
Står der ikke en kastevægt på stangen?
Tror M, ML, og MAX måske fortæller noget om aktionen.

Mvh
Henning
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2016 kl. 12:22
Citat: Henning

Står der ikke en kastevægt på stangen?
Tror M, ML, og MAX måske fortæller noget om aktionen.


Jo da, 10-30g, mht. M, ML, MAX så var det også min tanke, men kigger du på RU side så hedder den de sælger 300H, derfor det lige som ikke giver mening, med mindre at  det RU-marked får en anden betegnelse for aktionen.


Redigeret af Bishop - 19 Jan 2016 kl. 12:26
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2016 kl. 12:24
Her er den med "M":
http://shimano.ru/models/details/shimano-aspire-ax-330-m.html
M plejer at stå for Medium og den er 10-30 gram.

Igen uden at være helt sikker, grundet det sparsomme info man kan finde på netop denne stang, så har jeg selv gættet på at det er den første udgave af Aspire, eller en der kun har været på enkelte markeder.
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2016 kl. 12:27
Citat: Maestro

Her er den med "M":
http://shimano.ru/models/details/shimano-aspire-ax-330-m.html
M plejer at stå for Medium og den er 10-30 gram.

Igen uden at være helt sikker, grundet det sparsomme info man kan finde på netop denne stang, så har jeg selv gættet på at det er den første udgave af Aspire, eller en der kun har været på enkelte markeder.

Jep det er næsten den den Tongue M står for MAX i mit tilfælde, om det så er max aktion skal jeg ikke kunne sige, men den går ret dybt vs ironfeather feks.


Redigeret af Bishop - 19 Jan 2016 kl. 12:31
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
olav olsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
olav olsen

Tilmeldt:: 03 Sep 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér olav olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2016 kl. 12:42
Måske er det sådan her MAX skal læses M-AX
M for 10-30 gr AX for model betegnelse. Jeg checker når jeg kommmer i nærheden af min egen første generations aspire mvh Olav
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2016 kl. 14:44
Citat: olav olsen

Måske er det sådan her MAX skal læses M-AX
M for 10-30 gr AX for model betegnelse. Jeg checker når jeg kommmer i nærheden af min egen første generations aspire mvh Olav

Takker. Tror du er inde på noget af det rigtige Smile
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Michael Kock Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Maestro

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 209
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Maestro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2016 kl. 14:58
Det er præcis sådan det er, M er stadig for medium.
Shimanos stænger hedder typisk AX, BX og CX.

Jeg tænker at det er næsten synd at du sælger den uden lige at prøve den selv, men på den anden side så siger du jo at du ikke rigtigt bruger spin
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2016 kl. 15:12
Citat: Maestro

Det er præcis sådan det er, M er stadig for medium.
Shimanos stænger hedder typisk AX, BX og CX.

Jeg tænker at det er næsten synd at du sælger den uden lige at prøve den selv, men på den anden side så siger du jo at du ikke rigtigt bruger spin

Det var en stang jeg selv har købt i tiders morgen og gav den så til min lillebror da aktionen ikke faldt i min smag, min lillebror er så gået bort og derved har jeg arvet stangen, så jeg har prøvet den Smile.
 
Men min lillebror har tilsyneladende ikke rigtig brugt den, for der er mere eller mindre ingen patina at se nogle steder, så stangen er som ny. 

Jeg er selv dækket ind med en Dawia stang som ren aktionsmæssig passer mig bedre, hvis jeg skal ty til Spin :-) derfor jeg overvejer at sælge denne da den sikkert bare kommer til at stå og samle støv og det er jo også synd for så¨dan en fin stang.


Redigeret af Bishop - 19 Jan 2016 kl. 15:33
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
olav olsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
olav olsen

Tilmeldt:: 03 Sep 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér olav olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2016 kl. 16:47
 så er der checket med min gamle første generations aspire det er en 8 fods ax kastevægt 5-20 gr den hedder 240 MLAX. ML- medium ligth. Jeg mener at kunne huske at træindlægget i hjulholderne blev kaldt fossilwood, måske stabiliseret træ mvh Olav
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down